Jump to content
inspektora

Така ли трябва да работи климатоника на CR-V?

Recommended Posts

Прави ми впечатление, че АС компресора на ЦР-В-то ми 3-ген. много често включва и изключва - буквално по няколко пъти на минута. Досега съм карал все коли с постоянно работещ компресор на климатика и това ми е странно. Климатроника го държа на 22-23 гр., за да ми бъде нормално хладно. Дори и при положение Lo, пак е същото - често вкл. и изкл. Зареден е с фреон съвсем скоро. Нормално ли е това или да търся някакъв проблем в датчик или др.?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това ми е второто цр-в и двете работят така както казваш. Нормално е. Това е и една от причините за проблемите свързани с компресора на климатика. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И моят е така, постоянно цъка и го чувам.

Така, че най-вероятно е нормално или и тримата сме със счупени климатици ;)

 

Поздрави

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И моят е така, а и не само. В тези жеги, като сте на светофар, свалете си стъклото и се заслушайте в шумовете от съседните автомобили. Ще установите едно твърде характерно цъкане/щракане от включващи се компресори. Аз не зная, при кои автомобили компресорите работят постоянно, но като наблюдавам климатиците вкъщи и техните компресори се включват и изключват, променят оборотите си и тези на вентилаторите на кондензаторите. А принципът на работа е един и същ. Така че, колега, карай и не се впечатлявай толкова, освен ако спре да духа студено. Управлението на климатроника взема информация от датчиците за вътрешна и външна температура, зададената от водача стойност и в автоматичен режим се стреми да я поддържа. Това става чрез включване и изключване на компресора предвид оборотите на двигателя, както и включване/изключване на ниската и високата степен на вентилаторите, които охлаждат фреона в питата на кондензатора /радиатора пред този за охлаждането на антифриза/, и промяна в посоката и скоростта на въздушния поток вътре в купето. Целта е да се поддържат в определени граници, както налягането, така и температурата на фреона, независимо от променливите обороти на двигателя, респективно на компресора. Затова и в зависимост от външната температура и скоростта на насрещния въздушен поток към питата на кондензатора, понякога по-често, понякога по-рядко компресорът се включва/изключва, както и се включват ниската или високата степен на оборотите на вентилаторите.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за отговора, колега! По отношение на компресорите, които работят постоянно - има поне два вида такива:

  1. С променлив обем на цилиндрите. Когато климатикът е включен, компресора се зацепва за постоянно, като посредством система, зависеща от налягането на фреона (натоварването) се променя обема на цилиндрите, което води и до промяна на натоварването на двигателя. Такъв е на старото ми Рено Меган 1, което кара жена ми.
  2. Постоянно зацепен компресор без съединител. Това е най-съвършената система. Компресорът се задвижва винаги, когато работи двигателя, но работи на празен ход, когато не е включен климатика. Щом климатика се включи, компресорът се натоварва посредством един клапан, който може да регулира мощността плавно от 5 до 100 процента. Компютърът го управлява така, че въобще не се усеща натоварването и същевременно създава най-малко допълнителен разход на двигателя. Масово се монтира на VAG автомобилите. Такъв беше на Джетата ми, която карах доскоро. Никога не съм усещал по поведението на колата кога работи компресора и никога не ми е променял разхода. Този тип компресор е аналог на инверторните климатици за домашна употреба, макар принципа на управление на мощността да е друг. Недостатъкът е, че постоянната работа на компресора води до по-бързо износване и ... смяна 😭 Няма пълно щастие!

За добро или лошо Хондите ни са с най-архаичния тип компресор, който работи на принципа on/off до безкрайност. Същото важи и хидравликата на волана при дизеловите мотори, която още повече ме дразни, защото съм свикнал на по-напреднали системи - електрохидравлична или чисто електрическа. Няма как - ще трябва да се свиква :unsure:

 

Редактирано от inspektora
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ти се радвай,че не ти е електрическа рейката,че да не изпиташ лично какъв боклук са "напредналите системи".Не виждам с какво те дразни хидравликата,18-ките си ги върти перфектно без усилие,все пак гумите са си доста големи.Трябва да си доста слаботелесен за да виждаш зор с обикновената хидравлика или тя да не работи както трябва.Много разглезени станахме нещо сегашните шофьори,качи се за седмица да покараш някоя жигула(ако намериш),че да набереш тренинг и мускули,после хондата ще я въртиш с един пръст.Отделно електрическата рейка ти губи всякакво усещане за пътя,няма сериозен фен на колите,който да я харесва.

Редактирано от zograffa
  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Достатъчно жигулки съм карал, приятелю. И москвичи. Не трябва това да ни е базата за сравнение. Да приемем, че аз съм от несериозните (според теб) фенове на комфортните волани. Но така или иначе ще трябва да свикна.

Редактирано от inspektora

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Еликтрическата е супер мека на ниска скорост.С увеличаването на скоростта става все по-твърда.Няма течове ,няма омаслени маркучи,спукани.Незнам кое и е лошото.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Очевидно въпрос на вкус. С електрическата нямаш обратна връзка от пътя, което е доста важно за някои. Иначе и хидравличната се втвърдява при по-висока скорост, това не е ексклузивно за ел.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Втвърдяват се електрическите и електрохидравличните (които са с ел. помпа). Чисто хидравличните не се променят от скоростта.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На акорд 7ма от 2003та насам (не знам за преди това) се увеличава „твърдостта“ с увеличаване на скоростта. Поне с оем маркуч и останалите компоненти. Съмнявам се на CR-V 3та да няма „втвърдяване“.

Редактирано от Pavel_Pavlov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...