Markony 2241 #1 Публикувано 8 Септември, 2017 Въпросите са много и отговорите не са лесни.Но нека да осветля малко от положението. Всеки месец отварям мотор за ремонт и май вече свикнахме всяка Хонда да гори масло. Има проблем - решава се.Но защо се получава проблема? Нека да отговоря с малко снимки.(Кликнете върху снимката за макро детайли) Хубавеца е D16W5. Километража ,както ще видите няма значение вече... Симптомите: Нов внос...,след смяна на масло убийствен разход,пушене,липса на мощност,затруднено палене,прекъсване,загуба на мощност. Разход 3л./на 1000км.Маслото е мое,..демек с сигурен произход и проверени показатели. Първи впечетления: Масло на 1000 км е вече убито,черно като катран с мирис на сярна киселина. Тук положението не е розово.Натрупания нагар е 2 мм,кърти се сам и се виждат следи от отчупени парченца нагар,които са се удряли по челото на буталото. Огледално същото положение.Изключително много нагар ,който се отчупвал и попадал в горивната камера. Помощни аксесоари,но много важни- Мотор за празен ход задръстен на 90%, Дросела чак с намален диаметър,Втек клапана-отдавна спрял да функционира. Колекторите със същия чер приятел,катализатора обирал до едно време.Вече е почти задръстен. Газоразпределението няма как да не пострада.Вала е надран,кобилиците износени, втек-буталата задрали Двата картера са доказателство ,че маслото не е сменяно с години- наклепа е повече от милиметър. И снимка от по-близо... Последствията нямат нужда от измерване с микрометър... И вечния виновник...масления сегмент. Да ,но не е виновен той а собственика решил ,че може да не сменя масло 10-20-30к километра. 24 часа киснене в Меглио и нагара не пада.Абсолютен абразив,От тук нататък следва чистене с по нестандартни средства.. Тия няма как да ги спася,Фаските също,Водачите също.... Независимо от грозните картинки двигателя ще кара още дълго и новия му собственик вече ще знае ,че няма по простакоустойчив двигател. Да обобщим: Смяната на маслото на голям пробег води до образуването на нагар,той се увеличава и почва да се кърти под формата на абразив. Малки бучки нагар се разхождат из цялата маслена система.Износват се маслена помпа ,лагери,бутални болтове,разпр.вал,кобилици,всичко във втек системата. Задръстват се маслените сегменти,от там се увеличава картерното налягане.Започва омагьосан кръг....новото масло остарява мигновенно и продължава да прави бели в смазочната система.Нагара не се самопочиства и почва да яде бутало-цилиндровата група.Картерните газове задръстват дросел,МПХ и всичко по пътя си.Съответно клапаните трупат нагар и спират да уплътняват.Двигателя губи малко мощност ,но продължава да работи...докато задръсти катализатора и нагара по челата на клапаните започне да се възпламенява сместа преди ГМТ. Колко да е здрав този двигател? Много е здрав. Малко нови железа,пълно почистване и ново масълце ...обратно в играта...Това е Хонда! 12 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
bloiler 37 #2 Отговорено 9 Септември, 2017 За съжаление изглежда като филм на Хичкок. Грозна картинка, ама е реалност. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
K.Ang 4 #3 Отговорено 9 Септември, 2017 Прекрасен нагледен урок,какво се случва при небрежност. Благодаря ти Markony. 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Markony 2241 #4 Отговорено 9 Септември, 2017 Радвам се ,че ви харесва.Следващата седмица ще има на живо съживяване... 3 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ruil4o 54 #5 Отговорено 9 Септември, 2017 Благодаря за споделени снимки и информация! Да те пита. Щом всеки месец отваряш Хонда двигатели, всички ли са така или този е някакво изключение - крайно зле състояние? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
fenabg 2981 #6 Отговорено 9 Септември, 2017 Бранко тоя мотор свети бре , да пускам ли снимки? 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Markony 2241 #7 Отговорено 10 Септември, 2017 Благодаря за споделени снимки и информация! Да те пита. Щом всеки месец отваряш Хонда двигатели, всички ли са така или този е някакво изключение - крайно зле състояние? Ако мотора е чист,няма да се стигне до ремонт....нали това обяснявам по-горе. 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
momoty 6 #8 Отговорено 10 Септември, 2017 Е колко време трябва да е мърлян та да стигне до това положение? Значи ли че маслото не е сменяно никога? Значи западняка(жабара) си купувал нова Хонда ,кара като бесен ,сменя масло докато е в гаранция и след това забравя да подържа ,върти х-километри и я продава на нас. Да де ама повечето хондички идват с добър интериор и екстериор,значи не са съвсем запуснати. Аз предполагам , че и при нормална експлоатация,на тези километри на които ги купуваме състоянието е подобно. Може и да греша. Изпратено от моят Lenovo P70-A с помощта на Tapatalk Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Markony 2241 #9 Отговорено 10 Септември, 2017 Предполагам търговеца.джамбазина не е успял да източи маслото без помощта на разредител. След това е сипал едно масло ,колкото да има нещо на щеката..Каква е историята преди това никой не знае.. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Tino 293 #10 Отговорено 10 Септември, 2017 Джамбазина умее и много добре да замазва идеалния външен вид Прясно, новия Сивик на жена ми след пастиране се появиха всякакви леки удари по лака и ми стана лошо. А като я купувахме не ги видях, а умея г/д да гледам коли А жабаря не сменя масло, долива като светне лампата Е колко време трябва да е мърлян та да стигне до това положение? Значи ли че маслото не е сменяно никога? Значи западняка(жабара) си купувал нова Хонда ,кара като бесен ,сменя масло докато е в гаранция и след това забравя да подържа ,върти х-километри и я продава на нас. Да де ама повечето хондички идват с добър интериор и екстериор,значи не са съвсем запуснати. Аз предполагам , че и при нормална експлоатация,на тези километри на които ги купуваме състоянието е подобно. Може и да греша. Изпратено от моят Lenovo P70-A с помощта на Tapatalk Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
fenabg 2981 #11 Отговорено 10 Септември, 2017 Щом сме почнали : 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
kvd74 645 #12 Отговорено 11 Септември, 2017 Идеята на темата на Маркони е образователна и обяснителна, а не състезателна. И като се пише, че нагара абразив се разхожда с маслото и прави бели навсякъде, искам да питам масления филтър не ги ли хваща тези неща в маслото или докато стигне там вече е свършил работа? 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
fenabg 2981 #13 Отговорено 11 Септември, 2017 Случвало ми се е на изтропал мотор и разпаднали се лагери на люспи след като сваля витек клапана цедката да му е пълна с парчета дребни от лагерите. В тоя ред на мисли не. По лошото е че за да стигнат до филтъра трябва да мината през маслената помпа. 4 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
bloiler 37 #14 Отговорено 11 Септември, 2017 Какви са тия лагери на разпределителния вал??? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
fenabg 2981 #15 Отговорено 11 Септември, 2017 Те са от отливката на главата и петите. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
bloiler 37 #16 Отговорено 11 Септември, 2017 Замислих се мойта що няма, а е изкарала 210К без тях. Абе тука май всеки си пише каквото мисли. Нали темата е познавателна, а не обучителна, но както и да е. Сега влизам при джазките и ще питам защо са с осем свещи / сигурно другите 4 са резервни /. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
fenabg 2981 #17 Отговорено 11 Септември, 2017 Е как няма и пишеш кво ти дойде в момента 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Markony 2241 #18 Отговорено 11 Септември, 2017 Moже ли да му видим свещите на този двигател? Ще сменяте ли шийките на биелите и лагерите на кол. вал? А лагерите на разп. вал? Въбще ще сменяте ли някакви лагери? (да уплашим още колегите, които си карат дълго с едно масло ) Главата се кисне с Меглио,заедно със свещите и клапаните,за да не изтича обезмаслителя и след това се мие с пароструйката. Снимките са след миенето.... Шийките на к.вал са в допуските и няма да се шлайфат.Сменят се само лагери. На разпределителния вал няма какво да се сменя..там ако има големи щети се сменя глава с вал. Няма от какво да се плашат колегите.Цената на частите е около 600лв..В това влиза и новия ангренаж, свещи ,термостат и капачка. За сравнение при 4 цилиндрово БМВ цената е 900 лв. 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
lelemale13 47 #19 Отговорено 12 Февруари, 2018 Има и по лоши случай един колега си отвори сам двигателя(Форд) и помислил че няма маслени сегменти но като поразровил с игла ги открил. Въпреки че го оплю че конструктивно е като жигулов двигател явно оживя и продължава да го кара. Италянците старателно и методично се грижат за хляба на българските монтьориИзпратено от моят Redmi 3 с помощта на Tapatalk 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове