crown_bg 446 #41 Отговорено 21 Август, 2018 @gmarinov Колега, писал съм за това и на друго място, проблема идва от МИКУ модула - това е сложен модул, когато често го "бъгваш" спира да функционира както трябва. МИКУ модула е модула на който са бушоните и релетата в купето. Проследил си тока по кабела и си забелязал, че го няма след бушона. Варианта ти е да вземеш ток от кабела за другата врата, ако там работи. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
wasko 5 #42 Отговорено 25 Януари, 2019 Твърде късно се включвам в дискусията но тъй като бях със същия проблем т.е. закъснителното осветление в салона на cr-v се прецака от късо съединение се наложи да вляза доста навътре ...Та в крайна сметка се оказа че е гръмнал MOS-FET транзистора което е напълно логично тъй като предпазителя всъщност не може да го защити,тъй като той изгаря доста по-бавно отколкото транзистора. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
mazoratti 0 #43 Отговорено 26 Януари, 2019 On 8/21/2018 at 3:56 PM, crown_bg said: @gmarinov Колега, писал съм за това и на друго място, проблема идва от МИКУ модула - това е сложен модул, когато често го "бъгваш" спира да функционира както трябва. МИКУ модула е модула на който са бушоните и релетата в купето. Проследил си тока по кабела и си забелязал, че го няма след бушона. Варианта ти е да вземеш ток от кабела за другата врата, ако там работи. сещам се за два варианта: или предпазителът, който ти е сложен е по-голям и затова не е изгорял или на PN преходът на транзистора му е душло врмето... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ogi28b 458 #44 Отговорено 18 Май, 2020 Хайде и аз да се включа в темата с този проблем Понеже пипам всичко бавно и внимателно, естествено и аз окъсих захранването на вратата. Преди това си повторих около 17 пъти да откача акумулатора, ама мързела си е мързел... Всичко останало по колата работи, няма изгорели бушони. Само нямам осветление във вратата и съответно - не я отчита като отворена ако съм на контакт. Ще го изкарам тоя модул, но ако може малко да помогнете - къде и на какво се държи кората, която е над педалите? Откъм стената напред влиза в 2 дупки, от които излиза лесно, но откъм волана не можах да разбера и се отказах да я махам. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ivan_Ch 315 #45 Отговорено 19 Май, 2020 Има 2 кръстати винта, които се развиват. Те са на челната пластмаса и се издърпва леко напред, колкото да освододи само отдолу. На щипки е и трябва да освободи. Капакът над педалите е само на щипки. Дразнеше ме, че е гола отдолу и си взех от дизел да сложа на моята. Ако не бързаш към слдобед ще то пратя снимки. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ogi28b 458 #46 Отговорено 19 Май, 2020 Мерси, ще отида да го ръчкам още сега, че трябва да стигна до тоя модул. Искам довечера да ми свети и отляво. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ogi28b 458 #47 Отговорено 20 Май, 2020 Преди 6 часа, Ivan_Ch написа: Има 2 кръстати винта, които се развиват. Те са на челната пластмаса и се издърпва леко напред, колкото да освододи само отдолу. На щипки е и трябва да освободи. Капакът над педалите е само на щипки. Дразнеше ме, че е гола отдолу и си взех от дизел да сложа на моята. Ако не бързаш към слдобед ще то пратя снимки. При мен челната пластмаса се държи само на един винт, долу вляво. Останалото е на щипки всичко. Свалих челната кора и после долната излезе много лесно. Обаче тоя модул е много неприятен за вадене, особено буксите от задната страна. Има и една отгоре, а една жълта се вади по малко по-особен начин - първо се дърпа основата, която я законтря с пружина и след това се дърпа цялото. Свалих го, намерихме един пробил диод и една прекъсната писта, възстановени са и вече отчитането на отворена врата работи. Обаче остава проблема с липсата на осветление. На пръв поглед не можахме да установим кой транзистор е проблемен. В събота или неделя ще се занимаем допълнително, вече с колата на място при ел.-техника, защото вчера му занесох само модула и нямаше много време за работа. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ogi28b 458 #48 Отговорено 20 Май, 2020 (Редактирано) Някой дали знае през кои транзистори минава тока за осветлението на вратите? Бутонът е здрав, отчита правилно кога коя врата е отворена, при отваряне плафоните светват, изобщо - всичко освен осветлението в самата врата работи нормално. На буксата на лампата има +12 В на единия пин спрямо маса (идва директно от бушона) и +7.6 на другия пин, при отворена врата. При затворена там дето е 7.6, се вдига на +11.5 В. Моята платка е по-различна, прилагам снимка. Някой ако се ориентира и посочи - ще му бъда благодарен. https://www.dropbox.com/s/y73o22nvffz2wlg/IMG_20200519_174031.jpg https://www.dropbox.com/s/y73o22nvffz2wlg/IMG_20200519_174031.jpg?dl=0 Не знам дали ще се отворят линковете, че тоя дропбокс е малко ограничен. Редактирано 20 Май, 2020 от ogi28b Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Olmy 35 #49 Отговорено 20 Май, 2020 На 8.04.2018 г. at 8:37, karchoto написа: Здравейте и от мен. Малко късно видях темата и затова се включвам сега. Този цирк съм го играл лично. При мен проблема беше същия при опит да сменя крушките с диодни ми се прецака осветлението в купето. Оказа се една платка която се намира зад таблото с бушоните. По-точно вътре в таблото. Сваляш цялото табло махаш всички бушони, букси и релета . Внимателно разглобяваш самото табло и вътре има една платка със зелени букси . Проблема беше едно товарно съпротивление от 0,22 ома . Смених го и всичко си тръгна. Дано съм бил полезен. Здравей колега. Описаното от колегата за проблемното съпротивление провери ли ? 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ogi28b 458 #50 Отговорено 20 Май, 2020 Да, с това започнах. Съпротивлението е здраво и в норма. При мен проблем е само липсата на минуса към лампата в шоф. врата, а не липса изобщо на осветление. Всичко друго работи - дясна врата, багажник, таван... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ogi28b 458 #51 Отговорено 23 Май, 2020 (Редактирано) Значи, трябва да се работи бавно и спокойно, без да се бърза. И така, днес на спокойствие установихме, че захранването на лампите във вратите не минава през никакви транзистори, а от бушона отива постоянно +12 на лампата, от нея се връща на платката и от платката по една верига отива към бутона на вратата, който дава маса. По друга верига отива към едни транзистори от другата страна на платката, където е контролът за отворена врата. Ето снимка на платката (висока резолюция) - червената стрелка показва по кой пин влиза +12 след лампата на вратата. - жълтата стрелка показва по кой пин излиза към маса - в синьо е ограден диод, оригинално 3 ампера, който разделя силовата верига от веригата на чек-контрола. Поради липса на същия, го сменихме с 2А - вляво, в червения правоъгълник е ограден същият диод за дясната врата, даже се вижда и кодът му. - в чеврено е оградено и пинчето, по което идва +12 през лампата на дясната врата. Не се занимавахме да мерим на кой пин е бутонът за дясна врата - вдясно, в жълт цвят са оградено едни малки диодчета и от тях към другата страна на платката отива към транзисторите за отворена врата. При мен проблемът се оказа студена спойка на подменения диод, иначе още първия път е щяло да си заработи правилно. Сигурно при клатене на платката се е разлепил, кой го знае, то малко ли подмятане беше... И така - ако имате проблем конкретно с осветлението на вратата - проверете внимателно дали не е думнала пистата между входа от лампата и изхода към бутона. А ако имате проблем с чек-контрола - освен за думнала писта, проверете и диодът да не е пробил. Прилагам снимка къде беше думнала пистата при мен. Тя е съвсем късичка, от катода на диода до съседния пин. Тази снимка е все едно синият правоъгълник от първата снимка, само че увеличено. Редактирано 23 Май, 2020 от ogi28b 1 3 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
svemar 58 #52 Отговорено 1 Май, 2022 Здравейте и от мен! Като нов последовател след едно забравяне на светлините поради липса на зумер забелязах гореспоменатите от вас проблеми. При мен не свети шофьорската врата и не отчита кога вратата е отворена и съответно липсва зумера при забравени светлини. Всички други светлини и индикации за другите врати и багажника работят. След ровенето в чуждите форуми и проверка на всички предпазители и размяна на бутоните на вратите стигнах до извода за проблем в MICU модула. Когато намеря време ще се поровя в него и при неуспех ще търся втора употреба. Благодаря за изчерпателното по-горе описание!!!! Въпроса ми е дали MICU модулите при еднакво ниво на оборудване за десен и ляв волан са идентични? От чуждите форуми научих, че има разлика при седана и комбито с моторното отваряне на багажника, но инфо за различните волани не намерих. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
svemar 58 #53 Отговорено 3 Май, 2022 Така... да си самоотговоря след като продължих ровенето: 1. Според годините на производство са с различни парт номера. 38200-SEA-G21(период 2003-2004), 38200-SEA-G23(период 2005-2006) и 38200-SEA-G24(период 2007-2008); 2. От дясна дирекция не стават защото освен и с огледално разположение на елементите има и разлика в окабеляването; 3. Както писах в предния пост, за комби и седан са различни. Като извод може да се каже, че прогарят пътечки, товарни резистори и изгарят диоди, като не всичко е задължително да се случи заедно. Това е по-малкото зло от това да замине някоя интеграла. Споделям и намерено видео за ремонта; www.youtube.com 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6042 #54 Отговорено 3 Май, 2022 При мен (преди години), 1 зима забелязах че колата не разбираше че вратата на водача се отваря! Проблема беше в бутончето на вратата и, което е на колонката. Понапръсках и раздвижих, и си законтактува нормално. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове