Jump to content
kebappa

Масло за скорoстна кутия

Recommended Posts

Здравейте.

Още от покупката на колата :

1. Понякога  влиза трудно на студен мотор . Като загрее нещата се оправят . За задна  трябва да бутна лоста хубаво надолу, (не като 2 и 4 ) за да влезе . Задната почти винаги се нуждае от натискане . Още на първото обслужване ми смениха маслото на скоростите с Мотул Гиър 300 75В90 , (било с нова, естерна формула) . Разлика във влизането на предавките не намирам . Вече 20 000 км. караме с това масло и се чудя, дали ако го сменя с оригинално на хонда, няма да се оправи проблема ? Дали ако не е оригинало маслото,  мога да си пре... кутията ?. Не е фатален проблем, но понякога дразни жената и съответно, тя мен . Тя кара колата и ....   Другото, което е за отбелязване е, че съединителят отделя горе . Според вас, заминаващ съединител ли е или кофти (неподходящо) масло . Ако е съединител, няма ли да има проблеми с влизането на всички предавки ? Гледам, че и HONDA MTF 1 няма . Какво го замества? А си кажете мнението , че едни 100 лева излишни няма. :)

Редактирано от vesivanova

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Смени си маслото с оригинално. Може да не ти реши проблема, но поне няма да се задълбочава. MTF 3 май е последното. Не е 100, а 60лв за 2л. Смяната е елементарна, дори пред блока става. Иначе, по въпроса със съединителя, не виждам какво общо може да има с маслото. Сивика по принцип си има склонност към трудно влизане на първа и задна. Моя и на много други колеги са по същия начин. Виж дали на загасен мотор ти влизат перфектно, с лекота скоростите, ако да - това може да е признак за тръгнал съединител. Също така, теста на 3та с дръпната ръчна, отпускаш плавно газта, ако качва обороти е ясно, ако загасне ти е читав още съединителя.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Оригиналното хондово масло не е диференциално, а по-скоро двигателно. Някога сложиха 15w40(Сивик 91г.) и зимата, преди да загрее, влизаха трудно, ядосах се и сложих 5w30. Това не ми реши малкия проблема със синхронизатора на първа, но скоростите започнаха да работят нормално дори и в най-големия студ. Така че, дай си тия 60лв. или колкото са там, че в момента си с неправилно масло. Хонда са мислили доста, за да ни накарат да слагаме само тяхното масло в скорости и диференциал. Изпратено от моят Redmi 3 с помощта на Tapatalk

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте , аз съм също с масло МТФ и скоростите също се чудят при студено време. Оня ден, на обяд, при 15 градуса вън, първа си влизаше като на нова кола. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

МТФ отдавна има на по достъпни цени, от 30 лева за литър. Другото е, че вече има и доста по-качествени масла, които заместват мтф3.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

По принцип знам, че слагат и стандартно масло, за скорости в хондите и това не води до проблеми. Има вероятност синхронизатора на 1ва да не е перфектен вече, а това не се оправя с масло. Но влиза, не влиза, това са доста субективни понятия. Изпратено от моят Redmi 3 с помощта на Tapatalk

Редактирано от vesivanova

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Honda кутия,  еле пък D серия, никога или почти никога не страда от синхронизатори, а от муфи . Като вкарваш 2-1, има ли проблем?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

МТФ отдавна има на по достъпни цени от 30 лева за литър. другото е че вече има и доста по качествени масла които заместват мтф3

Фен, малко офф, кажи за заместителите - харесал съм едно Torco MTF.

 

Задна няма синхронизатор, ако влиза трудно, мръдни колата напред или назад, не натискай спирачката и пробвай пак.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно за торкото имам  в предвид , сега има ново на пазара, което го тествам на две от моите коли, ако остана доволен, ще пиша.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Извинявам се ,че пиша рядко но ....

Може и да не съм се изразил правилно (все пак съм писал темата в 5 сутринта), но не винаги ми влиза трудно първа . Понякога си влиза нормално а понякога леко със зор. Ако вкарам 2 и след това 1 си влиза нормално . На загасен мотор си влизабез проблем предавката . Съединителят отделя доста горе . Днес ще се докопам до колата и ще тествам дали е заминал съединителят . Относно 100 лева - 2 литра масло и смяна в хонда си е 100 кинта :) . Колко е лошо маслото което са ми наляли ? Колко да е скапан тоя мотул ? И колко да е по хубаво МТФ на Хонда спрямо мотула ? Забравих да спомена , че като точихме маслото на скоростите преди да се налее Мотула изтече съвсем бистро масло . Може и търговеца да се е опитал да замаже проблема със влизането на 1 .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблем с първа нямаш а и от какво да потъмнее маслото в кутията  .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да се надявам ,че няма да се задълбочи проблема с 1 и задна. На старата кома маслото в скоростите бе като катран , та за това ми направи впечетление кехлибареното масло което източиха от скотостите. Та сега да и сменям ли маслото с хондовско или да си карам с това ? Да очаквам ли подобрение при влизането на 1 и задна ако налея хондовско масло?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Трябва да включва първа в движение тоест пускаш съединителя натискашго и пробваш да включиш 1 докато се движи колата. Не е добре да натискаш силно просто чакаш синхронизаторите да си свършат работата ако не успеят поради някакви причини не си го слагай навътре. Ако подадеш газ да дига оборотите бавно ще влезе кото се изравнят оборотите.

 

Изпратено от моят Redmi 3 с помощта на Tapatalk

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В движение 1 не търся. Проблем прави понякога (и май все на студено масло в кутията) само в покой. Тъпото е ,че и с маслото с което купих колата пак го правише така

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
В движение 1 не търся. Проблем прави понякога (и май все на студено масло в кутията) само в покой. Тъпото е ,че и с маслото с което купих колата пак го правише така

 

 

Провери защото ако е нормално май трябва да търсиш проблема в съединителя или нещо друго. По принцип е добре да отидеш при монтьор поне да знаеш каде е проблема.

 

Изпратено от моят Redmi 3 с помощта на Tapatalk

 

Редактирано от Ioan

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм майстор, но проблема на колегата може ли да е от не добре регулирани жила? Не знам при Хонда дали има възможност, но при някой коли има за донаместване на щангите на скоростния лост.

 

Sent from my Nokia 3310 using Tapatalk

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако проблема е от жило/жила няма ли да има проблем с повече на брой скорости ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

То може на първа да се усеща повече а на другите не но той каза че му отделял високо а не ниско. Имал съм такъв проблем на Форд но там буквално нямаше свободен ход.

Редактирано от Ioan

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
Ако проблема е от жило/жила няма ли да има проблем с повече на брой скорости ?

 

 

Да, би трябвало, но първа и задна са някакви крайни положения на лоста и затова най-вече при тях да се усеща разстройката на жилата. Но това е само моя мисъл, не претендирам, че съм прав.

 

Имах Рено, което трудно включваше на задна. Оказа се, че щангата на механизма за скоростите опираше в тръбата на ауспуха. Регулиране, и се задната се оправи.

 

Sent from my Nokia 3310 using Tapatalk

 

Редактирано от ruil4o

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, наложи ми се да качвам на заден ход една тясна уличка и съединителя замириса. От тогава скоростите на моменти влизат с по-голямо съпротивление от обичайното. Странно ми е защо се получава така, защото съпротивлението е по-голямо на моменти, на различни предавки, а съединителя отделя горе. Мислих да сменям масло на скоростите, но май отиват нещата към съединител. Има ли някой от Пловдив и района, който е сменял съединителя си, къде и доволен ли е от резултата? Предпочитам майстор, който е правил подобен ремонт и има нужния опит. Изпратено от моят HUAWEI VNS-L21 с помощта на Tapatalk

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно за торкото имам  в предвид , сега има ново на пазара, което го тествам на две от моите коли, ако остана доволен, ще пиша.

 

Фен, наля ли Торкото?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...