JHM 1905 #1801 Отговорено 1 Ноември Капков тест 1 1.RAVENOL DXG 5W3O 2.Honda accord-R20A3 2009г. 3.Общ пробег на автомобила-270000 км. 4.Пробег на маслото, в момента на вземане на пробата 6700км. 5.Цикъл извънградско/градско 70/30 6.Средна скорост,около 40 км/ч. 7.Сезон на експлоатация 01.08.25 //29.10.25 8.Мото часове около 170 9.Изразходвано гориво:650л.газ и 50л.бензин 100окт. 10.Обем на налятото масло при смяната-4л. 11.Доливане 0.5л. 12.Маслен филтър honda oem 13.Въздушен K&N 14.Режим на използване лек,повече извънградско. 15.Предишно масло - Ravenol dxg 5w30 (4 години назад),Shell helix ultra 5w30 в хонда в Швейцария. 16.Пробата е взета от напълнозагрял двигател,10 мин. след изгасяне 17.Сушена е 26ч.,на стайна температура. 18.Сканирана е на скенер с разд. способност 600dpi,на офисна хартия. Доста мръсно изглежда? Възможно ли е,добавката към маслото от предната смяна,да е разтворила мръсотия? Режима на каране,не е много лек. Работа на място и високи обороти, плюс каране на бензин. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Oilgerm 45 #1802 Отговорено 1 Ноември Spoiler Бих я карал с Шел пак! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 3178 #1803 Отговорено 1 Ноември (Редактирано) @JHM Започва да разпада ядрото. Замърсяванията са много. Възможно е и добавката преди това да е поразхлабила отлагания и сегашното масло да ги е разтворило до някаква степен. Направи пак една процедура с Ravenol FO и Oilsyn Long Life, но този път за поне 6000 км, за да измиеш двигателя. После направи една промивка за половин час с евтино масло. Например това: https://ato24.de/en/ato24-engine-oil-synth-5w-40.html и чак след това си налей хубавото целево масло. Ще видиш как ще се избистри картинката. П.П. До 05.11.2025г. има 20% намаление на някой Равеноли. Предстои и черния петък в края на месеца. Така, че възползвай се. Редактирано 1 Ноември от dandilov Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JHM 1905 #1804 Отговорено 1 Ноември Оо..да,на път е от "Амазон-а" добавката! Вдругиден,ще ми я донесат на крак от UK. Благодаря,ще има включване. Интересно,преди използването на добавката,капките бяха по чисти,което иде да рече,че върши работа? А и визуално двигателя изглеждаше чист от вътре,без оранжев лак. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 3178 #1805 Отговорено 1 Ноември Определено върши работа. Изпробвал съм я и затова я препоръчвам. Не е като повечето "маркетинги" на пазара. При клапаните може да е изглеждал чист двигателят, но не можеш да видиш коляно-мотовилковият механизъм под буталата и самите бутала. 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Тъмнозелен самурай G86-P 355 #1806 Отговорено 17 Ноември (Редактирано) Здравейте, Четвърти тест с масло AMSOIL SIGNATURE SERIES 5W-30 SYNTHETIC MOTOR OIL 1) Автомобил – Honda Accord 6, F18B2, ръчни скорости, 2001г.; 2) Масло – AMSOIL SIGNATURE SERIES 5W-30 SYNTHETIC MOTOR OIL 3) Маслен филтър–AMSOIL CAR OIL FILTER Ea15K1,Въздушен BOSCH 1987429185; 4) Общ пробег на автомобила – 225474 км; 5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата – 3350 км; 6) Цикъл (извънградско/градско – 80/20; 7) Средна скорост ≈ 52 км/ч; 8) Сезон на експлоатация – от 25. 07. 2025; 9) Моточасове – 64 ; 10) Изразходвано гориво – LPG около 325 литра ЕКО (България), Shell, DS Oil, Lukoil, FAR Petroleum; 11) Kтм = (л.190 / 4.3 л.) ≈ 75; 12) Пробата е взета от напълно загрял двигател след магистрална експлоатация 7 минути след гасене и е сушена 24 часа на стайна температура; 13) Обем на налятото чисто масло при смяната – 4,3 л; 14) Доливане на масло – не, 15) Други - източени около 330 мл от картера след оттичане. Предходни масла Castrol 10W40 (немски) на около 10000, но на около 2 г., Liqui Molly 10W40 ACEA A3 ∙ ACEA B4 ∙ API SL на 6850 км. Honda Synthetic Blend 5W-30 – 6350 км, PETRO-CANADA SS 5w30 на 4890 км., MOTUL 8100 Eco-lite 5w30 на 9650 км - предимно магистрално каране, Prista Ultra G 5W30 от Markony’s Garage – 4771 км., Amsoil XL 5W30 -7389 км., RAVENOL SVE Standard Viscosity Ester Oil SAE 5W-30 High Mileage –7280 км., Mobil 1™ ESP 5W-30 – 7076 км, Liquimoly Specialtec DX1 5W-30+Liqui Moly Oil Additiv MOS2 – 720 км, PETRO CANADA SS 50W30 - 4612 км., RAVENOL DXG SAE 5W-30 – 7717 км. Режим - рядко над 4000 об./мин. Пробата е сканирана на скенер Canon TR4600 series 3 in1 с разд. способност 600 dpi. на офисна хартия с леко докосване на щеката до хартията (Office 1 Copy Paper Standard) P.S. Няма ли най-после да се оправи търсачката в сайта?! Редактирано 17 Ноември от Тъмнозелен самурай G86-P 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Restless 226 #1807 Отговорено 22 Ноември (Редактирано) 1. Suzuki Across aka Rav4 plugin. От 2 седмици моя 2. Неизвестно, надявам се 0-20 3. неизвестно 4) Общ пробег на автомобила – 85000 по километраж, реални мисля около 90К (губят се 3-4 месеца, през които хем чат пат е карана хем километрите са с 200 по-малко...) 5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата – неизвестно, вероятно между 2000 и 10000 км; 6) 7) 8) Сезон на експлоатация – от 05. 2025; 9) Моточасове – неизвестни, при наличие на заряд в батерията изобщо не пали мотора ; 10) 11) 12) Пробата е взета от напълно загрял двигател след 10-15мин интензивна работа и 30 минути след гасене и е сушена 22 часа на стайна температура; За мой срам - не мога да си намеря правените филтри за инверсия PS: благодарение на този пост отпреди 7 г. се справих, добавям пила и синусоида. Май маслото е ок , откривайки че за 5 месеца километража е намалял с 300-400км малко се притесних (открих го след покупката малко случайно, в жабката беше забравен документ за покупката на колата от чужбина ) Редактирано 22 Ноември от Restless добавено 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 3178 #1808 Отговорено 22 Ноември Не се забелязват тежки замърсявания, но обърни внимание на ореола в периферията. Предполага се, че е бензин. При хибридите, маслото почти винаги работи студено. Това е и една от причините да се ползват ниски вискозитети (0W-8, 0W-16, 0W-20), за да се осигури нормален поток на маслото и оптимално мазане. Поради режима на работа, маслото не може да достигне работна температура, тъй като двг се стартира само в определени моменти. Не загрял двигател работи в режим на богата горивна смес. От и там насищане с гориво на маслото. Поради тези особености, маслото при хибридите трябва да се сменя още по-често. Бих ти препоръчал да го смениш, за да ти е мирна главата. 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Restless 226 #1809 Отговорено 22 Ноември опитвам се да правя поне веднъж седмично 15-20мин работа на двигател :), след 2 седмици планирам по-дълъг преход на ДВГ и ще сравня има ли разлика... и да планирам да го сменя скоро Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 3178 #1810 Отговорено 22 Ноември (Редактирано) Ето един анализ, който онагледява ситуацията с маслата при хибридите. https://oil-club.de/index.php?thread/17712-toyota-0w16-corolla-hybrid-1-8-4300km/&postID=452126#post452126 3,6% бензин в маслто за 4300 км. Маслото е все още чисто, но се забелязва ореолът в периферията на капката, дори без обработка на цветовете. Вискозитетът при 100 °C е паднал до 5,7, при начален за 0W-16 - около 7. Ето защо е необходима по-честа смяна на маслото при хибридите. Редактирано 22 Ноември от dandilov 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ивайло Димов 182 #1811 Отговорено 28 Ноември Но при това практически нулев износ по желязо и алуминий. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 3178 #1812 Отговорено 28 Ноември Нулев - не. Но много малък. Все пак става въпрос за само 4000 км. От друга страна, този двигател е с покритие на цилиндрите от т.н. "алусил", ако не се лъжа. Докато се изчегърта, нивата на металите ще са ниски. После вече ще е късно за каквото и да било. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JHM 1905 #1813 Отговорено 7 Декември (Редактирано) Капков тест 3 1.Petro-Canada SS 5W30 (от TYTAN Machinery-prod.date 22y.) 2.Honda accord-K20Z2 2006г. 3.Общ пробег на автомобила- 292000 км. 4.Пробег на маслото, в момента на вземане на пробата 7000км. 5.Цикъл извънградско/градско 60/40 6.Средна скорост,около 35 км/ч. 7.Сезон на експлоатация 01.08.25 //06.12.25 г. 8.Мото часове около 200 9.Изразходвано гориво:630л.газ ,75л. бензин. 10.Обем на налятото масло при смяната-4,5л. 11.Доливане няма. 12.Маслен филтър MAN 610/6. 13.Въздушен "Herth&bus" 14.Режим на използване студени стартове,но сравнително лек.С работа и на бензин. 15.Предишно масло - YACO 5W30 GDI, Ravenol dxg 5w30,Ravenol dxg 5w30,Ravenol FDS 5W30,Ravenol SSV 5W30,Mobil1 ESP 5W30,Mobil1 ESP 5W30,Amsoil SS 5w30, Petro-Canada SS5W20,Amsoil ss 5w30,Petro-Canada 5w20, Mobil1 0W20 AFE,Mobil 1 0W30ESP,petro-canada 5w30, Mobil10w20 AFE,Honda HG 0W20 Ultimate syntetic,MOBIL ESP0W30,Amsoil 0w20,petro canada 0w30,castroledge0w30,motul eco energy0w30,castrol magnatec 5w40 16.Пробата е взета от напълнозагрял двигател,5 мин. след изгасяне (докоснах щеката до листа). 17.Сушена е 24ч.,на стайна температура. 18.Сканирана е на скенер с разд. способност 600dpi,на офисна хартия. П.П. Доволен съм от представянето на това масло,в двигателя на автомобила ми. Припомни ми предишни времена,когато го наливах. Да отбележа,че се осеща и лека икономия на гориво спрямо Ravenol DXG. Да кажем,нещо от порядъка на 0.5-0.6 л./100км по борд компютъра на среден разход (вярвам му). След него ще е Petro-Canada ss 5W20,че филтрите "NITTO",излязоха сполучливо от БГ митница,след 25 дни на обследване(скапаняци,не им се работи) и само 5 дни от Осака до София (Браво на япончетата)! Та това от мен... Редактирано 7 Декември от JHM 5 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Restless 226 #1814 Отговорено 8 Декември Ореола в края не е ли малко прекалено забележим?!? 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 3178 #1815 Отговорено 11 Декември Добър въпрос! Ореолът го има и в предишната проба на 4000 км. https://forums.hondabg.com/topic/107096-капкови-проби-на-двигателни-масла/?do=findComment&comment=1057659930 Мисля, че е добре да се направи една профилактика на бензиновите инжектори. Нищо, че колата се кара на LPG. Все пак пали на бензин. А когато има пикаещ и/или не добре затварящ инжектор, след изгасване на двигателя се пропуска бензин в цилиндрите, а от там в маслото. Една препратка: https://forums.hondabg.com/topic/121990-добавки-резултати-със-снимки/?do=findComment&comment=1057659532 Това червеното е 100-октанов бензин. 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове