Jump to content
dvd77

Ремонт на хидравлична помпа на акорд 2006 г., 2,0 бензин

Recommended Posts

Колеги, някой ремонтирал ли е хидравлична помпа на акорд 2006 г. 2,0 бензин. На празен ход, при въртене на волата се чува виене, предполагам лагер. Някой знаели къде може да се извърши ремонта и, или трябва нова.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята я правих в Бултрако. Излезе около 180лв.110лв.за части останалото за труд.Сменят се всички о-пръстени+лагера.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много често шума от хидравличната помпа е от наличието на въздух в системата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Същия шум от въздух в с-мата получих преди време без да имам теч и загуба на масло. Помпата смучеше въздух от време на време от този опръстен № 11  91345-PAA-A01 O-RING 13x1.9 

http://japancars.ru/index.php?route=catalog/honda&hmodtyp=3545&nplgrp=1&cmodnamepc=ACCORD&xcardr=4&dmodyr=2008&carea=KG&ctrsmtyp=5MT&xgrade=2.0%20SPORT%20SE&nplblk=E__1900    

 

Сменя се елементарно без загуба на масло!!!                        

   
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А от къде мога да намеря такъв о-пръстен, от Варна съм.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От Бултрако Варна, или така наречените Соларай.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Със сигурност във Варна има  места, където да произвеждат хидравлични у-ли и опръстени - размера е 13x1.9

Конкретно в моя случай спрях на място-сервиз където  се занимават с хидравлични у-ли. Питах имат ли размера - казаха Да.  Демонтирах си о-пръстена  и казах  "Ъ" след две мин. ми казаха "НА" срещу 50ст.  :yes: 

 

п.п.  НЕ отвивай болчето без да имаш нов о-пръстен, че става по-зле  :punch: 

     Звънни и в Буллтрако, ако го имат едвали ще е повече от 2-5 лв.

Редактирано от ЧОЧО
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

НЕ отвивай болчето без да имаш нов о-пръстен, че става по-зле :punch:

Звънни и в Буллтрако, ако го имат едвали ще е повече от 2-5 лв.

 

 

Аз така и направих, за радост колата беше в гаража. На другия ден го взех от Бултрако. За мое щастие го имаха и струваше 5лв.,но не спря виенето.Проблема ми беше в лагера. Дано в твоя случай да се разминеш с о пръстен.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

утре ми предстои такава манипулация - но при мен виенето не се влияе от въртенето на волана, а когато подавам газ 
Въпреки всичко има някакво минимално омасляване по помпата - така че сигурно няма да е зле да се подменят тези у-ния (и лагера)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, да споделя опита си от днес. Ходих до бултрако Варна и казаха, че О-пръстенчето струва 5,60 лева, но го имало в София и до няколко дена щяло да дойде. Малко по надолу от сервиза на хонда, до гюрлата, има магазинче за лагери и всякакви О-пръстени нямаше точния размер 13x1,9 , а имаше 13х2 и струваше 0,20 лева, взех си две за проба. Прибрах се го смених и стана, шумът при въртене на волана изчезна. Специално благодаря на всички колеги и по специално на ЧОЧО. БЛАГОДАРЯ!!!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма защо,

Радвам се, че се е оказало от "скъпия о-пръстен :yes: "

Шума от въздух в хидравличната помпа е доста силен  :music:  и ако някой не знае за какво става въпрос, може да изпадне в ужас :punch:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Със сигурност във Варна има  места, където да произвеждат хидравлични у-ли и опръстени - размера е 13x1.9

Конкретно в моя случай спрях на място-сервиз където  се занимават с хидравлични у-ли. Питах имат ли размера - казаха Да.  Демонтирах си о-пръстена  и казах  "Ъ" след две мин. ми казаха "НА" срещу 50ст.  :yes: 

 

п.п.  НЕ отвивай болчето без да имаш нов о-пръстен, че става по-зле  :punch: 

     Звънни и в Буллтрако, ако го имат едвали ще е повече от 2-5 лв.

Къде в София мога да кажа "Ъ" за да ми кажат "НА" :) :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Би трябвало да намериш тук: http://www.hubata-seals.com/bg/    

 

При мен стана януари, в раьона на Военна Рампа, с риск да те заблудя:  https://www.google.bg/maps/@42.7280491,23.3254907,50m/data=!3m1!1e3?hl=bg

Ако не намериш в Хубата пиши и ще видя мястото точно, ежедневно съм в раьона.

Редактирано от ЧОЧО

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Колеги , оказа се че пистовия ремък ( на който са закачени , хидравличната и водната помпа, генератора и климатика ) е по-дълъг от този, който е по каталог .

Много е вероятно предишния собственик да е ремонтирал генератора и е възможно ролката да с по-голям диаметър от оригиналния. (за  момента нямам представа колко мм е "Ф" на ролката)
Но ако някой може да ми каже колко е оригиналната - ще съм много благодарен !  Тези данни ги няма по системите .. трябва да се премери явно 

CL9  /2006г./
К24 -190 к.с.

(и между другото виенето може да се окаже от генератора)

Редактирано от cK1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Оказа се , че и аз имам този шум/виене... На пр. ход не се чува, но като мръдна волана на място  2-3см, оборотите се вдигат до 8-900 и се чува. От друга страна и без да въртя волана, като вдигна оборотите малко над пр. ход и нагоре, се чува същото.

Как да разбера дали е О пръстена или лагера? В двата случая шумът трябва да е различен, но нямам критерий за сравнение...

То може и ролката на обтегача или генератора да е, но ми се струва, че идва откъм помпата. Тези дни ще сваля ремъка да пипна подозрителните неща, ще запаля без ремък, но едва ли ще разбера от къде е, те всички подозрителни неща тогава не се въртят...

На чертежа се вижда, че лагера на помпата е един, лесно ли се сменя или пълно разглобяване? (ако някой го е правил сам)

ЧОЧО какво искаш да кажеш с: "НЕ отвивай болчето без да имаш нов о-пръстен, че става по-зле" ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, мисля, че се вкарваш в "някъв филм" и от прочетеното тук търсиш "под вола теле" :yes:

Ако влиза въздух в хидравличната с-ма шума е такъв, че ще го чуеш на затворени прозорци и пусната музика :music: , а при повече въздух, волана ще се върти на пресекулки.

Нормално е да се вдигнат оборотите пре завъртане на волана 2-3 см. и да се увеличи леко шума - хидравл. помпа почва да работи!!! 

Ако свалиш шуцера на маркуча идваш от казанчето за хидр. течност към хидр. помпа, вероятността о-пръстена да спре да уплътнявава и 99%

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само леко да му рарместиш леглото на "О"пръстена,ще те вкара въздух в системата и се почва яко ручене, съпроводено с изхвърляне на хидр. течност от казанчето.Не е възможно да му намериш предишмото положение на този "О"пръстен при повторно поставяне. Не е за препоръчване да въртиш продължително време волана при наличие на въздух, за да не прецакаш лопатките на помпата! Има още един "О"пръстен,който се намира на изхода на маркуча за високото налягане. Оригинален е оранжев на цвят. Разглабяй само при наличие на нови такива!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, мисля, че се вкарваш в "някъв филм" и от прочетеното тук търсиш "под вола теле" :yes:

Ако влиза въздух в хидравличната с-ма шума е такъв, че ще го чуеш на затворени прозорци и пусната музика :music: , а при повече въздух, волана ще се върти на пресекулки.

Нормално е да се вдигнат оборотите пре завъртане на волана 2-3 см. и да се увеличи леко шума - хидравл. помпа почва да работи!!! 

Ако свалиш шуцера на маркуча идваш от казанчето за хидр. течност към хидр. помпа, вероятността о-пръстена да спре да уплътнявава и 99%

Описал съм симптомите, чак при музика няма да се чуе, но при затворени прозорци се чува като вдигна малко обороти. Както казах, шума се чува след вдигане на оборотите малко над пр. ход и нататък, а въртенето на волана води до вдигне до 8-900 (което е нормално), та шумът вероятно е от оборотите, не от въртенето..

Не е филм, шум си има и ще търся от какво е, за това питах лесно ли се сменя лагера на помпата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 Има още един "О"пръстен,който се намира на изхода на маркуча за високото налягане. Оригинален е оранжев на цвят. Разглабяй само при наличие на нови такива!

На дизела сменях маркуча за високо налягане с употребяван, защото протече около демпфера. О пръстена на щуцера на маркуча си беше черен и не съм слагал нов, маркуча си го имаше, завих болтовете на фланеца и всичко беше ОК...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:)

 Бултрако ми спукаха корпуса на помпата при подмяната на лагера и уплътненията ...



 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И понеже си търся помпа - за к20 и за к24 - някой знае ли със сигурност хидравличната помпа една и съща ли е ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:)

 

 Бултрако ми спукаха корпуса на помпата при подмяната на лагера и уплътненията ...

 

 

 

 

Искаш да кажеш, че не е лесна смяната? Все пак е странно, че е един лагер, не два...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря ! 

Има разлики се оказва 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

13514289_10207846784144761_739728554_n.j

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля , че ще е полезно за тези, които ще ремонтират сами.
Корпуса на помпата е спукан при този големия болт. От страни се вижда и заваръчен шев.(за да се ориентирате)
Казаха, че корпуса се е спукал при развиване.
В сервизната книжка пише, че се завива с усилие 49 нм.
 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

В сервизното ръководство за всяко болтче пише усилието, което се прилага в Нм, само един майстор видях да го спазва, от тези които съм посещавал.

Да не говорим за масления филтър, където пише че се завърта само и единствено на ръка, а моят беше сплескан, и неоригинален, а аз поисках Хонда филтър, а беше сложен Чемпиън.

Редактирано от crown_bg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вярно е ,резбата се пука при развиване.Всъщност като не иска да се развие се почуква с чук ,докато тръгне....някой път бая се почуква.Ако се напъне с голямо рамо се пука..

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля , че ще е полезно за тези, които ще ремонтират сами.

Корпуса на помпата е спукан при този големия болт. От страни се вижда и заваръчен шев.(за да се ориентирате)

Казаха, че корпуса се е спукал при развиване.

Предстои ми да сменям лагера, та е полезно да го знам.

Говориш за болта с вътрешен Torx? А защо трябва да се развие, какво има там?

 

Офтопик:

Отворих друга тема в "Общи", но никой не отговори... Става дума, за теми които следя, се абонирам за имейл известяване за нови отговори, но след време абонамента изчезва сам, трябва отново да се абонирам. Ето в тази тема съм писал, но абонамента го нямаше...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пак питам, защо болта с вътрешния Торкс ключ, трябва да се развива при разглобяване? За какво е той?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съжалявам , чак сега видях .
А, и снимката нещо не е излязла .
Да, за най-големия болт с вътрешен торкс става дума.
Образно казано - нищо няма .
Има някакво уплътнение, което няма никакъв смисъл от смяна,
image.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Понеже и аз съм инж. по душа - според мен проблема може да дойде и от това , че корпуса е алуминий (или сплав на алуминия) а болта е железен (сплав на желязо).
И ако се пробва да се развива на топъл двигател ще има проблем защото материалите топлоотдават различно  ! 
Алуминия се е свил защото е изстинал по-бързо, а болта напротив - стои си загрят и изстива по-бавно. От там ще се наложи допълнително усилие за развиване, което ще доведе до претоварване на корпуса, който евентуално няма да издържи. (т.е. или се загрява или се чака да изстине)

Както и да  е .... 

Редактирано от cK1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е защо да го развивам тогава? Искам да сменя само лагера, никакви уплътнения. Трябва да се свали рем. шаиба и капака отзад на пръв поглед... Така ли е?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някъде писах, че правих проби с допълнително казанче дали проблема/шумът е от задръстен филтър...Смених и течността с оригинална, нямаше подобрения.

Днес смених и лагера, става лесно, но при сглобяването нещо не съм направил както трябва, сега помпата не работи. Няма и шум, но не е сигурно, защото тя не е натоварена, не върти маслото. Разглобявах още един път, напълних я преди сглобяване с масло и нищо грешно не видях. Нещо генерално съм объркал/обърнал вътре.

Без хидравлика волана се върти трудно, но е управляема, така ще ходя на работа докато намеря решение... Ако се скапе- употребявана от eBay ще реши въпроса.

Някой знае ли някаква тънкост при сглобяването?

Редактирано от JapCar

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега моята, като я сглобяваха в Бултрако на два пъти се събираха и уточняваха положението на елементите помагайки си с тяхната програма от сервизния лаптоп.Това може да помогне.

post-32686-0-72074600-1471805841_thumb.png

post-32686-0-24857800-1471806161.png

post-32686-0-96505400-1471806173.png

post-32686-0-29630000-1471806190.png

post-32686-0-94127700-1471806207.png

post-32686-0-05650000-1471806222.png

post-32686-0-84992100-1471806235.png

post-32686-0-06223300-1471806250.png

post-32686-0-53239200-1471806263.png

Редактирано от JHM

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега моята, като я сглобяваха в Бултрако на два пъти се събираха и уточняваха положението на елементите помагайки си с тяхната програма от сервизния лаптоп.Това може да помогне.

Благодаря. Устройството вече го знам наизуст и съм го сглобил както е тук...Ще опитвам пак.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Карането без хидравлика е голям чанч... :) На скорост не е толкова зле, но при паркиране е ужас.

JHM оказа се, че моята се различава малко от снимките ти, намерих и видео, но и то е като на снимките.

Завъртях една част вътре малко, на друга дупка за един щифт и вече е ОК. Вероятно с едни части сглобяват няколко вида помпи, иначе е тъпо да се конструира така, че да може да се сглоби по различни начини...

Както и да е, изчерпих всички хипотези и виенето си остана, т.е. смених течността, лагера, нищо не помогна. Остана само да сменя всички гумени уплътнения вътре, да не би да има вътрешни пропуски... За съжаление тук не продават такива китове(комплекти) нито в Хонда, нито в други магазини, нито в ebay.

Има в американския ebay, но с доставката цената става като на цяла помпа втора употреба. Сега не мога да намеря линка, но са като тези:

http://www.autozone.com/external-engine/power-steering-pump-seal-kit/duralast-power-steering-pump-seal-kit/244525_0_0/?checkfit=true

Знаете ли в БГ дали се продават такива ремонтни комплекти, скоро си идвам и мога да взема?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Темата не е ли за Акорд 7?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, защо?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами защото е в раздела за Акорд 6.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...