Jump to content
nedyalkov

Правилно масло за Акорд 7, 2.4

Recommended Posts

Здравейте колеги,

Преди 2 седмици ми се наложи да си купя туба от 1 л. масло 5W30 за доливане и човека от магазина ме хвърли в размисъл. Каза ми, че не съм с правилното масло за този двигател, той имал същата кола (мисля обаче 2.0 бензин) и трябвало да се кара или с масло с вискозитет 0W30 или 0W40 и смяна до 8 - 10 хил. км, иначе се разхлабвала веригата и следвало смяната ѝ. Има ли нещо вярно в това изказване или мога да продължавам да си карам с масло с вискозитет 5W30 без да се притеснявам?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята лично я карам също с Mobil 5w30. Колкото налея, след 10 000 км толкова източвам. По принцип за тоя мотор го дават 0w20, но евентуално зимата може да се кара с него. Аз лично не бих сложил такова за нашия климат и начин на каране.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Между 0-20 и 5-30 си ок. Зимата (или за целогодишно, което включва зимата) е по-хубаво първото число да е 0. Доста инфо можеш да намериш в темата за маслата, ако ти се чете – и за вискозитет, и за характеристики и сертификати, и за интервал за смяна.

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ти колко го караш това твоето 5w30 като км градско и извънградско като проценти. Както са писали колегите има значение и маслото, различните марки си губят свойствата при определени км.Ако си навъртял 10 хил и повече км и си почнал да доливаш налей ново.Колкото повече държиш едно масло и го скапваш с горям пробег толкова то скапа новото което налееш ,защото има несливаемо количество което остава в двигатела от старото.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за отговорите.

Аз преди го сменях маслото веднъж годишно или между 13 и 14 хил. км, но след като прочетох темите за маслото преди 2 години започнах да го сменям на около 10-11 хил. км., според това как ми е възможно. Сега вече имам навъртяни 7 хил. км. и съм долял 1 л. Ще видя дали ще изкарам 10 хил. км., или ще трябва по-рано да сменям маслото. Иначе предишният път бях с Petro Canada 5W30 а сега съм Areca 5W30, защото много ми го хвалиха, но честно казано не е по-добре от предишното. Не ми се иска да сипвам 0W30 освен ако не е наистина наложително, защото така или иначе си доливам по около 1,5 л. до смяна.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То в работна температура няма да е с различен вискозитет така че надали ще имаш разлика в разхода. Петрото имат 0-30, може да го пробваш. Особено след като си ползвал тяхното 5-30. Но тия масла не е препоръчително да ги караш до 10хил освен ако почти нямаш градско.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
Преди 1 час, nedyalkov написа:

а сега съм Areca 5W30

Кое по-точно Areca, че имат 7 вида 5W30?

Редактирано от dandilov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Незнам кой те е излъгал за тази Арека отиди му го дай той да го кара.Не каза какво ти е карането на 7 хил ако е само градско е абсурд. Вземи си ако искаш по висок клас от PetroCanada.  Колкото повече време дръжиш тази Арека по-дълго в двигателя толкова повече тя ще скапе новото което наспеш. 0w30 може да минеш но ти трябва преди това една къса смяна на 3 хил масло което да обере малко наслояванията и боклуците от маслата които си карал по 10 -11 хил ,да може да е PetroCanada мисля че го има още в София на промоция 40лв 4 л. Да може да се карат толкова 10-11 хил км но високите класове на Мобил Аймсол Равеньол.Аз предпочитам къси смени   с не толкова високи класове ,и PetroCanada SS ми пасва точно като цена и пробег.

Редактирано от CARPERA
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 15 минути, CARPERA написа:

Да може да се карат толкова 10-11 хил км но високите класове на Мобил Аймсол Равеньол.

Не съвсем... Зависи от:

1. Вид масло.

2. Вид гориво.

3. Стил на каране.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Да така е и може да добавиш

4.цикли гръдско/извънградско.

Аз карам почти 90%само градско PetroCanada трудно издържа 6 хил. Като ги приеминеш започва да си го хапва двигателя за мен това е индикация да го сменям особено зимата е абсурд с тези студени стартове и 3-4 км до работа

 

Редактирано от CARPERA
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не мислех, че е необходимо да влизам в подробности, но от изминати 7 хил. км. имам може би над 1.5 хил. км. извън града и другото е градско. Иначе маслото, с което съм в момента е Areca F5000 5W30, но явно не струва. При положение, че ще правя смяна на 10 хил. км. или по-малко се опитвам да намеря масло, което да е подходящо и като качество и като цена. Някак си не върви да сипя масло от по 30 лв/л. като ще трябва да си доливам до смяна а пък и ще трябва да го сменям на максимум 10 хил. Действително с Petro Canada 5W30 до около 6 хил. км бях долял много малко около 0.2 л. и след това започна да си го гори осезаемо. Мислех си да пробвам и с Amsoil 0W20, но ако го гори и него незнам дали си заслужава. Най-вероятно следващата смяна ще Petro Canada 5W30 или 0W30.

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Казваш, че с Петро-то не ти е горяло до около 6хил и след това е започнало. Значи толкова е ресурса на маслото. Ако едно масло първите няколко хил. км не мърда, а след един момент започва да гори, значи около този момент му е свършил ресурса. Имаше дискусии относно дилемата „скъпо масло и по-рядка смяна“ или „по-евтино масло и по-честа смяна“ (като под евтино пак се гони баланс цена/качество). Като че ли консенсуса е, че второто е по-добър вариант, и Петрото е препоръчвано масло за съответния по-къс пробег. Изглежда, че при теб е около 6000км.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Заключвам темата.Няма място тук.Колегата може да си пита спокойно в темата за масла,която е много по подробна от нахвърлените тука ...аз карам с това и това. К 24 се кара оригинално с 5В-20 Ilsac GF5 .Смяната по моточасове е 200-250 .Всякакви интерпретации водят до наядени гърбици на разпределителния вал.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...