Jump to content
dzrasd

Въпрос за чип тунинг на Акорд 2.2 i-DTEC

Recommended Posts

Здравейте. Имам Акорд от 2009, 2.2 i-DTEC 150к.с. и обмислям да му правя чип тунинг. Основната причина за това е, че карам 98% извънградско (около 40к километра годишно, в града колата я карам 1 път седмично) и бих искал да ми е по-лесно изпреварването на 1-2 ТИРа. Признавам, че аз от коли много не разбирам, взех си Хонда заради славата им на здрави и безпроблемни коли, ако се поддържат редовно и качествено (което правя). Следователно бих искал, ако направя такава интервенция, то дова да не доведе до проблеми и посещаване на сервизи.

 

Не знам кой прави добър чип тунинг, но са ми препоръчвали този сервиз: http://www.vrperformance.net/chip-tuning-honda

Ако някой е запознат, ще се радвам на мнения.

 

Благодаря за времето ви !

 

TL:DR

Какви са негативните страни на чип тунинга и къде бихте препоръчали да си направя такъв

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

VRPerformance като че са едни от малкото, които знаят какво правят у нас (по слухове от форуми). При 8ма генерация ремапа е съпроводен с махане на филтъра за твърди частици и затваряне на ЕГР клапана софтуерно. Бих те посъветвал да почетеш в http://www.accordr.org/ мнения на хора, които карат ремапнати 8ци за впечатления от надеждността с автоматик. Но затваряне на ЕГР + махане на филтър + по-агресивен мап задължително ще доведе до видимо пушене на колата. Както и много осезаема промяна във вървежа.

 

На седма генерация дизел (която е със същия двигател, на 8цата е леко подобрен) бях правил сам ремап с firmware, който ми направиха от Premier Tunning на база сваления от автомобила и разликата беше много голяма. Спокойно идват около 20-30 коня и 30-50nm. Карах така колата към 50к км без никакви проблеми, освен... пушенето. След ремап дизела започва да пуши много като натиснеш педала до долу, най-вече ако не си го натискал последните 10км (насъбира се чернилка). На мен лично често ми е било кофти да знам, че ако изрежа колата отзад ще се види облак.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тези настройки предлагани от VRPerformance ми се струват доста агресивни. Съединителя със сигурност няма много дълго да издържи на 440 Nm. Отделно 30% повишение на мощността си е таван, поне според мен. При версията i-DTEC -180 к.с Honda e направила промени в интеркулера и е поставила нова глава на цилиндровия блок и  не си е позволила да вдигне Nm над 380. Възникват много въпроси! Много зависи и от изходното състояние на машината!

Accord 2.2 i-DTEC 150 PS 196 PS 350 Nm 440 Nm

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бях останал с впечатлението, че колата е автомат - моя грешка. Фабричният съединител няма да издържи повече от 50nm отгоре. Но във всеки случай трябва да се пита - според мен обявеното е максимума, но могат да сложат и по-релаксиран профил около 180кс/380-400нм какъвто карах на 7цата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за коментарите.

 

Както споменах, не съм много навътре с колите и дори не подозирах, че съединителят може да не издържи. Да уточня, колата е с ръчни скорости.

 

Друг сервиз, за който четох позивтивни коментари е този: http://test.adler-auto.bg/bg/catalog/honda/accord/all/22-i-dtec-150

 

Но до сега от дискусията разбирам, че този тунинг най-вероятно ще доведе до негативни последствия, което като че ли ме отказва от цялата идея.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лично мнение, което не ми се иска да доведе до безкрайни дискусии за и против чип тунинга! Колега, карайте си колата както е в момента и не поемайте излишни рискове! Адлер в Годеч могат да предложат индивидуален тунинг, но максимума при който е разумно да се стига е 170 к.с. и 380-400 Nm при 1900 - 2700 оборота. Разлика ще има, но няма да е нещо което да впечатли.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Emicha, двигател i-ctdi е много по-лесен за ремап, а на какъв модел Хонда е монтиран, няма никакво значение.

Редактирано от ВесКо

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Веско, нещо не схвана шегата на Емича.

Такова Харви нема :D

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отново благодаря на всички за мненията. Май по-добре да не пипам, където не трябва. Лошото е, че не мога да им се обадя на тези хора и да ги питам тях, защото те са търговци и искат да си продадат услугите. Аз дори не знам какво отражение ще даде този чип тунинг, дори и да е възможен, за по-горните ми цели (изпреварване на тирове по двуленотв път). Единствената по-мощна кола, в която съм се возил, е BMW 535xd и тази кола дърпаше на високи скорости като че л иса спрели другите.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съединителят няма проблем да издържи дългосрочно с 50нм отгоре. Животът му ще се скъси - вместо да трябва да се сменя през 100-200к (според карането), ще се износи да кажем за 2/3 от живота си с нормален мап. Седмицата е с по-проблемен съединител/маховкик, които така и така смених в един момент, след това карах 20к км без ремап и още 50к км с ремап, без никакви проблеми.

 

Отново - вместо да четеш между редовете ми послушай съвета за четенето в http://www.accordr.org/ и си свърши домашното. И нищо не ти коства да вдигнеш телефона да видиш какво ще ти кажат русенците - това, че са търговци не значи, че няма да ти обяснят рискове и предимства.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отново благодаря на всички за мненията. Май по-добре да не пипам, където не трябва. Лошото е, че не мога да им се обадя на тези хора и да ги питам тях, защото те са търговци и искат да си продадат услугите. Аз дори не знам какво отражение ще даде този чип тунинг, дори и да е възможен, за по-горните ми цели (изпреварване на тирове по двуленотв път). Единствената по-мощна кола, в която съм се возил, е BMW 535xd и тази кола дърпаше на високи скорости като че л иса спрели другите.

Колега, колата ти има ресурс и на стокова кола съеденителя можеш да го хвърлиш за няколко часа. Повечето хора са още скептични към ремапа, но зависи кой ти го прави. Моята е акорд7 140hp, след ремапа 187hp и тировете ги прескачам:). Но всеки сам си преценява.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, имам 8ца i-dtec. Април 2016 я пипнаха в Madness-Motorsport Пловдив, махнаха филтъра и ремапнаха. Изкара 420Нм и 185кс. До момента съм навъртял около 15к без никакви проблеми. Доволен съм. Това, че колата има повече мощност, не означава, че нон стоп ще си с газ до ламарината . От теб зависи, дори и без ремап, колко ще издържи двигателя и скоростната кутия.

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...