Jump to content
venis77

Тропане Рейка

Recommended Posts

Карам Сивик 1.7 дизел и вече незнам какво да правя с тази рейка....сменях слаидер ,който е долу,тропането продължава...сега като стана много горещо почна и да скърца от към волана...направо незнам вече какво да я правя....някои справял ли се е с този проблем????

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

50 разглеждания и никакъв отговор....явно на всички СИВИЦИ 7 генерация реиките са ок....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колега...темата съм я препрочел няколко пъти.....решение има ли ме интересува..............

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Зависи кой и как ти е ремонтирал рейката.Проблемните места на рейката са 2:

 

1.Слайдер + смазване
2.Обтяжен механизъм на основен водещ прът

8850200g.png

 

Пробвайте да натегнете номер 2 от схемата.По ръководство се стяга около 20-30nM ,направете 4-5мм натяг на това което е сега.

Номер 9 е огромна гайка и трябва да се разконтри.След натяга покарай за тест преди да законтрите,има опция да ти стане много стегнат волана,затова натягането трябва да е умерено.Този механизъм подпира с една бронзова пета основния прът,можете да извадите нещата и да напълните с грес също така.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги,за 8-ма генерация пак ли е на същия принцип рейката ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

говорих с един сервиз в Пловдив,казаха ми че ако свалят реиката и я рециклират 100 % ще спре тропането,обясних им че съм сменял слаидера,които е долу на пръта и доста неща по предницата....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

Възможно ли е да се смени водачът на рейката(втулка), който е последната част от обтяжният механизъм, без да се сваля самата рейка?

 

За слайдера е ясно че се сменя и на място, макар и трудно.

 

Само това ли може да са проблемните елементи, дори след подмяна и смазване на рейката при много коли проблема с чукането остава.

 

Ако ефекта от смяната на водача и слайдера е временен, или изобщо няма ефект, то явно причинителя на проблема е друг.

 

На какво мнение сте?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз сменях слаидера и нищо не се получи,тропането продължи докато не си намерих  комплект реика 2 ра ръка и колата сега е супер,според мен това е решението ,само смяна....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Смяната с друга рейка е голяма лотария, шанса за здрава такава втора употреба е минимален. Колко ти струва тази рейка? На колко километра бе ударената кола?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Наистина е лотария,купих я от бензинова Хонда на малко км,беше обърната по таван....човека се оказа съвестен и не ме излъга ....реиката наистина е без забележки....сега имам една за части с здрав мотор и сменен слаидер,някои ако си търси да пише.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колко пари вървят втора ръка рейките?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Намерих един линк, според който има намерено трайно решение на проблема с тропането на рейката https://www.drive2.ru/l/3862707/

 

Някой може ли да помогне с точният превод и да разясни на български.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

Смених слайдер и обтяжем механизъм. Рейката е смазана добре и в момента не тропа. Имам усещането, че е една идея по-натегната от нормалното. Волана се връща сам само на 80-90% при завой и се налага да коригирам. Постоянно се налага да правя леки корекции и при движение на прав път, което е доста дразнещо, и уморително, при градско и извънградско шофиране.

 

Някой има ли сходна симтоматика в управлението, без значение дали рейката е ремонтирана?

 

В английският форум е описано решение, чрез лубрикиране на торк сензора, в основата на кормилният прът в купето. Колегите описват този проблем, като често срещан.

 

Зависи кой и как ти е ремонтирал рейката.Проблемните места на рейката са 2:

 

1.Слайдер + смазване.

2.Обтяжен механизъм на основен водещ прът.

8850200g.png

 

Пробвайте да натегнете номер 2 от схемата. По ръководство се стяга около 20-30nM , направете 4-5мм натяг на това, което е сега.

Номер 9 е огромна гайка и трябва да се разконтри. След натяга покарай за тест, преди да законтрите, има опция да ти стане много стегнат волана, затова натягането трябва да е умерено. Този механизъм подпира с една бронзова пета основния прът, можете да извадите нещата и да напълните с грес също така.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И на мен ми се струва, че коригирам волана повече, отколкото трябва, въпреки че вече му свикнах. Къде се намира този сензор на кормилния прът? Аз се опитах да го нямеря, но без успех.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Повечето натягане на волана и усещане за тежест е нормално.Рейката иска да се раздвижи - примерно 3000 -4000 км, за да улегне всичко.

За връщането на волана има голямо значение наклона на пътя, гумите, ширина на джантите и гумите, регулация на предница и т.н.

Сензора е под мотора, цял блок е.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за мнението.

При мен нямаше никакво олекване/улягане дори след 4-5000 км, беше все така стегната. Очаквах да се отпусне, но не се случи. Налага се да я коригерам постоянно, особено при скорост 40-80 км и ме дразни. До колкото разбирам от английският форум, проблемът е често срещан, дори на коли с много малък пробег.

 

Иначе при мен гумите са стандартните предписани за модела/нови са/, налягането им е 2.1, колата е минала стенд след ремонта и нямаше никакви отклонения.

 

Чудя се, дали да не мина през Бултрако, за да проверят дали е натегната според допуска и дали не дава някаква грешка в работата на рейката, ако има начин да се диагностицира.

Изпратено от моят SM-J710F с помощта на Tapatalk

Редактирано от vesivanova
Предишното мнение не се цитира и др.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом си минал пробега за раздвижване, значи са ти я натегнали повечко. Аз ги натягам на ръка, без да меря усилие. След като сглобя колата, правя 1 кръгче за проба и решавам дали да я охлабя или натегна. Долу-горе това ми е рецептата :).

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има ли някой друг колега с подобна симптоматика?

 

 

 

Изпратено от моят SM-J710F с помощта на Tapatalk

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моля ви за съвет. Реших да сменям рейката, но се чудя дали да поръчам в комплект с мотор. Дали да рискувам да сложа моя мотор на новата рейка? По-горе съм описал проблемите, които имам. Най-дразнещо е това коригиране на волана на прав път. Не знам дали има общо с мотора на рейката. Искам да спестя 50 лв.

 

Изпратено от моят SM-J710F с помощта на Tapatalk

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Повечето натягане на волана и усещане за тежест е нормално.Рейката иска да се раздвижи - примерно 3000 -4000 км, за да улегне всичко.

За връщането на волана има голямо значение наклона на пътя, гумите, ширина на джантите и гумите, регулация на предница и т.н.

Сензора е под мотора, цял блок е.

Малко се успокоих като прочетох поста. Направих ремонт на рейката и почти тропането спря, но сега волана ми е адски тежък. Направо е изморително да караш по-дълго време. Мислих да се връщам до сервиза, да разлхабват малко болтовете. Но щом след 3-4000 уляга, ще покарам още така.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Аз лично смених моята рекка заедно с мотора.

Редактирано от vesivanova

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С мотор ще вземам, не ми се рискува. При цена от 300 лв с неясен резултат, дано ми излезе късмета, макар че шанса за читава рейка е почти нулев. Естествено каквото и да взема ще бъде проверено преди монтаж.

 

Изпратено от моят SM-J710F с помощта на Tapatalk

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Шанса за читава рейка е от кола на много малко километри .Моята, като я дадох за ремонт, им дадох купения от щатските поръчки слайдер. Сменили го, но и някви втулки правили допълнителни. Като я взех известно време трудно се въртеше волана, ама и тропане нямаше ,след няколко месеца пак се разхлопа , не толкова колкото преди ,но пак дразнещо. Плюс това се разскърца като селска каруца при завиване - обръщат се да видят минувачите. Чува се силно и отвън значи. Отворих я сам и нямаше грам смазка , изсипах една тубичка графитна смазка и скърцането спря , появява се леко при дълго каране - 200км примерно , но и хлопане пак има . Даже като я смазах се усили хлопането . Та така с ремонтите на рейката . Никой май не е открил решение на проблема веднъж за винаги на този механизъм.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На никой ли не му прави впечатление, че хлопането е гарнирано с постоянната нужда от корекция, в средно положение на волана, при движение в права посока. След няколко проби с натегната и разхлабена рейка, този досаден момент си остана. Доста е уморително и изнервящо на дълъг път постоянно да докоригираш волана. В Англия всеки втори пише за този проблем, само у нас явно на никой не му прави впечатление. Моята рейка след рециклиране пак си тропа съвсем малко, но и е по-стегната в момента. А иначе колата ми е на малко километри, но това не е показателно за състоянието на рейката. Има коли под 100000 км със разтропани рейки. Убеден съм вече, че всяко решение на проблема е временно.

 

Изпратено от моят SM-J710F с помощта на Tapatalk

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Моята, след ремонта не хлопа, минал съм 5000 км. Проблемът е по-тежък волан и многото корекции при каране по магистрала. Преди не бях го забелязал, но сега съм с други, по-широки джанти и гуми. Мисля да я охлабя съвсем леко, за да отпусне, надявам се да не хлопа. :)

Редактирано от vesivanova

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В сервизното дават нютон/метрите на затягане , но нямам 36 номер ключ, мисля че беше за контрагайката, за да правя корекции.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някой правил ли е успешен ремонт в Пловдив и региона, и при кой?

 

Изпратено от моят HUAWEI VNS-L21 с помощта на Tapatalk

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А какво мислите за закупуване на чисто нова рейка? Преди няколко седмици ги гледах онлайн цените и имаше за 600-650 лв чисто нови. Не са малко пари за кола на тези години, ама да дам 300 лв за 'ремонт' и после да се разхлопа пак, да се появят и други недостатъци (тежък в волан, нужда от корекции на волана), не ми се вижда също рентабилно.

 

Мисля, че моята също хлопа. Не съм я проверявал специално, ама по паветата какво друго да е. :hmmm: Затова избягвам павета и гадни пътища. Абе направо, толкова я пазя от дупки, че като се возя при някой приятел и като гледам как карат през дупки, и легнали полицаи, лошо ми става. Обаче няма хлоп-троп при тях, а колите са набори на нашите, че някои и по-стари.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Къде ги намери тези нови рейки за 600 лв? Ако купиш втора употреба пак трябва да дадеш 300 лв и още 120 за ремонтен комплект, и после ще се разтропа до 6 месеца пак. Нова рейка е вариант, но аз такава не съм намирал в България.

 

Изпратено от моят HUAWEI VNS-L21 с помощта на Tapatalk

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами послъгал съм малко с цената. :whistle: След като проверих отново, най-евтината чисто нова, която намерих е около 750лв. Това мисля, че е кодът, по който да се търси в нета: 5600S5AG600

 

Ето тук един сайт, където има рейки за нашите хонди: https://www.buycarparts.co.uk/steering-rack/honda/civic-vii-hatchback-eu-ep-ev/15526 Предполагам трябва да е с електрическо управление, а не хидравлично (нали имаме EPS система). Доколкото аз лично търсих и намерих, избора се свежда до 2 марки - TRW и Lizarte. Иначе може да се пита и в Бултрако каква цена дават те.

 

Поздрави.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето цена на оригиналната колега, от Хонда:

 

https://www.lingshondaparts.com/lings_part_number_search_a10.php?partdes=53606-S5T-A62

 

Това ще ти кажат и в Бултарако, може би с около 10% по-ниска цена, защото са представител.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И в двата варианта, според мен, цената е неоправдана, защото е 1/5 от цената на цялата кола, която е на възраст от 13 до 16 г. Вариант втора употреба си остава единственият поносим, макар и 300 лв, за потенциално разтропана рейка пак са много.

 

Изпратено от моят HUAWEI VNS-L21 с помощта на Tapatalk

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, има ли някой от Пловдив със 7-ма генерация, с който мога да сравня какво е положението с рейките ни?

 

Изпратено от моят HUAWEI VNS-L21 с помощта на Tapatalk

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има доста, поне според мен.Разминавам се всеки ден с доста, срещам паркирани и около сградите, но не се заглеждам дали са точно като твоята 1.6.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз също виждам доста подобни коли. Вярвам, че някои колега ще откликне, за да направим съпоставка. Без значение с дизел или бензин. Изпратено от моят SM-J710F с помощта на Tapatalk

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Заповядай през седмицата на коматевския възел, хем да покараш дизел. На мен, само държачите на спирачните апарати ми дрънчат.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здр,

Решение на почукването на рейката има ли решение в крайна сметка ?

Започвам да имам усещането че се прецаках с хонда, а толкова я дават надеждна, май по здрава кола от mazda 323f 1.5 16v не съм имал.

Ако някой може да даде съвет или е оправял проблема с рейката да пише.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Скъп ли е ремонта на рейката че много дразнещо тропа

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...