backstage 24 #1 Публикувано 14 Октомври, 2016 (Редактирано) Колеги, трябва да долея около половин кило антифриз на моя Сивик 1.6 VTEC. В момента съм със зелен (може би оригинален Хонда Тип 1) Чудя се какво да взема: RAVENOL HJC - FL22 Concentrate (без фосфати и силикати, съдържа инхибитори) MANNOL Hightec Antifreeze AG13 (пак без фосфати, не пише нищо за силикатите, съдържа инхибитори) Или някой друг, ако ми препоръчате? До колкото разбрах трябва да е без силикати, може с или без фосфати, но всички, които намирам са без. Да е органичен, на базата на етилен - гликол и да е зелене разбира се Редактирано 14 Октомври, 2016 от backstage Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
backstage 24 #2 Отговорено 15 Октомври, 2016 Колеги, дайте съвет, защото искам да го поръчам днес Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
kvd74 646 #3 Отговорено 15 Октомври, 2016 Може би имаш нужда от оригинален, без да мислиш какво съдържа и да чакаш съвети, но ще бъде син на цвят. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
maglata75 3 #4 Отговорено 17 Октомври, 2016 тук е истината колега! http://subaruland.services/blog/evans-.html Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
user2 112 #5 Отговорено 19 Октомври, 2016 Това пък са пълни глупости! Все едно някой да пита с какво да си смени акумулатора и изрично да каже, че не иска оригинален, понеже му било скъпо, а ти да го забиеш на Optima (примерно), понеже "там била истината". Айде мислете малко като пишете! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
frizzante 184 #6 Отговорено 19 Октомври, 2016 Аз наскоро поръчвах. Ето какво пише на етикета, ако е от полза: Type 2 е: Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Orlin 43 #7 Отговорено 19 Октомври, 2016 Този Ravenol HTC отговаря на Honda Type2. На картинката на frizzante най-долу вдясно е парт номера, същия е обявен и от Ravenol. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dindin 1257 #8 Отговорено 19 Октомври, 2016 Не е парт номер, а спецификация. Но да, отговаря. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
DOXATA 102 #9 Отговорено 19 Октомври, 2016 Този не е ли същия http://www.ato24.de/en/ravenol-alu-kuhlerfrostschutz-exclusiv.html Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Orlin 43 #10 Отговорено 19 Октомври, 2016 И аз мислех че е спецификация, някъде го срещнах като парт.но. Няма значение, работи DOXATA, същия е, аз даже от там пазарувах своя. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
backstage 24 #11 Отговорено 19 Октомври, 2016 Поръчах оригинален вече. Проблемът беше, че съм в Германия, а в немския ebay не намерих оригинален Тайп 2. Но поръчах от Англия и го чакам сега, 15 евро е литъра с доставката Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dindin 1257 #12 Отговорено 19 Октомври, 2016 А можеше и така: http://www.ato24.de/de/honda-antifreeze-type-2-3-785-l.html 30 евро 1 галон, 40 евро ти е безплатна доставка, все щеше да си харесаш нещо. ПП. Не знам защо е "проблем" да си в Германия Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
user2 112 #13 Отговорено 19 Октомври, 2016 Аз също поръчах 2 x 5 литра Тип 2 от UK и доставен до адрес на Габко излезна 63 лв. Доставката до България ще e още около 22 лв., та излиза по 42.50 лв. за туба от 5 литра. Щом ти е оригинален (Тип 1), не си ли мислил за цялостна смяна? Защото, поне според моята книжка, трябва да се сменя на 4 години или 60К км. (което настъпи първо), а при положение, че Тип 2 е заместил Тип 1 през 2010-а, то това прави 6 години. Освен ако не си имал купен през 2010-а зелен, който да е сменен по-късно, да речем. Аз не се бях замислял много, но в сервиза ми направиха забележка и възнамерявам да го сменят веднага щом пристигне тук. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
backstage 24 #14 Отговорено 19 Октомври, 2016 (Редактирано) Не знам какъв е попринцип. Аз я взех колата тук от Германия в началото на годината. До едно време е обслужвана само в Хонда, сигурно е сменян поне веднъж, трябва да видя какво пишеше в книжката. Може и да са наляли Type 2 хората, но с годините синьото май избледнява към зелено. Аз топнах една салфетка на капачката на радиатора и се оцвети в зеленикаво. Ще помисля за цялостна смяна лятото, като съм в БГ. Редактирано 19 Октомври, 2016 от backstage Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
birev 154 #15 Отговорено 19 Октомври, 2016 (Редактирано) 61 лева е туба от 5 литра Type 2 в Бултарко, аз това лято го сменях. Точно една туба трябва за цялостна смяна и ако нямаш проблеми с течове и т.н., го забравяш за 5 години или 60 000-70 000 km. P.s. Type 2 е син на цвят. Редактирано 19 Октомври, 2016 от birev Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Orlin 43 #16 Отговорено 19 Октомври, 2016 backstage, не съм сигурен до колко е удачно смесването на 2 различни типа антифриз. Ако можеш го смени сега изцяло. Последвалата смяна ще ти изкара 5 години или 100хил. км (по книжката за 8ма генерация, на 7ма би трябвало да е аналогично) Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
user2 112 #17 Отговорено 20 Октомври, 2016 За смесването няма проблем: Не мога само да разбера 'що моят механик ми каза, че Тип 2 е заместил Тип 1 през 2010-а, а този бюлетин е от средата на 2004-а. И аз имам спомени, че съм виждал Тип 2 из онлайн магазините на дилърите в САЩ преди 2010-а, а щом е заводска заливка на 8-ма генерация, значи със сигурност е от поне 2005-2006. Иначе да, синият е малко по-дълговечен от зеления. В Европа зеления го даваха 60К км. или 4 години, а синият е 100К км. или 5 години. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
birev 154 #18 Отговорено 20 Октомври, 2016 Моя Сивик е края на 2005 произведен и си е беше заводски напълнен с Тип 2 син. Първата смяна даже я дават на 150 000 км. или 10 години. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
user2 112 #19 Отговорено 20 Октомври, 2016 (Редактирано) Първата - да, даже в САЩ я дават 200К км. (120К мили). Говорим за после. ПП Темите за антифриз - новите "маслени" теми във форума. Редактирано 20 Октомври, 2016 от user2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
wessly 3 #20 Отговорено 20 Октомври, 2016 Червен (лилав) антифриз ако се сложи на същият мотор, може ли да има проблеми? Febi 19400. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
user2 112 #21 Отговорено 20 Октомври, 2016 В ето този документ се споменава, че не съдържа силикати. Цветът няма никакво значение. Антифризът на Тойота има същия състав, като този на Хонда, но е розов. А защо антифризите за Хонда (и азиатските марки като цяло) не трябва да съдържа силикати пише в този бюлетин на Хонда (от 1995-а). Сега, дали става или не аз не мога да твърдя със сигурност, защото не съм пробвал. При онзи антифриз, който споменаха колегите в предходните мнения, има упоменат парт номер на Хонда, при твоя няма (виж PDF-a), но не мисля, че ще е проблем. Това, което мога да кажа със сигурност е как се отразява неоригинално масло на скоростна кутя след 80К км. и да разбия митовете, че в скоростите на Хонда трябвало да се сипва сами и единствено MTF3. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
backstage 24 #22 Отговорено 20 Октомври, 2016 Ето това пише при мен: Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
backstage 24 #23 Отговорено 23 Октомври, 2016 Ето го антифриза: Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Drone 790 #24 Отговорено 24 Октомври, 2016 Червен (лилав) антифриз ако се сложи на същият мотор, може ли да има проблеми? Febi 19400. Аз съм с червен, но не помня каква марка беше.Някаква немска. Двигателя беше промит хубаво с вода преди да се налее новият антифриз. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
wessly 3 #25 Отговорено 24 Октомври, 2016 А, и аз го налях колега. Бързичко стопля купето (ако е критерий). Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
sashko3119 2 #26 Отговорено 9 Ноември, 2016 Здравейте, Някой ползва ли антифриз WOLF G11 standard, да сподели впечатления, че днес ми сипаха такъв. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dindin 1257 #27 Отговорено 9 Ноември, 2016 Ами те като са ти го сипали пък ние кажем, че не става какво, ще го източваш ли? G11, G12 и тем подобни Гоуф стандарт, да не говорим, че G11 е бъкан със силикати... http://www.wolflubes.com/EN_EU/Products/product_50100.aspx Хонда стандарт няма в спецификациите. От сервизното: If Honda antifreeze/coolant is not available, you may use another major-brand non-silicate coolant as a temporary replacement. Майстори... Наливат братче квото им падне, Голфаджийски антифризи и 10w40 масло... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
sashko3119 2 #28 Отговорено 9 Ноември, 2016 това е от хонда сервиз налято, не е от някой случаен Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dindin 1257 #29 Отговорено 9 Ноември, 2016 А такааа Кажи поне къде го наливат. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
sashko3119 2 #30 Отговорено 9 Ноември, 2016 в Горубляне Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dindin 1257 #31 Отговорено 9 Ноември, 2016 Брех, ЮбиКо верно ли? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
sashko3119 2 #32 Отговорено 9 Ноември, 2016 да Доколкото ми казаха, все такива слагали, рядко някой сипвал оригинално на Хонда. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dindin 1257 #33 Отговорено 9 Ноември, 2016 Не знам, то е страшна дилема с тея антифризи. Даже за Ravenol-a от началото на темата не стана ясно. Гледам какво ми каже сервизното Ако след 60 000 км няма поражения да сложат пак от същия Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
user2 112 #34 Отговорено 10 Ноември, 2016 Аз пък не мога да разбера каква е драмата с тия антифризи. Оригинален струва в Бултрако, мисля, 61.50 лв. (защото толкова е тук). Това е цената за Тип 2, с други думи говорим за нещо, което ще изкара 100К км. И не мога да разбера какъв е проблемът за 60 лв. на всеки 5 години (или кой колкото там кара). И ако това ви е скъпо, в UK струва 15 лири (да, петнадесет!) за 5 л. и с доставката излезна 42.50 лв. Не съм го взимал от там за да е по-евтино, а защото всички неща по колата си купувам от чужбина. От Бултрако не бих желал да пазарувам по ред причини. Взех си 2 туби по 5 л. и сегашния зелен ще го сменят в сервиза до пълно посиняване. Ако се справят само с една туба, е, другата ще остане за смяната на ангренажния ремък и водната помпа. Колко по-евтино да излиза с друг антифриз?! Говорим за някакви левове... И постоянно драми става ли, не става ли. Цели теми със сулфати, фосфати и пр., дето съм сигурен никой във форума не разбира реално, а само от порчетени оттук-оттам неща. Намираш една информация на едно място, намираш я на още едно и 'щото понеже нали съвпада, а пък и го пише в интернет, значи е вярно. Аз, като не съм сигурен в нещо, купувам оригинално. Като съм сигурен, без терзания подменям оригиналното, защото в повечето случаи има по-добро от него, въпросът вече опира единствено до цена. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dindin 1257 #35 Отговорено 10 Ноември, 2016 Драмата е какво и защо аджеба са наляли Хонда сервиз Сервизното казва Type-2, ако няма - друг без силикати. Няма нужда да разтягаш локуми нито да повтаряш какво и откъде си купил и колко ти е излезнало - има го в горен твой пост. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
user2 112 #36 Отговорено 10 Ноември, 2016 Имам усещането, че това там не е Хонда сервиз, а е "сервиз". Тия от Юби-ко ходят на работа само за да се наплюскат на обед. А това с цените го пиша за да си направят сметка хората колко всъщност струва оригинален антифриз и заслужава ли си поредните "Радини вълнения" относно някоя друга марка. Сметни колко ти излезе твоя, раздели го на 60К км. и после го умножи по 100К, колкото ще изкара Тип 2 на Хонда. Сподели после заслужавало ли си е упражнението. Даже за тоя антифриз може да се направи една обща поръчка и да се приключи с тия теми. Не случайно по горе съм писал, че това са новите "маслени". Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
sashko3119 2 #37 Отговорено 11 Ноември, 2016 Купих си правилния Хонда антифриз вече, сега въпросът е къде да отида, да ми го сменят грамотно? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
user2 112 #38 Отговорено 11 Ноември, 2016 Тук 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
user2 112 #39 Отговорено 13 Ноември, 2016 Ново мнение, понеже не мога да редактирам горното. Видях поредната тема за антифриз в раздела за Jazz и потърсих нещо. Случайно попаднах на състава на антифриза на Honda, ако на някой му е интересно. Оказва се, че за Япония и САЩ/Канада го произвежда CCI. Ето състава, който иска да си го сравнява с останалите: Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове