crown_bg 446 #1 Публикувано 15 Януари, 2017 Здравейте колеги, Преди няколко дни смених антифриза, което породи няколко въпроса, на които ще съм благодарен ако някой отговори. Такъв въпрос аз лично не намерих никъде в раздела за Акорд. Има подобни за Сивик, Прелюд, но нищо конкретно. Искам да попитам в разширителния съд, когато колата е загряла, до къде горе-долу трябва да стига нивото? Също да попитам, когато е изстинал напълно двигателя, до къде горе-долу трябва да остане антифриз в разширителния съд? Питам, защото намерих противоречиви мениня от сорта на - трябва постояно да е на Мах. Хонда също си противоречи, казвайки в сервизния наръчник, че нивото на Антифриза в разширителня съд трябва да е между Мин и Мах, но ако е под или на Мин нивото в разширителния съд, трябва да се долее до Мах. Объркан съм, понеже е логично, когато колаа загрее и течността се разшири, да се излива в този разширителн съд (не случайно така се и казва), следователно когато двигателя спре работа и течността се свива си я дърпа отново. Тук идва объркването ми, ако долея до Мах на студен двигател и при разширяването на течността, разширителния съд бидейки на Мах, какво ще се случи? Благодаря! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
bongo789 163 #2 Отговорено 15 Януари, 2017 Аз лично го държа около минимума.. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Cyreon 201 #3 Отговорено 15 Януари, 2017 На студен двигател трябва да е между MIN и МАX. На загрят двигател може и да е над MAX. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
crown_bg 446 #4 Отговорено 15 Януари, 2017 Благодаря за отговорите. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JapCar 304 #5 Отговорено 15 Януари, 2017 Здравейте колеги, Тук идва объркването ми, ако долея до Мах на студен двигател, и при разширяването на течността, разширителния съд бидейки на Мах, какво ще се случи? Мисля, че не е критично, едва ли разширението е толкова голямо, а над Max има още място. Капачката си има клапан, който изпуска... Аз държа всички течности около средата на Min/Max. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
crown_bg 446 #6 Отговорено 15 Януари, 2017 Долях още малко, да стигне до средата. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JHM 1789 #7 Отговорено 15 Януари, 2017 Моето ниво е на малко под средата при студен двиг. и малко под макс на загрял. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
crown_bg 446 #8 Отговорено 15 Януари, 2017 (Редактирано) Моето ниво е на малко под средата при студен двиг. и малко под макс на загрял.Така беше и при мен, преди да долея до средата. Утре ще видя как е.Преди това колата беше с някакъв зелен антифриз налят в ЮбиКо. Сега си сипах оригинален, чийто цвят няма нищо общо с нито един друг антифриз, било то син или зелен или тюркоазен. Или си въобразявам, или сега стрелката се качва малко по-бавно до работна температура от предния антифриз, и казанчето се пълни по-бавно, т.е. за същото разстояние казанчето преди се пълнеше до Мах, а сега малко под Мах. Редактирано 17 Януари, 2017 от vesivanova Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JHM 1789 #9 Отговорено 15 Януари, 2017 "...Или си въобразявам или сега стрелката се качва малко по-бавно до работна температура от предния антифриз..." Има нещо такова и при мен след смяната на антифриза, а уж оригинален от Бултрако. Незначителна е разликата, но я има. Аз я открих в топлоотдаването вътре в купето. Незнам само дали не е виновника филтъра на купето, който смених с афтърмаркет bluprint? Някой ако има наблюдения и опит по темата с филтъра на купето да сподели. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
crown_bg 446 #10 Отговорено 15 Януари, 2017 Филтри на купето, сменил съм 5 за 2г. и пол., не за друго, а просто в градски условия го сменям на 4К км. Последните 3 помня, защото сам си ги сменях - първия беше скъп с активен въглен, предпоследния на филтрон (обикновен), последния сега е на кнехт/манн (обикновен) - не съм имал проблем със стоплянето или друго, което е свързано с този филтър. Не мисля, че ти е от филтъра. Мисля, че е нещо в антифриза. В колата си се стопля, както преди. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
borko 30 465 #11 Отговорено 15 Януари, 2017 Антифриза е смес от концентрат и вода, колкото е повече водата, топлообмена е по-добър, но температурата на замръзване намалява - самия концентрат има много слаби топлообменни свойства ; той се добавя, за да не замръзва водата и за да смазва помпата Иначе за нивото -загряваш мотора до завъртане на перката и доливаш в разширителя до макса . Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
crown_bg 446 #12 Отговорено 15 Януари, 2017 Благодаря за инфото. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2839 #13 Отговорено 15 Януари, 2017 Антифризът трябва да е смес на концентрат с дестилирана вода в съотношение 1:1. Оптимална температура на замръзване (за нашите ширини) -36°С до макс -40°С. Оригиналната готова за употреба смес на HONDA (т.н. premix) e -40°С. Придържайте се към това съотношение! ...колкото е повече водата ,топлообмена е по-добър Невярно твърдение! Водата има по-нисък коефициент на топлообмен, както и концентрираният антифриз. Затова е златната среда 1:1. Хем оптимален топлообмен, хем достатъчно ниска температура на замръзване, хем необходимите мазителни свойства на охлаждащата течност за водната помпа, а също и антикорозионни качества. Нивото в разширителния съд трябва да е между мин. и макс при студен двигател. 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
crown_bg 446 #14 Отговорено 16 Януари, 2017 Благодаря и на дандилов. Определено има разлика между антифриза на Хонда и този, който беше до сега. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Imst 558 #15 Отговорено 18 Януари, 2017 Малко късно се включвам. Това което съм забелязал при мен е, че при загрят двигател, течността е почти до max. Когато обаче е изстинал двигателя, особено сега в студовете, пада малко под средата. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
mx rider 31 #16 Отговорено 18 Януари, 2017 Мда и при мен е така.Това май е коректната работа. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове