vazmuten 7 #1 Posted July 31, 2016 (edited) Колеги, рядко карам извънградско CRV-то 2014, но вчера по магистралата Перник-Благоевград при 140 км/ч по GPS (към 150 по показания на километража) при минимален страничен вятър, до колкото изобщо го имаше, колата беше изключително нестабилна - гумите са летни, 17" всичките бяха проверени преди пътя и бяха на 2.2 bar(32 PSI), в колата бяхме 4 души с багаж. Сравнявам я с Toyota Avensis 2002, която при подобна скорост се залепя за пътя все едно „влиза в релси“, докато CRV-то се опитва да „отлети“ и ме принуждава да я удържам здраво стиснал волана с две ръце. Представям си по аутобаните на Германия, ако се кара с максимална скорост, какво ще стане. Това нормално ли е и характерно ли е за по-високите SUV-чета (примерно BMW X5) или само CRV-то е калпаво? Edited July 31, 2016 by vazmuten Quote Share this post Link to post Share on other sites
georgivanov1 23 #2 Posted August 1, 2016 (edited) Не е нормално, моят е предишния модел и не съм усещал подобно нещо при тази скорост. Направи реглаж на предния мост или виж да не е паднала тежеста от някоя гума(джанта) Edited August 1, 2016 by georgivanov1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan_m 149 #3 Posted August 1, 2016 С моята съм стигал 170 км/ч в Германия и не съм забелязал подобни проблеми. При много силен вятър и при 90 върви леко на страни, но не се люшка. Все пак е с по-голяма странична площ от нормална кола. Да не е имало някакви плавни неравности на платното /или налкон/? Quote Share this post Link to post Share on other sites
vazmuten 7 #4 Posted August 2, 2016 При 90 и при мен няма проблем, но при 140 при виражите със слизане и качване по вече упоменатата магистрала, определено колата не "заспива" за пътя и волана не се 'втвърдява". Quote Share this post Link to post Share on other sites
alman 19 #5 Posted August 2, 2016 (edited) Да не е имало моментни пориви на вятър? Такова е усещането при непостоянен вятър. Edited August 2, 2016 by alman Quote Share this post Link to post Share on other sites
georgivanov1 23 #6 Posted August 2, 2016 А магистралата бат бойко ли я е строил? Ако да и на мен ми се случи този проблем на път за морето преди 2 години. Проблема не е във вашият автомобил Поздрави Enviado do meu ALE-L21 através de Tapatalk 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
jaccomo 93 #7 Posted August 3, 2016 Колега тествай я пак... може да е нещо моментно от вятъра. На мен ми прави впечатление, че моята (3ген.) е достастабилна, но все пак преди това карах RD1 на което аеродинамиката (както си казвах още като го купувах) му е като на хладилник МРАЗ и там люлееше повечко. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Didko 45 #8 Posted August 3, 2016 Няма как да го срявняваш с Авенсиса - центърът на тежестта там е доста по-ниско. Аз карам CR-V подобно на твоето и поведението му не е кой знае колко по-различно от Jeep Cherokee 2015 или Hyundai Tucson 2016 - споменавам тези, защото имам преки наблюдения. И все пак, моето го гоних вече до 195 (по километраж) и поведението му беше съвсем прилично. Между другото, при мен гумите ги дават 2.4 предни, 2.3 задни. Quote Share this post Link to post Share on other sites
vazmuten 7 #9 Posted August 4, 2016 Гумите го дават при мен на Европейския модел 2.3 (PSI 33), а в Америка 2.1 (30 PSI): http://www.puretyre.co.uk/honda-crv-tyre-pressure-placard/ Някой има ли смислено обяснение за това ? Quote Share this post Link to post Share on other sites
sttekata 141 #10 Posted August 19, 2016 Колега провери си амортисьорите да не са за смяна. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Markony 1749 #11 Posted August 19, 2016 Как на 1 година кола ще хвърли амортисьори? Quote Share this post Link to post Share on other sites
sttekata 141 #12 Posted August 19, 2016 (edited) На 1 не е ... на 2 е колата, но освен от амортисьори или от стабилизиращите щанги (+биалетите към тях) не виждам логика колата да се люлее. Едва ли караш без биалети/щанги, т.е. да са откачени/свалени Edited August 19, 2016 by sttekata Quote Share this post Link to post Share on other sites
vazmuten 7 #13 Posted August 20, 2016 Всичко им е наред с амортисьорите и щангите - явно по-високите коли при вятър и калпави виражи по нашите маристрали стават нестабилни. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Markony 1749 #14 Posted August 20, 2016 10 години държат оригиналните амортисьори,биелетки зависи в кой град ..2-3 години изкарват на легнали полицаи.. Колега пробвай да си поиграеш с налягането на гумите... Quote Share this post Link to post Share on other sites
DMZ 93 #15 Posted September 15, 2016 Най- вероятно усещането от Авенсиса те кара да мислиш, че има проблем с колата. Аз като се качих на моето ЦРВ 3та от Акорд 6та със спортно окачване усещането ми беше същото. Изпревари при тази скорост със страничен вятър тир да видиш каква е тръпка Тази причина и шума в купето ме замислят за Акорд 7 или евентуално 8, но ще изчакам да мине зимата и ще решавам 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
vazmuten 7 #16 Posted September 17, 2016 Най- вероятно усещането от Авенсиса те кара да мислиш, че има проблем с колата. Аз като се качих на моето ЦРВ 3та от Акорд 6та със спортно окачване усещането ми беше същото. Изпревари при тази скорост със страничен вятър тир да видиш каква е тръпка Тази причина и шума в купето ме замислят за Акорд 7 или евентуално 8, но ще изчакам да мине зимата и ще решавам Точно за тази "тръпка" става дума при 'лек' страничен вятър от страната на тира, който изпреварваш. В момента в който го подминеш едва удържаш колата Quote Share this post Link to post Share on other sites
Markony 1749 #17 Posted September 17, 2016 Трябва да се провери какви са разликите в окачването,щото тройката с 170 е като камък..на 180 става леко страшно Quote Share this post Link to post Share on other sites
evgeni_antonov 12 #18 Posted September 20, 2016 Аз често минавам по същата магистрала , и мога да кажа че е много зле , не са само виражите проблемни , а много места има като напречни вълнички които те карат да усещаш колата все едно имаш мека гума дори при 110-120км дърпа леко и се усеща вибрация , в завой се усеща още по неприятно . Старата ми кола мерцедес е-клас 2'2 цди комби авангард е много ниска , буквално на 4 пръста от асвалта . Карам я 7 години и сега още и се мятам , така нестабилна никога не съм я усещал както по тази магистрала , а црв-то по нищо не му отстъпва въпреки че е с 4 пръста по-голям клирънс . Моят съвет е да внимавате по тази магистрала , освен това в участъка наистина се появява и изчезва вятър в зависимост от страничните хълмове , по мостове и т.н. . Зимата ще е много опасна защото ще създаде предпоставка за заледяване дори в наглед чисто време , има няколко места .... усойни и по мостове където може да кондензира и да замръзва влага дори при слънчево време ако темп. са под 0-та. Проблема не е във вашия телевизор , както се казва. Sent from my HUAWEI GRA-L09 using Tapatalk 3 Quote Share this post Link to post Share on other sites
OKCAH 3 #19 Posted September 27, 2016 И аз съм с црв 4 и принципно съм много доволен по отношение на стабилността на колата, особенно в завой, сравнявайки я дори и с лека кола. Но преди три семици, по същата тази магистрала при подобна скорост и аз усетих доста неприятно, че буквално се люшкам на пътя. Пооплаших се, че съм спукал гума, но нямаше никаквъв страничен шум, като при забавяне стабилността се връщаше, а при ускоряване отново ставаше трудно управляема. Даже усетих болка от коригиране на посоката на колата в ръката. И тогава се сетих да погледна клоните на дърветата, които се огъваха от спорадичните пориви на вятъра. Свалих до 120 и нямах пивече никакви проблеми до София. И се замислих, че може би често очакваме чудеса срещу законите на физиката и си мислим че техниката може да наделее и точно тогава става фатално... А всъщност, бях със семейството си и дори нямах причина да бързам... Quote Share this post Link to post Share on other sites
darius 752 #20 Posted January 13, 2017 Октомври 2012 по тази магистрала от началото до края, с БМВ Е46 комби 200км/ч и Сивик 1.6 ВТИ 200км/ч, никакви проблеми, няма вятър, няма виражи! СРВ-то е като корабно платно, същото беше и със Стийма, носи те вятъра, като платноход! Quote Share this post Link to post Share on other sites
bullkiller 49 #21 Posted January 14, 2017 Тази така наречена "магистрала" не позволява каране с много висока скорост - има неравности, много завои и т.н. Учуден съм как някои колеги "постигат" рекорди! Може би с GT-R.... Quote Share this post Link to post Share on other sites