Jump to content
Sign in to follow this  
Zlatozator

7 години със 7-ма генерация

Recommended Posts

2011-та.

120220111111.jpg

Още преди да я боядисам бях поръчал тънък "лип" спойлер за багажника (1), както и парктроник (2). Ако беше днес, нямаше да си надупча бронята, а по-скоро щях да взема черни датчици и да ги сложа на лентата отдолу, но вече е свирено. В последствие половината му датчици изгоряха и ги сменях наскоро. Има и предни, които така и не свързах. Понеже тогава акорди на части нямаше никакви, взех десен вътрешен стоп (3) от акорд с десен волан, където има фар за мъгла вместо бяла светлина за задната скорост. Получи се симетрично, но от тогава назад свети червено. Тези дни ще превърна дефекта в ефект, като ми дойде led светлината, която смятам да монтирам при теглича отдолу за да свети бяло, а светлината за мъгла да бъде от двата вътрешни стопа отзад.

Колата дойде с много хубави джанти Autec, които обаче 1-во, че за мен не й отиваха и 2-ро, че бяха по-широки за гумите й и ги износваха повече отстрани. Така й сложих 16-ки от сивик 8-ген, понеже изглеждат малко по-добре от стоковите 16-ки от акорд 7-ген:

190320111161.jpg

Няколко месеца по-късно се намерихме с човек, който искаше 16-ки за сивик срещу 17-ки за акорд. Джантите му нямаха свестни капачки (по-късно през годините се погрижих за тях), но все пак сключихме сделка, която устройваше и двамата.

240620111363.jpg

През лятото смених ръждясалите задни дискове заедно с предните с оригинални дискове EBC Ultimax и накладки EBC Greenstuff:

260820111479.jpg260820111480.jpg

Старите задни дискове:

260820111481.jpg

Понеже не се кефя на фолио, след дълго търсене успях да намеря задна ролетна щора от "мрежест" тип. Поставянето й беше истинско приключение, понеже трябваше да разглобя цялата задница и да сваля задната кора, за да монтирам щората възможно най-отзад, защото задния прозорец не го позволява иначе.

270820111485.jpg

Един от важните аксесоари, които ми липсваха бяха фаровете за мъгла. По онова време никой не се беше занимавал да монтира, та с горчив опит установих, че ще ми трябват и релето и друго лостче за мигачите, с което нещата се оскъпиха почти двойно.

210920111515.jpg

Последното нещо, което направих през годината беше да сложа лед светлини. Исках да се вписват с дизайна на колата и избрах такива, които да могат да се монтират в маските около халогените, след леко изрязване на лентите встрани от тях. Лентите бяха изцяло за красота, като нямаха за цел да играят като дневни светлини. Визуално се получи сполучливо, но по-късно диодите им си заминаха един по един. На снимките е с лед и в габаритите.

191120111571.jpg191120111573.jpg191120111574.jpg

Редакция: На първата от трите снимки по-горе се вижда, че съм сменил и перата на чистачките с такива от фейслифт. Задължителен мод за мен. Изглеждат много по-добре и по-съвременно, както и са по-тихи от чистачките с метална конструкция на пре-фейса. Струваха около 80лв по спомен от Бултрако. От тогава досега са здрави и сменям само каучуковите вложки, които чистят стъклото.

  • Like 2
  • Upvote 1
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Задните дискове(старите), защо са в такова състояние,кое е било причина за такова неравномерно износване?

Share this post


Link to post
Share on other sites
На 12/02/2018 at 13:03, Zlatozator написа:

 

Последното нещо, което направих през годината беше да сложа лед светлини. Исках да се вписват с дизайна на колата и избрах такива, които да могат да се монтират в маските около халогените, след леко изрязване на лентите встрани от тях. Лентите бяха изцяло за красота, като нямаха за цел да играят като дневни светлини. Визуално се получи сполучливо, но по-късно диодите им си заминаха един по един. На снимките е с лед и в габаритите.

191120111571.jpg191120111573.jpg191120111574.jpg

Много добре ти се е получило вграждането на дневните светлини. Аз имах същата идея, и щях да сменям моите фарове за мъгла с такива от дизел, за да имам място да направя това, което ти си сторил.

Купих няколко модела лед ленти от Али и почти бях поръчал, фарове за мъгла от дизел, когато видях нещо което в крайна сметка ме отказа.

Не можах да измисля как да ги монтирам да "гледат" точно напред. Поне ледовете които аз купих, имаха много по-малък интензитет, ако ги гледаш странично, спрямо това как светят, ако ги гледаш фронтално. 

Установих, че решетката където искам да ги вградя, е под ъгъл с прямо челната повърхност на колата и ако ги сложа на нея, ще "гледат" на страни и светят силно само ако погледнеш колата под определен ъгъл, но не и когато я гледаш фронтално. При теб няма ли го този ефект/проблем? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
На 12.02.2018 г. at 13:24, JHM написа:

Задните дискове(старите), защо са в такова състояние,кое е било причина за такова неравномерно износване?

Подозирам, че след инцидента колата е застояла във влажната немска есен по паркинги, от което са спекли задните апарати. Знаем, че на акорд 7-ген не му трябва много за целта. Наскоро пак решавах подобен проблем.

 

преди 3 минути, Чавдар K написа:

Установих, че решетката където искам да ги вградя, е под ъгъл с прямо челната повърхност на колата и ако ги сложа на нея, ще "гледат" на страни и светят силно само ако погледнеш колата под определен ъгъл, но не и когато я гледаш фронтално. При теб няма ли го този ефект/проблем? 

Много уместен коментар. Да, точно така става, макар тези от снимката дори и напред да са, пак нищо не светят. В момента съм с Philips DRL4 (малък спойл за историята по-нататък), които светят леко настрани, но предвид размерите в маската, с които трябваше да се съобразя, плюс задължителното ми изискване светлините да са хомолгирани като дневни за ЕС, нямаше какво друго да се направи откъм избор и монтаж.

 

Иначе на пазара съм виждал и светлини, които са направени да светят напред при монтаж под ъгъл. Например:

led-drl-ultra-slim-curved-340mm-x-15mm-x2601004UNI-large.jpg

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
На 14/02/2018 at 11:50, Zlatozator написа:

 

Иначе на пазара съм виждал и светлини, които са направени да светят напред при монтаж под ъгъл. Например:

led-drl-ultra-slim-curved-340mm-x-15mm-x2601004UNI-large.jpg

 

Такива навремето в Али нямаше (имаше само от марковите, по няколко стотин лева комплекта ), то е ясно, че пак е трудно да са с точно правилния ъгъл, но по-лесно могат да се напаснат. Ти с такива ли си? (ако е част от последваща история ... не спойлвай повече, ще прочета, когато разкажеш :) )

Share this post


Link to post
Share on other sites
На 2/15/2018 at 17:36, Чавдар K написа:

Ти с такива ли си?

Не, с Philips DRL4.

 

2012г

 

6 диска в чейнджъра не стигат и поръчах XCarLink от Китай. По някаква причина чистата версия излизаше доста по-евтино, отколкото в България, но с блутуута (каквато исках и взех) не беше чак толкова на сметка вече, но все пак излизаше по-евтино. Доста мислих как да го сложа, така че да мога да си слагам флашките в статична USB букса, да е скрито и да не пречи, но въпреки това достъпно и реших да го разположа под централната конзола, а самата букса с удължаващ кабел - над пепелника:

21072012369.jpg21072012368.jpg

 

Единственият му недостатък е, че е доста капризен откъм флашки и не всички му тръгват. Четох за подобен казус и в английски форум. Иначе пее чудесно, а входящи повиквания могат да се приемат и прекратяват с бутоните от волана. И да - за да говориш през блутуут трябва да си в режим CDC... 

 

Другото, което ми убегна през първата година беше да си намеря оригинални калобрани. Ето ги и тях на една сватба:

 

05052012161.jpg

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

2013 Шумоизолация и аудио

 

Не, че колата беше кой знае колко шумна, като за разбиранията ми, но все ми се искаше малко повече. Затова започнах с шумоизолация на вратите. След дълго четене по форумите, реших да направя микс между евтини и скъпи материали. Не, че и евтините са толкова евтини... На външните ламарини сложих Silent Coat, понеже ме притесняваше строителна битумна лента да не се разлепи и да не пречи на стъклата. На вътрешната част сложих Битуселф, а корите покрих от вътрешната страна с К-Флекс.

 

Малко снимки от процеса:

 

Задните врати преди:

 

2013-06-02-278.jpg2013-06-02-279.jpg

 

Тук вече съм сложил Silent Coat сет-а:

 

2013-06-15-288.jpg2013-06-15-289.jpg2013-06-15-287.jpg2013-06-15-290.jpg

 

Тук се почва с битуселф-а:

 

2013-06-15-291.jpg2013-06-15-292.jpg2013-06-15-293.jpg2013-06-15-294.jpg

 

И след всичко това се облепят и корите с к-флекс (преди и след):

 

2013-06-14-284.jpg2013-06-14-285.jpg2013-06-14-286.jpg

 

 

Същото се повтори и с предните врати:

 

2013-06-15-297.jpg2013-06-15-296.jpg2013-06-16-299.jpg2013-06-16-298.jpg2013-06-16-300.jpg2013-06-15-295.jpg2013-06-17-301.jpg2013-06-17-302.jpg2013-06-18-303.jpg

 

Процедурата си беше пипкава. За вътрешния слой трябваше да се вкарват битумните листи през неголемите отвори на вратите и да се напасват през тях, а за външите имаше доста тапички, жила и кабели за заобикаляне. В крайна сметка си струваше и звукът от отварянето и затварянето на вратите стана приятно-плътен. Музиката сякаш засвири много по-добре. От Авал даже ми казаха, че няма смисъл да инвестирам в аудио, понеже разликата, която се очаква да получа няма да си заслужава парите, които ще се вложат. Ама няколко месеца по-късно...

 

Нямам снимки от направеното, но то е:

 

- Извадени чинчове за предна и задна линия от предусилвателя на радиото и remote кабелче (м/у другото продавам си предифейсовото радио, понеже след като правих нави се наложи да го правим същото и на новото);

- Helix Dark Blue 4 усилвател

b389c0f9667780ff7ed6dd8d657b7d61b0b74fa1

- Задните елипси бяха заменени с Helix Esprit

258048550.helix-esprit-e69x.jpg

- Предната линия: Helix Precision

helix_precision_h236.jpg

 

Реално само говорителите в задните врати останаха оригиналните и се захранват от Premium Audio-то.

 

А звукът стана съвсем друг.

 

  • Like 1
  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Някой ден ще довърша промеждутъка между тогава и сега.

 

Иначе, умря ми днес акумулатора днес. А беше на едва 6 години... След като го заредих живна, ама дето ще го мисля, дали сутринта ще запали пак, реших да разкарам бош-троша, който тогава купих по неволя.

 

За разлика от тогава, сега вече имаше избор и се поглезихме:

 

1555958345696.JPEG

 

YUASA 80Ah YBX5096

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Проект симетрия

 

На 12.02.2018 г. at 13:03, Zlatozator написа:

Тези дни ще превърна дефекта в ефект, като ми дойде led светлината, която смятам да монтирам при теглича отдолу за да свети бяло, а светлината за мъгла да бъде от двата вътрешни стопа отзад.

 

Няколко години преди това, когато включвах задна от единия стоп светеше червено, вместо бяло. Не е ок, знам. Но в същото време ми харесваше симетрията и не исках да го сменям. Затова пуснах окабеляване от десния (този за мъгла) към него, за да светят и двата при мъгла. Сложих им лед крушки. Т20.

 

s-l140.jpg

 

Светят доста силно и симетрично.

 

Остана светлината за заден ход. И без това ме дразнеше, че отдолу при дупката на теглича, с куплунга отляво, а отдясно нищо стои асиметрично. Намерих външна лед светлина със сходни размери

 

s-l1600.jpg

 

и я монтирах отдясно на теглича.

 

Крайният резултат изглежда така:

 

DSC_3275-2.jpg

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Как е осветяемостта в сравнение със стандартно монтирана една светлина за задна?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Свети много по-далеч и много по-силно.

 

Единственият недостатък, за който съм си мислел, е че ако тръгна да давам назад и има кола на метър зад мен, или достатъчно близо, че от шофьорското място да не се вижда под бронята ми, шофьорът й може да не разбере, че давам назад. Но трябва да е наистина близо.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Другия недостатък е, че ченгетата се заяждат за оня фар отдолу, че си го сложил да се "репчиш" на ония дето те заслепяват отзад. Един приятел беше напраавил като тебе и го накараха да го махне.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Това си е промяна в конструкцията. Така че, заяжданията с ченгетата са напълно логични.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Връщането в оригиналното състояние ще струва 20-30лв за стоп и 10 минути работа. За две години никакви проблеми не съм имал. Ако случайно нещо стане - ще го мисля.

Share this post


Link to post
Share on other sites

10 години, след като се взехме, след като около 2 се търсихме, донякъде на майтап, май си купих друга кола за един ден, която в момента плава към мен. За нея - друг път.

 

Още не съм пуснал тази на обява, още не съм видял и другата дали си заслужава, но може да се има предвид, че 7-цата е на пазара.

 

Колата е на (read my lips) 212 хиляди километра ре-ал-ни. Още едно време, като я взимах, масово в Германия бяха на по 200-250 хиляди километра останалите, как в България сега пак са на толкова - нямам представа как става номера. Откакто съм я взел, всяко едно зареждане и разход е отразено в carspending.com, а преди това има книжка със сервизната си история в Германия.

 

Давам я заедно с втори комплект метални 16-ки джанти със зимни гуми, два комплекта стелки (бежовия премиум текстил за лятото и гумени за зимата), оригинални щори Хонда за задните прозорци, музика и всичко останало, което съм направил по нея. Плюс изпускателен колектор допълнителен (моята така и не можа да го спука, а взех, за да съм подготвен), и съединител допълнителен почти неизползван, който имам от приятел (моят така и не стана за смяна). Оригинален свалящ се теглич, оригинални калобрани, метални прагове "Accord" под вратите. Има изваден сертификат за Евро 4 от Бултрако, до който явно няма да стигна за смяна на талон. Също така и трети номер чака в КАТ, който бях поръчал заради багажника за колелата.

 

Иначе, ще продължа да добавям в темата, докато я завърша.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Upcoming Events

    No upcoming events found
×
×
  • Create New...