Jump to content
goldbyrk

Oсновен ремонт Д14А4

Recommended Posts

Разхода на масло вече е литър на хиляда и ще се подготвям за ремонт. Тук от общите поръчки се загледах в сайта 

www.akr-performance.com

и се спрях на следните части:

 

https://www.akr-performance.com/p/oem-parts-cylinder-head-gasket-set-CHGS-01#

 

https://www.akr-performance.com/p/dnj-crankshaft-main-bearing-set-std-standard-MB290

 

 като въпросите ми са, дали има нещо което пропускам и другото ми питане е , какъв размер лагери да закупя? 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Не виждам комплекта гумички (о-пръстени) намиращи се под изходящия вал и кобиличките... 

IMG_20150801_133907.thumb.jpg.e6e7341d9cffde0687f804defdb32d4b.jpg IMG_20150801_141420.thumb.jpg.f0ab3c3fab56dc92cc675cf5e6248278.jpg IMG_20150801_141514.thumb.jpg.62a2117765172334bf14996070a0ab55.jpg IMG_20150801_141450.thumb.jpg.118ba3c4e29ad1c55bf647f7dfe4c500.jpg

Специалния от тях е цилиндъра, който е близо до масления канал (мисля 3ти беше), като този пръстен е като осмица. Тези уплътнители са основната причина да се пълнят свещите към лулите с масло. Part N. 91302-PJ7-003 

п. п. Мойта беше D14A2 

Редактирано от niksan_vn

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На а4 е друг вид

Сегменти ?

 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Позагледай се тук. Частите са оригинални, и ако купуваш всичките тези неща, доставката няма да идва твърде скъпо спрямо цената понеже се разхвърля върху общия разход или се обедини с някой за обща поръчка.

https://www.parts-honda.uk/

 

Отиваш на search my honda parts, вкарваш ВИН номера на колата и търсиш всичко, което ти трябва. Има картинки с подробно описание на всичко, което може да ти потрябва. Специално гарнитурата на главата излиза изгодно, за другите неща не съм гледал. И най-добре е оригиналното. Аз късно се усетих и купувах откъде ли не.

 

Освен това е добре да смениш семеринги на разпределителния вал и на коляновия вал. Не съм сигурен дали в твоя комплект ги има. Вероятно ще ти се наложи да смениш и онази гарнитура, за която питах в моята тема на фланеца на генерацията. Също не видях сегменти. А това е най-важното за разхода на масло.

Ако ще сваляш коляновия вал, може би лагери на самия вал също.

 

Все пак, първо се увери откъде ти е разхода на масло преди да се хвърляш на голям ремонт. Знам, че тук всички ще се хвърлят да ме оборват, но едни гумички на клапани винаги могат да вдигнат разхода на масло. Ако двигателят не е прегряван, може би няма нужда да му правиш основен ремонт.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Литър масло на 1000км едва ли е от гумички :) Аз бих сменил сегменти, лагерите (основни и биелни само ако са за смяна), но за тях няма как да се знае преди да се отвори мотора, семерингите на валовете (и трите) със сигурност, гарнитури (глава, колектори, капак клапани комплект, картер), ремък(ако е за смяна), гумички на клапаните. Една проверка на главата (клапани, водачи) няма да е излишна, така и така е разглобена.

  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега Wyvern, случвало ми се е да ми гори литър на 1000 км точно от гумички на клапани, но колата не беше Хонда. Все пак е възможно, лично се уверих, след смяната на гумичките спря да гори масло, т.е. съвсем малко гореше, колкото е нормално.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да ама хондите нямат проблеми с гумичките ,а със сегментите ,и то главно с маслените .

  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чувал съм го това, може и да е вярно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Горният сайт с общите поръчки, претендира за качество. Пълният комплект с гарнитурките, е ОЕМ, а лагерите като марка се оказва че са от много добър производител по чуждите форуми. Обаче гледам че ги дават различни размери от стандарт, през 0,25, 0,5 ,0,75. Кой размер да избера, или това става ясно чак като се отвори ДВГ? Дайте инфо от къде да си взема сегменти и лагери,  без това ще се отваря, искам да стане като нова. Ако трябва и компресионните сегменти ще сменя, не вярвам да са много скъпи.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега правил ли си някога двигател?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз двигатели не правя. Искам да си подбера частите и да отида при моя майстор.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не се засягай . Проблема е във въпросите ти  ако купуваш наред както и питаш  твоя майстор ще се види в чудо.
1. Сегменти се купуват само комплект 4 цилиндъра 
2 . Хонда вал не  носи на шлайф  ,ремонтни размери лагери 0.25-0.50 ги забравяш  само стд или сменяш вал .бб
3 .  Гумички клапани само оем 
4.  За чий дедов ровиш по сайтове  като в Бг има всичко .
5 .  Закарай си колата на твоя майстор да я отвори измери мотора и тогава купувай каквото и да било.
6. В краен случай се обади ще ти намеря всички части за три дни , но след като сте измерили мотора.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

В това е проблема, че майстора ми е обикновен сервиз и няма много време и удобство да отваря и да седи колата да се пречка докато си намеря частите. Ще го питам дали 3 дни са му много, благодаря за предложението! Затова ми се искаше предварително да съм подготвен. Ти си ми бая далеко, но ако я оставя при теб, за колко дни ще ми я направиш?

Редактирано от goldbyrk

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Фена - може ли да попитам защо само 8 гумички и кои по-точно имаш предвид? На изпускателните или смукателните?

В България може да има всичко, ама има различни производители освен оригиналните, всеки търговец иска различни пари за едно и също, понякога разликата е значителна, така че е нормално човек да рови и търси.
Ти щом се занимаваш професионално с това, сигурно си си намерил добри доставчици, но останалите потребители нямаме нито твоята нито твоя опит, нито твоята информация и доставчици, а и един сервиз винаги ползва отстъпки.

Благодарен съм за съветите, които даваш, в случая също ми е интересно, понеже аз също съм разглобил немалко по колата, но още не съм решил за смяна на сегменти и нещата по коляновия вал, макар че и моята харчи масло, може би не чак литър на 1000, но може би 300 мл на 1000. Донякъде губеше масло и понеже изпускаше от гарнитурата на капака на главата доста. Отделно и гадните гумички на свещите се бяха втвърдили и целите свещи се къпеха в масло.

Не бях слагал никакъв силикон, вярвах, че като слагам хубава гарнитура няма да е нужно, но дори в сервизното ръководство е дадено на определени места да се сложи силикон, и този път ще сложа. Още не съм решил обаче какъв комплект гарнитура на капака да взема, дали непременно оригинален или може и друг, примерно на елринг.

Извинявам се, че се намесвам в темата на колегата, но донякъде и аз съм в подобно положение като него.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега нали правиш разлика от ОЕМ и осем  ,сиреч оригинални . Да изградил съм си връзки с доставчици не виждам нищо лошо . А и не виждам какво лошо съм посъветвал колегата ,нали ? Защото може а се впусне в едни покупки и после да висят на някой рафт. 
За отстъпките няма да коментирам въпреки че ги подхвана .
 

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, goldbyrk написа:

, но ако я оставя при теб, за колко дни ще ми я направиш?

 4 дни 60 % от частите са ми на склад . Гаранция 6 месеца  и ако си на над 150км  10% отстъпка .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Не мога да разбера накъде биеш. Ясна ми е разликата между оригинални и ОЕМ. Като казвам, че има различни цени, има различни цени и на оригинални части. Има и разни колективни поръчки тук, има и всякакви варианти. Не съм казал, че е лошо, че си си изградил връзки с доставчици, нито че си посъветвал колегата лошо.

Напротив, виждам че си напред с материала и гледам и аз да науча нещо от теб. В което също няма лошо според мен.

 

Обаче не отговори на най-съществения ми въпрос по същество - защо казваш да смени само 8 гумички на клапаните, и кои да са те?

Редактирано от movx2000

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Къде съм написал 8?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, fenabg написа:

Не се засягай . Проблема е във въпросите ти  ако купуваш наред както и питаш  твоя майстор ще се види в чудо.
1. Сегменти се купуват само комплект 4 цилиндъра 
2 . Хонда вал не  носи на шлайф  ,ремонтни размери лагери 0.25-0.50 ги забравяш  само стд или сменяш вал .бб
3 .  Гумички клапани само оем 
4.  За чий дедов ровиш по сайтове  като в Бг има всичко .
5 .  Закарай си колата на твоя майстор да я отвори измери мотора и тогава купувай каквото и да било.
6. В краен случай се обади ще ти намеря всички части за три дни , но след като сте измерили мотора.

Ето тук, точка 3.

  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Сори, сега видях, написал си ОЕМ, а аз го чета осем, моя е грешката.

Явно съм уморен.

А и трябва да ставам в 3 и половина за работа.

Редактирано от movx2000
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 35 минути, fenabg написа:

 4 дни 60 % от частите са ми на склад . Гаранция 6 месеца  и ако си на над 150км  10% отстъпка .

Дай цена, може и на лично.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, ти докъде я докара с твоя ремонт?

Не е зле да погледнеш тази тема, ако не е вече твърде късно.

 

Аз понеже сам си правя всичко, питам много, чета всичко, и се опитвам да не сгреша.

Ти беше решил да си поръчваш лагери отнякъде, но вероятно осреднен размер, а се оказва, че коляновите валове на Хонда са с различни размери за всеки конкретен лагер, и се означават с цветове и трябва да се гледат означенията на блока и на вала и да се гледа по таблици за всеки конкретен лагер точно какви размери (цветове трябват).

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

С тая разлика че не си написал още нещо. Всеки цвят означава размера на лагера и е 3тата цифра след десетичната запетая. Като вземеш осреднен размер проблеми да се измерят хлабините, няма никакви. Друго ако гледаш таблица и щампите на блока  а вала е мръднал 1стотна в минус, какво правиш ? 

Редактирано от fenabg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разбрахме се с Фена към края на лятото, да го посетя за ремонта. Аз предпочитам да не се уча на своята кола и за подобни ремонти посещавам сервизи. Не че няма такива добри и тук в Русе, но предпочитам някой който има опит и знае точно какви части да подбере, ще вложи малко повече време и внимание над нещата, а аз моята кола се надявам да я карам още дълго време евридей. За 4 години, съм и навъртял над 120К и би било чудесно да постигна безпроблемно още веднъж показанието на километража. Сега съм си купил цяла кола за части, че претърпях един глупав инцидент и ми е по изгодно сам да си я поправя, на която с удоволствие ще разгледам всеки един детайл, докато я разкостявам!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 4 часа, fenabg написа:

С тая разлика че не си написал още нещо. Всеки цвят означава размера на лагера и е 3тата цифра след десетичната запетая. Като вземеш осреднен размер проблеми да се измерят хлабините, няма никакви. Друго ако гледаш таблица и щампите на блока  а вала е мръднал 1стотна в минус, какво правиш ? 

Още разучавам и чета, опитвам се да проумея нещата. Не знаех, че цвета означава 3-тата цифра след десетичната запетая. Знам само, че цвета определя размера на лагера (дебелината на черупките). Малко все още ми е неясно написаното в сервизното. Там пише, че на самия вал е даден буквен код, както и на блока.

 

Няма проблем да сложиш осреднен размер и да измериш, така е. Стига да има с какво. Ти Plastigage ли ползваш за мерене на хлабини или друг метод? В момента се чудя откъде да поръчам, в България засега не намирам търговец, който да го предлага.

 

Според сервизното, ако хлабината не е в нормите, както казваш, ако вала е мръднал с една стотна в минус, тогава препоръчват първо да се сложи друг лагер със същия цвят и да се измери отново. Ако резултатът е същия, тогава да се вземе следващия цвят, т.е. за по-малък диаметър (по-дебели черупки на лагера) и да се измери отново. Ако не може по този начин да се постигне задоволителен резултат, трябвало да се смени вала.

 

Не знам колко е този тъй наречен осреднен размер, и за какви разлики точно става въпрос. Аз си купих комплект биелни лагери на TAIHO, пише стандартен размер, предполагам е същото. Явно ще трябва да меря хлабината и на основните, и тогава да преценя дали трябва и тях да сменям.

 

По-скоро ти ми обясни ако имам осреднен размер лагери, и измерването на хлабината покаже, че е твърде малка или голяма, тогава какво да правя?

Аз не се сещам друго освен да търся отделни лагери със съответния цвят по-голям или по-малък, и да си играя едно по едно да им меря хлабината докато се получи резултат в нормите.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вала с микрометър, на биелите се монтират лагерите и се мерят с вътромер. От стойността на биелите се вади тази  на вала и се получава хлабините. Случвало ми се е да купувам по два комплекта тайхо и ндц когато не дойдат размери. Като цяло е най важно да се измери вала от там вече на горе да се знае какво да се прави. 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Микрометър с каква точност използваш и в какъв обхват мери?

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стотна. Ползвам 3 за да покрия целия диапазон 0-25мм 25-50мм 50-75мм в твоя случай ти трябва 25-50мм

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

А на какъв цвят отговаря стандартния размер на лагерите TOIHO ?

Благодаря за информацията.

Редактирано от movx2000

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според търговеца, който ми ги продаде, стандартния размер на вала в мястото на биелните лагери бил 45.000 мм.

И пак според него да не съм се занимавал с цветове, да съм слагал стандартен размер и това е.

Очевидно и той не беше чувал за Plastigage, няколко пъти му казах, но нищо не каза.

Според каталог на taiho, който той ми прочете, ако размера на вала бил под 44.98 трябвало да се шлайфа. 

Нещо не ми се връзват нещата. Нали затова са цветовете, т.е. по-дебели черупки за местата, където валът е с по-малък размер.

Пълна каша е с тези неща. При всяко положение ще взема микрометър, както и Plastigage, и ще действам според това какво покажат.

Има хубави микрометри с точност до 2 или 4 хилядни. С цифрова индикация, но са скъпи.

Иначе за 50-60 лв обикновен, с точност стотна.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...