haunted 13 #1 Публикувано 30 Ноември, 2018 Здравейте. От известно време колата ми изстива много бързо. Като я карам без да я натискам много и е пуснато парното осезаемо се вижда как стрелката за температурата пада. А ако карам по дълго време по надолнище направо си пада към 0. Насочил съм се към термостат. До колкото разбрах оригиналният е 78градуса. На Wahler намерих такъв, но на Behr го дават 82градуса. И сега се чудя какъв да взема. Друго което ми направи впечатление е охладителната система на колата. Загледах че от термостата тръбата влиза в долната част на радиатора. А от двигатела влиза в горната част. И така горната тръба е винаги топла и според мен загрява и радиатора и при движение вятъра го обдухва и по този начин все едно винаги работи големият кръг на охлаждане. До колкото знам термостата трябва да е вързан на горната част на радиатора и да не позволява да ходи топла течност към него преди определени градуси. Аз ли бъркам и дали това има общо с проблемът ми? Колата е 2000г. D16W1 двигател. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2839 #2 Отговорено 30 Ноември, 2018 Търси термостат Tama WV52BC78 - за 78 градуса. Или Tama WV52BC82 за 82 градуса. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
haunted 13 #3 Отговорено 30 Ноември, 2018 Марката не ми е ключова. Въпросът ми е за градусите. Виждам че и ти ми предлагаш 2те опции. Незнам коя да избера и защо. И също така охладителният кръг на колата дали е така както мисля.Sent from my MI 5 using Tapatalk Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
fenabg 2981 #4 Отговорено 30 Ноември, 2018 не бих сложил 82 . 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1541 #5 Отговорено 30 Ноември, 2018 Quote Behr го дават 82градуса. Ще отваря към големия кръг на 82 гр вместо на 78гр Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
haunted 13 #6 Отговорено 30 Ноември, 2018 Да, аз мисля да си взема на 78 както е оригиналният.По другият въпрос. След работа запалих колата и поработи 3,4 минути на място. Пипнах горната тръба, която влиза в радиатора и беше топла. И самият радиатор беше леко топъл. Долният маркуч към термостата беше студен. Не би трябвало да бъде отворен термостата. Но както и предполагах радиатора винаги се загрява дори и при не отворен термостат. Много странна система. Всичко това идва според мен от това, че е сложен на долният маркуч. След това карах и през цялото време не качи температура по голяма от 73градуса. Гледах го с OBD четец. Като на моменти падаше до 65. Това с парно пуснато на 1. Би трябвало при такива стойности термостата да не отваря изобщо. Вече не съм сигурен дали е и от него. Пипах долният маркуч и беше леко топъл но незнам дали е бил отворил термостата.Sent from my MI 5 using Tapatalk Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
fenabg 2981 #7 Отговорено 30 Ноември, 2018 А дали не седи отворен .? 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2839 #8 Отговорено 30 Ноември, 2018 Смени термостата и всичко ще си дойде на мястото. И аз бях така преди години. Смених си го дори сам и нещата веднага се нормализираха. 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
haunted 13 #9 Отговорено 30 Ноември, 2018 И това го мислих, но бързо загрява. Пък и долният маркуч стои студен. Единственото обяснение, което имам е да отваря по-рано.Sent from my MI 5 using Tapatalk Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
fenabg 2981 #10 Отговорено 30 Ноември, 2018 Не гледай стрелката още на, 45-50 градуса вече е застанала де и е мястото. После датчика за Температурата е на главата. 35 лева е един хубав термостат. Не се занимавай с щуротий. 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
haunted 13 #11 Отговорено 30 Ноември, 2018 Не гледам стелката. Макар че и тя се колебае. Гледах с ОБД четец. Но да ще сменя термостата пък ще видим. Само ми беше интересно защо са го сложили на долният маркуч.Sent from my MI 5 using Tapatalk Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Димитров79 2 #12 Отговорено 30 Ноември, 2018 Имах същият проблем - при спускане уреда за температура падаше на 0 и парнто се охлаждаше.Термостата остава отворен .Смених го и сега всичко е наред. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
haunted 13 #13 Отговорено 12 Декември, 2018 Смених термостата с Wähler 410224.78D. Има разлика. Сега стрелката за температурата не мърда и колата държи 80 градуса дори с парно. Колебае се и към 79 , но не и по-малко. Старият термостат изглеждаше леко износен явно си е заминал.Sent from my MI 5 using Tapatalk 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
csf_da 1 #14 Отговорено 14 Декември, 2018 И аз като смених термостат се оправи. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Evgeni Mihaylov 0 #15 Отговорено 2 Март, 2019 Здравейте от скоро съм собственик на Хонда hrv имам проблем с охлаждането стрелката се качва доста над нормалното положение а перката на радиатора не се включва на какво се дължи това благодаря предварително Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1541 #16 Отговорено 2 Март, 2019 Датчика за включване на перката не работи, някой предпазител които е за вентилатора изгорял датчиците са около тялото на термостат. Имаш ръководство горе виж къде се намират на е лошо и термостат да смениш Ето къде са при Црв Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
5 GTT 178 #17 Отговорено 10 Октомври, 2022 Коя от трите марки е за предпочитане?! Забелязах също, че на Валер дават ф 29, а на останалите ф 28 https://autoprofi.bg/termostat-ohladitelna-technost-pr3145728.html Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Drone 790 #18 Отговорено 10 Октомври, 2022 Амии Gates май са по-добре от другите Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1541 #19 Отговорено 10 Октомври, 2022 (Редактирано) Преди време и аз поръчах Gates,дойде турски не го оставих и си взех оригинален от попъчките тук. Разликата в изработката видна от снимкяна беше много голяма Gates турския беше като нещо сглобено в гаражче. Редактирано 10 Октомври, 2022 от CARPERA 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
5 GTT 178 #20 Отговорено 11 Октомври, 2022 В крайна сметка взех този, но е без уплътнението. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
5 GTT 178 #21 Отговорено 29 Ноември, 2022 Купих термостата преди повече от месец и още не съм го сменил. Днес ми стана интересно, че при тези ниски температури и стрелката клони към С, парното е супер. Топли яко. Може ли да е дефектирал датчика за температурата и да показва незагрят двигател?! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове