Jump to content
Markony

FAQ-1:Двигателни масла-обсъждане 1, част Първа

Recommended Posts

1)      Масло – Ravenol SSO 0w30;

2)      Автомобил – Honda Civic Aerodeck, D15Z8;

3)      Общ пробег на автомобила - около 338 000 км;

4)      Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 4900 км;

5)      Цикъл (извънградско/градско) - 85% / 15%;

6)      Средна скорост - около 40 км/ч;

7)      Сезон на експлоатация – зима 01.11.2016 -19.02.2017;

8)      Моточасове – около 123 мт.ч.;

9)      Изразходвано гориво - около 330 л. Лукойл 95;

10)  Пробата е взета от напълно загрял двигател и се е сушила 24 часа на стайна температура;

11)  Обем на налятото чисто масло при смяната - 3,5 л.;

12)  Доливане на масло – не е правено.

 

Макроснимка с телефон и обработка:

037812779.jpg?r=0​   037812780.jpg?r=0

 

Като цяло маслото е в добра форма. Мърсотията е в ядрото. Зоната на дифузия, тази след ядрото, е сравнително малко замърсена. Тук-там се забелязват по тежки фракции мърсотия (светло кафявите на обработената снимка), но нищо сериозно за сега. Все още има и ресурс от "чисто масло" (синята зона). Ще видим на 5500км.

Редактирано от emod
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Как правиш обработката, за да излязат тези цветове?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@ dandilov

Имах разговор с колегата didich (на лични) и набързо подготвих тези инструкции за капков тест - изтегли този файл - клик

Имат нужда от доработка, но може би по-нататък :)

Всеки, който желае, може да ги дръпне.

Предполагам, във форума ни има и други колеги с опит. Могат и те да се включат.

Може би не е лошо да си направим отделна тема, ако има желаещи.

  • Нагоре 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Браво на колегите, най-накрая малко конструктивни и полезни постове в тази тема.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Молба за още малко помощ.

След още 1060 км., от които ситуацията е следната:

1. Магистрала - 342 км.

2. Извън градско - 509 км.

3. Градско - 204 км.

... Между другото все още не забелязвам да има разход на масло!

 

post-17338-0-73852300-1488821387_thumb.jpg post-17338-0-16587800-1488821402_thumb.jpg

 

Ядрото не е наситено. Мърсотията тръгва да навлиза в маслото (поне така изглежда) - жълтата зона с кафяви примеси.

Синята зона е чистото масло, а най- външната, тънка, кафява зона е гориво (в случая - бензин).

Правилно ли разсъждавам?

Като цяло, липсата на плътно ядро какво означава в случая? Че двигателят е чист, изправен и не генерира нагар и мърсотия, или че маслото е тръгнало да се разпада?

Редактирано от dandilov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Пипнах още малко снимката ти, за да подчертая началото на разпада на ядрото.

037846999.jpg?r=0

 

Мисля, че си в този казус, т.е. маслото е на границата - тежките фракции (тъмнокафявият цвят в зелено-жълтата зона) не могат да бъдат удържани вече в самото масло и започват малко по малко да омазват двигателя. Бензин по принцип се наблюдава на "просвет" (на стъклото на прозореца), но след около 6 часа от момента на взимане на пробата (поне така съм чел), тъй като бързо се изпарява. Според мен крайната зона на снимката ти са остатъци от чисто масло. Не съм напълно сигурен, но тази зона и начина й на поява и задържане май беше особеност на маслата с ПАО (просто бегъл спомен, трябва да поровя).

Май ще трябва да се замислиш за смяна към 5000 км (макс.). Имаш и опция да обновиш малко маслото, ако не си доливал и имаш резерва от него. Аз лично на 5500 км източих около 1.6 л. и долях 1.3 л. чисто масло, което ми бе останало за доливане. Ще кача снимки по-късно. Ефектът не е голям, но го има.

Редактирано от emod
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря!

А защо ядрото не е плътно? В центъра му има жълта зона... Това на какво се дължи?

Възможно ли е самата принтерна хартия да не е особено качествена (по-рехава) и от там да не може да задържи плътно ядрото?

Макар, че ми изглежда чисто бяла и плътна.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@ dandilov

1)      Масло – Ravenol SSO 0w30;

2)      Автомобил – Honda Civic Aerodeck, D15Z8;

3)      Общ пробег на автомобила - около 338 600 км;

4)      Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 5500 км;

5)      Цикъл (извънградско/градско) - 85% / 15%;

6)      Средна скорост - около 40 км/ч;

7)      Сезон на експлоатация – зима 01.11.2016 -02.03.2017;

8)      Моточасове – около145 мт.ч.;

9)      Изразходвано гориво - около 370 л. Лукойл 95;

10)  Пробата е взета от напълно загрял двигател и се е сушила 24 часа на стайна температура;

11)  Обем на налятото чисто масло при смяната - 3,5 л.;

12)  Доливане на масло – не е правено.

 

037847710.jpg?r=0​     037847711.jpg?r=0

 

Виждаш ли червените просейки в зелената зона, това са тежки фракции (най-вече сажди от горивния процес; метални частици; прах, др.).

При мен нещата са по-добре, отколкото при теб, поне за сега. Както писах по-горе, след теста на 5500 км източих около 1.6 л. и долях 1.3 л. свежо масло. Ще видим как ще се развият нещата :tooth: 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А защо ядрото не е плътно? В центъра му има жълта зона... Това на какво се дължи?

Мърсотията се стича по повърхността на капката, поради което при попиването й зони по-чисто масло се "утаяват" в ядрото (това е моето обяснение)

Виж и Тук

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

О.К. Виждам разликата. Видях я и при предишната ти снимка, но не получавам отговор на последните ми въпроси...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега видях и другият ти пост.

Благодаря!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Златната среда, но няма от къде да се вземе): :Look at this on eBay http://www.ebay.com/itm/172563461019

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз чакам и други нови масла на Мобил,според анонсите им.Предполагам до 6 месеца ще са на пазара.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз чакам и други нови масла на Мобил,според анонсите им.Предполагам до 6 месеца ще са на пазара.

Някакви впечатления като смени Петро 0-30 с Мобила 0-20, или е рано да се каже :shifty:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Още малко,нямам километри.

 

Забелязвам ,че в поръчките хора с бензинови двигатели поръчват дизелови масла.Естествено нямам идея дали ще ги сипват на бензиновите си коли изобщо.Ако искате да обсъдим и тази тема...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А може би малко разяснения за нафталините и ГТЛ също ще са полезни...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някъде нагоре в темата съм разяснявал....GTL е втечнен природен газ по патент на ШЕЛ. Това си е супер чисто гориво.Технологията за правене на двигателно масло от ВПГ пак е на ШЕЛ. Базата е 99% чиста от примеси.Има доста предимства,но за тях съм чел от продуктите на Шел.Те продават база и на други "миксери" като Мотул,Амсойл и т.н.   Самата база е уникална,но след това маслото зависи от добавките,а те от рецептата на миксера.Това ,че на тубата пише GTL нищо не значи.Някой масла на ШЕЛ от високия клас са със страхотни отработки. Приема се ,че чистия крек или GTL с малко ПАО или Естери и балансирана рецепта дава по-добри отработки от ПАО маслата и естерните масла с насукани рецепти.

Скоро четох ,че миналата година BMW сменя Castrol с Шел, заради GTL базата.

Хонда сменя доставчиците си на всеки 2 години....поживем увидем...

 

 

Two companies, SASOL and Royal Dutch Shell, have technology proven to work on a commercial scale. PetroSA completed semi-commercial demonstrations of gas-to-liquids used by the company in 2011.[11] Royal Dutch Shell produces a diesel from natural gas in a factory in Bintulu, Malaysia. Another Shell GTL facility is the Pearl GTL plant in Qatar, the world's largest GTL facility and there are reports that Shell is looking at the feasibility of a GTL facility in Louisiana, US.

 

 

Shell PurePlus Technology is a revolutionary process that converts natural gas into crystal-clear base oil with virtually none of the impurities found in crude oil. Base oil makes up approximately 75-90% of motor oil and so this is a significant step-change in the composition.

Shell PurePlus Technology produces base oil that provides enhanced viscosity, friction and volatility performance compared to more prominently used traditional base oils. This means it helps extend engine life, reduce maintenance costs, reduce oil consumption, enhance fuel economy and enable better engine cleanliness.

 

 

На практика си е Хидрокрек с последващо дестилиране,както и базата на Petro-Canada,HT PURITY Process 99,9%.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Забелязвам ,че в поръчките хора с бензинови двигатели поръчват дизелови масла.

 

Да го обсъдим. На мен ми е интересно!

Конкретно кои масла визираш?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Титан ГТ1.....Стара рецепта,няма ИЛЗАК. Може да се ползва само за промивка за малък пробег  3-4к км.Съдържа пакет против нафта в маслото,а не бензин в маслото.За пропан-бутан обаче няма проблем.Това е масло за N22 мотор,но не и с вискозитет 5W-40.

Отделно същото масло 0W30 съм пробвал на Сивик N22 и не ме очарова.Естествено ,може да е бил от мотора,но сега с Мобил се държи много по-добре.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Понеже взех да се "боря" с тази материя сам... До колкото разбрах ACEA C - маслата са ориентирани към дизелови двигатели с DPF - филтри. Т.е. намалено съдържание на сяра, фосфор и цинк. Но в спецификациите им се казва, че са и за бензинови и дизелови двигатели.

Например Ravenol в "Oil Guide" ми дават най-препоръчано за моя двигател LSG 5W30, което е с ACEA C3.

Аз обаче си харесах SSL 0W40 (особено за лятото) с АСЕА А3/В4. Няма ILSAC, но когато моят мотор е произвеждан е нямало ILSAC и маслото е трябвало да отговаря на АСЕА А3. Пък e с близки вискозитети до LSG. Няма да жаля катализатора това лято, колкото за пробата... Надявам се правилно разсъждавам.

В контекста, кои са присадките за нафта и кои за бензин?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

D14Z4 е слаган 1999-2001 г. (моторът от подписа ти), когато е имало ILSAC.

 

ILSAC, International Lubricants Standardization and Approval Committee, is formed in 1992 by AAMA (American Automobile Manufacturers Association, representatives of DaimlerChrysler Corporation, Ford Motor Company and General Motors Corporation) and JAMA (Japan Automobile Manufacturers Association) to define the need, parameters, licensing and administration of lubricant specifications. Together with the Tripartite system (API, SAE and ASTM) the formed EOLCS, the Engine Oil Licensing and Certification System. ILSAC oils often carry the API Service Symbol (Donut) including the Energy Conserving designation and/or API Certification Mark (Starburst).

 

ILSAC GF-1 The ILSAC GF-1 standard indicates the oil meets both API SH and the Energy Conserving II (EC-II) requirements. It was created in 1990 and upgraded in 1992 and became the minimum requirement for oil used in American and Japanese automobiles.

 

ILSAC GF-2 ILSAC GF-2 replaced GF-1 in 1996. The oil must meet both API SJ and EC-II requirements. The GF-2 standards requires 0W-30, 0W-40, 5W-20, 5W-30, 5W-40, 5W-50, 10W-30, 10W-40 and 10W-50 motor oils to meet stringent requirements for phosphorus content, low temperature operation, high temperature deposits and foam control.

 

ILSAC GF-3 An ILSAC GF-3 an oil must meet both API SL and the EC-II requirements. The GF-3 standard has more stringent parameters regarding long-term effects of the oil on the vehicle emission system, improved fuel economy and improved volatility, deposit control and viscosity performance. The standard also requires less additive degradation and reduced oil consumption rates over the service life of the oil.

 

ILSAC GF-4 ILSAC GF-4 is similar to the API SM service category, but it requires an additional sequence VIB Fuel Economy Test (ASTM D6837).

 

ILSAC GF-5 Introduced in October 2010 for 2011 and older vehicles, designed to provide improved high temperature deposit protection for pistons and turbochargers, more stringent sludge control, improved fuel economy, enhanced emission control system compatibility, seal compatibility, and protection of engines operating on ethanol-containing fuels up to E85.

 

ILSAC GF-6 The ILSAC GF-6 specification is currently in development and will probably be divided into two sub-specifications. ILSAC GF-6A will be fully backward compatible with ILSAC GF-5 but would offer better fuel economy, better engine protection and improved performance while maintaining durability. ILSAC GF-6B would deliver similar performance as ILSAC GF-5A but will allow lower viscosity oils like xW-16, taking advantage

Редактирано от emod
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Опс, вярно! Благодаря!

Имах в предвид ILSAC GF-4 и GF-5, които са посочени във форумната таблица.

Пък в книжката на колата са посочени API SJ, SL, SM и АСЕА А3.

Редактирано от dandilov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пакетите за дизел и бензин са коренно различни.Надписа "става за бензин и дизел" е подвеждащ.ЗА пръв път Мобил с ESP серията ,успяват да съвмести формула работеща еднакво добре на двете горива.Дизеловите пакети доскоро не ползваха молибден.

 

0W-40 e полицейски вискозитет.Пали добре на студено,веднага може да раздаваш,голяма газ.Икономия на гориво при спокойно каране няма.

Ако успееш да формулираш избора си бих се радвал...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

О.К.

Както писах по-горе, гледах избора на "ойл гид-а" на Равенол и търсех масло с близък вискозитет, но Full SAPS, HTHS min. 3.5, което да мога да използвам без притеснения лятото, да вдигам обороти от време на време, а също и да е достатъчно течливо за през зимата.

Ако не ми хареса, ще мина на Петро-Канада следващия път.

Всякакви корекции и насоки са добре дошли! :)

Редактирано от dandilov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стой,аз не те укорявам.Интересуваше ме начина на избор. Ойл-гидовете са шит голям...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

:) не съм търсил укори, а ценни съвети... :)

А равенола (DXG), с който съм сега, май почва да здава багажа на 5000км., та ако и SSL не се представи добре, ще мина на Петро-то та да ми е мирна главата. Така и така изкарват по 5000 км., поне да ми е по-евтино...

Редактирано от dandilov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тази логика вече ми харесва...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

@dandilov и markony

Според твърденията/думите на оф. представител на Ravenol (Elena Rav), Ravenol SSL 0w40 е масло, което е съставено изключително от ПАО + високо полярни базови компоненти от 5 група, чиято задача е да обезпечи „полепваемост и нестекаемост“ от частите на мотора, да неутрализира недостатъците, дължащи се на нискополярните свойства на ПАО-то и да подобри отношението на маслото към гумените уплътнения.

Последния анализ на отработка (UOA) в ойл-клуб.ру показва, че маслото има доста добри характеристики – богат пакет от противозадирни присадки (Фосфор и Цинк) и „сапун“ (Калций, Магнезий и Бор ), както и  наличие на естери. В маслото няма Молибден. Дали това е така и в настоящата му рецептура, предстои да разберем – готви се VOA.

Като цяло от информацията в нета може да се направи извод, че Ravenol SSL 0w40 e масло на ПАО база = висока чистота + стабилност+др., висок HTHS (над 3.5 = добър маслен клин), не много лошо съдържание на пепел (1.21% = не е толкова страшен за катализатора), като може да се предполага, че съдържанието на сяра ще бъде около 0,275, +- разбира се, съдейки от анализа на Ravenol SSO 0w30, което масло е със сходно съдържание на миещи и противозадирни компоненти и е 80-90% ПАО.

Редактирано от emod
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Само да добавя, че от анализа на отработката в ойл-клуб.ру на SSL 0W40 не могат да се правят категорични изводи, понеже през периода на експлоатация (1 година и 15000км.) е долято 2 литра Ravenol HCS 5w-40...

Редактирано от dandilov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Така е. Ще чакаме с интерес VOA.

 

P.S. Ето MSDS на 0w40 SSL-a

Редактирано от emod

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ЕМОD, отварям хонда форума ,успоредно с оил-клуб форума и чета всичко.Благодаря ти ,че си подробно-обстоятелствено-обяснителен.Мен просто не ми стига време за всичко.Назначавам те за Главен доносник,на новините от братушкия форум.Най вече за UOA.

 

Би ли коментирал Амсойла 5W-20 на 10000км,който трябваше да издържа 30000км?

 

Аз лично харесвам много маслата на Равенол,но ако си чел задълбочено....В един и същи момент в търговската мрежа вървят 2 рецепти на един модел масло,а Елена отказа да го коментира.Явно имат проблем в собствения си двор,камо ли да се оправят с безбройните ментета на пазара.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Здравей, Маркони,

Аз съм начинаещ, къде ме вкара ти в Шампионската лига (смея се).

 

Да, зная за „двойствеността“ на Ravenol-ите. По този повод Elena Rav е атакувана не само в ойл-клуба. Но съм склонен да се съглася и с torcon, че не всичко може да върви по ноти, макар че при Ravenol май се случва по-често от нормалното. По отношение на повтаряемостта и съответствието на показателите със заявените по datasheet-а Petro-Canada и Mobil са „железни“. Разбира се има и други.

 

Амсойлът безспорно е „probably one of the best oils in the World”. 5w20-ката е имала тежка битка с 5.7L мотор и е сборила над 2 тона гориво за 9 месеца при 60% студени стартове и температурни колебания от -20 до +30, и то при мотор, който се разработва в момента (нов е). Многото желязо, мед и калии са обяснени от колегите – напасване на частите на мотора + негови конструктивни особености + добавка на Castrol TBE. За преминаването на маслото в 30-ка аз лично мисля, че се натрупват няколко фактора – нов мотор (сработване на частите, в т.ч. сегменти, т.е възможно е попадането на повече изгорели газове в картера, демек в маслото = голямо количество пепел = сгъстяване на маслото). Да не забравяме и несливаемия остатък от предходното масло, което за 5,7 литра мотор не мога да си представя колко е. Старото масло е сменено без промивка. Добави 2 тона изхарчен бензин и девет месеца експлоатация… и според мен получаваш логично от 20-ка -> 30-ка.

 

Равносметка: независимо, че не е изкарало 30 000 км или 700 моточаса, според мен маслото се е представило добре, като е изкарало при сравнително тежки експлоатационни условия (в т.ч. разработващ се мотор) 9 месеца, което е ¾ от едната година, давана му от производителя (вж. datasheet-а). Вярвам, че си разгледал отработките на Amsoil SS 5w30. Там маслото приключва по сходен начин, дори и по-рано.

 

За финал: яките масла (на база ПАО и естери), които са съответно и по-скъпи, може би са необходимост при модерните, мощни, горещи супер-дупер мотори, но за останалите са ненужна глезотия (мое мнение). Ти го каза в началото – хубав крек III група + добър пакет добавки, честа (разбирай разумна смяна) на масло + филтър и си пей сърце.

Поздрави.

Редактирано от emod
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1)      Масло – RAVENOL VSI SAE 5W-40

2)      Автомобил – Honda Civic 6 Hatch, D14AA+++

3)      Общ пробег на автомобила - не се знае

4)      Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 3000 км;

5)      Цикъл (извънградско/градско) -около  15% / 85%;

6)      Често влизане над 6000 об.

7)      Сезон на експлоатация – зима 01.10.2016 -08.03.2017;

8)      Изразходвано гориво - около 300 л.  95;

9)  Пробата е взета от напълно загрял двигател и се е сушила 24 часа на стайна температура;

10)  Доливане на масло – не е правено.

 На пръчката маслото изглежда наситено черно.А на хартия така:

post-30556-0-29096600-1489393691_thumb.jpg

 

Pila

post-30556-0-99664600-1489393721_thumb.jpg

 

Sinusoida

post-30556-0-79190400-1489393757_thumb.jpg

 

Какво ви е мнението?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Според мен е още "живо", но лека полека отива към границата. Мърсотията започва да се просмуква извън ядрото. Пипнах малко снимката ти, за да е по-ясно (кликни, за да се увеличи снимката).

037862605-big.jpg?r=0

 

Ако имаш желание направи тест след около 500 или 1000 км, за да му проследиш развитието.

Ето и линк към подобен казус в ойл-клуб.ру КЛИК

Редактирано от emod

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е от честото каране с над 6000 оборота, предполагам...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Който има опит с рейсинга знае ,че рязката смяна на обороти и високите обороти като цяло скъсяват живота на маслото от 10 до 100 пъти.

Така ресурса може да стане и 3 моточаса и често се е случвало...:)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси за отговорите колеги,след 1000км. живот и здраве ще кача пак снимка да я сравним с тази.Утре ще кача на същото масло,на същите км горе-долу,но на CRv-то.Разликата в маслото е огромна,обаче оборотите при автомата са други,а и е правена ревизия на мотора преди 15-на хиляди.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Doxata, моля те, снимай капката на същото място или направи друга (ако ти е възможно), при същите условия, но подложи под нея лист бяла хартия (като тази, на която си капнал капката).

​Сега виждам, че снимката ти е направена на маса или нещо подобно, като фонът под листчето с капката не е бял. Това променя цветовете и създава проблем с коректното разчитане на състоянието на маслото.

Забележете, че по принцип колегите от руския форум предпочитат сканиране на 800х800 dpi. Знаете, че капакът на скенера е бял в частта си, която притиска сканирания лист към стъклото. Аналогично, за достоверни резултати макроснимката с телефон/апарат/таблет трябва да е на бял фон, демек да подложите чист бял лист хартия под листчето с капката.

Резултатите от капковия тест са изключително чувствителни и зависими от начина, по който се провежда, в т.ч. снимката на капката.

Ако искаме да имаме достоверност на резултатите следва да провеждаме теста при едни и същи условия - момент на взимане на капката (загрял мотор); вид използвана хартия (една и съща; от едно и също "тесте/пачка"); време(продължителност) и условия на сушене (24 часа на стайна температура (21-22 градуса целзий) или не по-малко от 1 час в печката на 80 до 100 градуса по целзий); начин на направа на снимката (скан 800х800 dpi или макроснимка, като под листчето с капката е поставен бял лист хартия. При макроснимката околната светлина играе голяма роля. Стремете се да е една и съща, когато правите снимките на капките в процеса на експеримента; сканирането няма подобен проблем); използвайте само един филтър при цветообработката (пила; суносуида; др. създаден от Вас).

Редактирано от emod

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, колеги! Някой използвал ли е такова масло https://maxcar.bg/avtomobilni-masla/elf-evolution-700-sti-10w-40-5l . Не питам толкова за самото масло, колкото за самата марка. Никога не съм си взимал такова и затова се интересувам за отзиви.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Elf е дъщерна компания на TOTAL.

 

Сега е модерно големите компании да продават продукти под дъщерен бренд ,за да ползват друга визия,друг маркетинг и т.н.

Самото масло има аналог от Тотаl с друга цена.Възможно е пакета с присадки да е леко орязан,но базовото масло е на Тотал.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...