Jump to content
diezz

Наслояване масло, нагар или нещо друго?

Recommended Posts

Здравейте колеги,

Mой близък приятел скоро си купи нов внос CRV 2 фейслифтово, 2005 година, бензин, без газ. Колата е внос от Швейцария (Женева), купена тука от търговец. На първо четене всичко изглежда чудесно, колата свети, без ръжди, двигателя не се чува как работи. По километраж е на 103к километри, но след свързване и проверка с бившия собственик се указва че е на 180к километри, което не е смущаващо ако е поддържана добре според мен. Преди да започне да я обслужва обаче реши да и отвори капака на клапаните и да провери какво е състоянието на валовете. В момента, в който отвори капака се указа, че навсякъде има наслояване на масло, или на друг език казано все едно някой е мазал с грес без да спира. Валовете са наред, няма язви, но всичко останало от гледката не говори добре, даже се чудя как работи равномерно моторът без абсолютно никакви забележки. Масло те първа ще бъде сменявано, надявам се в текущото масло да няма добавки, в което се съмнявам. Питането ми е според вас това, което виждате на снимките, като следствие от какво е? Рядко сменяване на маслото и само доливане, или каране с прекалено гъсто маслко. Какво можем да очакваме от този агрегат? Възможно ли е с една промивка да бъде изчистено или по какъв начин да бъде отстранено? Оценявам всяко едно мнение, целта е да си отговорим на зададените въпроси отгоре. Предстои смяна на масло, реглаж клапани и всичко, което е обичайно за една кола.

 

20180721_094030.jpg

20180721_094454.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Печал! Явно не са спазвани интервалите за обслужване.

За качеството и количеството на маслото само на боб...

Отлаганията смолисти ли са или вече са се спекли?

В картера сигурно е същото, ако не и по-зле.

Лично мнение - ако се направи опит това да се промие с добавка всичко по пътя на маслото може да пострада.

Достатъчно е да се задъни цедката и/или филтъра и да остане гладен мотора.

Щом не гори масло, не се чува тропане от коляно буталната група и валовете са ок, значи още не се е случило нещо страшно, но това не трябва да остава в мотора категорично!

 

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко офтопик, защото става дума за друга марка, но все пак с подобен проблем и ефектите от него.

На който му е интересно, препоръчвам да разгледа и клиповете с корейските марки от този канал.

Какво чудо се случва още 2007-8г. Да, ясно Русия е. Други разстояния, лошо гориво и масла, тежък климат... но пак!

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
3 hours ago, diezz said:

20180721_094030.jpg

 

 

20180721_094454.jpg

Според мен предишния собственик е само доливал масло(да не съм лош пророк), но е възможно двигателя да го гори, това ще се разбере с времето и изминатите км-ри..Съвет изчистете нагара и отлаганията колкото е възможно, направете реглаж на клапаните, сложете хубаво масло и го сменяйте на къси интервали, за да се поизчисти вътре мотора от тази гняс, ако не са спекли сегментите и не бута масло, значи сте късметлий. Това е за начало, обслужете мотора и следете за разход на масълце. Безаварийни км :)

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Благодаря за обратната връзка колеги. Това, което видях е че отлаганията са смолични, т.е. гъсто като грес, но не е спекло.
На този етап е рано да знаем дали има харч на масло, около 100 км е изминато, маслото е до максимума. И аз мисля, че не е оферта да се правят каквито и да е опити за промивки преди да се махне тази гняс отгоре. Както споменах по горе, няма никакви излишни звуци по мотора, буквално не се чува как работи, уви обаче положението е друго. Смятам, че след като отгоре изгледът е такъв, надолу по пътя на логиката също би трябвало да не е много цветущо положението.

Редактирано от diezz
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Това единствено ще се махне с къси интервали на смяна на масло 2000км и защо те плаши промивка та важното е да не е с агресивна добавка аз използвах на Приста промивно то масло 4л източва старото насипваш това.И за последващи смени масла над 8000км да караш забрави и нищо над 5w30 мисля че беше за вашия двигател,    всичко друго води до това което си показал. 

56449942_1_800x600_promivno-maslo-4l-prista-oil-gr-sredets.thumb.jpg.ac6567bccfcef31f07e821d5fd0627b2.jpg

Това е маслото. Важно е после да не се остави тази промивка вътре защото има количество което не се излива а остава в двигател и те за отрицателно време скапват новото и влошават двигател,след промивката наливаш масло с твоя вискозитет  може по евтино с интервал 500 км да улови промивното  и допълнително  нагара и чак тогава можеш да сложиш хубаво и скъпо мосло.Има голяма тема за маслото и ще разбереш защо да не го караш над 8000км

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 18 минути, CARPERA написа:

Това единствено ще се махне с къси интервали на смяна на масло 2000км

Няма как да се махне тази гняс с къси интервали на смяна на маслото.

Наслояванията са огромно количество!

Само механично отстраняване ще реши проблема.

Трябва разглобяване на двигателя на части, накисване на всички елементи няколко часа в силен разтворител, ацетон например, а после бъркане във всички дупки и търкане до блясък.

Всички други половинчати опции могат да доведат до откъсване на парчета гняс и запушване на елементи от маслената система, а тогава - "Чао"!

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това което се вижда от снимките е системно прехвърляне на интервалите на смяна на маслото, или каране с грешния вискозитет примерно с 10w40 но пак многократно надхвърлени интервали небрежно експлоатиране от предния собственик или  е лъган от сервиза това което са му слагали.

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От старо и несменяно масло може,ако е италянка тя го гори тои само налива и масло не се сменя.Съмнява ме като сипеш 10 вместо 5 да стане така

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Италианки, германки, швейцарки - все тая!

Там са свикнали само да карат.

Докато им мине гаранцията, биват обслужвани що годе, на някакви интервали по гаранционни условия, но след това на никой не му пука!

Собствениците карат душманската, до колкото може, само доливат масло и т.н. Накрая си купуват нова кола, а старият таралясник отива в източна Европа да му се радват такива като нас.

Добре поне, че Хонда - моторите са корави и издържат, така, че да ги покараме и ние известно време тук.

Тоя собственик може да е решил, че щом на дизелите им сменяват маслата на 30 000 км, и той ще сменя неговото на толкова.

Ако изобщо е сменявал. Може само да е доливал.

Редактирано от dandilov
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само с механична намеса но не и на място. 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

На парчета и в промивна машина с химия и температура... да, това е най добрия вариант, но и най-скъпия. То стигне ли се до такава степен на разглабяне на агрегата, смислено е да се направи инспекция на коляно бутална група и там не се знае какво зайче ще изкочи.

Гарнитури семиринги и салници нови!

Те нещата стъпаха на един лек така основен ремонт в движение.

Не искам да правя сметка на човека, но ако е на късо с кинтите след закупуването на колата и неможе да си позволи този лукс, може да се пробва следното:

Капак клапани, капак ангренажна група и картер долу.

Къпят се с химия и после с бензин. 

Отмив се мизерията по разпределителните и коляновия до колкото е вузможно физически без разглабяне. Ангренажната група за този пробег вероятно е пътник и е логично да се смени или поне да се обърне внимание на състоянието.

Другото колегите са го изредили... сипваш правилното масло и се кръстиш  мотора да е оцелал след предния собственик, но по това което чета има всички шансове нещата да са ок.

Редактирано от Glavanov
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...