Jump to content
Markony

Капкови проби на двигателни масла

Recommended Posts

Изглежда много добре. Интересното ще бъде след 4000 км.

Как усещаш работата на двигателя с това масло?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
On 12/2/2023 at 10:59 AM, dandilov said:

Изглежда много добре. Интересното ще бъде след 4000 км.

Как усещаш работата на двигателя с това масло?

Засега без забележки, интересно, че се развърта доста леко за относително високия вискозитет за 30-ка, ще го следим

Редактирано от Тъмнозелен самурай G86-P
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Дет се вика - За много километри и мото часове!

При мен ситуацията с Леджо е наопъки.

Маслото е на 1 година, но на малко км, понеже до септември евридейка бе Сивика, а Легена само извънградско. Последните 3 месеца синковеца е студент, та си го взе и кораба майка почна и градска експлоатация - доде зимата.

Но нали олиото стана на година - рекох да капна, ей тйъ - за статистиката, а и от 2 месеца не е излизал по шосетата, та само градско, 2,5 + 2,5 км дневно. Това са си тежки условия, а и бензинец пийва (преди да обърне на газ), всеки първи км в посока насам / натам.

 

1)      Автомобил – Honda LEGEND KB1, J35A8, 2007г.;

2)      Масло – SHELL HELIX ULTRA 0W-30 , ACEA A5 / B5 , API SL. Fully synthetic / carbon neutrel / PUREPLUS technology - made from natural gas.

3)      Оказа се че вместо писаният преди  NITTO 4HM-113 , съм сложил маслен филтър – MANN FILTER W610/6. Оставил съм го за по-добро масло. ;)

4)      Общ пробег на автомобила – 351963 км;

5)      Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - точно 6843,8 км .

6)      Цикъл - основно извънградско 74% в началото + 26% градско в последните месеци.

7)      Средна скорост за пробега (според борд компа) - не погледнах, но е спаднала.

8)      Сезон на експлоатация –  5.01.2023 - 6.01.2024.

9)      Мото часове – около 105 мото часа - извънградско 77  /  градско 28 .

10)    Приблизително изразходвано гориво – около 900л. газ + поне 30л. А 95 - особено в последните градски месеци.

11)    Пробата е взета в рамките на 10-тина мин. след 6 км извънградско и е сушена 1 денонощие на стайна температура.

12)    Обем на налятото чисто масло при смяната – 3.7л.

13)    Доливане на масло в пробата - ДА. Разход на масло за периода около 1 литър. Преди предната капка доливах на 3 пъти по 0,3л. Между нея и сегашната нарочно не съм доливал и пак е по средата на щеката.

14)    Други - Пробата, както предната е сканирана на CanoSkan LiDE35 600dpi .

16)   Предишно масло Ravenol  DXG 5W-30 dexos1 gen 2, ILSAC GF5, API SN, с което минах 14140 км (10 месеца / 210 мото часа / 85% извънградско) с разход 1.5 литра за целия пробег. Преди сегашния ШЕЛ бе с Ravenol  SSO 0W-30 , ACEA A3/B4, API SN/CF, с пробег 12 354 км и аналогичен (1,2л.) харч.

 

 

0-30kapkа 24_09_23.JPG.0f4fd2210f1afdab834fd7d2c5e5bd3d.JPG

От предната капка са врътнати 1027,7 км  /  487,7 - чисто градско.

Има си разлика, дори без обработка, но тя ще извади актуалния статус и остатъчен ресурс.

5-30 kapki LEGEND 07.01.24.JPG

IMG_20240107_104038_edit_35230133534727.jpg

IMG_20240107_103747.jpg

Редактирано от ceco_accord
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

5816.thumb.JPG.63baf219d5782e2dd1e1b2c4dfbf63e0.JPGPila_5816.thumb.JPG.3883bb33fef9dda917b592c988712d0d.JPG

6844.thumb.JPG.dc841e70a72221e44fef9ac9988b80e4.JPGPila_6844.thumb.JPG.0bee48f2a18d559bdd5d5c7907261c33.JPG

 

Има разлика, но не е кой знае какво. Маслото си има още доста ресурс откъм диспергиращи свойства и е доста "чисто". Но е на 1 година и няма как да се прецени окисляването. С оглед на това, покарай го до пролетта, пък после мисли за смяна.

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Такъв е планът ми.

Предстои масирано обслужване, та вероятно и ДВГ-то ще се обзаведе с ново масло.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

 

Четвърти  тест с масло RAVENOL SVE Standard Viscosity Ester Oil SAE 5W-30

 

1)      Автомобил – Honda Accord 6, F18B2, ръчни скорости, 2001 г.;

2)      Масло – RAVENOL SVE Standard Viscosity Ester Oil SAE 5W-30

3)      Маслен филтър – NITTO 4HM113 - FILTER OIL, Въздушен – Mahle-Knecht LX1075 ;

4)      Общ пробег на автомобила –197 922  км;

5)      Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 4170 км;

6)      Цикъл (извънградско/градско) – 70/30;

7)      Средна скорост 51 ;

8)      Сезон на експлоатация –  от 11. 09. 2023;

9)      Моточасове – около 82;

10)    Изразходвано гориво – LPG около 320 литра + бензин Shell V – Power 95 50 литра -  Shell, EkoPetrol; DS Oil; EKO; InsaOil; Gazprom.

11)    Kтм = (370л. / 4.3 л.) ≈ 86

12)    Пробата е взета от напълно загрял двигател след гасене и е сушена 24  часа на стайна температура;

13)    Обем на налятото чисто масло при смяната – 4,3 л;

14)    Доливане на масло - ДА, 300 мл след смяна на масления филтър с аналогичен на 2700 км

15)    Други - източени около 330 мл  от картера след оттичане Предходни масла Castrol 10W40 (немски) на около 10000, но на около 2 г., Liqui Molly 10W40 ACEA A3 ∙ ACEA B4 ∙ API SL на 6850 км. Honda Synthetic Blend 5W-30 – 6350 км, PETRO-CANADA SS 5w30 на 4890 км., MOTUL 8100 Eco-lite 5w30 на 9650 км - предимно магистрално каране, Prista Ultra G 5W30 от Markony’s Garage – 4771 км., Amsoil XL 5W30 - 7389 км.  Режим - рядко над 4000 об./мин. Пробата е сканирана на сканер Canon TR4600 series 3 in1 с разд. способност 600 dpi. на офисна хартия с докосване на щеката до хартията (business laser Xerox).

4170.jpg

  • Харесвам 1
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

 

1) Автомобил – Honda CR-V 2017 R20A9 2.0 бензин;

2) Масло – Ravenol 0w20 DFE;

3) Маслен филтър – Mahle;

4) Общ пробег на автомобила - 77 150 км;

5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 3460 км;

6) Цикъл (извънградско/градско) – 20/80%;

7) Средна скорост - около 17 км/ч;

8 ) Сезон на експлоатация – 05.08.2023-16.01.2024 г.;

9) Моточасове – около 210;

10) Изразходвано гориво - около 450 л бензин 95 + добавки;

11) Пробата е взета от напълно загрял двигател (10 мин след гасене) и се е сушила 24 часа на стайна температура;

12) Обем на налятото чисто масло при смяната - 3.7 л;

13) Доливане на масло – не е правено;

14) Други – предходно масло Honda 0w20 сменено на 6000 км;

 

Първа снимка - обработена с GIMP по инструкции от oil-club.ru.

Втора снимка - на прозорец.

Трета снимка - история+scan.

Image 008_pila.jpg

Image 009.jpg

Ravenol 0w20 DFE History.jpg

  • Харесвам 1
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Синковеца отпътува, но се сетих, та капнах 1 тестче, че не знам кога пак, а маслото е на 4 месеца.

 

1)      Автомобил – Honda CIVIC 6 / префейс / хеч / ръчка – 5 ск. , D14A3, 1997г.

2)      Масло – микс от 3 литра SHELL HELIX ULTRA 5W-30 + 0,4 литра SHELL HELIX ULTRA 5W-40 , останало от предишното.

3)      Маслен филтър – CHAMPION COF100208S

4)      Общ пробег на автомобила – 418760 км.

5)      Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 2504 км . Долният трип е нулиран с наливането на маслото и си превърта хилядарките без да се пипа.

6)      Цикъл извънградско  / градско – приблизително 90% / 10%

7)      Средна скорост за пробега около 70км/ч извънградско и около 20 км/ч. градско.

8)      Сезон на експлоатация  - 14.10.2023 - 12.02.2024

9)      Мото часове – около 45 мото часа.

10)    Приблизително изразходвано гориво – Божа работа. Двама сипват, двама шофират, но разход около 7-8/100 газ, според кой, как и къде кара.

11)    Пробата е взета в рамките на 10-тина мин. след 5 км градско от напълно загрял мотор и съхна 25 часа на стайна температура.

12)    Обем на налятото чисто масло при смяната – 3,4 л. / без доливане за периода.

13)    Разход на масло - 0,0 литра.

14)    Други - Пробата е сканирана на скенер CanoSkan LiDE35 с 600dpi.

16)   Предишно масло SHELL HELIX ULTRA 5W-40, преди него тайната формулата на Фена за разработване след ремонта (1000 км с разход 0.1л.), а преди това е карана с наливен SHELL 10W-40 и разход 0,5л за 1000 км.

5-30 + 5-40 kapki 12.02.24.JPG

IMG_20240212_194335.jpg

IMG_20240214_090619.jpg

Редактирано от ceco_accord
  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

5-305-40kapki12_02_24.thumb.JPG.92364b41efee64f319b6a48e66f77001.JPGPila_5-305-40kapki12_02_24.thumb.JPG.5895b67cc6c2021b43dc0dad8c2e20ff.JPG

 

Ореолът си остава. Не мога да пердположа от какво е. Другото си следва нормалното развитие.

 

  • Нагоре 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Здравейте,

 

Пускам две проби, тъй като едната не успях да я опазя да е без допир до други повърхности и затова взех още една (контролна). :)

 

1) Автомобил – Mitsubishi Outlander II 2.4i, 2007 г.;

2) Масло – Amsoil SS 5W-30;

3) Маслен филтър – UFI 23.243.00;

4) Общ пробег на автомобила - около 176 000 км;

5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - около 8000 км;

6) Цикъл (извънградско/градско) – 45/55;

7) Средна скорост - не погледнах;

8) Сезон на експлоатация – 07.10.2023 -22.02.2024;

9) Моточасове – не знам колко са;

10) Изразходвано гориво - при разход 13/100 излиза около 1000 л. LPG от различни бензиностанции, бензин 95 с добавки вероятно 50 л. ;

11) Kтм = (1000 л./ 3.5 л.) = 286;

12) Пробата е взета от напълно загрял двигател (8-10 мин след гасене) и се е сушила 24 часа на стайна температура;

13) Обем на налятото чисто масло при смяната - 4,3 л.;

14) Доливане на масло – около 200 мl. след първите около 2000 км., след което не е доливано и няма видим разход

15) Други – при смяната е направена промивка с Motul Professional Engine Clean 300 ml, при сканирането предишния път доста се изкривиха цветовете, сега промених оптимизацията да бъде за текст и мисля, че изглежда по-добре.

 

Проба 1.jpgПроба 2.jpg

Редактирано от Ronin7
  • Харесвам 1
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

342913278_1.thumb.jpg.3f9f03b12fd42a3a36d2a65b5f0c7b15.jpg136340226_2.thumb.jpg.df5eb677d9ecba274f5d26fe429e76e5.jpg

Pila_342913278_1.thumb.jpg.2dc5533eb05fac00d0488122b2978061.jpgPila_136340226_2.thumb.jpg.5e0d06a2854344c438063f3466e0e468.jpg

 

Първата капка (от ляво) изглежда по-добре. На втората, ядрото изглежда като тотално разрушено.

Понеже имах възможността да видя маслото на живо. И го видях как е почервеняло на щеката. Това ме кара да си мисля, че е разтворило нещо, което не му е мястото в маслото. Това може да е повлияло на ресурса, а и на характеристиките му. Май е най-добре да го смениш и да не рискуваш двигателя.

 

Не е трябвало да променяш скенера на "текст". Избелява изкуствено. Можеш ли да качиш снимките, сканирани в режим "фото"?

Офисната хартия трябва да изглежда малко синкава, а не идеално бяла.

 

 

Редактирано от dandilov
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Взех още една проба, тъй като едната от предишните две явно е дефектна, по всяка вероятност втората, на която ядрото е разрушено. Предполагам, че ако ядрото е разрушено, няма как да излезе обратното (имайки предвид, че на първата изглежда по-добре).

Вероятно е разтворило отлагания по двигателя, предполагам т.нар. лакови отглагания, от което е оцветяването в червено. Иначе не се сещам за друго в двигателя с червеникав цвят, което да се разтвори.

 

Като сложих оптимизацията на текст ми се стори, че не е толкова избелено, за текущото сканиране съм оставил смесена оптимизация текст+изображение (както беше по подразбиране).

 

1231093552_3.thumb.jpg.f8b5abe5b08b3c4e3479c9cc9545b651.jpg

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1443631677_3.thumb.jpg.ddf92c8bcdd413f665aa26143d8fb780.jpgPila_1443631677_3.thumb.jpg.1ff9f1c3aad80c79952cc20697be12d3.jpg

 

Този път си взел правилно пробата! Сега нещата изглеждат по-ясно.

Както виждаш, няма още обособено ядро, а само краева зона на ядрото, която е започнала да се разпада и навлиза в дифузната зона.

 

Разтворената червена субстанция, за мен не са лакови отлагания. По-вероятно е, да е червен силикон, слаган по гарнитури някъде.

 

Нека и останалите да си кажат мнението по този въпрос, моля. ( б.р. маслото е станало розово - червено на цвят)

 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много вероятно е да е добавка за масло на Хадо те са червено розови,вярват хората в тези простотии.

Имаше и тема  форума на отворен двигател и полепнала тази червена помия по него.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

 

Пети тест с масло RAVENOL SVE Standard Viscosity Ester Oil SAE 5W-30

 

1)      Автомобил – Honda Accord 6, F18B2, ръчни скорости, 2001 г.;

2)      Масло – RAVENOL SVE Standard Viscosity Ester Oil SAE 5W-30

3)      Маслен филтър – NITTO 4HM113 - FILTER OIL, Въздушен – Mahle-Knecht LX1075 ;

4)      Общ пробег на автомобила –199 207  км;

5)      Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 5455 км;

6)      Цикъл (извънградско/градско) – 70/30;

7)      Средна скорост 52 ;

8)      Сезон на експлоатация –  от 11. 09. 2023;

9)      Моточасове – около 105;

10)    Изразходвано гориво – LPG около 510 литра + бензин Shell V – Power 95 50 литра -  Shell, EkoPetrol; DS Oil; EKO; InsaOil; Gazprom.

11)    Kтм = 560л. / 4.3 л.) ≈ 130

12)    Пробата е взета от напълно загрял двигател след магистрално каране след гасене и е сушена 24  часа на стайна температура;

13)    Обем на налятото чисто масло при смяната – 4,3 л;

14)    Доливане на масло-ДА, 300 мл след смяна на масления филтър с аналогичен на 2700 км

15)    Други - източени около 330 мл  от картера след оттичане Предходни масла Castrol 10W40 (немски) на около 10000, но на около 2 г., Liqui Molly 10W40 ACEA A3 ∙ ACEA B4 ∙ API SL на 6850 км. Honda Synthetic Blend 5W-30 – 6350 км, PETRO-CANADA SS 5w30 на 4890 км., MOTUL 8100 Eco-lite 5w30 на 9650 км - предимно магистрално каране, Prista Ultra G 5W30 от Markony’s Garage – 4771 км., Amsoil XL 5W30 - 7389 км.  Режим - рядко над 4000 об./мин. Пробата е сканирана на сканер Canon TR4600 series 3 in1 с разд. способност 600 dpi. на офисна хартия с докосване на щеката до хартията (business laser Xerox).

Merged_document (4).jpg

  • Харесвам 1
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Тъмнозелен самурай G86-P

Като гледам ретроспекцията и сравня с предишните масла, най-добре се е представило при теб Amsoil XL 5W30.

Но! Забелязвам различна визия на фона (хартията), при предишните масла. Явно не са правени при еднакви настройки на скенера, или има някакви допълнителни корекции. А това може да заблуди финалните сравнения!

Текущото масло изглежда нормално за 5000км. Все още е относително чисто. Има постепенна прогресия на натрупване на тежки замърсявания и насищане на ядрото. Експеримените със смяна на масления филтър (на по 2 - 3 хил. км) изглежда нямат ефект.

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
1 hour ago, dandilov said:

@Тъмнозелен самурай G86-P

Като гледам ретроспекцията и сравня с предишните масла, най-добре се е представило при теб Amsoil XL 5W30.

Но! Забелязвам различна визия на фона (хартията), при предишните масла. Явно не са правени при еднакви настройки на скенера, или има някакви допълнителни корекции. А това може да заблуди финалните сравнения!

Текущото масло изглежда нормално за 5000км. Все още е относително чисто. Има постепенна прогресия на натрупване на тежки замърсявания и насищане на ядрото. Експеримените със смяна на масления филтър (на по 2 - 3 хил. км) изглежда нямат ефект.

да, Амсойлът си беше много ОК, според мен и Мотул също ( най-дълго съм го търкалял) , иначе хартията ми си е една и съща и условията, но се сменят версиите на GIMP, ако това оказва някакво вляние..., абе ако имаше някаква евтина лабораторийка най-добре, ама:mellow:...

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
20 hours ago, Тъмнозелен самурай G86-P said:

 

Здравейте пак,

след коментара на колегата dandilov реших, че няма да е зле да пусна ретроспективно в хронологичен порядък резултатите от пробите за  маслата, които съм ползвал досега. На някои може да им е интересно и полезно.

1_LM6500_10W40.jpg

2_HSB_5W30.jpg

3_PETRO_CANADA_SS_5W30.jpg

4_MOTUL_8100Eco-lite5w30.jpg

5_PRISTA_ULTRA_G_5W30.jpg

6_AMSOIL_XL5W30.jpg

6_RAVENOL_SVE_STANDART_VISCOSITY_ESTER_OIL_5W30.jpg

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Обаче пропуснахме нещо важно!

Половината от маслата са на гориво бензин, а другите са на LPG. Има значение за интензитета на натрупване на замърсяване.

Румен да каже кои на какво гориво са, моля!

Редактирано от dandilov
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
1 hour ago, dandilov said:

Обаче пропуснахме нещо важно!

Половината от маслата са на гориво бензин, а другите са на LPG. Има значение за интензитета на натрупване на замърсяване.

Румен да каже кои на какво гориво са, моля!

Да, съвсем вярно. Горивото е LPG от PRISTA_ULTRA_G_5W30. С монтажа на ГИ сменихме и маслото.

Редактирано от Тъмнозелен самурай G86-P
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 23.09.2023 г. at 16:25, JHM написа:

Капков тест 1

1.RAVENOL FDS 5W30 от "ato24"

2.Honda accord-K20Z2 2006г.

3.Общ пробег на автомобила-237930км.

4.Пробег на маслото, в момента на вземане на пробата 300км.

5.Цикъл извънградско/градско 70/30

6.Средна скорост,около 50 км/ч.

7.Сезон на експлоатация 17.09.2023 до 23.09.2023г.

8.Мото часове-----

9.Изразходвано гориво-----

10.Обем на налятото масло при смяната-4,5л.

От ляво е капната,а от дясно е с докосване на щеката.

1460629368_RavenolFDS5W30300km001.thumb.jpg.80621831dbc69ce63c67a80f725e7021.jpg407148516_RavenolFDS5W30300km002.thumb.jpg.3acb0f50aa357324daec8f34514df74c.jpg

Започваме на чисто:thumbs1:!

Започнахме на чисто😁,а то я какво е станало,за 7к...😕:

Капков тест 2

Ravenol FDS 5W30 

7000км.,зима,студени и къси преходи.

Градско,извънградско 60/40.

20240306_193038.thumb.jpg.c95525d953d6d85ed5b0a2b2d3217409.jpg20240306_193004.thumb.jpg.b47c10df34b427d7aaa109e85b0cb7ea.jpg

  • Харесвам 2
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всичко е събрало в ядрото, стиска го и не го пуска. Останалата част от капката е чисто масло.

Явно и режимът, с къси студени преходи има значение. Повече бензин - повече сажди, а и като че ли има и повече износване.

Като цяло, добре се е справило маслото, а и има още доста ресурс.

Би било добре да го смениш преди лятото, за да имаш ново, не окислено и не "подкиселено" масло за летните натоварвания.

  • Харесвам 2
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам дали силно закаляни и прашни улици,по време на подмяна на уличен водопровод,в продължение на месеци,биха били фактор в тази проба?

Та сега дилемата за лятото ще е DXG или ESP(слабост ми е :thumbs1:)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това ESP вече не е онова ESP.

  • Харесвам 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1.RAVENOL DXG 5W30 от "ato24"

 

2.Honda accord-K20Z2 2006г.

3.Общ пробег на автомобила-

 

245330км.

4.Пробег на маслото, в момента на вземане на пробата 

100км.

5.Цикъл извънградско/градско 70/30

6.Средна скорост,около 50 км/ч.

7.Сезон на експлоатация 01.04.24

8.Мото часове около ....

9.Изразходвано гориво 14 л.газ и 2л.бензин.

10.Обем на налятото масло при смяната-4,5л.

11.Доливане няма

12.Маслен филтър, Honda OEM (15400-PLM-A02)"honda of America"🙂.

13.Въздушен "Blueprint"

14.Режим на използване лек.

15.Предишно масло -Ravenol FDS 5W30,Ravenol SSV 5W30 Mobil1 ESP 5W30,Mobil1 ESP 5W30,Amsoil SS 5w30, Petro-Canada SS 5W20,Amsoil ss 5w30,Petro-Canada 5w20, Mobil1 0W20 AFE,Mobil 1 0W30ESP,petro-canada 5w30, Mobil1 0w20 AFE,Honda HG 0W20 Ultimate syntetic,MOBIL ESP0W30,Amsoil 0w20,petro canada 0w30,castrol edge 0w30,motul eco energy 0w30,castrol magnatec 5w40 

16.Пробата е взета от напълно загрял двигател,2 мин. след изгасяне (докоснах щеката до листа). 

17.Сушена е 24ч.,на стайна температура.

18.Сканирана е на скенер с разд. способност 600dpi,на офисна хартия.

1413147791_RavenolDXG5W30100km001.thumb.jpg.794f76fb2338c8d0091505e293ec21f1.jpg1947958625_RavenolDXG5W30100km002.thumb.jpg.990f0810b19dc2b78860ec4cd1eb13e3.jpg

  • Харесвам 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...