zaXer. 37 #1 Публикувано 7 Декември, 2016 (Редактирано) Здравейте. От няколко месеца съм собственик на 6-та ген Д15З6, тъй наречения "икономик". Пък и тоя V-TEC... не го намерих. Не очаквам голяма разлика, знам че е малък, но то няма нито промяна на звука, нито във вървежа. Мисля да си закача лампичка към системата, че да видя аджаба кога се пуска и на каква идеа работи, но си нямам никаква представа как се свързва подобно нещо. Всичко е ОК, само икономията не намерих. Колата харчи 14-15/100 газ градско след настройка на газовото, а и преди настройката - същата работа. Карах и икономично в еконо режима, и извън него, каквото и да правя разхода си забива на 130км с пълна газова бутилка. +/- някой друг километър. Бутилката е 25л а събира около 20, повече от 19.88 на бензиностанция при празна бутилка не съм пълнил. От различни бензиностанции разликата ми е 5-6км. Отделно на газ е супер спъната, не върви както трябва - придърпва на 1ва и 2ра, при високи обороти на 1ва автоматично превключва на бензин и почва да се тресе напред назад, сменяйки бензин/газ през половин секунда 4-5 пъти, после забива на бензин и не иска да включи газ докато не разбутам копчето малко (нещо жичките отзад не хващат явно). Скоро контактувах с познат на предишния собственик, каза ми, че колата е вървяла много добре до един момент и после е спряла. Това ме навежда към мисълта, че високия разход и "спирането" й е общ проблем от един причинител. Говорих и с други хора които са имали същия мотор на същото купе, и при тях разхода е около 7-8-9 максимум. Повече от 180км/ч на бензин не съм вдигал, голяяяма мъка е. Пък и аз нямам за сравнение друга кола, понеже тази ми е първа. Не ми е проблема макс. скорост толкова, колкото високия разход. Последно заредих 100 октана от Марешки и разликата между газ и бензин е огромна. На бензин върви в пъти по-чисто и плавно, a и вървежа е съвсем друг. Въпроса ми е дали може тези проблеми да са от някой вакуум, ако не, от какво може да има тази комбинация от проблеми - слаб вървеж и голям разход? Пропуснах да добавя, колата е със иридиеви свещи защото било по-хубаво когато се кара на газ. Не съм ги слагал аз, така ги взех. Отделно имам старите - NGK R, но излеждат почти свършили. А, и индикатора за газта отчита ужасно, ужасно неточно. Редактирано 7 Декември, 2016 от zaXer. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Civic ZC 382 #2 Отговорено 7 Декември, 2016 Засечи я на бензин,ако там е добре като разход и вървеж значи газовата е проблема.Пробвай и с други нормални стокови свещи.Освен това ако си е оригинален д15з6 трябва да си имаш индикатор на таблото за еконо режима.Вече ако е човъркана и са правени извращения е загубен чара на този мотор.Търси колегата Миамото от форума,той ти е близо и знае какво да прави.Поздрави! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
zaXer. 37 #3 Отговорено 7 Декември, 2016 (Редактирано) Засечи я на бензин,ако там е добре като разход и вървеж значи газовата е проблема.Пробвай и с други нормални стокови свещи.Освен това ако си е оригинален д15з6 трябва да си имаш индикатор на таблото за еконо режима.Вече ако е човъркана и са правени извращения е загубен чара на този мотор.Търси колегата Миамото от форума,той ти е близо и знае какво да прави.Поздрави! Миамото я погледна набързо докато я копувах и всичко беше ок на първо око. Еконо лампичката свети и нямам проблеми с нея. Забравих да спомена - извън градско ми изкара около 8, минах 220км със същото количество газ, с което минавам 130км в града. Възможно ли е да има 100км разлика? Редактирано 7 Декември, 2016 от zaXer. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Civic ZC 382 #4 Отговорено 7 Декември, 2016 Хм,има някакъв проблем,остави му я по-подробно да я разгледа. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
narrwass 18 #5 Отговорено 7 Декември, 2016 Леле човек има нещо...аз с тайп ра по-малък разход ми дава. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
zaXer. 37 #6 Отговорено 7 Декември, 2016 (Редактирано) Леле човек има нещо...аз с тайп ра по-малък разход ми дава. То това ясно, ама какъв е тоя проблем се опитваме да разберем Впрочем, тайп-р на газ? Редактирано 7 Декември, 2016 от zaXer. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
narrwass 18 #7 Отговорено 8 Декември, 2016 Бензин бе ...как газ Sent from my P8_Energy using Tapatalk Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Wyvern 382 #8 Отговорено 8 Декември, 2016 (Редактирано) Ами ти сам си си отговорил - щом колата ти върви добре на бензин, значи проблема ти е в газовото. По-големия ти проблем е че Дидо не е газаджия търси някой който да ти погледне газовата и да я настрои евентуално. п.с. във Варна ако чакаш в задръстванията е нормално да ти дава висок разход Редактирано 8 Декември, 2016 от Wyvern 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
zaXer. 37 #9 Отговорено 8 Декември, 2016 Ами ти сам си си отговорил - щом колата ти върви добре на бензин, значи проблема ти е в газовото. По-големия ти проблем е че Дидо не е газаджия търси някой който да ти погледне газовата и да я настрои евентуално. п.с. във Варна ако чакаш в задръстванията е нормално да ти дава висок разход То нормално, нормално ама чак пък толкова голяма разлика да има? Колата върви много по-добре на бензин, но не знам с разхода как стоят нещата там. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Wyvern 382 #10 Отговорено 8 Декември, 2016 Покарай я на бензин и виж как е. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ObiChLiFk0 495 #11 Отговорено 8 Декември, 2016 А замислял ли си се, че сега стана студено и ако не ти е добре изпарителя , не си сменял филтърчета на газовата система и т.н може да ти вкарва и течна фаза ? Съответно и от там да ти е по висок разхода... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Drone 790 #12 Отговорено 8 Декември, 2016 Провери си филтрите, клапаните и след това ако всичко по тях е ок, намери добър газаджия да тия настрои. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
barsi 265 #13 Отговорено 8 Декември, 2016 Те колегите са били относително изчерпателни. Щом на бензин няма дерт, значи е в газовата. Така, както ми го описваш- филтри или инжектори. На мен така сивика ми беше поумоднял чувствително и повече от 140 не щеше да вдигне. Не, че макса му не е 160, но 150 ги държи. Беше почнал от 110 нагоре мъка и няма сила. Отидох и се оказаха инжекторчетата. Милите, 90к на газ и на нищо не мязаха. Филтрите и те се сменяват. Кажи поне каква марка е това газово / пише го в паспорта / и търси представителство. Щом меша газ- бензин нещо се е сбъркала. А и само контролен въпрос- в разширителя имаш ли течност ? Макар и малко, ГИ е чувствително и към това. 13 на 100 да дава не знам как трябва да я караш. Акорда ми е къде къде по- тежък и на сериозен зор да го карам градско повече от 13 не е качвал, с д14ката ми, която е в англичанка над 11 никога не е качвала, ама тогава беше много издевателстване. Градско над 9 не качва, смесено- 8/100 . Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
zaXer. 37 #14 Отговорено 8 Декември, 2016 (Редактирано) Разбрах проблема днес. След няколко ходения до пишман представителя на мойто газово във Варна (който се опитваше да ми обеснява че такова нещо като икономик в-тек не съществува и съм се объркал нещо, че сивика ми бил 2.0 и харчил нормално и куп подобни глупости да ме накарат "ей са ша я закача на настройка" да ми вземат парите) реших да окъся двупиновата букса за диагностика. И следния резултат: 16 Fuel injectors 61 Primary oxygen sensor та за инжекторите, добре. Газовите са сменяни, ама за бензиновите явно има проблем. Това ясно. Но вече идва в дума проблем 61. Възможно ли е от там да ми идва този разход и нисък вървеж, и това чудо в превод дебитомер ли е? И до колегата горе, да, в разширителния съд имам течност съвсем малко. Редактирано 8 Декември, 2016 от zaXer. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dindin 1257 #15 Отговорено 8 Декември, 2016 Хубаво си я закачил. 61 - ламбдата е това и играе роля при определянето на горивната смес. А чек не е светел, така ли? Как така Миамото я погледнал и всичко било наред? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Wyvern 382 #16 Отговорено 8 Декември, 2016 Може да са били натрупани грешки отпреди. За 16 грешка не съм много сигурен че имаш - 16 е инжектори но при обд1 а твоята кола е обд2. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
zaXer. 37 #17 Отговорено 8 Декември, 2016 (Редактирано) Хубаво си я закачил. 61 - ламбдата е това и играе роля при определянето на горивната смес. А чек не е светел, така ли? Как така Миамото я погледнал и всичко било наред? Чек не свети. Миямото я погледна набързо, понеже беше зает пък и ние бързахме. Не го обвинявам човека въбоще във това. http://www.clubcivic.com/forum/threads/how-to-reading-check-engine-light-cel-with-code-list.53096/ От тук сравнявах кодовете. Другите кодове с букви и многото цифри си нямам и на представа как се сравнянват с миганията на лампата на таблото. Редактирано 8 Декември, 2016 от zaXer. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
zaXer. 37 #18 Отговорено 10 Декември, 2016 Toва ми е буксата на ламбда сондата, и кабела на ламбда сондата. Големият въпрос - защо сондата има 1 кабел?! Нали уж има подгрев, ала бала, а пък е с 1 кабел? Масово в нета виждам ламбда сонди за моя двигател с 4 кабела, никъде не видях с 1! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
zaXer. 37 #19 Отговорено 10 Декември, 2016 Да, ламбдата трябва да е 3 или 4 жици, колегите ще кажат. Някой е правил побългаряване... От там е високия ти разход. Ако рестартирая компютъра може и чека да светне след известно каране. Поразгледах из нета. Наистина ламбда сондата за моя двигател е с 1 кабел. Е вече не знам какво да правя освен да търся нова ламбда сонда. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
boiskii 353 #20 Отговорено 10 Декември, 2016 http://forums.hondabg.com/index.php?showtopic=102037&do=findComment&comment=1057471333 Потърси как се диагностицира този тип сонда. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Wyvern 382 #21 Отговорено 10 Декември, 2016 Сондата на д15з6 е с един кабел, няма подгрев. Изтрий грешките, покарай на бензин. Ако няма грешка за сонда - значи е наред. Възможно е да е дала грешка заради лоша настройка на газовата. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
zaXer. 37 #22 Отговорено 11 Декември, 2016 Taка. Проблема е "решен". Чел съм грешките по миганията на АБС-а, тоест съм чел грешките за АБС и съм ги сравнявал с тези за мотора... В мотора няма грешки (чека не свети). На дросела до мап-сензора има място за права отверка да се регулирва, фена каза, че газаджиите пипали там и го врътнах обратно - оборотите ми се оправиха. Сега е момента да се разбере от къде придърпва на 1ра и 2ра, и в момента засичам разход след промяната в мап сензора. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
bullkiller 51 #23 Отговорено 11 Декември, 2016 Аз съм имал такъм автомобил и в момента чета за някакви проблеми и не разбирам - каква е причината да се слага газова уредба на същия..!? Може ли някой с цифри да ми обясни? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
zaXer. 37 #24 Отговорено 11 Декември, 2016 Аз съм имал такъм автомобил и в момента чета за някакви проблеми и не разбирам - каква е причината да се слага газова уредба на същия..!? Може ли някой с цифри да ми обясни? Не знам. Така я купих. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
zaXer. 37 #25 Отговорено 13 Декември, 2016 (Редактирано) Карай си я на бензин. Засече ли й разхода на бензин? Или ако имаш пари я закарай на препоръчан газаджия да я настрои. Забелязал съм, че тук проблемите на хората в 95% от случаите идват от каране на газ. И съответно колега като пусне тема с проблем първият въпрос от другите колеги е - "Кара ли се колата на газ?" Аз 10 години карам Сивици на бензин и нито един път не съм имал проблеми с двигателя, освен два пъти запичане на IACV и то с почукване се оправи. Разхода на бензин е долу горе същия, може би с два-три литра по малко от колкото газта. 20лв бензин свършиха за 1 седмица ей така само от палене докато загрее (заради изпарителя на газта, автоматично превключва ала бала). Както и да е. В момента и засичам разхода на газ след като се оправиха оборотите. Редактирано 13 Декември, 2016 от zaXer. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
SR-71 125 #26 Отговорено 28 Декември, 2016 Колега, все пак провери ли дали твоята ламбда сонда не е "мудна"? Ако ти нямаш възможност, отиди на майстор, който разполага с нужната диагностика или осцилоскоп (още по-добре). Разхода на гориво е тясно свързан с добрата работа на въпросния кислороден сензор! При каране на газ обикновенно живота му е по-кратък (заради "добрите" настройки на АГУ-то). Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
zaXer. 37 #27 Отговорено 29 Декември, 2016 (Редактирано) След като се оправиха оборотите и разхода падна. Сега минавам към 160км със същото количество газ, което излиза около 11/100. Отидох и на водородно почистване, от тея модерните, новите. Сега мисля да оправя проблема с придърпването на 1ва и 2ра, при подаване на газ. Докато минавах процедурата с водородното почистване ми казаха, че колата има непълно изгаряне на горивото и това аз го свързвам с придърпването. Редактирано 30 Декември, 2016 от vesivanova Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
policeman 1058 #28 Отговорено 29 Декември, 2016 Отиди да ти погледна и клапаните. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
zaXer. 37 #29 Отговорено 30 Декември, 2016 Отиди да ти погледна и клапаните.Регулирани са наскоро.Смених свещите със старите - NGK Racing и придърпването почти изчезна. Съвсем, съвсем леко го има от време на време и мисля, че си е вече в нормата. А старите свещи (NGK Iridium) имат бяло покритие, тип нагар, от тоя сорт. Не знам, от какво може да е? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
policeman 1058 #30 Отговорено 30 Декември, 2016 Няма нормално придърпване,има проблем някъде.Пробвай други кабели,отвори делкото и му почисти палеца и електродите от нагара-това бялото,за което питаш. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове