Jump to content
LyubaH

Проблем с ваденето на ключа

Recommended Posts

Здравейте, от скоро имам Хонда Джаз 1.4 2006г автоматик. Като цяло съм доволна от колата, но имам проблем с ваденето на ключа. Често ми се случва да не мога да извадя ключа, превключвам на задна и пак на паркинг, за да успея... Някой сблъсквал ли се е с подобен проблем?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Смажи си ключалката. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Не е в това проблема, по скоро не отчита паркинга? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

При позиция различна от Р се заключва ключа за да не може да се вади в движение.Това е механично заключване явно е заяло и зацапано от хилядите боклуци влизащи с ключа.Все пак пробвай като се смазва само първата част на патрона механиката под нея са ел частите.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Как и с какво се 'смазва' ключалка?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Хубаво е да се  свали и да се почисти основно от ключар. Ако не ви се занимава пак при ключар да го смъже. Аз излива малко двигателно в капачката и с клечка към 4 капки вкарвам но не повече ог 2см навътре и раздвижвам с ключа.

Edited by CARPERA

Share this post


Link to post
Share on other sites

Идея нямам, затова питам как се процедира...но на всички патрони в гаранционните карти пише, че ако смажеш с масло гаранцията ти не важи.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Така, проблема е, че давам на паркинг и гася колата, при което ключа не излиза. Както е загасена натискам спирачка и местя лоста на задна и пак на паркинг (понякога трябва 2-3 пъти да го преместя) тогава се получава леко отпускане на колата, като все едно сега е поела паркинга и тогава мога да извадя ключа. Това не се случва на всяко палене, а да кажем 3 от 5 пъти.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
21 minutes ago, afe said:

Идея нямам, затова питам как се процедира...но на всички патрони в гаранционните карти пише, че ако смажеш с масло гаранцията ти не важи.

 

Моля покажи това къде го пише и моята кола е на 19 год отдавна и паднаха гаранциите.

Ползвай ключар щом искаш гаранция.

Edited by CARPERA

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
Преди 16 часа, LyubaH написа:

Не е в това проблема, по скоро не отчита паркинга? 

И аз бих заложил на това.

 

Казваш, че след преместване на лоста на R и връщане на P усещаш отпускане. 

След това отпускане, ключа лесно ли излиза? 

Също така не разбрах, какво означава не излиза ключа? Не можеш да го завъртиш до крайна позиция (позицията за изваждане), или го въртиш до там и не ще да излезе?

 

Не видях да си писала, кога дърпаш ръчната.

Пробвай това - спираш, държиш на крачна, преместваш лоста на N, дърпаш ръчната, пускаш крачната (в този момент ще усетиш познатото ти отпускане на колата, все едно е поела паркинга), преместваш лоста на P, гасиш и пробваш да извадиш ключа.

 

Така изпълнено паркирането, води до поемане на тежестта на колата от ръчната спирачка и не се товари P-то на ск.кутия.

Edited by Krasi-mir

Share this post


Link to post
Share on other sites

Krasi-mir, да след това "отпускане" ключа излиза без проблем. Ключа не излиза означава, че ключа може да се завърти на контакт и на запалване, но НЕ и в позиция за изваждане. Дърпането на ръчната по описания от теб начин нищо не променя за съжаление.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Значи, проблемът е някъде между скоростния лост и патрона на ключа.

Не знам, как точно е устроен, но има заключващ механизъм, който не позволява да завъртиш ключа в позиция 0 (нула) за да го извадиш, ако скоростния лост не е на Р. Както ти каза по-горе - "не отчита паркинга".

 

Трябва ти добър автомеханик, който знае, как работи механизъма. Ключар и масло в патрона едва ли ще помогнат.

Edited by Krasi-mir

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

При всяка позиция на лоста може да се извади ключа при R,N,D,P в позиция 0.Поне при мен няма общо с лоста за автомата въпреки че е до патрона. Това което забелязах че трябва натискане навътре на ключа за да го преместиш от последната позиция в която е ,мисля че точно това  освобождава и заключва ключа. 

Към инициатора на темата в коя позиция не става да се вади .

Това е 0

20190612_074727.thumb.jpg.3c89af690acd47a2073e8de3aae739b7.jpg

Edited by CARPERA

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

При твоята 20 годишна кола и със съвсем друг вид (износен до неузнаваемост) ключ и патрон може да се вади както си иска защото при теб най вероятно е със жило което е откачено точно заради този проблем. При мацката това се извършва от електомагнитен щифт. 

Съвет към дамата: Спираш , слагаш на паркинг първо , пускаш спирачката ( отпускането на колата ) и тогава загасяш.

 

И моля колегата горе да си го запише това , следващият път когато се разтягат локуми , отново да извади записките и да даде точен отговор като всички негови от както е тук. Не на база знания а на база прочетено.

Edited by docev
  • Like 1
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

WD40 - Универсална смазка и почистващо средство. Купете си за 5 лева . Удобно е особено за такива места - има спрей

Share this post


Link to post
Share on other sites

Docev, мина ми през акъла, че на джазката е нещо електрическо, ама ...

Никога не е късно да научиш нещо ново (както и да се изложиш).

Благодаря за начина на паркиране на Джаз автомат.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
1 hour ago, docev said:

При твоята 20 годишна кола и със съвсем друг вид (износен до неузнаваемост) ключ и патрон може да се вади както си иска защото при теб най вероятно е със жило което е откачено точно заради този проблем. При мацката това се извършва от електомагнитен щифт. 

Съвет към дамата: Спираш , слагаш на паркинг първо , пускаш спирачката ( отпускането на колата ) и тогава загасяш.

 

И моля колегата горе да си го запише това , следващият път когато се разтягат локуми , отново да извади записките и да даде точен отговор като всички негови от както е тук. Не на база знания а на база прочетено.

Ключа не може да се вади когато си иска ,вади се само в позиция 0.

Важно е че намерихме някой да отговори.

Явно експерт дано да дава повече отговори щом ги знае нещата.

Ок научихме че Джазката е с магнит там.

WD40 бих използвал само за ръждясало болтове, за друго приложение рязко се влошават нещата от опит ка казвам,за бележника на колегата docev.

Edited by CARPERA

Share this post


Link to post
Share on other sites

При мен също е с леко натискане на вътре и тогава завъртам и изваждам ключа.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Колеги, знам че ключа се вади с леко натискане на вътре, не съм толкова зле :D много благодаря на Krasi-mir за метода с превключването на N, после ръчна и чак тогава P. Днес го направих по описания начин и работи, което е супер за временно решение на проблема.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×