Jump to content
Rakeem

Свързване на лед светлини

Recommended Posts

Здравейте, искам да си вържа лед светлини, които да се пускат при даване на контакт или при запалване на двигателя, въпросът е към кой бушон да ги вържа: 2015-01-2410_14_52-Civic-5D-06-ENGpdf-Ad

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От тези бушони под капака не става номера, дайте идея откъде под капака може да се вземе ток само при контакт и запален двигател.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз го направих с ефтино DRL модулче, вързано директно за акомулатора. Като вдигне над 13.5 волта и се включва.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, така ще е, вече съм поръчал, иначе трябваше да прекарвам от купето. Странното е, че има един син кабел с букса, който просто си стърчи от един сноп с кабели и е вързан към контакта, но като ги вързах към него светеха много слабо.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може да вземеш 12V от буксата на датчика  до въздушния фултър. Така при включване на контакт ще ти светнат и дневните светлини!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Модул, който следи напрежението на акумулатора, може да ви спретне лош номер, защото когато акумулаторът е добре зареден, колата е загряла, навън не е студено и не сте включили никакви консуматори като фарове, климатик и други подобни неща - алтернаторът минава в състояние на зареждане с ниско напрежение от около 12.6 волта. Как реагира модул за дневни светлини на такова напрежение - предполагам, че вече сте си отговорили. Затова добавянето на такъв модул е безполезно. 

 

@Marcus, как е решен този проблем при теб? 

 

Ако няма някакво специално изискване, като например модулът да управлява също габарити, основни светлини и други подобни, а само и единствено да включва LED-дневните светлини - модулът е излишен. На практика той само ще изключи светлините, като получи +12 от габарити. А това се прави с реле за 2 лева. 

 

Ето как изглежда зареждането с 12.6. Ако  този момент разчитате на такъв модул - той ще е изключил и ако има лоши милиционери - ще ви спрат да ви се скарат за светлините, че ги няма:

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 11 часа, Rakeem написа:

Да, така ще е, вече съм поръчал, иначе трябваше да прекарвам от купето. Странното е, че има един син кабел с букса, който просто си стърчи от един сноп с кабели и е вързан към контакта, но като ги вързах към него светеха много слабо.

...на мен ми се случи точно същото. Не помня къде точно намерих +12V след контакт, но светеха само половината диоди и то слабо, трябваше да ги свържа директно към акумулатора.

Някой има ли идея, каква е схемата зад това? Не съм в час с токовете, но си мислих, че или има или няма.

Как има напрежение, а няма ... какво всъщност няма? ток?

Редактирано от Чавдар K

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 10 часа, ogi28b написа:

Модул, който следи напрежението на акумулатора, може да ви спретне лош номер, защото когато акумулаторът е добре зареден, колата е загряла, навън не е студено и не сте включили никакви консуматори като фарове, климатик и други подобни неща - алтернаторът минава в състояние на зареждане с ниско напрежение от около 12.6 волта. Как реагира модул за дневни светлини на такова напрежение - предполагам, че вече сте си отговорили. Затова добавянето на такъв модул е безполезно. 

 

@Marcus, как е решен този проблем при теб? 

 

Ако няма някакво специално изискване, като например модулът да управлява също габарити, основни светлини и други подобни, а само и единствено да включва LED-дневните светлини - модулът е излишен. На практика той само ще изключи светлините, като получи +12 от габарити. А това се прави с реле за 2 лева. 

 

Ето как изглежда зареждането с 12.6. Ако  този момент разчитате на такъв модул - той ще е изключил и ако има лоши милиционери - ще ви спрат да ви се скарат за светлините, че ги няма:

 

 

Забелязал ли си дали в движение напрежението пада под 13в., иначе и на мен много ми се щеше да го избегна този модул, но не искам да ги връзвам към модули и системи отговорни за работата на двигателя, а под капака друго не намерих. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, забелязал съм. Да, пада и си стои на 12.6, постоянно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Чавдар K, намерил си +12 след контакт и след консуматор, т.е. свързал си лед-светлините последователно на друг консуматор, затова са светели толкова слабо. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 2 минути, ogi28b написа:

@Чавдар K, намерил си +12 след контакт и след консуматор, т.е. свързал си лед-светлините последователно на друг консуматор, затова са светели толкова слабо. 

Благодаря.

А такъв +12, има ли достъчно "мощност" да управлява реле? или това зависи от релето и консуматора преди него?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако този консуматор е с отворена верига след мястото на свързване, като свържеш LED-светлини, му затваряш веригата и той започва да работи също, но понеже е последователно свързан с LED-лампите - ще работи с много ниска мощност. А някои консуматори трябва да работят с номинална мощност, не по-висока и не по-ниска. Накратко - не се свързва така. А конкретно на въпроса, отговорът е "зависи от релето и от консуматора".

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм забелязал да ми пада волтажа по време на движение, имам волтметър и го поглеждам от време на време.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 19 часа, ogi28b написа:

Ако този консуматор е с отворена верига след мястото на свързване, като свържеш LED-светлини, му затваряш веригата и той започва да работи също, но понеже е последователно свързан с LED-лампите - ще работи с много ниска мощност. А някои консуматори трябва да работят с номинална мощност, не по-висока и не по-ниска. Накратко - не се свързва така. А конкретно на въпроса, отговорът е "зависи от релето и от консуматора".

Благодаря за подробното обяснение.

 

Преди 19 часа, ogi28b написа:

 Накратко - не се свързва така.

Моля те, да ми споделиш, дали е възможно да се намери +12 след контакт, което да понесе допълнителни лед светлини. Изобщо има ли логика да има подобен "свободен" +12? Идеята ми е да минимизирам броя на релетата (а и намирането на +12 след контакт дори и за реле се оказва също толкова сложно), като ще трябва да има едно, което да ги взима "сигнал" от габаритите и да ги гаси при пуснати фарове.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На каква кола? Чел си темата ми как става в Акорд като моя, при твоя може би няма кой знае каква разлика. Ако не е за Акорд - не знам. Трябва да се мери с уред всеки кабел и да се намери подходящ. Свободни кабели със сигурност няма, а ако има нещо предвидено като на Сивик например, ще са само клеми, скрити под някое капаче. Не знам в коя тема го пишеше, но на Сивик има допълнителна букса, на която има +12 от акумулатор, от контакт и още някакви. Предвидени са за допълнително оборудване. Колегите със Сивик може да кажат повече. Наскоро темата беше актуална. 

 

Допълнителни LED светлини могат да бъдат свързани към всяка верига. Токът рядко надвишава 0.5 А, а всяка верига в колата безпроблемно може да понесе такова допълнително натоварване. 

 

---

 

Ред.: Намерих темата за Сивик, тя даже пак е за DRL: --> TEMA - мнение № 8 в нея. 

 

Ето за Акорд как съм го направил при мен:: --> ТЕМА

 

Редактирано от ogi28b

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@ogi28b, не не съм ти чел темата, сега я прочетох. Има отговори на всичко, за което питам - пак ти благодаря. 

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...