Jump to content
Markony

Капкови проби на двигателни масла

Recommended Posts

Капков тест 1

 

1.RAVENOL DXG 5W3O

2.Honda accord-R20A3 2009г.

3.Общ пробег на автомобила-270000 км.

4.Пробег на маслото, в момента на вземане на пробата 6700км.

5.Цикъл извънградско/градско 70/30

6.Средна скорост,около 40 км/ч.

7.Сезон на експлоатация 01.08.25 //29.10.25

8.Мото часове около 170

9.Изразходвано гориво:650л.газ и 50л.бензин 100окт.

10.Обем на налятото масло при смяната-4л.

11.Доливане 0.5л.

12.Маслен филтър honda oem

13.Въздушен K&N

14.Режим на използване лек,повече извънградско.

15.Предишно масло - Ravenol dxg 5w30 (4 години назад),Shell helix ultra 5w30 в хонда в Швейцария.

16.Пробата е взета от напълнозагрял двигател,10 мин. след изгасяне

17.Сушена е 26ч.,на стайна температура.

18.Сканирана е на скенер с разд. способност 600dpi,на офисна хартия.

841670722_RavenolDXG5W306000km002.thumb.jpg.8decf435a9743508b5b655ce4f210b45.jpg3256644_RavenolDXG5W306000km001.thumb.jpg.f217dac84f3459b4bc36d2ccc96a887c.jpg

Доста мръсно изглежда?

Възможно ли е,добавката към маслото от предната смяна,да е разтворила мръсотия?

Режима на каране,не е много лек.

Работа на място и високи обороти, плюс каране на бензин.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Spoiler

Бих я карал с Шел пак!

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

@JHM Започва да разпада ядрото. Замърсяванията са много. Възможно е и добавката преди това да е поразхлабила отлагания и сегашното масло да ги е разтворило до някаква степен.

Направи пак една процедура с Ravenol FO и Oilsyn Long Life, но този път за поне 6000 км, за да измиеш двигателя.

После направи една промивка за половин час с евтино масло. Например това: https://ato24.de/en/ato24-engine-oil-synth-5w-40.html и чак след това си налей хубавото целево масло. Ще видиш как ще се избистри картинката.

 

П.П. До 05.11.2025г. има 20% намаление на някой Равеноли. Предстои и черния петък в края на месеца. Така, че възползвай се.

Редактирано от dandilov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Оо..да,на път е от "Амазон-а" добавката! Вдругиден,ще ми я донесат на крак от UK.

Благодаря,ще има включване.

Интересно,преди използването на добавката,капките бяха по чисти,което иде да рече,че върши работа?

А и визуално двигателя изглеждаше чист от вътре,без оранжев лак.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Определено върши работа. Изпробвал съм я и затова я препоръчвам. Не е като повечето "маркетинги" на пазара.

При клапаните може да е изглеждал чист двигателят, но не можеш да видиш коляно-мотовилковият механизъм под буталата и самите бутала. :)

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Здравейте,

 

Четвърти тест с масло  AMSOIL SIGNATURE SERIES 5W-30 SYNTHETIC MOTOR OIL 

 

1)      Автомобил – Honda Accord 6, F18B2, ръчни скорости, 2001г.;

2)      Масло – AMSOIL SIGNATURE SERIES 5W-30 SYNTHETIC MOTOR OIL

3)      Маслен филтър–AMSOIL CAR  OIL FILTER Ea15K1,Въздушен BOSCH 1987429185;

4)      Общ пробег на автомобила – 225474  км;

5)      Пробег на маслото в момента на вземане на пробата – 3350 км;

6)      Цикъл (извънградско/градско – 80/20;

7)      Средна скорост ≈ 52 км/ч;

8)      Сезон на експлоатация –  от 25. 07. 2025;

9)      Моточасове – 64 ;

10)    Изразходвано гориво – LPG около 325 литра ЕКО (България), Shell, DS Oil, Lukoil, FAR Petroleum;

11)    Kтм = (л.190 / 4.3 л.) ≈ 75;

12)    Пробата е взета от напълно загрял двигател след магистрална експлоатация 7 минути след гасене и е сушена 24 часа на стайна температура;

13)    Обем на налятото чисто масло при смяната – 4,3 л;

14)    Доливане на масло – не,

15)    Други - източени около 330 мл от картера след оттичане. Предходни масла Castrol 10W40 (немски) на около 10000, но на около 2 г., Liqui Molly 10W40 ACEA A3 ∙ ACEA B4 ∙ API SL на 6850 км. Honda Synthetic Blend 5W-30 – 6350 км, PETRO-CANADA SS 5w30 на 4890 км., MOTUL 8100 Eco-lite 5w30 на 9650 км - предимно магистрално каране, Prista Ultra G 5W30 от Markony’s Garage – 4771 км., Amsoil XL 5W30 -7389 км., RAVENOL SVE Standard Viscosity Ester Oil SAE 5W-30 High Mileage –7280 км., Mobil 1™ ESP 5W-307076 км, Liquimoly Specialtec DX1 5W-30+Liqui Moly Oil Additiv MOS2720 км, PETRO CANADA SS 50W30 - 4612 км., RAVENOL DXG SAE 5W-307717 км.  Режим - рядко над 4000 об./мин. Пробата е сканирана на скенер Canon TR4600 series 3 in1 с разд. способност 600 dpi. на офисна хартия с леко докосване на щеката до хартията (Office 1 Copy Paper Standard)

 

P.S. Няма ли най-после да се оправи търсачката в сайта?!

 

3350.jpg

Редактирано от Тъмнозелен самурай G86-P
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

1. Suzuki Across aka Rav4 plugin. От 2 седмици моя :)

2. Неизвестно, надявам се 0-20 

3. неизвестно

4)      Общ пробег на автомобила – 85000 по километраж, реални мисля около 90К (губят се 3-4 месеца, през които хем чат пат е карана хем километрите са с 200 по-малко...)

5)      Пробег на маслото в момента на вземане на пробата – неизвестно, вероятно между 2000 и 10000 км;

6)     

7)     

8)      Сезон на експлоатация –  от  05. 2025;

9)      Моточасове – неизвестни, при наличие на заряд в батерията изобщо не пали мотора ;

10)    

11)    

12)    Пробата е взета от напълно загрял двигател след 10-15мин интензивна работа и 30 минути след гасене и е сушена 22 часа на стайна температура;

 

За мой срам - не мога да си намеря правените филтри за инверсия :(

 

Scan_20251122_100211.jpg

 

PS: благодарение на този пост отпреди 7 г. 

се справих, добавям пила и синусоида.
Май маслото е ок , откривайки че за 5 месеца километража е намалял с 300-400км малко се притесних (открих го след покупката малко случайно, в жабката беше забравен документ за покупката на колата от чужбина :) )

 

Scan_pila.jpg

Scan_sinus.jpg

Редактирано от Restless
добавено
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не се забелязват тежки замърсявания, но обърни внимание на ореола в периферията. Предполага се, че е бензин.

При хибридите, маслото почти винаги работи студено. Това е и една от причините да се ползват ниски вискозитети (0W-8, 0W-16, 0W-20), за да се осигури нормален поток на маслото и оптимално мазане.

Поради режима на работа, маслото не може да достигне работна температура, тъй като двг се стартира само в определени моменти. Не загрял двигател работи в режим на богата горивна смес. От и там насищане с гориво на маслото.

Поради тези особености, маслото при хибридите трябва да се сменя още по-често. Бих ти препоръчал да го смениш, за да ти е мирна главата.

  • Харесвам 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

опитвам се да правя поне веднъж седмично 15-20мин работа на двигател :), след 2 седмици планирам по-дълъг преход на ДВГ и ще сравня има ли разлика... и да планирам да го сменя скоро

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Ето един анализ, който онагледява ситуацията с маслата при хибридите.

https://oil-club.de/index.php?thread/17712-toyota-0w16-corolla-hybrid-1-8-4300km/&postID=452126#post452126

3,6% бензин в маслто за 4300 км. Маслото е все още чисто, но се забелязва ореолът в периферията на капката, дори без обработка на цветовете.

Вискозитетът при 100 °C е паднал до 5,7, при начален за 0W-16 - около 7.

Ето защо е необходима по-честа смяна на маслото при хибридите.

Редактирано от dandilov
  • Харесвам 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нулев - не. Но много малък. Все пак става въпрос за само 4000 км. От друга страна, този двигател е с покритие на цилиндрите от т.н. "алусил", ако не се лъжа. Докато се изчегърта, нивата на металите ще са ниски. После вече ще е късно за каквото и да било.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ореола в края не е ли малко прекалено забележим?!?

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добър въпрос!

Ореолът го има и в предишната проба на 4000 км. https://forums.hondabg.com/topic/107096-капкови-проби-на-двигателни-масла/?do=findComment&comment=1057659930

Мисля, че е добре да се направи една профилактика на бензиновите инжектори. Нищо, че колата се кара на LPG.

Все пак пали на бензин. А когато има пикаещ и/или не добре затварящ инжектор, след изгасване на двигателя се пропуска бензин в цилиндрите, а от там в маслото.

Една препратка: https://forums.hondabg.com/topic/121990-добавки-резултати-със-снимки/?do=findComment&comment=1057659532

Това червеното е 100-октанов бензин.

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...