GeorgiD 46 #1 Публикувано 15 Ноември, 2017 Проблем: Преди 1 час, смених летните умрели континентали със чистак бърсак нови Поларис 3 Barum един и същ размер са контитата и барумите, имам по 3 плочки тежести на предна лява и 2 на предна дясна, задните са без. - волана се чувства много лек - карам със 80 по околовръстното на София и трябва да правя корекция на всеки 2-3 секунди - усещам че колата е нестабилна Питане: - Възможно ли е от това, че не съм правил реглаж на преден/заден мост- ще направя уикенда - Бях вътре при тях да видя как е бил баланса на гумите (джантите), възможно ли е да са поспестили ? Мисля да мина повторен баланс Въпроси: Някой да има представа кво подяволите се е случило ?!?!!? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
aleksandur 283 #2 Отговорено 15 Ноември, 2017 Кофти баланс ,ако преди това го е нямало това поведение . Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6105 #3 Отговорено 15 Ноември, 2017 Балансите нямат общо. Ако не са добре балансирани ще усещаш биене в промежутък от 20-30км. Примерно ще започват вибрации от 110 и на 130/140 ще избледняват. Ако си усетил разликата непосредственно след смяна на летните гуми със зимни, това е нормално, просто каучукът на вторите е по-мек при тези температури, шарката на протектора е по-висока, имат доста ламели (намаляващи контактната площ с асфалта) и най-важното -всяка чисто нова гума има повърхностен слой, който се износва за 100-тина км и после усещането се подобрява. Не се "вкарвай във филми", но имай 1 на ум и си дръж и връщай волана в нулево положение. Ако не усетиш подобрение като поошлайфаш повърхностно протектора -пиши пак. Ти за пръв път в живота си ли обуваш чисто нови зимни гуми? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dzrasd 104 #4 Отговорено 15 Ноември, 2017 Това ми се случи на мен след като бях сложил чисто нови зимни Континентал. МНОГО лек волан. В последствуе се нромализираха нещата. До колкото знам и самите гуми имат някакъв защитен слой отгоре, който ще падне. Но колата нестабилна не съм я чувствал. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
aleksandur 283 #5 Отговорено 15 Ноември, 2017 Балансите нямат общо. Ако не са добре балансирани ще усещаш биене в промежутък от 20-30км. Примерно ще започват вибрации от 110 и на 130/140 ще избледняват. Ако си усетил разликата непосредственно след смяна на летните гуми със зимни, това е нормално, просто каучукът на вторите е по-мек при тези температури, шарката на протектора е по-висока, имат доста ламели (намаляващи контактната площ с асфалта) и най-важното -всяка чисто нова гума има повърхностен слой, който се износва за 100-тина км и после усещането се подобрява. Не се "вкарвай във филми", но имай 1 на ум и си дръж и връщай волана в нулево положение. Ако не усетиш подобрение като поошлайфаш повърхностно протектора -пиши пак. Ти за пръв път в живота си ли обуваш чисто нови зимни гуми? Това по принцип или за конкретен модел гуми и джанти? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6105 #6 Отговорено 16 Ноември, 2017 По принцип. Аз също в събота ще се "преобувам", но съм си взел само 2 нови зимни гуми за вторият комплект джанти. За да не изпитам същото, новите ще ги покарам месец на задния мост и после ще ги разменя за да си минат отпред. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
GeorgiD 46 #7 Отговорено 16 Ноември, 2017 Факт днес волана сутринта се чувстваше 1 идея по НЕлек, за да ме разберете какво имам в предвид настъпвам до към 100, и после трябва да напрая 1 корекция с волана защото колата дърпа на ляво. Карам ли със 70-80 нямам този проблем. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Drone 790 #8 Отговорено 16 Ноември, 2017 И моя е лек в сравнение с летните гуми, а и смених течността преди седмица, та сега се върти мазно мазно. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Markony 2246 #9 Отговорено 17 Ноември, 2017 Помоли гумаджията да превключи машината на про-режим. Повечето гумаджии работят на грешка 10 грама,защото ги мързи да режат баланси. Имах постоянен проблем с моите гумаджии,докато ги научих ,че моите гуми се правят на +/- 2 грама. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
GeorgiD 46 #10 Отговорено 17 Ноември, 2017 Маркони, мисля си да мина реглажа изцяло наново но при друг гумаджия уикенда, усещам колата не както преди, корекциите с волана са твърде много. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6105 #11 Отговорено 17 Ноември, 2017 Не че съм безразличен към ситуацията ти, но виждайки че преди писаното от мен не е "стигнало" до теб, ти стискам палци да се оправиш все някак. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
росенKN 29 #12 Отговорено 17 Ноември, 2017 Погледни старите равнимерно ли са износени.Сигурен съм че вътрешно са по износени.Баланса едва ли ще помогне. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
GeorgiD 46 #13 Отговорено 17 Ноември, 2017 Ceco, стигна обаче ми е много дискомфортно така, а ме е страх сега да вдигна повече от 90 за да видя има ли вибрации, ще взема да се забия някъде ще ме пишат по вестниците. Иначе минах вече 150 км (отиване / връщане до работа са 50) + малко излизане вечерта, мисълта ми е трябваше вече да е паднал този слой, ето волана се върна почти във предишната си твърдост. Всъщност зимни обувам за първи път, да. Почвам да се чудя, ако са напомпани повечко дали не може да се случи ?! Росен, старите гуми бяха континентали с дот 2011, който бяха по-зле от гуми за мъгла, още седят при гумаджията и мога да ида да ги погледна, ако са по износени вътрено какво ? Не следва ли да се посети реглаж ? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6105 #14 Отговорено 17 Ноември, 2017 (Редактирано) Сега съм сигурен че си ме разбрал. Да, в известна степен със зимни гуми малко се губи "обратната връзка с пътя". Влияние оказват (освен ламелите и по-мекия каучук) още няколко фактора. Ако зимните си избрал с по-меки страни отколкото са били на летните, усещането пак ще е такова и ще имаш чувството че ги караш меки, но и да ги препомпиш, пак няма да изчезне. Когато страничната конструкция е по-мека, гумата по-лесно "танцува" и ефектът е аналогичен. Като вдигнеш по-голяма скорост (хвани магистралата в сухо време), ще разбереш дали са за пребалансиране, но отивайки на друга машина то задължително ще се появи. Не пречи да отидеш профилактично на реглаж (особено ако не си правил откак колата е твоя), но и от него няма да е, щом описваният от теб ефект се е появил веднага след "преобуването". Просто си имай "1 на ум" и внимавай. Аз по тая причина карам с по-твърди като конструкция (не като материал) зимни гуми и въпреки това чакам 4 месеца за да сложа пак летните, та да се радвам на хандлинга на колцата. Редактирано 17 Ноември, 2017 от ceco_accord Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
росенKN 29 #15 Отговорено 17 Ноември, 2017 Именно реглаж.Минавах през това всеки път като сменях гумите.Ще се оправи след около 1000км.Ако не са ти в ред страничните наклони просто новите гуми не лягат с цялата си повърхност.При мен поне беше така.Проблема беше че там където регулирах поради некалибрована машина не го отчиташе...но ядеше гумите вътрешно при правилна сходимост. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове