Jump to content
Sign in to follow this  
vazmuten

Нeстабилно поведение на пътя на HONDA CRV при висока скорост

Recommended Posts

Колеги, рядко карам извънградско CRV-то 2014, но вчера по магистралата Перник-Благоевград при 140 км/ч по GPS (към 150 по показания на километража) при минимален страничен вятър, до колкото изобщо го имаше, колата беше изключително нестабилна - гумите са летни, 17" всичките бяха проверени преди пътя и бяха на 2.2 bar(32 PSI), в колата бяхме 4 души с багаж. Сравнявам я с Toyota Avensis 2002, която при подобна скорост се залепя за пътя все едно „влиза в релси“, докато CRV-то се опитва да „отлети“ и ме принуждава да я удържам здраво стиснал волана с две ръце. Представям си по аутобаните на Германия, ако се кара с максимална скорост, какво ще стане. Това нормално ли е и характерно ли е за по-високите SUV-чета (примерно BMW X5) или само CRV-то е калпаво?

Edited by vazmuten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Не е нормално, моят е предишния модел и не съм усещал подобно нещо при тази скорост. Направи реглаж на предния мост или виж да не е паднала тежеста от някоя гума(джанта)

 

Edited by georgivanov1

Share this post


Link to post
Share on other sites

С моята съм стигал 170 км/ч в Германия и не съм забелязал подобни проблеми.

При много силен вятър и при 90 върви леко на страни, но не се люшка. Все пак е с по-голяма странична площ от нормална кола.

Да не е имало някакви плавни неравности на платното /или налкон/?

Share this post


Link to post
Share on other sites

При 90 и при мен няма проблем, но при 140 при виражите със слизане и качване по вече упоменатата магистрала, определено колата не "заспива" за пътя и волана не се 'втвърдява". 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Да не  е имало моментни пориви на вятър? Такова е усещането при непостоянен вятър.

Edited by alman

Share this post


Link to post
Share on other sites

А магистралата бат бойко ли я е строил? Ако да и на мен ми се случи този проблем на път за морето преди 2 години. Проблема не е във вашият автомобил

Поздрави

 

Enviado do meu ALE-L21 através de Tapatalk

 

 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Колега тествай я пак... може да е нещо моментно от вятъра. На мен ми прави впечатление, че моята (3ген.) е достастабилна, но все пак преди това карах RD1 на което аеродинамиката (както си казвах още като го купувах) му е като на хладилник МРАЗ и там люлееше повечко.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Няма как да го срявняваш с Авенсиса - центърът на тежестта там е доста по-ниско.

Аз карам CR-V подобно на твоето и поведението му не е кой знае колко по-различно от Jeep Cherokee 2015 или Hyundai Tucson 2016 - споменавам тези, защото имам преки наблюдения.

И все пак, моето го гоних вече до 195 (по километраж) и поведението му беше съвсем прилично. Между другото, при мен гумите ги дават 2.4 предни, 2.3 задни.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Колега провери си амортисьорите да не са за смяна.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Как на 1 година кола ще хвърли амортисьори?

Share this post


Link to post
Share on other sites

На 1 не е ... на 2 е колата, но освен от амортисьори или от стабилизиращите щанги (+биалетите към тях) не виждам логика колата да се люлее.

Едва ли караш без биалети/щанги, т.е. да са откачени/свалени :)

Edited by sttekata

Share this post


Link to post
Share on other sites

Всичко им е наред с амортисьорите и щангите - явно по-високите коли при вятър и калпави виражи по нашите маристрали стават нестабилни.

Share this post


Link to post
Share on other sites

10 години държат оригиналните амортисьори,биелетки зависи в кой град ..2-3 години изкарват на легнали полицаи..

Колега пробвай да си поиграеш с налягането на гумите...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Най- вероятно усещането от Авенсиса те кара да мислиш, че има проблем с колата. Аз като се качих на моето ЦРВ 3та от Акорд 6та със спортно окачване усещането ми беше същото. Изпревари при тази скорост със страничен вятър тир да видиш каква е тръпка :D Тази причина и шума в купето ме замислят за Акорд 7 или евентуално 8, но ще изчакам да мине зимата и ще решавам :)

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Най- вероятно усещането от Авенсиса те кара да мислиш, че има проблем с колата. Аз като се качих на моето ЦРВ 3та от Акорд 6та със спортно окачване усещането ми беше същото. Изпревари при тази скорост със страничен вятър тир да видиш каква е тръпка :D Тази причина и шума в купето ме замислят за Акорд 7 или евентуално 8, но ще изчакам да мине зимата и ще решавам :)

Точно за тази "тръпка" става дума при 'лек' страничен вятър от страната на тира, който изпреварваш. В момента в който го подминеш едва удържаш колата :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Трябва да се провери какви са разликите в окачването,щото тройката с 170 е като камък..на 180 става леко страшно :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Аз често минавам по същата магистрала , и мога да кажа че е много зле , не са само виражите проблемни , а много места има като напречни вълнички които те карат да усещаш колата все едно имаш мека гума дори при 110-120км дърпа леко и се усеща вибрация , в завой се усеща още по неприятно . Старата ми кола мерцедес е-клас 2'2 цди комби авангард е много ниска , буквално на 4 пръста от асвалта . Карам я 7 години и сега още и се мятам , така нестабилна никога не съм я усещал както по тази магистрала , а црв-то по нищо не му отстъпва въпреки че е с 4 пръста по-голям клирънс . Моят съвет е да внимавате по тази магистрала , освен това в участъка наистина се появява и изчезва вятър в зависимост от страничните хълмове , по мостове и т.н. . Зимата ще е много опасна защото ще създаде предпоставка за заледяване дори в наглед чисто време , има няколко места .... усойни и по мостове където може да кондензира и да замръзва влага дори при слънчево време ако темп. са под 0-та. Проблема не е във вашия телевизор , както се казва.

 

Sent from my HUAWEI GRA-L09 using Tapatalk

 

 

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

И аз съм с црв 4 и принципно съм много доволен по отношение на стабилността на колата, особенно в завой, сравнявайки я дори и с лека кола.

Но преди три семици, по същата тази магистрала при подобна скорост и аз усетих доста неприятно, че буквално се люшкам на пътя. Пооплаших се, че съм спукал гума, но нямаше никаквъв страничен шум, като при забавяне стабилността се връщаше, а при ускоряване отново ставаше трудно управляема. Даже усетих болка от коригиране на посоката на колата в ръката.

И тогава се сетих да погледна клоните на дърветата, които се огъваха от спорадичните пориви на вятъра.

Свалих до 120 и нямах пивече никакви проблеми до София.

И се замислих, че може би често очакваме чудеса срещу законите на физиката и си мислим че техниката може да наделее и точно тогава става фатално...

А всъщност, бях със семейството си и дори нямах причина да бързам...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Октомври 2012 по тази магистрала от началото до края, с БМВ Е46 комби 200км/ч и

Сивик 1.6 ВТИ  200км/ч, никакви проблеми, няма вятър, няма виражи!

СРВ-то е като корабно платно, същото беше и със Стийма, носи те вятъра, като платноход!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Тази така наречена "магистрала"  не позволява каране с много висока скорост - има неравности, много завои и т.н.  Учуден съм как някои колеги "постигат" рекорди! Може би с GT-R....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Upcoming Events

    No upcoming events found
×
×
  • Create New...