Jump to content
crown_bg

Ниво на Антифриз в разширителния съд

Recommended Posts

Здравейте колеги,

 

Преди няколко дни смених антифриза, което породи няколко въпроса, на които ще съм благодарен ако някой отговори.

Такъв въпрос аз лично не намерих никъде в раздела за Акорд. Има подобни за Сивик, Прелюд, но нищо конкретно.

 

Искам да попитам в разширителния съд, когато колата е загряла, до къде горе-долу трябва да стига нивото?

Също да попитам, когато е изстинал напълно двигателя, до къде горе-долу трябва да остане антифриз в разширителния съд?

Питам, защото намерих противоречиви мениня от сорта на - трябва постояно да е на Мах.

Хонда също си противоречи, казвайки в сервизния наръчник, че нивото на Антифриза в разширителня съд трябва да е между Мин и Мах, но ако е под или на Мин нивото в разширителния съд, трябва да се долее до Мах.

Объркан съм, понеже е логично, когато колаа загрее и течността се разшири, да се излива в този разширителн съд (не случайно така се и казва), следователно когато двигателя спре работа и течността се свива си я дърпа отново. Тук идва объркването ми, ако долея до Мах на студен двигател и при разширяването на течността, разширителния съд бидейки на Мах, какво ще се случи?

 

Благодаря!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз лично го държа около минимума..

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На студен двигател трябва да е между MIN и МАX.

На загрят двигател може и да е над MAX.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за отговорите.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги,

 Тук идва объркването ми, ако долея до Мах на студен двигател, и при разширяването на течността, разширителния съд бидейки на Мах, какво ще се случи?

 

 

Мисля, че не е критично, едва ли разширението е толкова голямо, а над Max има още място. Капачката си има клапан, който изпуска...

Аз държа всички течности около средата на Min/Max.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Долях още малко, да стигне до средата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моето ниво е на малко под средата при студен двиг. и малко под макс на загрял.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моето ниво е на малко под средата при студен двиг. и малко под макс на загрял.

Така беше и при мен, преди да долея до средата. Утре ще видя как е.

Преди това колата беше с някакъв зелен антифриз налят в ЮбиКо. Сега си сипах оригинален, чийто цвят няма нищо общо с нито един друг антифриз, било то син или зелен или тюркоазен. Или си въобразявам, или сега стрелката се качва малко по-бавно до работна температура от предния антифриз, и казанчето се пълни по-бавно, т.е. за същото разстояние казанчето преди се пълнеше до Мах, а сега малко под Мах.

Редактирано от vesivanova

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

"...Или си въобразявам или сега стрелката се качва малко по-бавно до работна температура от предния антифриз..."

Има нещо такова и при мен след смяната на антифриза, а уж оригинален от Бултрако. Незначителна е разликата, но я има. Аз я открих в топлоотдаването вътре в купето. Незнам само дали не е виновника филтъра на купето, който смених с афтърмаркет bluprint? Някой ако има наблюдения и опит по темата с филтъра на купето да сподели.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Филтри на купето, сменил съм 5 за 2г. и пол., не за друго, а просто в градски условия го сменям на 4К км. Последните 3 помня, защото сам си ги сменях - първия беше скъп с активен въглен, предпоследния на филтрон (обикновен), последния сега е на кнехт/манн (обикновен) - не съм имал проблем със стоплянето или друго, което е свързано с този филтър.

Не мисля, че ти е от филтъра. Мисля, че е нещо в антифриза. В колата си се стопля, както преди.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Антифриза е смес от концентрат и вода, колкото е повече водата, топлообмена е по-добър, но температурата на замръзване намалява - самия концентрат има много слаби топлообменни свойства ; той се добавя, за да не замръзва водата и за да смазва помпата Иначе за нивото -загряваш мотора до завъртане на перката и доливаш в разширителя до макса .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за инфото.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Антифризът трябва да е смес на концентрат с дестилирана вода в съотношение 1:1. Оптимална температура на замръзване (за нашите ширини) -36°С до макс -40°С. Оригиналната готова за употреба смес на HONDA (т.н. premix) e -40°С. Придържайте се към това съотношение!

...колкото е повече водата ,топлообмена е по-добър

 

Невярно твърдение!

Водата има по-нисък коефициент на топлообмен, както и концентрираният антифриз. Затова е златната среда 1:1. Хем оптимален топлообмен, хем достатъчно ниска температура на замръзване, хем необходимите мазителни свойства на охлаждащата течност за водната помпа, а също и антикорозионни качества.

Нивото в разширителния съд трябва да е между мин. и макс при студен двигател.

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря и на дандилов.

Определено има разлика между антифриза на Хонда и този, който беше до сега.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко късно се включвам. Това което съм забелязал при мен е, че при загрят двигател, течността е почти до max. Когато обаче е изстинал двигателя, особено сега в студовете, пада малко под средата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мда и при мен е така.Това май е коректната работа. :yes:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...