Markony 2241 #1 Публикувано 22 Април, 2007 Пролетното обслужване приключи,смених всички тампони от окачването,смъкнах на чертежче всички необходими размери за тампоните ,които ме интересуваха и монтирах каучукови тмпони,производство на Шиков-Пловдив,естествено тва е временно докато станат готови полируетановите.Темата ми е за 2-та големи тампона на задните носачи.Шиков произвежда плътни тампони с отлично качество,много съм доволен,а цената няма равна,НО,След смяната задницата се държи отвратително.цели 2 дена настройки на стенда,отворена,затворена,прибрана,ниска.н Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
atanasbe 99 #2 Отговорено 22 Април, 2007 и аз съм със негови тампони, след смяната задницата ми е доста подскачаща но за един тампон 90 лева оригинални ми се виджат множко Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
MZPRX 0 #3 Отговорено 22 Април, 2007 По принцип полиуретановите тампони позволяват една степен на свобода по-малко в окачването, отколкото оригиналните каучукови тампони. Полиуретановите тампони позволяват на носача да се върти около оста на тампона (хоризонталната ос) и да се плузга странично по същата тази ос. Каучуковите тампони, освен тези две движение, позволяват на носача да се осуква и около вертикална ос, минаваща през тампона. Имено това последното движение на носача е много важно за т.нар. самозавиване на задния мост в завой. С две думи - полиуретановите големи тампони осакатяват окачването. Аз първоначално мислех да си слагам полиуретанови (тъй като си сменях сам тампоните и полиуретана ми се виждаше по-лесен за слагане). Но след като попрочетох тук и там се отказах, поиграх си и си сложих каучукови тампони, купени от Хонда.Иначе за другите тампони няма проблем да се нахакат полиуретанови - по издържливи са от каучука. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest chopper1969 #4 Отговорено 22 Април, 2007 Аз сменях тампоните преди 1месец с каучукови но понеже ми е тънък портфейла купих ефтини от по 40 лв. парчето. Знам че са ментета и едва ли ще издържат много ...но само времето ще покаже А колкото до тези-плътните...няма как да не се усуква задницата. Тампонът трябва да играе ролята на торсион и ако не е достатъчно гъвкав...возията е отвратителна. Оригиналните даже имат белег за горна и долна страна. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest MZPRX #5 Отговорено 22 Април, 2007 (Редактирано) ... Редактирано 22 Април, 2007 от MZPRX Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Demon 4 #6 Отговорено 22 Април, 2007 (Редактирано) ..........При преминаване ,през по-голяма неравност(легнал полицай),задницата се усуква,което усещам с задника си естествено.Оказа се че оригиналните тампони нарочно са направени тип"пеперуда",за да компенсират ударите в задния мост,без да се усещат в купето.............Колега, онзи ден спорих с едни пичове точно по този въпрос. Знаех за плътните тампони, но не исках да си взема, защото са неподвижни. Не можах да убедя онзи с когото спорех, че този тампон не е оставен случайно така и явно трябва да се движи. Освен това ще те изненадам с приятната новина, че тези оригиналните са 62 лв. в Бултрако, според мен са напълно достъпни и не си заслужава да се взимат други за същите пари или даже по-скъпо.п.п. Аз смених всички тампони на задницата и сложих стрътбар. Сега много ме кефи да карам колата. Така стегнато ми седи озад, вози супер, а учудващо стрътбара се усеща даже и на задните ботуши. До онзи ден бях убеден, че при седана няма голямо значение има или не стрътбар. Взех и пълен комплект тампони за предницата, сега си чакам носачите от VTI-ка плюс стъбилизираща щанга, направо ще откача докато ги сложа, кой знае тогава как ще се чувства колата по завоите п.п.п. Забравих да споделя, че за разлика от големите тампони, на които цената ми се видя приемлива, има някой малки тампончета, които са мнооого скъпи за размерите си Но след като се напатих вече с втулки ментета, които искараха 3 месеца само и предницата стана като от кашкавал, реших да не жаля пари и да си взема оригинални части. Като си представя тези старите колко са искарали, тези на половината време да искарат, ще съм повече от щастлив Редактирано 22 Април, 2007 от Demon Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
MIYAMOTO 449 #7 Отговорено 23 Април, 2007 Но след като се напатих вече с втулки ментета, които искараха 3 месеца само и предницата стана като от кашкавал, реших да не жаля пари и да си взема оригинални части.Е аз като съм с RBI нямам никакви проблеми вече година Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
tinki 1 #8 Отговорено 23 Април, 2007 Незнам но лично за мен тампони втулки само оригинал хонда.......верно 62 лева не са малко но като ги смениш сеедно на друга кола се качваш+1.5 год. никакъв проблем а имам и нервен десен крак Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Markony 2241 #9 Отговорено 23 Април, 2007 (Редактирано) Аз не казвам че тампоните на Шиков са ментета,изработката ми хареса,каучука си е каучук,другото е тръба,смачкана и разпробита.И 25 лв си е супер цена.Не очаквах,че така отвратително се държи задницата с тях.Тая "люлка" на Хондата работи доста странно и затова исках да разбера,колко от колегите са забелязали тоя проблем.За стрътбара,ми е ясно че върши прекрасна работа,както каза колегата Демон.Очаквах че по-твърдия тампон ще доведе до по-стабилно представяне и по-лош комфорт,а на практика ,промяна в комфорта няма ,а пр и дупки,издатини и други неравности...все едно не съм с Кони отзад....Вчера ходих до Варна,с 180км на магистралата там кадето има бухтички в началото и в края на всеки мост,хондата излита и в момента на приземяването някакви неистови опити да я стабилизирам в пътя.Миналата седмица с скъсан тампон(оригинален) на същата магистрала не съм ги забелязал даже тия моменти..колата се приземяваше идеално...което говори затова,че там окачването трябва да е мн.меко и това е сметнато от производителя. Редактирано 23 Април, 2007 от Markony Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
F18 Hornet 3 #10 Отговорено 23 Април, 2007 Всичките ми тампони са Honda - дори два на двигателя ми са нови- дадох маса пара -отпред и отзад-- но не съм съжалявал нито миг - колата спи ...тва се иска Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest Demon #11 Отговорено 24 Април, 2007 (Редактирано) Аз не казвам че тампоните на Шиков са ментета,изработката ми хареса,каучука си е каучук,другото е тръба,смачкана и разпробита..............Аз също не съм казвам, че тези на Шиков са ментета, а че според мен не са направени както трябва! Че тези тампони трябва да се движат, а не да са запълнени. Оригиналните са направени така неслучайно! А иначе след смяната на всички тампони по окачването, независимо здрави или не колата корено различно се усеща. Сега е като чук както се казва, много стегнато окачване и нито звук от никъде. Но както колегата F18 Hornet и аз се изръсих солидно за този комплект, но не съжалявам А незнам само заради окачването или и заради двата стрътбара, но сега като се качвам и слизам от бордюр няма никакво припукване или прискърцване по купето. Усеща се само движението на автомобила. Редактирано 24 Април, 2007 от Demon Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
maral 0 #12 Отговорено 24 Април, 2007 и аз съм със негови тампони, след смяната задницата ми е доста подскачаща но за един тампон 90 лева оригинални ми се виджат множкоЦената на тампоните в Бултрако е около 64 лева за брой . Тези тампони по оригинални ли са от тези на Бултрако. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest west bam #13 Отговорено 24 Април, 2007 Колеги и аз да запитам за тампони за задни носачи сьм и аз наследих ги от предишния собственик, но както и да е, имам чуството ,че като стане по топло и се размекнат пустите маншони моста се лашка напред назад незнам като ритна някоя задна гума има отколнение кьм 2 см сигурно много е зле, до какви повреди може да се стигне ако примерно не ги сменя, сьс сигурност май ще ми се разбие окачването, по бьрзо май ще ми отидат и амортисьорите предполагам, колко парички мога да ги намери колко варвят ??? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
chopper1969 5 #14 Отговорено 24 Април, 2007 Колеги и аз да запитам за тампони за задни носачи сьм и аз наследих ги от предишния собственик, но както и да е, имам чуството ,че като стане по топло и се размекнат пустите маншони моста се лашка напред назад незнам като ритна някоя задна гума има отколнение кьм 2 см сигурно много е зле, до какви повреди може да се стигне ако примерно не ги сменя, сьс сигурност май ще ми се разбие окачването, по бьрзо май ще ми отидат и амортисьорите предполагам, колко парички мога да ги намери колко варвят ???Ако ти се скъса в движение големият заден тампон ще стане голяяяма беля, може и да катастрофираш защото колата ще ходи където си иска (без да те плаша ама...) Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
1net 41 #15 Отговорено 25 Април, 2007 някой ден ще ги пробвам тези тампони, даже май мога да те отърва от тях за пробата... мойте са сменени с нови преди 6 месеца, така че теста ще е напълно валиден, но това по-натам че сега имам други разходи. Другото което ми идва на акъл е че можеш да си поиграеш с тези тампони и да им пробиеш дупки които да отслабят малко тампона.И все пак много странно ми звучи това че си като с мост отзад.... много странна работа, движението на носача напре-назад по ниакакъв начин не би трябвало да се отразявва на независимостта на окачването. Виж ако оста не може да се върти около тампона леко, това ще ти втвърди окачването, ама чак пък толкоз.... п.с. ще му хванем спатиите на тоя тампон Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest Demon #16 Отговорено 25 Април, 2007 Емо, според мен идеята на този тампон е да се движи леко в ляво и дясно, а не на горе и долу. Дори формата му е така направена. Носача, който стига до него озад е доста дълъг и вроятно трябва този тампон с това леко изкривяване да компенсира нещо, което е измислено в това окачване. Ако трябваше да е неподвижен, щяха от Хонда да го направят по-малък и плътен. Иначе по отношение на движението горе - долу, явно тампона трябва да създава известно съпротивление, поне формата му издава такъв замисъл. Всъшност аз не съм спецялист по окачванията, но като разлгеждах оригиналния реших, че не е случайно оставен така и за това монтирах отново такъв.п.п. Жалко, че не ги снимах преди да ги сложа, щеше да е хубаво допълнение към поста. Иначе аз също следя с интерес тази тема, защото искам да науча повече за окачването там и как действа, а очевидно и двамата имате повече опит от мен по натоварването на задното окачване и действието му Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest Restless #17 Отговорено 25 Април, 2007 някой да има снимка на такъв тампон ? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest Restless #18 Отговорено 25 Април, 2007 Ето и коментари за този тампон в honda-tech.com Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
VTEC 18 #19 Отговорено 19 Октомври, 2007 (Редактирано) Освен майстора ,трябва да се помисли точно за вида,производителя на задните(прословутите големи "кухи" тампони). За тези на Матьо Шиков от Пловдив не съм чул нищо лошо ,а само доволни клиенти основно от съотношението цена качество!,но ще видим след 2,3 години експлоатация какво ще стане. Искам да спомена мнение само: Хонда не са ги направили случайно "кухи"-бъдете сигурни че има замисъл,както много точно са описали някои от колегите по горе. Ами много ясно че колата ще е по добре с каквито и да е тампони(алтернативни) в сравнение с оригиналните на над 10 години ,хиляди километри и безброй мега дупки-това е повече от ясно,но идеята е че слагате оригинални и до края на живота на колата ги забравяте или поне още мин.10 години . Иначе кой ще гарантира ,че алтернативните решения от Китай ,Тайван и България ще изкарат повече от 1,2 години и няма да се скъса неподходящо някаде точно когато вече сме забравили за тях. Това е елемент,оказващ влияние на стабилноста на задницта -мисля че ясно какво може да стане при скорост над 100км/ч и неравности по пътя. Аз бих инвестирал в оригиналните ако смятам да си карам колата поече от 2 години. Не искам компромиси със стабилност,возия и най вече сигурност. Не са чак непосилна цифра за експлоатационен период около 10години(аз съм сигурен че със новите смески ще карат повече)-май са около 130лв двата. Поговорката говори сама по себе си: Не съм достатъчно богат за да си купувам евтини неща (еднодневки) .Sorry за off topica. Всеки сам да си преценя Редактирано 19 Октомври, 2007 от vtec Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
vartan 9 #20 Отговорено 5 Декември, 2007 Понеже да не пускам нова тема искам да попитам ако примерно е заминал десния тампон , след това при смяна и левия ли трябва да се смени или може само десния. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
AMD 347 #21 Отговорено 5 Декември, 2007 Може да смениш само десния при положение ,че левия ти изглежда добре, но най хубаво е да ги смениш и двата и направо забравяш за тях Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
vartan 9 #22 Отговорено 6 Декември, 2007 Може да смениш само десния при положение ,че левия ти изглежда добре, но най хубаво е да ги смениш и двата и направо забравяш за тяхТака ще направя , днес поръчах и двата.Обаче ми направи впечатление че като казах че искам тези тампони продавача не ме попита за кой модел кола става на въпрос.Поръчах ги от бултрако и след като си дадох адреса човека ми вика то за ква кола става на въпрос.Та искам да попитам тези тампони еднаквили са за повечето модели на хонда или ми кажете как да разбера дали са за мойта кола.Карам сивик д15б2 5г. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
vlaladim 0 #23 Отговорено 6 Декември, 2007 Ето и коментари за този тампон в honda-tech.com Както и доста подробно описание на окачването на сивиците тук АллКей Та дайте да видим и на български снимка... За тия тампони съм чел че се слагат оригинални ако ще кби щеш да слагаш на колата , но все пак може и тукашните да са добри - ако не са с такава форма обаче е спорно... Слагат полиуретанови или хард ръбър но тези ги слагат винаги с оригиналната форма , дори с времето хонда са сменили дизайна на въпросните ... , така че ми е интересно българските какви са ... Отзад тази форма помага да завива автомобила като скейт , ако тампоните не са с такава форма не виждам как това ще стане ... Та хората слагат дори и месингови тампони...ако някой замени този с месингов го признавам Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
VTEC 18 #24 Отговорено 7 Декември, 2007 (Редактирано) Както споменах вече,за да ти е мирна главата ...и колата - original Honda тампончета и забравяш за тях Редактирано 7 Декември, 2007 от vtec Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
vartan 9 #25 Отговорено 7 Декември, 2007 Както споменах вече,за да ти е мирна главата ...и колата - original Honda тампончета и забравяш за тях Така ще направя , днес поръчах и двата.Обаче ми направи впечатление че като казах че искам тези тампони продавача не ме попита за кой модел кола става на въпрос.Поръчах ги от бултрако и след като си дадох адреса човека ми вика то за ква кола става на въпрос.Та искам да попитам тези тампони еднаквили са за повечето модели на хонда или ми кажете как да разбера дали са за мойта кола.Карам сивик д15б2 5г. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest AMD #26 Отговорено 7 Декември, 2007 За сивик 5 ген. са еднакви ,незнам само дали има разлика между хеч и седан Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
pepi 1 #27 Отговорено 7 Декември, 2007 (Редактирано) Вярно е за пета и шеста генерация са еднакви, не знам вече за ветейките и другите по яки машини. На мен ми вземаха 30 лева преди 2 години. Редактирано 7 Декември, 2007 от pepi Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
vartan 9 #28 Отговорено 7 Декември, 2007 Вярно е за пета и шеста генерация са еднакви, не знам вече за ветейките и другите по яки машини. На мен ми вземаха 30 лева преди 2 години.30 лева за двата ли. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest kleni #29 Отговорено 8 Декември, 2007 къде ги смени за 30лв. да дойда да сменят имойте Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest vartan #30 Отговорено 8 Декември, 2007 къде ги смени за 30лв. да дойда да сменят имойтеТая тъкана е била преди две години както каза колегата. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
vlaladim 0 #31 Отговорено 9 Декември, 2007 Моите ги избих с чук , неможах да пожярвам че стана ... и ги набих ножите обратно пак с чук но ги позаоблих на шмиргел за да опдкарат в началото по лесно ...Ако имате гаражи работата е лесна приятели Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Demon 4 #32 Отговорено 10 Декември, 2007 Още един съвет, хубаво е след смяната им да се иде на реглаж на задницата! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
pepi 1 #33 Отговорено 10 Декември, 2007 (Редактирано) Точно така за 30 лева двата преди две години в габрово. Избиха ги с чук и по същия начин ги сложиха за половин час. Редактирано 10 Декември, 2007 от pepi Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
fanaticeti 0 #34 Отговорено 12 Декември, 2007 Точно така за 30 лева двата преди две години в габрово. Избиха ги с чук и по същия начин ги сложиха за половин час.Преди 2 месеца при Ombre ги смених за 40 лв. двата за 20 MIN.Там не бяха очаровани, че съм взел на Шиков, че много зор за да влезнат и т.н Като резултат колата вече не тропа и не люля от зад ( моите бяха тотално скъсани) В завой се държи чудесно на пътя като си има предвид, че карам комби. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
vartan 9 #35 Отговорено 12 Декември, 2007 (Редактирано) Точно така за 30 лева двата преди две години в габрово. Избиха ги с чук и по същия начин ги сложиха за половин час.Преди 2 месеца при Ombre ги смених за 40 лв. двата за 20 MIN.Там не бяха очаровани, че съм взел на Шиков, че много зор за да влезнат и т.н Като резултат колата вече не тропа и не люля от зад ( моите бяха тотално скъсани) В завой се държи чудесно на пътя като си има предвид, че карам комби.А колега да те питам много ли е разглабяне по колата.В смисъл кво трябва да се разглоби за да ги сменят. Редактирано 12 Декември, 2007 от vartan Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Involver 0 #36 Отговорено 17 Декември, 2007 днес и аз си купих от тези на Шиков(няма да обяснявам защо ) и сряда ще ги слагам! като ги сложа и ги покарам ще напиша и моите впечатления.ПС ся ше ги снимам да ги видите... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Involver 0 #37 Отговорено 17 Декември, 2007 ето и снимките на въпросните тампони на Шиков:http://www.picvalley.net/v.php?p=u/221/55180_488.JPGhttp://www.picvalley.net/v.php?p=u/221/55181_501.JPGhttp://www.picvalley.net/v.php?p=u/221/55182_508.JPG Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
vartan 9 #38 Отговорено 17 Декември, 2007 А колега да те питам много ли е разглабяне по колата.В смисъл кво трябва да се разглоби за да ги сменят. По два болта на носач + жилото на ръчната(едно болтче) се разкача, напъва се с една щанга носача на долу и някой друг ги избива.Моите излезнаха много лесно, но познавам колеги при които доста бой е паднало.След това внимаваш да поведеш тампона правилно и го набиваш(гледаш да не го набиеш от едната страна повече т.е на криво )(оригиналните имат дори посока горе / долу на Шиков нямат )Мен ме подведоха, че се разглобява всичко т.е целият носач, щанги и т.н за да се смени тампона.Ако знаех този начин имам си канал ....Мерси много колега че ми обясни. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
vlaladim 0 #39 Отговорено 18 Декември, 2007 Намирам тампоните за кофти - трябва да имат същея дизайн като оригиналните иначе излъчват качество според мен Задвижете въображението и ще ме разберете , трябва да има ония цепки - може да се направат на ръка - с ножче и тампоните ще са COOL Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Demon 4 #40 Отговорено 18 Декември, 2007 На ръка с носче като си направиш цепки и ще останеш някъде без тампони Оригиналните не са толкова прости колкото изглеждат, не се стискайте за още 20-30 лв и си купувайте качествени части за окачването. Тази година ги смених и аз тези тампони и бяха ~60 кинта парчето от Бултрако и даже съм забравил, че съм ги сменил одавна Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове