Jump to content
Markony

FAQ-3:Двигателни масла-обсъждане 3, част Трета

Recommended Posts

Прави ми впечатление, че отработките на VMP 5W30 дават повече желязо и алуминий от ESP 5W30.

На какво може да се дължи това...?

Дали ESP е по-доброто масло в случая? :rolleyes:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, DTEC написа:

Не разбирам причината за този въпрос.. Защото Honda предписва 0W-30/5W-30 и ACEA C2/ACEA C3.

 

 

Съвсем резонен е въпроса на Markony. В една от темите ставаше въпрос, че 5W-30 го предписва Хонда- Германия. Аз не съм срещал писания на концерна Хонда да препоръчва 5W-30 на i-DTEC двигателите. За 1.6 i-DTEC препоръките са даже за 0W-16.

P.S. А по отношение на ACEA C3- само в краен случай, временно, при липса на 0W30 C2. Разликата във вискозитетите между C2 и C3 при 40 и 100 градуса е сериозна- от 9.5 - до над 12 при 100 градуса! А ако е и 5W- 30 C3 това вече е проблем, поне според мен!

Редактирано от pendoc
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не мога да добавя в предния пост. Ето сравнение между 0W-30 C2 и 0W-30 C3 от Castrol=

Untitled2.jpg

Untitled.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 8 часа, pendoc написа:

Съвсем резонен е въпроса на Markony. В една от темите ставаше въпрос, че 5W-30 го предписва Хонда- Германия. Аз не съм срещал писания на концерна Хонда да препоръчва 5W-30 на i-DTEC двигателите. За 1.6 i-DTEC препоръките са даже за 0W-16.

Аз пък не съм срещал препоръки за 0W-16 при 1.6 i-DTEC.

Хонда в ръководствата на поне четири езика, за поне четири различни страни препоръчва 0W-30/5W-30. Та не е само за Германия. Ето какво пише потребител в английския хонда форум:

Цитат

My manual states to use Honda Green Diesel oil and then 0w-30/5w-30 as a substitute.

Докато С2-маслата пазят DPF-a, то С3-маслата са по-добри за двигателя. Машинното почистване на DPF е с цена в Германия от 400-450€, а ремонт на двигател 2 000 - 3 000€.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, DTEC написа:

Докато С2-маслата пазят DPF-a, то С3-маслата са по-добри за двигателя.

 

И това е една доста често повтаряна мантра! DPF-a се пази от ниското съдържание на сулфатната пепел в маслото, качествата на горивото, режим на шофиране, работа на EGR и горивните инжектори, температурата на възпламеняване на маслото, а не от това дали е C2 или C3 . И при двете изискванията за нейното съдържание са еднакви, под 0,8 % wt.

Редактирано от pendoc
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разликата е в HTHS. С3 ≥ 3,5 mPas е по-стабилно и затова пази мотора по-добре.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 9 минути, DTEC написа:

Разликата е в HTHS. С3 ≥ 3,5 mPas е по-стабилно и затова пази мотора по-добре.

 

А дали има нужда този мотор от HTHS ≥ 3,5 mPas? И дали Honda Motor Co. не е наясно с това?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сигурно Honda Motor Co. е наясно и затова е написала в своите официални документи - 0W-30/5W-30 и ACEA C2/ACEA C3.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не искам да влизам в спор, но идеята, че Хонда препоръчва и 5W-30 C3 за дизелите я чувам сега.

От разполагаемата информация с какви моторни масла се обслужват хондите в Европа и то в оторизираните сервизи, оставам с впечетлението, че се води целенасочена война с двигателите Honda! Тук обаче максимата на Мечо Пух - "колкото повече, толкова повече" е абсолютно несъстоятелна!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нито аз искам да пораждам спор. Водя с удоволствие диспути.

И понеже съм глупав човек, аз се водя от официални данни:

1720394972_HondaOil.thumb.JPG.69f2c70ff9f4122fb480b40358fa6b34.JPG846586254_HondaOil_2.thumb.JPG.eea4036d53c1a5ffe8e03adfb2ba8dfc.JPG

А както казах в четири различни и на различни езици ownеr's manual съм го прочел.

 

П.П.: целенасочена война..Мечо Пух..абсолютно несъстоятелно.. - много силни думи. И то за двигатели, които са подминават 300 000км без проблеми с (не)правилното масло. Пример: CR-V III 2,2 i-DTEC, регистриран през 01.2007 и още в първия си собственик.

Редактирано от DTEC
Добавяне на данни

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Цитат

.....Пример: CR-V III 2,2 i-DTEC, регистриран през 01.2007 и още в първия си собственик.

 

Само за протокола: Регистриран през 01.2007г., може да е само 2,2i-ctdi  , а не 2,2i-DTEC :).

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това означава, че Christian не знае какво кара:

2074877067_HondaCR-V.thumb.JPG.0d0352b70e1d4c0be21536df2d11c533.JPG

239 917км са били изминати от 01/2007 до 31.07.2017. Към момента са над 300 000. Целта му е 500 000км. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Със сигурност не знае:).

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 18 часа, pendoc написа:

Аз не съм срещал писания на концерна Хонда да препоръчва 5W-30 на i-DTEC двигателите. За 1.6 i-DTEC препоръките са даже за 0W-16.

Къде могат да се видят тези препоръки?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Part Nr. 08232P99D1LHE– HONDA Green Green Oil for Diesel 0W16

Part Nr. 08232P99D4LHE -HONDA Green Oil for Diesel 0W16

 

 

Untitled.jpg

Untitled2.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз никъде не видях 08232-P99-D1LHE да е 0W16.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@DTEC

Какъв сервизен интервал ти дават за смяна на маслото, колега?

Щото масова практика в Германия е 30 000км.

Редактирано от dandilov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 40 минути, DTEC написа:

Аз никъде не видях 08232-P99-D1LHE да е 0W16.

 

Проверете и ще се натъкнете на този факт. Имате всичко необходимо!

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 5 минути, pendoc написа:

 

Проверете и ще се натъкнете на този факт. Имате всичко необходимо!

Къде да проверя?

преди 23 минути, dandilov написа:

@DTEC

Какъв сервизен интервал ти дават за смяна на маслото, колега?

Щото масова практика в Германия е 30 000км.

20 000км. Такъв е интервала в цяла Европа.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 36 минути, pendoc написа:
Преди 1 час, DTEC написа:

Аз никъде не видях 08232-P99-D1LHE да е 0W16.

 

Проверете и ще се натъкнете на този факт. Имате всичко необходимо!

 

0w16.thumb.jpg.6b2233045b911c8680addb26d42b6c77.jpg

 

Повече - ТУК

 

П.С. @DTEC и @pendoc - ама и Вие двамката хубаво сте се "заиграли" :). Усмихнете се :D, моля.

 

  • Хаха 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Откога някаква презентация на Ravenol е официален документ на Honda?

Защо в официалните документи на масло RAVENOL Extra Fuel Economy EFE SAE 0W-16 се споменава само хибридното 08232-P99S1LHE - https://www.ravenol.de/en/products/usage/d/Product/show/p/ravenol-extra-fuel-economy-efe-sae-0w-16.html?

Защо не се споменава дизеловото 08232-P99D-1LHE?

Защо никъде в информацията за маслото не се споменава дизел, а само

Цитат

RAVENOL Extra Fuel Economy EFE SAE 0W-16 is a PAO (Polyalphaolefin) based, fully synthetic low friction motor oil with especially USVO® and proven CleanSynto® technology for passenger car petrol engines with and without turbo-charging and direct injection.

RAVENOL Extra Fuel Economy EFE SAE 0W-16 is recommended especially for hybrid vehicles.

 

Не разбирам, толкова ли е сложно да се постне точна и ясна информация? Както аз направих по-рано. 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

"Аз например, може и да не съм прав, но ..." :D

Нека споделя и моите разсъждения по въпроса.

Винаги в ownеr's manual-а препоръчват 2 или повече вискозитетни класа. Едни за икономия на гориво и други за по-добра защита на двигателя - според условията на експлоатация.

В случая аз бих ги разделил така:

1. HONDA Green Oil for Diesel 0W16 се препоръчва за икономия на гориво.

2. ACEA C2 0W30 / 5W30 - за нормална експлоатация.

3. АСЕА С3 0W30 / 5W30 - за натоварен / тежък режим на експлоатация. Ежедневно катерене на баири, теглене на каравана, продължителни високоскоростни преходи и т.н.

 

А също искам да попитам колегата DTEC, защо ще използва Ravenol VMP 5W30, което е предимно ориентирано към немските двигатели,  a не някое от препоръчаните, от Ravenol масла за Honda i-DTEC / i-CTDi ? Например RAVENOL FES SAE 0W-30, RAVENOL Arctic Low SAPS ALS SAE 0W-30 или дори RAVENOL FEL SAE 5W-30, което има и одобрение (Approval): JASO DL-1 (D049RAV111) и търсените ниски вискозитети и висок HTHS.

Редактирано от dandilov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 21 минути, dandilov написа:

В случая аз бих ги разделил така:

1. HONDA Green Oil for Diesel 0W16 се препоръчва за икономия на гориво.

2. ACEA C2 0W30 / 5W30 - за нормална експлоатация.

3. АСЕА С3 0W30 / 5W30 - за натоварен / тежък режим на експлоатация. Ежедневно катерене на баири, теглене на каравана, продължителни високоскоростни преходи и т.н.

Това не е съвсем така.

1.1. Honda не препоръчва HONDA Green Oil for Diesel 0W16. Honda препоръчва Honda Diesel Oil #1.0

1.2  HONDA Green Oil for Diesel едва ли е с вискозитет 0W16.

2 и 3. Разликата между нормална и натоварена / тежка експлоатация е в периода на смяна на маслото - 20 000км/12м за нормална и 10 000/6м за тежка експлоатация

 

А защо VMP? Просто реших да пробвам. Маслото изпълнява всички изисквания на Honda. Също така преди да купя дадено масло се консултирам с дилъра. Все пак автомобила ми е в гаранция и не бих рискувал с масло, което няма да бъде прието с колата в сервиза.

JASO DL-1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 11 минути, DTEC написа:

2 и 3. Разликата между нормална и натоварена / тежка експлоатация е в периода на смяна на маслото - 20 000км/12м за нормална и 10 000/6м за тежка експлоатация

Е точно тук влиза в значение HTHS, а не само интервалът на смяна. ;)

Между другото, на VAG двигателите са им тупнали 30 000км. Както в Германия, така и тук в БГ.

На Хонда - 20 000км. И въобще не ги интересува, че това не е ТИР. Но както и да е...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добро утро палавници! :)

Аз докато бях баннат си купих нова кола (вече не съм собственик на Хонда, но оставам заклет фен) и реших да мина на класическата и една от най-добрите синтетики в света, а именно Mobil 1 5W30. Тъй като дойде зимата, а за моята кола препоръчват 0W20 (както знаем аз съм малко недоверчив към този визкозитет и масла с HTHS под 3.0), та се чудех на слеващата смяна дали да не налея 0W30 АFE, но в крайна сметка си останах на 5W30 заради сертификатите HTO-06, API SN Plus (0W30 не ги покрива, а аз обичам да настъпвам газта) и почистващите свойства на това, масло.

 

Та докато се двоумях си направих една табличка с информация от сайта на Мобил. М/у другото намерих тук също и 5W30 ESP, но е $11 за литър, а обикновеото 5W30 го взимам 5 л за $26. Мога да ви пращам много неща от тук, но съм недолюбван във форума. Иначе ще имате части и масла първо качество - Made in Japan и Made in U.S.A. за месец-два чакане, докато кораба прекоси Атлантика. :D

 

PNG_Mobil-1-Oils.thumb.png.1b2ddf458f2e1993b011dcff817a1a6a.png

Редактирано от Japanese fever
Обичам да редактирам, така се развивам.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

HTHS няма толкова огромно значение за начина на експлоатация.

Дали се използва Honda Diesel Oil #1.0 или C2 0W30 / 5W30, ако автомобила е в тежка експлоатация интервала на смяна се намалява на половина. ;)

  • Объркан 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За Honda двигателите HTHS не е от решаващо значение поради отлично изчисленото  разпределение на натоварванията и хонинговане, но в други двигатели в критични точки на натоварване триенето може да доведе спокойно до 150 градуса температура и да среже масления филм при нисък HTHS!

DTEC, HONDA Green Oil for Diesel e 0W16, точно. И няма защо да го поръчват на Castrol да и го произвеждат ако не го препоръчват. А те в момента, освен 1.6 i-DTEC, нямат друг дизел.

 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 7 часа, pendoc написа:

DTEC, HONDA Green Oil for Diesel e 0W16, точно. И няма защо да го поръчват на Castrol да и го произвеждат ако не го препоръчват. А те в момента, освен 1.6 i-DTEC, нямат друг дизел.

Без доказателства, това са думи във въздуха.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 8 часа, DTEC написа:

А защо VMP? Просто реших да пробвам. Маслото изпълнява всички изисквания на Honda. Също така преди да купя дадено масло се консултирам с дилъра.

преди 15 минути, DTEC написа:

Без доказателства, това са думи във въздуха.

 

А така! Виждам, че дилъра в Германия е дал препоръки на базата на задълбочени познания за Ravenol VMP 5W-30 С3 и двигател 1.6 i-DTEC! И аз съм така, най-ценната информация съм получавал от продавачите- консултанти! Оттогава се опитвам да чета!

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 5 минути, pendoc написа:

А така! Виждам, че дилъра в Германия е дал препоръки на базата на задълбочени познания за Ravenol VMP 5W-30 С3 и двигател 1.6 i-DTEC! И аз съм така, най-ценната информация съм получавал от продавачите- консултанти! Оттогава се опитвам да чета!

Къде видя препоръки? Дилъра нищо не е препоръчал, а е казал, че маслото покрива изискванията на Honda.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

DTEC, не се засягайте, с най-добри чувства го казвам! Покрива изискванията това масло? Да, ама не! По думите на един колега от форума, Хонда-Германия пратила циркулярно писмо с препоръки за 5W30, ама въпреки търсенето на този документ от колегата, никой така и не го представил! А на местно ниво слагали 5W30 на гаранционните дизели цитирайки документа. Това е информацията, можете да потърсите в темите.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много добре зная какво масло използват голяма част от немските Хонда дилъри. Все пак съм комуникирал с около десет такива. Около половината от тях се съгласиха да предоставям масло при регулярното обслужване на автомобила ми. При три от тях ми беше споменато, че по принцип не позволяват такова нещо.

5W30 масло се използва не само в Германия от официални Хонда дилъри, а и в много други европейски страни. 

 

преди 24 минути, pendoc написа:

Покрива изискванията това масло? Да, ама не!

Кое изискване не е покрито?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дай боже всекиму такова щастие...да му разреши дилъра да си нося масло в сервиза :).

Извинявам се за предизвиканата дискусия ,относно маслото на DTEC.Въпроса ми беше свързан единствено и само с разликата между 0W-30 в 5W-30 и факта ,че Хонда не произвеждат масло 5W-30 за дизел .Разликата според вискозитета е малка ,но разликата в маслата е велика.....

Естествено DTEC е грамотен и сам може да прецени какво да си налива в новия автомобил.

 

От конструкторска гледна точка ..нещо което аз лично следя и двете са морално остарели масла според разбирането на Honda и понеже и аз си приказвам с дилъри,тук и в Румъния ми ясно ,че си нямат и хабер от това къде какво да наливат, се питам след като от завода колата излиза с Honda Green, какво би ме накарало да сипя 5W-30? Пробега ли,натоварването ли или липсата на вискозитет върху тубата..

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Следвайки твоята логика:

След като Honda Green маслата се появяват в края на 2015г/началото на 2016г, а моя автомобил е произведен преди това - защо да наливам масло, с което автомобила не е излязъл от завода?

 

Защо Хонда има две дизелови масла?

1) 0W-30 08232-P99B-хLHE

2) 08232-P99D-хLHE

 

Защо второто се появява с преминаването на 1.6 i-DTEC двигателя от Euro 5 към Euro 6?

Защо през 2017г Хонда връща спецификацията за 1.6 i-DTEC обратно към 0W-30 08232-P99B-хLHE?

Защо Сивик 10, който е Euro 6d-TEMP излиза от завода с 0W-30 08232-P99B-хLHE, а не с Green Diesel Engine Oil?

 

Въобще някой опита ли се да намери разлика в табличните данни и одобренията на Mobil 1 ESP 0W30, Shell ECT C2/C3 0W30 и Ravenol VMP 5W30?

 

Отговорете си на тези въпроси...

 

Ще приключа с малко информация директно от Хонда:

Цитат

Honda Engine Oils

 

I-CDTI and I-DTEC Diesel Engines

For the i-CDTi and i-DTEC diesel engines the recommended oil for Western European driving conditions and weather conditions is fully synthetic motor oil meeting the minimum specification ACEA C2/C3. The recommended viscosity is 0W-30. 

 

Petrol Engines

For all petrol engines, excluding Hybrid models, the recommended oil for Western European driving conditions and weather conditions is a semi-synthetic motor oil meeting the minimum specification ACEA A1/B1. The recommended viscosity range is between 0W-20 to 10W-40.

 

Hybrid Petrol Engines

A unique Hybrid Green Oil has been developed by Honda. This new oil not only improves the performance characteristics in all driving conditions but also has the additional advantages of not only improved fuel economy, being environmentally friendly and is the first oil developed specifically for Hybrid engines.

grafik.thumb.png.373f0c157713740a4822806970b6ab8a.png

 

Honda Recommended Lubricants

grafik.thumb.png.70821b3551f3cd5157e9e14953af48d6.png

 

Honda Recommends Castrol Lubricants 

Honda%20Castrol%20Lock-Up_176x709pix_72d

И последно - припомнете си значението на думата recommended. После помислете дали има разлика между изискване и препоръка.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 12 минути, DTEC написа:

Honda Recommends Castrol Lubricants 

Honda%20Castrol%20Lock-Up_176x709pix_72d

И последно - припомнете си значението на думата recommended. После помислете дали има разлика между изискване и препоръка.

 

Разлика има, но след определено ниво на възпитание и дипломация започва замяната на думи като "изисквам", "заповядвам", нареждам", с такива като "препоръчвам Ви",  "настоятелно Ви моля" и т.н.

А колкото до дискусията, за мен тя е приключила!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Каква е разликата м/у ACEA A1/B1 и ACEA А5/В5?

Казват, че втория сертификат бил много по-дуракоустойчив - по-сериозно масло. Не, че и А1/В1 не е О.К. за ежедневно каране, но ми беше интересно, кое е основната разлика м/у тези сертификати. Питам, защото горе на таблицата, която постнах пише, че 0W30 покрива А1/В1, а 5W30 покрива А5/В5. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ACEA A1/B1 - HTHS min. 2.6 mPa*s за грейд xW/20 и от 2.9 до 3.5 mPa*s за останалите вискозитетни класове.

ACEA A5/B5 - HTHS от 2.9 до 3.5 mPa*s.

Това е основната разлика, която се посочва...

ACEA A1/B1 е закрит от 2016г. и вече не съществува!

Редактирано от dandilov
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря. :)

Те американците имат навика на пишат изтекли вече АСЕА сертификати по бутилките. Не им е за първи път. Ама от друга страмна 0W30 май излезе преди 2016-та и просто не са искали да сменят етикетите. Както също и маслото може да е API SN Plus, но да ползва още тарите етикети. Смянат на етикети струва пари, а тук кризата се задълбочава.

Редактирано от Japanese fever

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То може тези масла, които цитираш, да са от тогава още.

Не им е изтекъл срокът на годност и си ги продават хората. :)

 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 17.12.2018 г. at 21:51, dandilov написа:

Прави ми впечатление, че отработките на VMP 5W30 дават повече желязо и алуминий от ESP 5W30.

На какво може да се дължи това...?

Дали ESP е по-доброто масло в случая? :rolleyes:

Не съм сигурен дали за повечето желязо и алуминий в отработките на дизелови Хонди е виновно маслото. Според мен причината е в двигателя, неговите сплави и т.н.

Защо мисля така:

1) Mobil1 ESP 0W30 в Honda CR-V 2.2 i-DTEC за 18 409км - желязо 47, алуминий 8

5258-crv2-2-kopie-jpg

2) Mobil1 ESP 0W30 в Honda HR-V 1.6 i-DTEC за 20 642км - желязо 70, алуминий 25

5250-mobil1-esp-0w30-honda-hrv-jpg

3) Honda CR-V 1.6 i-DTEC BiTurbo

Green Diesel Engine Oil за само 2 353км - желязо 29, алуминий 21

Ravenol VMP 5W-30 за 11 663км - желязо 41, алуминий 55

Ravenol VMP 5W-30 за 11 794км - желязо 34, алуминий 43

13515-3339913-1-jpg

Според мен алуминия намалява с изминаването на повече километри (трите проби от 3.) и над около 50 000км се достигат ниски стойности - типичен пример е Honda CR-V 2.2 i-DTEC с алуминий 8 при 64 800км.

Тенденция с намаляване на желязото се забелязва и при увеличаване на изминатите километри - типичен пример са двете CR-V-та.

  • Нагоре 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...