Jump to content
Venzaaay

1.5 VTEC or 1.6 VTEC

Recommended Posts

Здраво, маниаци! Реших да не цапам Civic групата, а да пиша в общите.

Дойде моментът за покупка на първата Honda. Принципно съм JDM фен, а в момента мухата в главата ми е Civic VI и по възможност да е VTEC. Кажете ми без пристрастия кой е по- читав двигател. Търся плюсове и минуси, като е ясно, че перфектното не съществува! В краен случай може да се замисля за 1.4 90 коня (последен вариант). 

Като цяло знам за германо-австрийските, че са изгнили много от химикалите, да гледам за горене на маслото и обичайните тропания и работа на мотора. 
Чакам да се включат максимално много хора и да са конкретни и сбити, за да не се отдалечаваме от контекста.

Благодаря ви предварително!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре дошъл. Още с първия пост поставяш условия.... :)

 

Та на въпроса. Защо държиш на втека и какво знаеш за него? Какви са целите на тая кола...семейна, лична , бегачка, икономична ?

Питам те , защото ако беше запознат основно с функциите и начин на работа, нямаше да го споменеш като условие.

Чудесно е ,че си се запознал с част от критерии за купуване на 2-ра употреба Хонда, но въпросния модел е 20 годишен и няма как да очакваш чудеса...

Директно на въпроса, без подробности. Винаги по-голямата кубатура !

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Целта може би да го направя sleep-ър (спрямо бюджета ми)  и да ме удовлетворява като визия. Досега съм карал само дизели, млад съм и може би се досещате, че ми се иска да се "съска" затова искам да е VTEC. Няма да я правя машина за драгове и т.н. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нито ще съска,нито ще го забележиш.По-добре наблегни на общо състояние и екстри.

Има доста писано из форума за работата на витека ,Имаш време да се подготвиш преди да пазаруваш.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като цяло нищо конкретно не казахте. Благодаря Ви все пак и чакам още мнения.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като цяло теб не ти се чете и искаш някой да поеме отговорност за твоя избор.

Като си млад и искаш бегачка,никой от тия варианти не ти върши работа.

Няма да си първия дето иска да "лъзне " бюджета.

В общия случай намираш колеги тук,пробваш им колите и решаваш ,кое върви много и гори малко :)

Двата предложени модела от теб са класически мотори.Това за което ти намекнах е ,че конските сили са други извън втек режим. Но ти ги плащаш като цена и данък.

В-тека е направен с цел икономия,но тя за тебе не е фактор в гореизложеното и малко повече мощност по време на изпреварване.

 

При всички положения след като си бил дизелджия ще останеш разочарован.

В тека няма нищо общо с турбината като поведение.

Ти познаваш удар в гърба при 1500 оборота,а витека работи над 4500-6000.Съскане няма ..прилича на грухтене и то ако имаш спортен филтър и подходящи гърнета.

  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не виждам какво общо има D15 vtec E с бегачките. Това независимо дали е z6 или z8, да не говорим за z1,  си е двигател, правен за икономия на гориво. При него витека се включва при 2500-3000 об./мин. и аз лично не го усещах особено(имах кола с такъв двигател). Съответно предавките са подбрани да са по-дълги. Аз си спомням, че на втора при прекъсвач на 7200 об/мин вдигах 120 км/ч. Но при добро желание извън града разходът на гориво пада до около 5л/100км. По-чевръсти изпреварвания според мен са възможни само на втора предавка. Иначе сравнено с D16 vtec 1,5 кубиковия двигател има повече въртящ момент в ниските обороти.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Аз съм с 1.5 vtec-e то. Мотора ми харесва. Баш икономичен не бих казал. В-тека не се усеща освен ако не си сложиш лампичка да ти показва кога точно се включва като мен (имах съмнения, че въобще не бачка). Доста пъргава е и като за кола 114кс ми запълва нуждите. И да - скоростите са ужасно дълги. На 2-ра бие прекъсвач на 112км/ч. Точно там идва интереса и много хора си сменят скоростните кутии със по-къси, което осезаемо променя поведението на мотора.

Има няколко 1.6 vtec мотори, като ако говориш за хеча - това е VTI-ката, там вече не е Д-серия мотор, а е Б-серия и вървежа няма нищо, ама нищо общо със 1.5. Най-малко, че конете са доста повече. Иначе има 1.6 vtec мотори на купе и седан които са що годе подобни на 1.5-то.

Редактирано от zaXer.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здраво, маниаци! Реших да не цапам Civic групата, а да пиша в общите.

Дойде моментът за покупка на първата Honda. Принципно съм JDM фен, а в момента мухата в главата ми е Civic VI и по възможност да е VTEC. Кажете ми без пристрастия кой е по- читав двигател. Търся плюсове и минуси, като е ясно, че перфектното не съществува! В краен случай може да се замисля за 1.4 90 коня (последен вариант). 

Като цяло знам за германо-австрийските, че са изгнили много от химикалите, да гледам за горене на маслото и обичайните тропания и работа на мотора. 

Чакам да се включат максимално много хора и да са конкретни и сбити, за да не се отдалечаваме от контекста.

Благодаря ви предварително!

В момента се продава една турбо бегачка във форума, а и в мобиле.

Ако си готов, без да влагаш мисъл, труд и четене, купуваш и съскаш!

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може би под "съскане" не съм се изразил правилно. Търся Civic VI ген., която след време да си я тунинговам визуално и силово, за да удовлетворява нуждите ми. Поради незнанието ми за двигателите на този модел реших да се допитам до вас. След като взема мисля да я чипосам, моооже би турбина да се слага, кулер и т.н.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

DOXATA   Ти е дал линк много правилно  над мен  за обява  ,познавам лично човека знам и колата  ,това е кола по твоето описание  ама готова за каране  без  да правиш те първа

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тя тази от обявата е хубава ,ама за гонки .С този керамичен съединител сещате ли се как ще е на градско ,тръгваш-спираш на светофарите през 100 метра.Карал съм пробно кола с керамичен съединител-не мисля че е комфортно за градско каране .Но всеки сам си решава.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тя тази от обявата е хубава ,ама за гонки .С този керамичен съединител сещате ли се как ще е на градско ,тръгваш-спираш на светофарите през 100 метра.Карал съм пробно кола с керамичен съединител-не мисля че е комфортно за градско каране .Но всеки сам си решава.

Аз проблеми нямам с керамиката с карането градско... тръгването е абсолютно еднакво като с нормален ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако се ползва "мек" притискател и керамичен фрикционен диск може да се достигне близко до фабричния съединител. Обаче всеки ден градско с такъв съединител ще ти се иска да го смениш. Плавното потегляне е трудно. Трябвя да стане в по-високи обороти.

Честно казано за д серия, която не е силно модифицирана този съединител е малко в повечко. Всъщност логично е за турбо д серия. За атмосферна ще прегориш съединителя на Калояново.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всички препоръчват Б16, но всъщност ще трябват още повече пари за нея. Колко хора се оплакват, че няма читави Б16ки. В чистата си форма Б16 е слаб двигател спрямо модифицирана Д16ка. Аз не съм сипвал пари в Б16, но всички ме убеждават, че за да тръгне тоя двигател трябват още пари.

А в същото време дори и да се прецака Д серия е на половината пари спрямо Б16.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, силов тунинг на тези двигатели е невъзможен, особено на 1.5 VTEC-E, но и на D16-ката. Турбо без да си сменил бутала и биели е руска рулетка. 1.5 VTEC-E е много хубав мотор, но не е за тунинг, а за икономия

 

Кажи колко пари имаш, за да знем какво да ти препоръчаме. Ако си вземеш D15B7 с малко тунинг може да изкараш коне колкото на D16, но без VTEC. Но си сложи едно 1000-1500 лв. отгоре на цената.

А ако имаш пари направо взимай D16-ката от обявата, ако е правена с качествени части, де.

 

Ако искаш истински VTEC събирай пари за B16 (Civic VTi) или H22 (Prelude).0

Да ти кажа ли че с 350 (за части)лева д15з6 в 6та хеч  почва да препарира доста б16 около стока . за д16 не ми се говори.

И мани  другото няма да отварям мотора.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Говорим в еднакви купета.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...