ZX-9RR 0 #1 Публикувано 29 Октомври, 2017 (Редактирано) Здравейте на всички.Собственик от съвсем скоро съм на Акорд 2.2 idtec 2011г. автоматик на 91000 мили или около 146000км.Колата е със сервизна история и се намира в Англия,където се предполага,че пробега е реален,тъй като тук е незаконно да се връща назад.Та днес вдигнах щеката на маслото при работещ топъл двигател и видях,че пръска ситни капчици масло от там...Това повод за притеснение ли е?Мотора работи тихо,колата върви добре и не изпушва дори и при сериозен форсаж.Чета за други коли,за Хонда не намерих и затова се допитвам до Вас за съвет.Не открих и такава тема тук,надявам се да не е от недоглеждане .Някой хора казват,че при други автомобили може да са сегменти или ганитура и от там духане през картера.Други твърдят,че може да са запушени пътища,трети че не било проблем.Незнам какво да мисля.Ще съм Ви благодарен за съвет.Мерси и лека вечер. Редактирано 29 Октомври, 2017 от ZX-9RR Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
sredez403 39 #2 Отговорено 30 Октомври, 2017 Как е нивото на маслото? Губили се масло или се покачва или не мърда нивото? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
GeorgiD 46 #3 Отговорено 30 Октомври, 2017 С риск, за невежество от моя страна- защо вдигаш щеката на работещ мотор ?! 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Veseliq 1556 #4 Отговорено 30 Октомври, 2017 Много уместен въпрос е задал GeorgiD. Щеката се ползва за проверка на маслото, маслото по инструкциите на Хонда се проверява 15 мин след като двигателя е изключен, на равно. Това не е метод за диагностика. Карай си колата и не търси проблеми там където ги няма Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JHM 1789 #5 Отговорено 30 Октомври, 2017 Подкрепям горното!☺ Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ZX-9RR 0 #6 Отговорено 30 Октомври, 2017 Как е нивото на маслото? Губили се масло или се покачва или не мърда нивото? Преди всичко,благодаря на всеки отделил от времето си,за да прочете и да ми отговори.След като чета отговорите Ви се поуспокоих.Та,днес проверих маслото при студен мотор и беше на около 5мм над максимума на щеката.Рано ми е да кажа губи ли се,понеже не съм я карал още,с изключение на пробата и прибирането до нас(50-60км)Предполагам над макс. сущо не е хубаво,колата не беше и на идеално равно място,но не я местих за да стои оцеден двигателя.Казвали са ми,че не е хубав признак да пръска от там и затова проверих и питам тук.Под пръска имам предвид мноого ситни капчици.Надявам се да нямам проблем,че последното нещо,което човек иска при нова придобивка е такива ремонти от началото. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Emicha 1847 #7 Отговорено 31 Октомври, 2017 Предполагам че имаш и ДПФ филтър? Което ще рече - губене на масло няма да имаш, но покачване със сигурност. Хубаво е редовно да си наблюдаваш нивото на маслото, да не се покачва повече от 2 см. над максимума, защото сега ти е 5мм. отгоре. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
GeorgiD 46 #8 Отговорено 31 Октомври, 2017 Emicha, сега аз имам питане, каква е връзката м/у нивото на маслото и ДПФ-а, според книжката, ако се пусне принудителна регенерация през диагностика се очаква да има повишаване на маслото. Тук ключово предполагам е липсата на думата 'само'. Наясно съм, че при дълги пътувания се прави автоматично прочистване, но това води ли също до 'повишено' масло ? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Maximus 11 #9 Отговорено 31 Октомври, 2017 Emicha, сега аз имам питане, каква е връзката м/у нивото на маслото и ДПФ-а, според книжката, ако се пусне принудителна регенерация през диагностика се очаква да има повишаване на маслото. Тук ключово предполагам е липсата на думата 'само'. Наясно съм, че при дълги пътувания се прави автоматично прочистване, но това води ли също до 'повишено' масло ? Проблемът идва оттам, че ако DPF-a е запушен връща изгорелите газове обратно в картера, които от своя страна покачват нивото на маслото. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Emicha 1847 #10 Отговорено 31 Октомври, 2017 Ами връзката е - неграмотно измисления ДПФ и регенерациите при нас (вкарва нафта в маслото). И маслото не се повишава само, ако се прави принудителна регенерация, защото компа си следи колко е запушването, колко ти е горивото в резервоара и по време на движение си пуска такива регенерации. Тяхната честота зависи и от това, дали караш повече градско или на дълго. На дълго не ги усещаш , даже ако имаш някакво повишение на нивото на маслото, то си се нормализира в границите - защо и как става нямам идея, но най-вероятно попадналата нафта в маслото по някакъв начин си се изпарява, или може би изгаря ,или не знам.... Но в градски режим е гадното и ще ги разбереш/хванеш , като покараш малко повече (повишава се разхода , започваш да виждаш пушек отзад , появява се и една неприятна миризма от газовете, включват се вентилаторите за охлаждането и т.н...). Ако не хващаш тези регенерации (при които се подава повече гориво ) и прекъсваш процеса като изгасиш колата, точно тогава част от не изгорялата нафта се смесва с маслото. Най-лошото е ,че няма и индикация , която да ти показва че е започнала регенерация , за да не гасиш колата, но има такава която светва при свършен факт. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ZX-9RR 0 #11 Отговорено 31 Октомври, 2017 Предполагам че имаш и ДПФ филтър? Което ще рече - губене на масло няма да имаш, но покачване със сигурност. Хубаво е редовно да си наблюдаваш нивото на маслото, да не се покачва повече от 2 см. над максимума, защото сега ти е 5мм. отгоре. Предполагам има ДПФ,не съм запознат,но и не мисля,че е махнат.Ще го наблюдавам за напред,за да видя какво става с него.Бавя се със застраховката все още и немога да я покарам за да видя какво става.Имах А4 2.0 ТДИ преди тази кола и интересното във връзка с това,което сте ми написал е,че маслото никога не се е покачвало или не съм забелязал,а го следях периодично.До около 8-9000км стоеше там,докъдето е сипано.Оттам бързо започваше да намалява,но аз така и не чаках до предписаните 15000км.за смяна и го сменях на около 10-12000км.Колата си имаше ДПФ 100% защото ми е влизала в регенериращ режим няколко пъти. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове