Jump to content
ZX-9RR

Проблем с Accord 2.2 i dtec 2011г.?!

Recommended Posts

Здравейте на всички.Собственик от съвсем скоро съм на Акорд 2.2 idtec 2011г. автоматик на 91000 мили или около 146000км.Колата е със сервизна история и се намира в Англия,където се предполага,че пробега е реален,тъй като тук е незаконно да се връща назад.Та днес вдигнах щеката на маслото при работещ топъл двигател и видях,че пръска ситни капчици масло от там...Това повод за притеснение ли е?Мотора работи тихо,колата върви добре и не изпушва дори и при сериозен форсаж.Чета за други коли,за Хонда не намерих и затова се допитвам до Вас за съвет.Не открих и такава тема тук,надявам се да не е от недоглеждане .Някой хора казват,че при други автомобили може да са сегменти или ганитура и от там духане през картера.Други твърдят,че може да са запушени пътища,трети че не било проблем.Незнам какво да мисля.Ще съм Ви благодарен за съвет.Мерси и лека вечер.

Редактирано от ZX-9RR

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Как е нивото на маслото?

Губили се масло или се покачва или не мърда нивото?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С риск, за невежество от моя страна- защо вдигаш щеката на работещ мотор ?!

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много уместен въпрос е задал GeorgiD. Щеката се ползва за проверка на маслото, маслото по инструкциите на Хонда се проверява 15 мин след като двигателя е изключен, на равно. Това не е метод за диагностика. Карай си колата и не търси проблеми там където ги няма :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Подкрепям горното!☺

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Как е нивото на маслото?

Губили се масло или се покачва или не мърда нивото?

Преди всичко,благодаря на всеки отделил от времето си,за да прочете и да ми отговори.След като чета отговорите Ви се поуспокоих.Та,днес проверих маслото при студен мотор и беше на около 5мм над максимума на щеката.Рано ми е да кажа губи ли се,понеже не съм я карал още,с изключение на пробата и прибирането до нас(50-60км)Предполагам над макс. сущо не е хубаво,колата не беше и на идеално равно място,но не я местих за да стои оцеден двигателя.Казвали са ми,че не е хубав признак да пръска от там и затова проверих и питам тук.Под пръска имам предвид мноого ситни капчици.Надявам се да нямам проблем,че последното нещо,което човек иска при нова придобивка е такива ремонти от началото.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Предполагам че имаш и ДПФ филтър?

Което ще рече - губене на масло няма да имаш, но покачване със сигурност.

Хубаво е редовно да си наблюдаваш нивото на маслото, да не се покачва повече от 2 см. над максимума, защото сега ти е 5мм. отгоре.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Emicha, сега аз имам питане, каква е връзката м/у нивото на маслото и ДПФ-а, според книжката, ако се пусне принудителна регенерация през диагностика се очаква да има повишаване на маслото. 

Тук ключово предполагам е липсата на думата 'само'.

 

Наясно съм, че при дълги пътувания се прави автоматично прочистване, но това води ли също до 'повишено' масло ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Emicha, сега аз имам питане, каква е връзката м/у нивото на маслото и ДПФ-а, според книжката, ако се пусне принудителна регенерация през диагностика се очаква да има повишаване на маслото. 

 

Тук ключово предполагам е липсата на думата 'само'.

 

Наясно съм, че при дълги пътувания се прави автоматично прочистване, но това води ли също до 'повишено' масло ?

 

Проблемът идва оттам, че ако DPF-a е запушен връща изгорелите газове обратно в картера, които от своя страна покачват нивото на маслото.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами връзката е - неграмотно измисления ДПФ и регенерациите при нас (вкарва нафта в маслото).

 

И маслото не се повишава само, ако се прави принудителна регенерация, защото компа си следи колко е запушването, колко ти е горивото в резервоара и по време на движение си пуска такива регенерации.

Тяхната честота зависи и от това, дали караш повече градско или на дълго.

На дълго не ги усещаш , даже ако имаш някакво повишение на нивото на маслото, то си се нормализира в границите - защо и как става нямам идея, но най-вероятно попадналата нафта в маслото по някакъв начин си се изпарява, или може би изгаря ,или не знам....  

Но в градски режим е гадното и ще ги разбереш/хванеш , като покараш малко повече (повишава се разхода , започваш да виждаш пушек отзад , появява се и една неприятна миризма от газовете, включват се вентилаторите за охлаждането и т.н...).

Ако не хващаш тези регенерации (при които се подава повече гориво ) и прекъсваш процеса като изгасиш колата,  точно тогава част от не изгорялата нафта се смесва с маслото.

Най-лошото е ,че няма и индикация , която да ти показва че е започнала регенерация , за да не гасиш колата, но има такава която светва при свършен факт.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Предполагам че имаш и ДПФ филтър?

Което ще рече - губене на масло няма да имаш, но покачване със сигурност.

Хубаво е редовно да си наблюдаваш нивото на маслото, да не се покачва повече от 2 см. над максимума, защото сега ти е 5мм. отгоре.

Предполагам има ДПФ,не съм запознат,но и не мисля,че е махнат.Ще го наблюдавам за напред,за да видя какво става с него.Бавя се със застраховката все още и немога да я покарам за да видя какво става.Имах А4 2.0 ТДИ преди тази кола и интересното във връзка с това,което сте ми написал е,че маслото никога не се е покачвало или не съм забелязал,а го следях периодично.До около 8-9000км стоеше там,докъдето е сипано.Оттам бързо започваше да намалява,но аз така и не чаках до предписаните 15000км.за смяна и го сменях на около 10-12000км.Колата си имаше  ДПФ 100% защото ми е влизала в регенериращ режим няколко пъти.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...