Jump to content
haunted

Термостат за HR-V

Recommended Posts

Здравейте. От известно време колата ми изстива много бързо. Като я карам без да я натискам много и е пуснато парното осезаемо се вижда как стрелката за температурата пада. А ако карам по дълго време по надолнище направо си пада към 0. Насочил съм се към термостат. До колкото разбрах оригиналният е 78градуса. На Wahler намерих такъв, но на Behr го дават 82градуса. И сега се чудя какъв да взема.

 

Друго което ми направи впечатление е охладителната система на колата. Загледах че от термостата тръбата влиза в долната част на радиатора. А от двигатела влиза в горната част. И така горната тръба е винаги топла и според мен загрява и радиатора и при движение вятъра го обдухва и по този начин все едно винаги работи големият кръг на охлаждане. До колкото знам термостата трябва да е вързан на горната част на радиатора и да не позволява да ходи топла течност към него преди определени градуси. Аз ли бъркам и дали това има общо с проблемът ми?

 

Колата е 2000г. D16W1 двигател.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Търси термостат Tama WV52BC78 - за 78 градуса.

Или Tama WV52BC82 за 82 градуса.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Марката не ми е ключова. Въпросът ми е за градусите. Виждам че и ти ми предлагаш 2те опции. Незнам коя да избера и защо. И също така охладителният кръг на колата дали е така както мисля.

Sent from my MI 5 using Tapatalk

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

не бих сложил 82 .

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Quote

Behr го дават 82градуса.

Ще отваря към големия кръг на 82 гр вместо на 78гр

Untitledkhkhljlk.thumb.png.fc34fc7f1c876fb6fc97b8e52d978a95.png

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, аз мисля да си взема на 78 както е оригиналният.

По другият въпрос. След работа запалих колата и поработи 3,4 минути на място. Пипнах горната тръба, която влиза в радиатора и беше топла. И самият радиатор беше леко топъл. Долният маркуч към термостата беше студен. Не би трябвало да бъде отворен термостата. Но както и предполагах радиатора винаги се загрява дори и при не отворен термостат. Много странна система. Всичко това идва според мен от това, че е сложен на долният маркуч. След това карах и през цялото време не качи температура по голяма от 73градуса. Гледах го с OBD четец. Като на моменти падаше до 65. Това с парно пуснато на 1. Би трябвало при такива стойности термостата да не отваря изобщо. Вече не съм сигурен дали е и от него. Пипах долният маркуч и беше леко топъл но незнам дали е бил отворил термостата.

Sent from my MI 5 using Tapatalk

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А дали не седи отворен .?

  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Смени термостата и всичко ще си дойде на мястото. ;)

И аз бях така преди години. Смених си го дори сам и нещата веднага се нормализираха.

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И това го мислих, но бързо загрява. Пък и долният маркуч стои студен. Единственото обяснение, което имам е да отваря по-рано.

Sent from my MI 5 using Tapatalk

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не гледай стрелката още на, 45-50 градуса вече е застанала де и е мястото. После датчика за Температурата е на главата. 35 лева е един хубав термостат. Не се занимавай с щуротий. 

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не гледам стелката. Макар че и тя се колебае. Гледах с ОБД четец. Но да ще сменя термостата пък ще видим. Само ми беше интересно защо са го сложили на долният маркуч.

Sent from my MI 5 using Tapatalk

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имах същият проблем - при спускане уреда за температура падаше на 0 и парнто се охлаждаше.Термостата остава отворен .Смених го и сега всичко е наред.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Смених термостата с Wähler 410224.78D. Има разлика. Сега стрелката за температурата не мърда и колата държи 80 градуса дори с парно. Колебае се и към 79 , но не и по-малко. Старият термостат изглеждаше леко износен явно си е заминал.

Sent from my MI 5 using Tapatalk

  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз като смених термостат се оправи. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте от скоро съм собственик на Хонда hrv имам проблем с охлаждането стрелката се качва доста над нормалното положение а перката на радиатора не се включва на какво се дължи това благодаря предварително

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Датчика за включване на перката не работи, някой предпазител които е за вентилатора изгорял датчиците са около тялото на термостат. Имаш ръководство горе виж къде се намират на е лошо и термостат да смениш

Ето къде са при Црв

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Коя от трите марки е за предпочитане?! Забелязах също, че на Валер дават ф 29, а на останалите ф 28

 

https://autoprofi.bg/termostat-ohladitelna-technost-pr3145728.html

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Амии Gates май са по-добре от другите :) 

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди време и аз поръчах  Gates,дойде  турски не го оставих и си взех оригинален от попъчките тук.

Разликата в изработката видна от снимкяна беше много голяма Gates турския

беше като нещо сглобено в гаражче.

20200318_212928.jpg.78630126dfe6c92724d9c971b92ddaab.thumb.jpg.07c7e2d0d273bce9f3a92aac7fcebb0d.jpg

 

Редактирано от CARPERA
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В крайна сметка взех този, но е без уплътнението. 

 

IMG-08dfe14d7d35ec471fa32b9e740a39ef-V.jpg

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Купих термостата преди повече от месец и още не съм го сменил. Днес ми стана интересно, че при тези ниски температури и стрелката клони към С, парното е супер. Топли яко. Може ли да е дефектирал датчика за температурата и да показва незагрят двигател?!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...