Jump to content
entem

По-големи летни гуми за Акорд 7

Recommended Posts

Здравейте :).

 

Мисля да взема две летни гуми за колата и малко по-рано пускам темата, за да събера повече мнения, докато дойде пролетта. Не намерих същото питане в другите теми, така че ще съм много благодарен на всеки, който каже мнение по въпроса :).

Предните летни гуми са размер 205/55/16 (стандартния размер), на две години са и мисля да не ги пипам. Задните са с размер 205/60/16, на осем години са и мисля, че е време да ги сменя. Чудя се обаче дали да взема същия размер (205/60/16) или е по-добре да бъде стандартния, за този модел. С по-високите гуми колата стои по-добре и се усеща, че е по-стабилна в завоите, но са по-скъпи и това до някъде ме вкарва в такива размишления. Гумите, които мисля да взема, ще са хубава марка (няма да е някоя малко известна), така че без проблем би трябвало да изкарат 4-5 години, понеже колата не я карам повече от 15000 км на година. Само трябва да внимавам с по-дълбоките дупки, понеже няколко предни гуми така си заминаха :D.

С тези размери (205/55/16 отпред и 205/60/16 отзад) колата е като залепена за асфалта и за това, в момента съм по-склонен да дам малко повече пари и да взема същия размер за задни гуми. Според вас заслужава ли си това нещо? Има ли някакви сериозни недостатъци на по-високите задни гуми, за които трябва да внимавам?

 

Благодаря предварително :).

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Усещаш колата по-стабилна, като "залепнала за асфалта" с 8 годишни гуми отзад и смяташ, че се дължи на това, че са с 2см по-голям диаметър? Смяташ ли също така, че от Хонда не са се сетили, че с 205/60/16 колата "ще стои по-добре и ще се усеща по-стабилна в завоите" и стандартния, дето са сложили е тяхна грешка?

 

За да не съм офтопик, бих си казал да си сложиш същия размер, марка и модел, като тези отпред (ако са смислени), така че да можеш дори да преместиш старите отзад, а новите да отидат отпред. Но не говоря от опит - за 105 000км, със същия автомобил като от профила ти, не съм се сетил да пробвам 205/60/16 отзад, та съм незапознат с предимствата.

Редактирано от vesivanova

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте :)

 

Мисля да взема две летни гуми за колата и малко по-рано пускам темата, за да събера повече мнения докато дойде пролетта. Не намерих същото питане в другите теми, така че ще съм много благодарен на всеки, който каже мнение по въпроса :)

Предните летни гуми са размер 205/55/16 (стандартния размер), на две години са и мисля да не ги пипам. Задните са с размер 205/60/16, на осем години са и мисля, че е време да ги сменя. Чудя се обаче дали да взема същия размер (205/60/16) или е по-добре да бъде стандартния за този модел. С по-високите гуми колата стои по-добре и се усеща, че е по-стабилна в завоите, но са по-скъпи и това до някъде ме вкарва в такива размишления. Гумите, които мисля да взема, ще са хубава марка (няма да е някоя малко известна), така че без проблем би трябвало да изкарат 4-5 години понеже колата не я карам повече от 15000 км на година, само трябва да внимавам с по-дълбоките дупки понеже няколко предни гуми така си заминаха :D

С тези размери (205/55/16 отпред и 205/60/16 отзад) колата е като залепена за асфалта и за това в момента съм по-склонен да дам малко повече пари и да взема същия размер за задни гуми. Според вас заслужава ли си това нещо? Има ли някакви сериозни недостатъци на по-високите задни гуми, за които трябва да внимавам?

 

Благодаря предварително :)

205 55 16 V e твоя размер и чисто технически няма как по високите да са по стабилни.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря ви много за мненията :).

 

И аз го мислех, варианта да сложа новите отпред, а тези, които са на 2 години да идат отзад, ако взема 205/55/16. Сегашните летни отпред са Dunlop, взех ги нови и бяха прозиведени 4-5 месеца преди да ги купя. До момента тази кола съм я карал само при два варианта на гумите - 4 зимни 205/55/16, както и летни с различни размери (205/55/16 отпред и 205/60/16 отзад) и разликата е голяма. По принцип не я карам силно колата, освен ако не бързам за някъде, но има голяма разлика между летните и зимните гуми. Не съм пробвал с 4 летни гуми с размер 205/55/16, обаче има едно друго нещо, което съм забелязал. С летните гуми воланът се върти по-трудно, което на мен ми харесва повече и се чудех дали е от това, че центърът на тежестта се измества напред или е от самият материал на изработка на гумата. Тук е малко въпрос на лично предпочитание и усещане. В предишния пост пропуснах да напиша, че колата изглежда по-добре погледната отсрани, като отзад да по-високи гумите :). Това имах в предвид, като казах, че стои по-добре, но външният вид не е определящ в случая. Важното е да вършат работа.

При това положение излиза, че е по-добре да си взема стандартния размер и да не се вкарвам в излишни разходи. Според вас, тази разлика с волана, възможно ли е да идва от по-високите задни гуми?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кога за последно си сменял хидравлична течност и с каква?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хидравличната течност е сменяна през октомври 2015, няколко месеца, след като купих колата и след това нямаше разлика в усещането. Исках всичко необходимо да се смени, понеже не знам предишния собственик как се е грижел за колата, а това не беше сменено в самото начало, като взех колата. Смяната на хидравличната течност е правена в сервиз Дунев (не знам дали така беше името, намира се след Арена Армеец, в посока към Шипченски проход, на светофара), обаче не съм питал за марка на новата хидравлична течност. В сервиза ми казаха, че е желателно да се сменя веднъж на две години.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По принцип е така, но там не работят с Хонда продукти. Няма логика да ти е твърд волата от това, че задните гуми са с 5мм. по-високи. Вече зависи от това, какво имаш предвид под тежък и лек волан.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Със зимните гуми ми трябва много по-малко сила, за да въртя волана. Като е с летните, просто трябва повече усилие. Не ми е трудно да го въртя с една ръка, като е с летните гуми, просто ми харесва да е малко по-трудно. По принцип не съм имал проблеми, като например да откаже хидравликата и да не мога с една ръка да въртя волана. Като карам със скорост над 100 км/ч, тогава вече се усеща прекалено лек волана със зимните гуми, сякаш няма никакво съпротивление, като го въртя. При такава скорост не бих тръгнал да правя резки движения, освен ако не е наложително и не ми пречи по никакъв начин на движението, но като е по-твърд волана, някак си се усеща по-добре.

@crown_bg, мисля, че знам какво би ме посъветвал за размера на летните гуми, но да питам за всеки случай - и ти ли би препоръчал 4 еднакви, с размер 205/55/16 :)?

Редактирано от vesivanova

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, като цяло бих ти препоръчал да се придържаш към стандартите за тези модели, наложени от Хонда, било 16 или 17.

При 100км/ч. и нагоре, волана трябва да те и много по-твърд от ако караш с 50-60-70км/ч. Дали е така при всички марки не знам, но 2 Хонди карам и при двете е така.

Логиката да е по-трудно лятната да въртиш от зимната е, че летните са с по-нисък грайфер и повече сцепление (по-голяма площ се допира до пътя).

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря ти много за помощта :). Не се бях сетил за това с грайфера, така че явно височината на задните гуми не би трябвало да оказва някакво сериозно влияние върху твърдостта на волана.

Новите летни гуми със сигурност ще са 16-ки. До момента, трима човека ми казвате да си взема стандартния размер, така че ще взема 205/55/16. Ако намеря абсолютно същия модел, тъкмо ще станат 4 абсолютно еднакви гуми :). Новите ще бъдат отпред, а двегодишните - отзад.

Почвам да търся варианти, евентуално с някаква отстъпка от някъде да ги взема по-евтино. Като ги взема, ще се похваля тук, в тази тема :). Надявам се втората половина на март да омекне времето и направо да слагам летните гуми, но ако се появи нещо евтино преди това - направо взимам две бройки и ще стоят в мазето, докато стане време да ги сложа на колата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Безусловно 4 еднакви, от предписаните варианти за модела. Смесите на зимни и летни гуми също са принципно различни, да не говорим за вариациите на отделните марки и дори моделите при всяка. Когото и да питаш, верния отговор е 2 нови - еднакви с тези отпред, а те минават за задни. Тоя, дето ти е препоръчал сегашния вариант с по-големи задни, може да не е знаел, че колата има стабилизираща система и мери в движение ъгловите скорости на 4-те колела. Тя не знае, че си с различни гуми, но засича, че задните се въртят по-бавно, заради по-големият си диаметър.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@ceco_accord, благодаря ти много за информацията. Това за стабилизаиращата система не го знаех, че работи толкова прецизно. Все пак ще гледам да не стигам до екстремни ситуации, в които тя да ме спасява.

Тези, по-високите гуми, баща ми ги намери евтино втора употреба и ги взе още като купих колата през май 2015 (аз я купих с 4 зимни гуми). Карах ги две лета, обаче вече им е време да ги сменя. Те и преди две години не са били много нови, ама не мисля да продължавам с тях.

До преди две години съм взимал само гуми втора (или по-голяма) употреба, за малко пари, но преди две години за първи път се прецаках с една гума, която трябваше да я хвърля след няколко дни и от тогава вече само нови взимам. Поне знам, че си е ново и качествено и ще изкара много време. За износване при мен не може да се говори, понеже не я карам много колата. При мен проблемът е, че не винаги виждам някои дупки и така ги късам някои гуми, че не могат да се залепят ; но тук проблема вече е само в задкормилното устройство :).

Редактирано от vesivanova

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Със сигурност има някакъв толеранс, който засича, но не реагира, та вероятно тези 5 мм разлика в радиуса не са фрапиращи, но карането с различни размери гуми трябва да е временно решение. Освен размера, виж и другите стойности -да са коректни буквата за товарен и цифрите за скоростен индекси. Гуми и аз съм късал на предните Хонди, но тази е с 17" и нископрофилни гуми с яки бордове, та за сега съм без балони. Не можеш се опази от всички дупки. На някои шосета просто са толкова много че се минават или с 20 или със 120 :). Редактирано от vesivanova

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Извън темата ,един приятел руснак казваше:

"Болшая дырка, большая скорость"!:).

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
:offtopic: Прав е човека. Там, по "глубинка-та" (както наричат дълбоката провинция), шосетата са рядкост, а другото се води направление. За това и машините са им такива -евтини и дуракоустойчиви. Наскоро карах една Лада Нива -великолепен оф-роуд, произведен преди 10 години, с технологиите от преди 40 :).

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Купи си още едни джанти 16" или 17" и монтирай чисто нови гуми висок клас,

Бриджстоун, Гудиър, но не и Мишлен(меки, скъпи и прехвалени)!

 

И почни да следиш промоциите за зимни и летни в противоположните сезони!

 

Лично ползвам 16" Близак  зимни и 17" Адреналин РЕ 002!

Акорда стои като залепен за "хасвалта"! :plane::yes:

 

Категорично НЕ на гумите втора употреба, лъжете самите себе си и пълните гушите на измамниците!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С 205 60 16 акордеона, дори и с понижено окачване, се клати кат куцо пиле ...Щи дам жокер, ...NEXEN SU4,SU 1...баш кат за теб, евтини и наистина добри...А дори и на кола с предно, познай на кой мост се слагат по-добрите гуми...?

Редактирано от vesivanova
  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря ви много за съветите. Гледах всякакви варианти и мисля това да взема https://diana-ltd.com/tire?2056. Искам клас на сцепление на мокра настилка да е А. Само Hankook с такъв показател е по-евтин, но аз предпочитам да взема Dunlop, защото другите две летни гуми, които ще идат отзад, са същата марка.

Редактирано от vesivanova

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

http://www.gumi7.com/bg/tire/136600/NEXEN-NFERA+SU1-205-55-R16.html

Аз продължавам да си ги хваля....Клас А са на мокро..

Редактирано от bongo789

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На този линк гледам, че товарният и скоростният индекси са 94W. Това е повече от стандартното за модела 91V, което не би трябвало да окаже някакво негативно влияние, нали?

За момента още не съм се отказал от тези Dunlop. Само чакам да излезе някоя промоция от някъде. :D В противен случай ги взимам на около 120лв след 2-3 седмици, ако тогава вече е дошъл момента на зимните гуми да идат в мазето :).

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, колкото по-голям товарен и скоростен индекс, толкова по-трудно ще достигат работна температура. Не случайно високоскоростна гума се слага на високоскоростен автомобил, а голям товарен индекс се слага на автомобили, които имат нужда от този голяма товарен индекс.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм предполагал, че при обикновените коли може да има такова голямо влияние. Специално за загряването мислех, че по-голямо значение има при състезателните коли. Ще го имам в предвид това нещо и ще взема Dunlop 205/55/16 91V.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След много мислене и четене, взех Hankook Ventus Prime 3 K125, стандартния размер 205/55/16 91V. Не намерих по-евтин вариант с показатели като на този модел. Аз исках класа на сцепление на мокра настилка да е А. Ще видим как ще бъде износването, което при тази марка не е голямо, като цяло от това, което прочетох.

На тези, по-известните марки като Michelin и Dunlop, имаше доста коментари, че след 10000км почват да приплъзват при рязко спиране, а след 20000км, вече са износени и е желателно да се сменят, което мен не ме устройва. Тези марки имат и по-хубави модели, които са над 150лв, но на мен лично не ми трябва толкова скъп вариант.

Само трябва да внимавам с дупките, за да не ги хвърля моите преди 10000км. :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честито, колега. Да кажеш после как са, след няколко хиляди.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-добрата гума , която съм карал, бе фастреспонса на Дънлоп, държаха зверски до последно и изкараха 35-37 хил....Тъй че тая, с приплъзването и край на живота, при 20 хил. са приказки...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря. :) За момента, на сухо мога да кажа само, че спира много добре и при рязко завиване (пробвах го нарочно) се усеща по-стабилно, в сравнение със зимните гуми. Отзад са двегодишните Dunlop, които са същия размер, но почти не са износени и това не мисля, че влошава управлението и спирането. Новите са отпред и като завали дъжд ще видя как се спира с тях. Дано и моите издържат толкова много, като тези на bongo789. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване


  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

×