Jump to content
Kremenaa

Вода в купето на шофьорското място

Recommended Posts

Здравейте, 

Имам нужда от помощ! От скоро съм шофьор като цяло, първата ми кола е сивичето (6та генерация, 1998г.) , много съм си доволна от количката, единственият проблем е, че като вали събира много вода в купето, шофьорското място, между педалите и седалката. Четох какво ли не, намерих само теми със същия проблем, но от другата страна. Началото на есента се появи този проблем, мислех че сме го открили и оправили, под чистачките пластмасата разглобихме, беше задръстен отвода за водата с яко листа и тиня, изчистихме го, поливахме я от там си течеше, пък и беше мокро под педалите. Сега пак е подгизнала и не знам вече какво да я правя, оплътненията на вратата са си окей, не тече през тях .. Моля за съвет, че така цяла зима няма да изкарам ... 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Шибедах има ли колата?

Sent from my Mi A2 Lite using Tapatalk

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

"Англичанка" или "японка" е колата?

 

И двете имат декоративни лайстни на покрива, скриващи каналите за багажника. Проверете под предния край на лайстната, където опира в предното стъкло. Отвора за отводняване е много тесен, събира кал и гние.

 

Ако е японка, има ли антена в колонката? Проверете уплътнението.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
5 minutes ago, Krasi-mir said:

"Англичанка" или "японка" е колата?

 

И двете имат декоративни лайстни на покрива, скриващи каналите за багажника. Проверете под предния край на лайстната, където опира в предното стъкло. Отвора за отводняване е много тесен, събира кал и гние.

 

Ако е японка, има ли антена в колонката? Проверете уплътнението.

Японка е, има антена, ще го проверя това благодаря!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като свалите декоративните лайсни огледайте за пукнатини.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да повдигнем малко темата... днес забелязах, че и аз имам вода в краката. Махнах предната лайсна пред предното стъкло, изчистих от всякъде. След това развих 4 болтчета в долната задна част на подкалника и с ръка гребях кал и листа. :tooth: Те запушват изхода на каналчетата, то пак си изтича де, но половината влиза вътре при шофьора. Дано да се е оправило, на следващия дъжд ще пиша. :D С англичанка съм аз.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, реши ли си проблема по този начин? Питам, защото днес намерих локва в краката си. Аз имам шибедах и проблема може да е от това, но реших все пак да питам. Колата е англичанка 95-та.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Аз също съм с англичанка и шибедах. За жалост, продължава да се мокри. Да знаеш, че под мокета има тапи. Може да се махат и да изтича водата навън. Смятам, като се постопли, да ги махна за няколко дена, включително и през нощта, да поизсъхне малко. :D

Редактирано от nunezz

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да покажа при мен положението как е..

IMG_20200404_154917.thumb.jpg.013a190cf5d4ec1516abea8ee9e5950b.jpg

 

Мислех, че е понамаляло мокренето, но май се е влошило даже.. Лайстната от страната на шофьорското място на предния прозорец ми е за смяна. Има ли универсални ? Или да търся от същата кола.. :unsure:

 

Ето я и нея:

received_1130060927336107.thumb.jpeg.cac6cb99d3ff600ec3d4b4d637b53e5d.jpeg

 

Редактирано от nunezz

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет колега,

това е доста голямо наводнение, такова съм имал само веднъж, когато си забравих отворен прозореца и цяла нощ валя проливен дъжд. 😊

Може би имаш някъде пробито от ръжда място, което не виждаш. Примерно при мен беше тръгнало под пластмасата на чистачките, в ляво зад акумулатора, позачистих, и боядисах с грунд. Трябва до го провериш това, също и за пробито по рамката на стъклото.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма никъде ръжда, а пробито не съм виждал. Аз съм ги свалял и оглеждал, заради тея течове. Чистих кал и боклуци, но само се влоши и не знам защо. :D Според мен е тая лайсна дето снимах. Като спре да вали, ще я разхвърлям пак.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 16 часа, nunezz написа:

 

nunezz, случайно някога да е сменяно челното стъкло? 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам. Взех я от автокъща, аз не съм го сменял. Ако съдя по старите лайсни, май не е.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тази лайсна е по-скоро за украса, отколкото за уплътнение. Не е тя причината за теча. Стъклото е лепено за метала на рамката, лайсната просто крие канала между стъклото и купето. Това, че лайсната е стара не означава, че стъклото не е сменявано. А това, че е скъсана може да означава, че е повредена при смяната на стъкло. Или пък, че се е "скапала" от старост.

Много лесно можеш да разбереш дали стъклото е сменявано. На всички стъкла има маркировка с годината на производството им. Виж, дали годината на челното стъкло съвпада с годината на останалите стъкла. Ако е сменявано няма как да съвпада, ще е произведено много по-късно от останалите стъкла, и най-вероятно ще е от друг производител, т.е. маркировката ще е по-различна, и като шрифт, и като съдържание.

 Маркировката представлява няколко реда черни надписи. Един от тях, обикновено най-долния ред е годината на производство. Представлява няколко точки и цифра. Например •••••8, което означава, че стъклото е произведено '88-а, '98-а или '08-а. Има мноооооого малка вероятност стъклото да е сменено с такова от същата година на производство, дали ново, дали втора употреба. 

Ако годината не съвпада, може стъклото да не е залепено качествено. Ако не е сменявано стъклото, някъде имаш пробойна и корабът потъва. 

Пробойната може да е навсякъде около челното стъкло, в лявата му половина, т.е. пред шофьора - таван, гредичката между стъклото и вратата, коритото под чистачката. А може и да е някъде в ламарината около педалите. А може и да е от капандурата на тавана, ако имаш такава. Люка има тръбички за отводняване, които имат навика да се запушват и водата влиза в купето.

За да провериш, от къде влиза вода - махаш пластмасовите кори отстрани между вратата и педалите, повдигаш мокета на пода и отиваш на автомивка за обилно поливане на колата около стъклото. Ефекта от поливането ще е по-добър ако махнеш всички лайсни около стъклото, включая пластмасата под чистачките и надлъжната лайсна върху тавана. Ама това след като си се убедил, че тръбичките за отводняване на люка (ако имаш такъв) са чисти.

 

п.п. Е сега видях, че си свалял нещо. Кое - пластмасата под чистачките или лайсните около стъклото?

 

Редактирано от Krasi-mir

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всичко. Даже и подкалника и от там гребях с шепи кал и боклуци. Благодаря за отговора, ще видя коя година е стъклото. :)

Редактирано от nunezz

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

••••4 😄😄 Еми.. като се постопли ще я разхвърлям да търся. Одеве махнах тапата на пода, изтекоха сигурно 3-4 литра вода. Опитах се да видя от къде тече, но не си личеше, защото всичко беше влажно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз имам въпрос. Канала на шибедаха покрай предното стъкло ли води или е някъде вътре в гредата ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вътре в гредата има прозрачен маркуч. Да не би горе където е хванат за люка да е проблема. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малий, трябва да сваля леко тавана и подкалника за да огледам маркуча. В събота ще го видя. :D Благодаря!

Иначе, отгоре бъркам с една жица, доста твърда, но достатъчна за да взима завоите из маркуча, но опира някъде и повече не може. Влиза г/д една педя. От дясната страна също, но там няма течове. (За сега :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, днес разхвърлях колата да видя края на маркуча, но не го намирам. Свалих подкалника, тръгнах да свалям и калника, но като надникнах, не се вижда и го закрепих отново. Къде е края на маркуча ? Свалих уплътнението и на вратата, дръпнах тавана леко на долу и маркуча е в самата греда, няма достъп до него. Иначе е от него, защото изливам вода на предното стъкло и няма проблем, изсипвам вода горе на тавана и отива всичко в краката...

 

ЕДИТ: В ръководството пише само това:

Untitled-1.thumb.jpg.2eb52c2dbf5512c8297e702db36883fc.jpg

 

Там, където пише "Drain Valve" има само сноп кабели.

Редактирано от nunezz

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Как сипваш вода на тавана? При затворен люк ли?

 

Пробва ли да сипеш вода в коритото около люка (при отворен люк)?

Щом си бъркал в отворите с тел, значи може да пробваш да сипеш вода директно в тръбичката с някакъв шприц, или голяма спринцовка.

Тръбички има и в задните колони на тавана.

Щом не виждаш края на тръбичката под калника, има вроятност той да е в коритото под пластмасата около чистачките. От там има друга тръбичка, или просто отвор за изтичане на водата при калобрана.

 

Провери ли, какво е състоянието на надлъжните канали на тавана, тези под черните лайсни?

Ако сипваш вода върху тавана при затворен люк и тече вътре в купето, може да има изгнило на тавана в предния край на надлъжните канали.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сипвах при отворен люк директно в тръбичката. Не е запушена, според мен, защото се излива директно в краката, направо си тече. Тавана е сух. Сигурно се е откачил маркуча от изхода. Ако е отпред под чистачките, нямаше ли да влиза вода и като поливах предното стъкло? Махах и лайсните, под тях всичко е 6.

Редактирано от nunezz

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има вероятност да си го откачил или пробил маркуча при бъркането.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като сипваш в другия маркуч, къде изтича?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Еми, не видях да изтича от някъде, но не влиза и вътре, хаха. Ако имаше проблем при дъждовете и от дясно щеше да има вода, но няма. Иначе утре ще сипя повечко вода и ще се загледам, мерси за идеята. :)

Редактирано от nunezz

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както е писал колегата пробвай с спринцовка да издърпаш или изтикаш чрез налягането това което е запушило този маркуч.

С въздух под налягане може да стане но едва ли ще имаш компресор.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ама то, като сипя вода, отива директно в краката... ако има спукано място или е изкочил от изхода си, няма да стане нищо.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Виж да не се е извадил маркуча от коритото в тавана.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пичове, маркуча отива някъде чаааак зад модула на ABS. Сигурно и той е подгизнал и е изгорял нещо, та затова да ми свети SRS. Моментално се отказах да разглабям, събрах цялата кола и запуших проклетата дупка. :D Сипвах в другата, да видя от къде ще изтече, изтича си някъде зад подкалника, както си трябва. Засега така, по-нататък ще  видим какво ще я правя. Благодаря за всички отговори! :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, запуших дупката, вече не тече в краката, а през тавана. :tooth:  Дали мога да хвана от някъде маркуча и да го пренасоча с друг маркуч да се оттича някъде, защото вече не знам какво да правя ? :( 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 18.04.2020 г. at 12:40, nunezz написа:

Моментално се отказах да разглабям, събрах цялата кола и запуших проклетата дупка. 

 

Преди 1 час, nunezz написа:

Колеги, запуших дупката, вече не тече в краката, а през тавана. 

Аз не разбрах коя дупка си запушил. 🤔

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На люка - предна лява, точно над шофьора.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако все още не ти се разглобява, запечатваш люка и повече никога не го отваряш.

Ако искаш люк, разглобяваш и отстраняваш проблема. Но, риска е, че в крайна сметка може пак да стигнеш до запечатване на люка.

 

п.п. Ако колата беше моя, вече да съм го запечатал.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е, аз искам всичко да си й е наред. Еми ще разглабям и ще търся края на маркуча, какво да се прави.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Почни със сваляне на предната част на тавана и пвц кората на предната греда откъм шофьора. Виж дали можеш да видиш щуцера на шибидаха на който е захванат горния край на маркуча. После не знам дали можеш да видиш маркуча, ако гредата има някакви отвори, поне където са щипките на пвц панела има, и евентуално от къде почва да тече. После идва ред на подкалника и калника, свали го и виж. Ако не, то номера със силикона ще те спаси. Не знам, обаче, дали имаш климатик и дали няма да ти трябва шибидаха, ако нямаш. 

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Минаха десет години от както съм разглобявал тотално една Хонда и  по спомен маркуча излизаше на десетина сантиметра напред от горната стойка на вратата, но повтарям не съм напълно сигурен. Това което си спомням, че маркуча е с невероятно качество за годината на производство и според мен не може да се скъса или напука сам. Там горе няма какво да пипаш и гледаш, хванат е за тавичката на люка с една телена скоба която неможе да ръждяса, това е Хонда и всички знаем, че през онези години не са правени компромиси с качеството на материала. Успех в решаването на проблема. 

Редактирано от vespa

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
On 4/23/2020 at 11:47 AM, vespa said:

Минаха десет години от както съм разглобявал тотално една Хонда и  по спомен маркуча излизаше на десетина сантиметра напред от горната стойка на вратата, но повтарям не съм напълно сигурен. Това което си спомням, че маркуча е с невероятно качество за годината на производство и според мен не може да се скъса или напука сам. Там горе няма какво да пипаш и гледаш, хванат е за тавичката на люка с една телена скоба която неможе да ръждяса, това е Хонда и всички знаем, че през онези години не са правени компромиси с качеството на материала. Успех в решаването на проблема. 

Колега виждам, че си с комби. За да не отварям нова тема, може ли само разяснение на комбито, от къде да започна профилактично почистване на дренажите? Нямам проблем, просто и чисто профилактично. Благодаря предварително, може и на лично да отговориш, за да не спамим темата на колегата. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бях я забравил тази тема... извинявам се и аз, че пиша, поне да кажа как съм си решил проблема, за да може да се знае. Ами оказа се, че маркуча се е откачил от изхода си. Той върви от люка, по гредата на предното стъкло, и влиза в едно маншонче, което прави ляв завой и водата излиза точно зад калника. Та, беше откачен от там. С много кръв (буквално), пот и мили думи, успях да го вкарам в изхода му и вече не тече никъде. :) Съвет за колегата преди мен - ако нямаш проблем, не пипай, че си е***о ма****а. :D 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен е пасажерската страна отпред и отзад под стелките има вода, в шофьорската страна няма нищо. Някой нещо да предложи от къде може да е 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...