rasthayan 6 #1 Публикувано 30 Януари, 2019 Здравейте, От едно известно време забелязах, че на доста коли излиза бял дим/пара от ауспуха. Преди не ми правеше впечатление, но като за загледах и моето ЦРВ (бензин) е така. След запалване (около 3 секунди) излиза гъст бял дим/пара, като от пушек на цигара, и после леко почва да спада обема и плътността му. ОК - това е нормално в студени дни или на места с по-влажен въздух и то като колата е студена. Обачее... при загрят мотор и даже не толкова ниски температури - пак си е така. Облака отначало си го има, даже и като изчаквам примерно на светофар и тръгна по рязко и той пак е там (диша ми във врата). Двигателя работи равномерно, при палене си понамирисва на бензин (според мен е нормално), зареждам Super E10 (смес от конвенционален безоловен бензин и етанол - 90% на 10%). Нямам загуба на антифриз, маслото е чисто... Въпросът ми е трябва ли да се притеснявам и да ходя по диагностики и сервизи... или нещо изпускам по трасето? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
BlueDream4 86 #2 Отговорено 30 Януари, 2019 (Редактирано) Щом нямаш загуба на антифриз, маслото ти е чисто няма какво да те притеснява..зимата е нормално да пуши повече от обичайното, дори и на загрят мотор. Ако ти се занимава, направи някоя снимка на загрят двигател, какъв точно пушек изкарва и как се държи..Поздрави Редактирано 30 Януари, 2019 от BlueDream4 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1551 #3 Отговорено 30 Януари, 2019 (Редактирано) Засечи си разхода на масло,от смяна да смяна или го знаеш колко е.Белия дим е от масло той се отличава от парата,да точна като стреснеш двигатиля с мръсна газ излиза. Нищо притеснително важното е колко харчи двигателя масло.Това се оправя с смяна на сегменти и гумичките клапани но това е крайна мярка. Може да е и от загуба на антифриза на там се разбира и вижда липсата му . Редактирано 30 Януари, 2019 от CARPERA 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
todor88 27 #4 Отговорено 30 Януари, 2019 Белия дим е пара или антифриз,маслото е синкав дим.Ако колегата има газ се събира много конденз по изпускагелната система и от там идва.Няма драма,колегата да е спокоен и моята е така 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2875 #5 Отговорено 30 Януари, 2019 Точно така. Маслото пуши в леко синьо. Бялото е вода. Преди 4 часа, rasthayan написа: зареждам Super E10 (смес от конвенционален безоловен бензин и етанол - 90% на 10%). Залагам на конденз + това, че спиртът (етанол) също отделя водна пара при горенето си. 10% не е ли малко много?! Пробвай с Е7 през зимата. Много отзиви чета, за вредното влияние на етанола в бензина, особено през зимата, свързано с конденз на вода и ускорени корозионни процеси по металните части от това. Къде зареждаш колега? 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
rasthayan 6 #6 Отговорено 31 Януари, 2019 Зареждам немски бензин, пробвал съм и Супер 95 ( при него мисля, че етанола беше 5%), но нещата са сходни... Антифриза си седи от край време малко над средата.. Масло почва да гори след 6000, което ме навежда на мисълта, че или е кофти маслото или има проблем с гумички или сегменти... Ще пусна клипче тия дни... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dindin 1257 #7 Отговорено 31 Януари, 2019 Мислех още вчера да пиша да спрете с локумите на тема масло. Не го направих, защото реших, че няма да продължите, но явно съм сбъркал. Моля да се въздържате от обсъждания на масло, по-горе беше писано, че ако го гори ще е синкав пушека и няма да почне от 6000 км, а от наливането ... 1 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
rasthayan 6 #8 Отговорено 15 Февруари, 2019 video-d345eeb1d9f62ed706ba044a14e57f17-V.mp4 Съжелявам за качеството на клипа, но не можах да кача оригиналния поради твърде големия му размер... 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
vespa 312 #9 Отговорено 15 Февруари, 2019 И даже капи вода заедно с парата, а маслото си стои кротко в двигателя. 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
rasthayan 6 #10 Отговорено 16 Февруари, 2019 Това е при 5 градуса... ПС.. И все пак си мисля, че има нещо нередно.. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
note 404 #11 Отговорено 16 Февруари, 2019 През декември и при моята ми се струваше, че излиза повече пара. След това обаче я карах на обслужване и помолих майстора да направи оглед и компютърна диагностика, защото ми миришеше и на бензин - както съм писал в друга тема. Човекът не откри никакви грешки и проблеми, но ми предписа профилактика и адаптация на дроселовата клапа, било препоръчително след реглаж на клапаните. Още не съм направил адаптацията, но пък оттогава спрях да обръщам внимание и на парата, и на миризмата на бензин. Така че според мен няма нищо притеснително, обаче за твое успокоение не пречи да я погледне майстор. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2875 #12 Отговорено 16 Февруари, 2019 (Редактирано) Този клип на студен двигател ли е, или на загрял до оптимална темтература ( 85 - 90 градуса)? Редактирано 16 Февруари, 2019 от dandilov Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
vespa 312 #13 Отговорено 16 Февруари, 2019 Със сигурност е на студен двигател, след като има и конденз. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
rasthayan 6 #14 Отговорено 17 Февруари, 2019 На студен е.. Но и на загрят пак си пуши, само дето не е толкова концвнтриран.. Пуши точно както от цигара .. при повече газ - повече дим.. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове