ddimitrov1 0 #1 Публикувано 30 Април, 2019 Привет, от известно време забелязвам, че преминаването от по-висока на по-ниска предавка се усеща някак си повече. В обратния ред превключването на предавките не се усеща изобщо и колата си върви нормално, но когато когато връща от 4 на 3 или 3 на 2 усещам как колата някак си "рита". Маслото е опреснено преди по-малко от 10 000 км. Тъй като имам колата от скоро, честно казано не помня дали винаги е била така или просто в последно време съм започнал да му обръщам внимание. Странни звуци или други симптоми няма. Мислите ли, че има причина да се притеснявам или да си карам спокойно Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Vancho 73 #2 Отговорено 30 Април, 2019 Може и да има по-сериозен проблем. На първо време огледай тампоните по мотора и скоростите Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1540 #3 Отговорено 1 Май, 2019 (Редактирано) Има тема за тампоните провери ги ,на кутията лесно се виждат в какво състояние са .Провери и трите големи ако те са скъсани неминуемо и на кутията не са издържали Какво масло насипа и колко литра,с едно опресняване ако там не е сменяно никога почти е минимален ефекта направи второ .Мисля че има за какво да се притесняваш ако искаш да караш колата още дълго,много е важно какво е състоянието на маслото трябвало е да се види още първия път. Редактирано 1 Май, 2019 от CARPERA Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Krasi-mir 1554 #4 Отговорено 1 Май, 2019 (Редактирано) Сериозно ли?! Тампони?! Виж, маслото е друга бира, от него може да рита. Димитров, дефинирай "рита" по-точно. Какво усещаш, просто по-осезаемо превключване, или тъп удар, все едно от рязко пуснат съединител? Това първият автоматик ли ти е? Сравнявал ли си превключването с някоя друга Хонда на близки години и километри? На колко км е, ако знаеш истинските? Имаш ли информация някой да е опреснявал маслото преди теб? При превключване на R и D от P и N рита ли? Кикдауна как работи, има ли боксуване като сваля надолу, когато рязко смачкаш газта? ... Редактирано 1 Май, 2019 от Krasi-mir Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1540 #5 Отговорено 1 Май, 2019 Кrasi-mir как при теб се усеща кикдауна в какви ситуации. Според теб каква роля играят тампоните на кутията, ако не точно да успокоява вибрации и колебания на същата. В темата за тампоните съм описал какво състояние намерих моите ,при сваляне на предавките се усеща нещо като задържане и придърпване.Това изчезва при опресняване с нова масло ,но чак да рита,ще изчакам колегата за повече инфо. Това придърпване може да се усети като удар ако няма какво да го успокои това колебание,при сваляне и отделяне на придавките в низходящ ред. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ddimitrov1 0 #6 Отговорено 1 Май, 2019 Днес покарах колата около 100 км, внимавайки точно за това. Установих кога го прави. Ако карам да кажем с 80 и настъпя газта, колата връща на 3-та предавка съвсем нормално. Ако обаче намаля с 20км, и след това подам газ (съвсем нормално, без да я настъпвам особено) се усеща нещо като кик, почукване или удър, без обаче да се чувва какъвто и да било звук. Просто доста рязко се усеща, когато превключва на дадена предавка. Може би наподобява изпуснат съединител, макар, че бих го описал като нещо по-рязко и краткотрайно. Маслото е сменяно когато закупих колата преди 6 месеца в сервиз на хонда (някъде около горубляне). До колкото знам са сипали оригинално масло. От тогава съм изминал около 10К км. Иначе ми е първия автоматик, не съм сравнявал с друга подобна кола. Карал съм други автоматици, но съвсем други марки и години, не мисля, че е съпоставимо. Въпреки това никога не съм усещал нещо подобно при друга кола. Колата си има сервизна книжка, която за съжаление не е в мен сега защото не съм в София, та не мога да видя кога е последното опресняване на маслото. Закупих я внос от Виена, изглежда доста запазена и стриктно поддържана. При първо палене за деня, когато преминавам от P на R понякога се усеща нещо подобно, сякаш колата иска да тръгне, въпреки че съм натиснал спирачката. Когато се прибера в София ще мина пак през сервиза да я погледнат, просто на последък нямам никакво доверие на майстори и исках да се консултирам първо с вас за възможните проблеми. Ще погледна както маслото, така и тампоните. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1540 #7 Отговорено 1 Май, 2019 Кагато колата е на Р и превключваш на R или D e нормално да иска да потегли притеснявай се ако не го прави,когато не е загряла кутията с лек тлъск. Направи още една смяно на маслото 3л взимо точно и това ще се успокои,увери се че маслото е Хонда. По принцип може да се отвори кутията и след несложен ремонт това напълно да изчезне ,с тази особеност може да караш още хил км и да не се влоши.От теб зависи дали ти се дават от 500 -700лв за да отстраниш тази особенност. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ddimitrov1 0 #8 Отговорено 1 Май, 2019 Много благодаря за помоща. В сервиза на хонда ме поздравиха за добрия автомобил и ми казаха да дойда след 40К км. Ще проверя състоянието на маслото и най-вероятно ще го обновя още веднъж, в зависимост от това как изглежда. Мисля, че щом го забелязвам, значи има нещо нередно някъде там, въпроса е, че не разбирам особено от автоматични кутии. Може ли да ми обясниш по-подробно за този ремонт 500-700лв ? Какъв по-точно е проблема според теб? Какво трябва да се смени/ремонтира? И какви са опасностите ако реша да не го правя? Принципно това не ми е единствената кола, но съм решил да я поддържам стриктно, тъй като е в доста добро техническо и визуално състояние и ми се иска всичко да е перфектно по нея. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
zzfz98 12 #9 Отговорено 1 Май, 2019 Може да се усеща по-твърда смяна, особено между 1 и 2 скорост на ниски обороти (Хонда е издала официален документ за това), когато са зацапани соленоидите. Свалят се и се чистят. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Krasi-mir 1554 #10 Отговорено 2 Май, 2019 (Редактирано) CARPERA, кикдауна при мен работи различно. Може да включи неусетно, може и с удар. Зависи от ситуацията - наклон на пътя, скорост, начин на натискане на педала и не на последно място, какво искам аз да се случи. Кикдауна на 1-ва ген CR-V работи със жило. Не съм се задълбочавал и нямам идея, как точно се случват нещата, къде е свързано това жило, и как командва кутията. Соленоиди - съгласен съм, може причината да е в тях. Не се имам за специалист, нито по автоматични кутии, нито по електротехника, обаче, просто от техническа грамотност ... Какво означава зацапан соленоид? Аз виждам две причини: Проблем по ел.системата - неправилно командване на соленоида. Проблем с маслото - старо, мръсно, или неправилно масло. Тук коментирания случай - нека не поставяме каруцата пред коня. Може и да има проблем, но може и Димитров да си внушава. Трябва да се види от специалист. Димитров, намери някой с Хонда автомат (може и Акорд от тези години) и повече опит с тях, и си ги менкайте. Ти тествай неговата, той твоята. А най-добре е да намериш правилния майстор. edit: п.п. Димитров, може и да си запознат, но все пак - начин на паркиране на автоматик (в частност Хонда): Спираш, крачна спирачка, преместваш лоста на N, дърпаш ръчната, пускаш крачната, преместваш лоста на P, изчезваш по задачи. По този начин се избягва удара, който се получава при първоначалното включване от P на R и D. Тежестта на колата се поема от ръчната спирачка, а не от палеца на кутията, който я заключва на P. Редактирано 2 Май, 2019 от Krasi-mir 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ddimitrov1 0 #11 Отговорено 2 Май, 2019 Наскоро един приятел си купи абсолютно същата, та може да пробвам неговата, но не мисля, че си внушавам, доста е осезаемо това за което говоря. Относно ръчната преди да изгася, бях чел тук във форума, че важи когато спираш на баир, защото тогава натоварването на палеца е по-голямо и е възможно да се счупи. Може би и на равно не е излишно. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Krasi-mir 1554 #12 Отговорено 2 Май, 2019 Да, на баир задължително. На равно аз слагам на N и пускам крачната. Ако колата НЕ тръгне по инерция директно местя на Р, без ръчна. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Stefan4eto 9 #13 Отговорено 2 Май, 2019 Явно има нещо щом така осезаемо се усеща ритане.Карам същата кола от година и при мен няма никакво ритане при падане на предавка,усеща се само повишаването на оборотите.Правил съм опресняване 3 пъти по 3 литра,но мисля че нямах ритане и преди опресняването на маслото.. П.п.до Krasi-mir Относно паркирането,знам как става но аз го правя така,спирам с крачната давам на паркинг и дърпам ръчната,пускам крачната и гася.При тръгване паля,давам на D ,пускам ръчната и тръгвам.Не усещам отключването на палеца(усещам го когато съм забравил ръчната).Проблем ли е това или..... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Pavel_Pavlov 1029 #14 Отговорено 2 Май, 2019 По-добре е от това да не използваш изобщо ръчната, но добре следвай описаните стъпки. Като смениш на N, дръпнеш ръчната и пуснеш крачната усещаш как колата леко се „намества“. В този случай цялото натоварване отива в ръчната. Ако вместо на N си на P, може част от натоварването да се понесе от палеца на кутията. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ivan_pop 64 #15 Отговорено 2 Май, 2019 На моя колега сина кара CRV-1 с автоматични скорости.Като купи колата преди 2 години нещо не превключваше комфортно скоростите автомата.И така някъде около година.Сменяха там масла по кутията.......и няма оправия.Смениха цялото делко и след това никакви оплаквания!А преди това беше набедена кутията! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Stefan4eto 9 #16 Отговорено 2 Май, 2019 Преди 2 часа, Pavel_Pavlov написа: но добре следвай описаните стъпки. .......... Сори, че темата на колегата залитна малко но дано ме извини.Просто си паркирам с по малко стъпки от необходимото.Ако има натоварване върху палеца при мойто паркиране,ще го усетя ли при изхода на лоста от позиция P???.Дръпнал ли съм ръчната не усещам натоварване върху палеца и затова си и паркирам така. Айде малко и по темата.Та като взех колата(първия ми автомат)за мен си вървеше прилично,без някави тласъци или удари както съм чел за автоматите,но след трите опреснявания с точното масло просто колата ми стана като ,,тролей„Пробвай с още една две смени и дано ти се оправи колицата. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ddimitrov1 0 #17 Отговорено 2 Май, 2019 Ще информирам за резултата след посещение в сервиз Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1540 #18 Отговорено 3 Май, 2019 (Редактирано) Част от автомата е многодисков съединител "мокър"(в масло)когато мослото си изгуби качеството покафенее и доста по зле черно,автомата започва да работи неравномерно .Дисковете от своя страна се изхабявят когато няма смазване,и няма плавно превключване.При ремонт се подменят но скъпо е самото сваляне,качване и разглобяване на кутията. Обновяването може да го направиш сам елентарно е 3л и маслото от тук в форума е на супер цена Хубаво е да се почистят соленоидите три са на брой, питай в този сервиз който ще ходиш знаят ли за тази процедура, от там ще разбереш колко са в час. Маслото се увери с очите си 1 че ти слагат 3л Хонда АТФ. Хубаво е също когато се стартира двигатела да се влези в работна температура и маслото на автомата, след запалване местиш на D и задържа с спирачката на място колата минута две,забелязал си че когато загрее автомата работи по добре. Редактирано 3 Май, 2019 от CARPERA Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ddimitrov1 0 #19 Отговорено 4 Май, 2019 Ами то си е сервиз на хонда, там правят само тази марка, така че надявам се да знаят как се опреснява маслото и т.н. Предполагам не им е първото CR-V Ще спомена задължително за соленоидите. Макар че на майстори вече нямам вяра, така и така не успях да си намеря читав. Надявам се към средата на месеца да успея да я закарам, ще ви пиша за резултатите. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Stefan4eto 9 #20 Отговорено 4 Май, 2019 Щом аз като невежа в тези работи си го опресних сам,невярвам да не се справиш,то няма и какво да убъркаш и да искаш.Развиваш една пробка,изтичат три литра,завиваш и наливаш нови три и това е. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1540 #21 Отговорено 5 Май, 2019 (Редактирано) Сервизите на Хонда ги отписах доста отдавна . Ако ти се дава 40 лв за 1л масло кото можеш да го вземеш за 25лв тук от форума.Опреснаватето с 3л и да ти вземат 30-40 лв за труд като отвъртат пробката отдолу източва завъртат и насипват 3л , всяко гаражче за масло срещу 10 - 15 лв ще го свърши,ти прецени. Увери се че отварят еднолитрови туби не ти насипват от варел отворен преди 3-5 год. Много ми е интересно какво ще кажат за соленоидите. Почти съм сигурен какво ще е но ще изчакам. Това са трите соленоида при източване на маслото двата от тях се чистят едини може и при налято масло. този които е отпред линеарния отговарящ точно за придърпванията, има спусната информация от хонда да се почиства,сервиза трабва да я има. Сервиз за автоматици колегите да кажа, но точния човек за всичко друго е на малко километри до теб ето чети Може да я закараш в сервиза на Хонда за накъкав тест софтуерно , но Фена на него бих се доверил за всичко друго ,вземи си 3л масло от общите поръчки и при него. Редактирано 5 Май, 2019 от CARPERA 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ddimitrov1 0 #22 Отговорено 31 Юли, 2019 Привет, чак днес успях да опресня маслото на скоростната кутия с нови 3л. Резултатът - смяната на предавките като цяло е доста по-плавна. Определено се усеща разлика. Въпросното "ритане" почти изчезна с изключение на моментите в които съм карал с 80 да кажем, намаля до 20 и след това подам газ, някак си се усеща рязко как влиза предавката. Не знам до колко е нормално това и колко плавно трябва да се случва при положение че колата сменя от 4-та предавка на 1-ва или 2-ра. Един приятел си взе абсолютно същата, та ще го помоля тия дни да я покарам, за да сравня. В случай, че усещам осезаема разлика между неговата и моята, коя да е следващата стъпка ? Ново опресняване, соленоиди или нещо друго според вас ? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1540 #23 Отговорено 31 Юли, 2019 (Редактирано) On 5/2/2019 at 11:09 PM, ddimitrov1 said: Ще информирам за резултата след посещение в сервиз On 5/2/2019 at 10:41 PM, Stefan4eto said: Айде малко и по темата.Та като взех колата(първия ми автомат)за мен си вървеше прилично,без някави тласъци или удари както съм чел за автоматите,но след трите опреснявания с точното масло просто колата ми стана като ,,тролей„Пробвай с още една две смени и дано ти се оправи колицата. Колегата ти го е писал, нали каза че ще споменеш соленоидите да ги видят. Какво беше маслото ,беше ли зацапани главата на болта на пробката,колко и с какво. Ти ли купи маслото или се довери на сервиз и нищо не видя от процедурата. Редактирано 31 Юли, 2019 от CARPERA Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Johnny_V3 29 #24 Отговорено 7 Ноември, 2022 On 5/5/2019 at 8:11 AM, CARPERA said: Сервизите на Хонда ги отписах доста отдавна . Ако ти се дава 40 лв за 1л масло кото можеш да го вземеш за 25лв тук от форума.Опреснаватето с 3л и да ти вземат 30-40 лв за труд като отвъртат пробката отдолу източва завъртат и насипват 3л , всяко гаражче за масло срещу 10 - 15 лв ще го свърши,ти прецени. Увери се че отварят еднолитрови туби не ти насипват от варел отворен преди 3-5 год. Много ми е интересно какво ще кажат за соленоидите. Почти съм сигурен какво ще е но ще изчакам. Това са трите соленоида при източване на маслото двата от тях се чистят едини може и при налято масло. този които е отпред линеарния отговарящ точно за придърпванията, има спусната информация от хонда да се почиства,сервиза трабва да я има. Сервиз за автоматици колегите да кажа, но точния човек за всичко друго е на малко километри до теб Може да я закараш в сервиза на Хонда за накъкав тест софтуерно , но Фена на него бих се доверил за всичко друго ,вземи си 3л масло от общите поръчки и при него. Здравейте отново! Мога ли да помоля някой да ми каже къде точно се намира (и как изглежда - може и снимка) линеарния соленоид? Горните ги виждам и са лесни за демонтаж, но долния не знам къде е. Питам, защото и моята Хонда започна да прави каквото си иска с предавките (тя е автомат, 127 к.с.). Вдигнах щеката на маслото - то е прозрачно и розово и е сменяно преди 15-16 хил. км. Явно, че е от тези соленоиди, които мисля да почистя и да опресня маслото. Затова, ако може да ми пратите снимка (и ако имате някакви инструкции за линеарния соленоид) ще съм Ви много благодарен! Или да почистя само горните 2, които може да се демонтират и без източване на маслото? Дали това ще е достатъчно? Или да купя чисто нови (или такива, втора употреба) и да ги сменя? Предварително благодаря! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1540 #25 Отговорено 7 Ноември, 2022 (Редактирано) Вдигни щеката изтрий я в бяла салфетка снимай,пак я сложи и снимай до къде е нивото на маслото. Какво масло сложи и колко литра. Опиши какво прави автомата. Зелената лампа D мига ли. Трабва да си на канал или.вдигвата на подемник,отдолу се вижда показан е на схемата по горе къде е точно. Редактирано 7 Ноември, 2022 от CARPERA Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Johnny_V3 29 #26 Отговорено 7 Ноември, 2022 3 hours ago, CARPERA said: Вдигни щеката изтрий я в бяла салфетка снимай,пак я сложи и снимай до къде е нивото на маслото. Какво масло сложи и колко литра. Опиши какво прави автомата. Зелената лампа D мига ли. Трабва да си на канал или.вдигвата на подемник,отдолу се вижда показан е на схемата по горе къде е точно. Зелената лампа не мига. Просто вдига обороти и не превключва на по-висока предавка... Държи се шашаво. Иначе не се сетих да снимам маслото вчера, а днес съм на работа и довечера вече ще е тъмно, като се прибирам. Иначе маслото си беше направо прозрачно (с червен цвят) и беше точно на нивото МАКС на щеката. Аз в събота съм се разбрал с един приятел, дето има сервиз, ама не прави Хонди. Ама ще му ползвам крика да ги свалим и да ги тестваме. Разбрах, че трябва да се чува щракане, като им подадеш 12 волта. И съпротивлението трябва да е между 12 и 25 ома. Въпроса ми е, дали едно почистване ще свърши работа? А и от къде (преди събота) мога да си купя масло за опресняване? Това, което сега е в Хондата е оригинално на Хонда. Нови такива соленоиди могат ли да се намерят някъде? Благодаря! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове