Virgil 0 #1 Публикувано 25 Май, 2016 Здравейте,имам някакъв странен проблем в последно време. Преди около 5000 км смених 4 диска с накладки. И преди около 2000 км започна да тресе като натисна спирачките,но само в диапазона 70-50 км. Мога да натисна спирачките като карам с 90- няма проблем, като стигне до 70 почва да тресе, и на 50 км изчезва тресенето. Предницата е бетон,гумите са нови и балансирани,и вече идея нямам какво да гледам- помагайте! Между другото колата е сивик аеродек 1.4, ако има значение. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
fenabg 2981 #2 Отговорено 25 Май, 2016 Колата винаги има значение , вътрешните карета и дългата полуоска гледахте ли? 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Virgil 0 #3 Отговорено 25 Май, 2016 Цялата предница гледахме-здрава е! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
barsi 265 #4 Отговорено 25 Май, 2016 Това съм го брал като плод. Водачите на апаратите почистихте ли ги ? Отговора в 99% от случайте е НЕ. Вземи си грес, морска май се водеше. Като им кажеш за какво е ще те насочат. Високотемпературна ти трябва. Тресе при много леко натискане на спирачката, а като натиснеш педала спира, нали ? Сваляш накладката и смазваш водачите. При мен поне от това се оправи. Има вариант и да не са читави дисковете. п.п. С такава грес са оборудвани в пликче като от сметана за кафе самите накладки, или поне повечето. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Virgil 0 #5 Отговорено 25 Май, 2016 Само на задните апарати съм свалял водачите да ги раздвижвам,защото бяха сухи и задържаха,а за предните да си призная не! Но няма значение как натискам спирсчките в диапазона 70-50 имам чувството, че ще ми скъса ръцете! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ACID BURN 235 #6 Отговорено 25 Май, 2016 (Редактирано) Вибрации от волана при натиснат педал на спирачката знаеш, че се получава често от нагънати дискове. Щом са чисто нови и са се огънали значи спирачките не се връщат в изходна позиция и не позволяват на диска да се охлади или по-точно казано да се охлади равномерно. Разликата в температурите предизвиква вътрешни напрежения и в следствие на тях са и деформациите. Смяната на накладки като операция не значи само да се сменят накладките със нови. Трябва да се проверят: - Водачите на спирачните апарати, ако апарата е еднобутален (като в твоя случай е точно такъв) - Трябва да се проверят ушите на накладките, които влизат в жлебовете на спирачния апарат, дали ще се движат свободно. Ако не се движат свободно, а слагането на накладката става с чук, то тогава кажете ми как ще може тази накладка спокойно да се приближава и отдалечава от диска? Моето предпочитание е да могат да се движат, но да няма луфт. Така накладките няма да чукат при всяко натискане на спирачката, защото няма да имат луфт между себе си и жлебовете на спирачния апарат. След тези операции аз лично слагам медна грез на водачите и в отворите на водачите. Намазвам съвсем леко контактните точки на накладката със спирачния апарат. В зоната на пружините за накладката, за да може накладката да се движи по-свободно и да оперира по-свободно. Скоро време извърших тази операция след като не бях проверявал спирачките 3 години. Бяха ми монтирани накладки в сервиз и видях, че всъщност при монтажа на новите накладки те наистина са сменили накладките, ама не са се уверили дали спирачния апарат може да се движи и накладките могат да се движат. Трябваха ми отверка и чук, за да извадя накладките! Сигурен съм, че ако направиш тези процедури няма да мислиш за спирачките и няма да ти се огъват спирачните дискове. П.П.: Предполагам, че някакъв хармоничен резонанс е причината при 70 км/ч да тресе волана. Предполагам, че при 110-120 може би ще има отново вибрации при натискане на педала. Пробвай, може да греша. Но все пак обслужването на спирачните апарати и накладките при всички случаи е полезна работа, а медната грез аерозол струва 10 лв. и ще ти стигне за много време напред. Редактирано 25 Май, 2016 от ACID BURN 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
boiskii 353 #7 Отговорено 25 Май, 2016 И според мен е резонанс при тази скорост, а защо точно тогава - влизаме в сложни анализи. Трябвали са 2000км за се изкривят новите дискове поради проблем с апаратите...дали задържане на бутало, клеясала накладка във водач, блокирали водачи т.н. Иска си пълна профилактика на апаратите. След това дисковете може би ще трябва леко да се минат на струг? При мен също има леко биене при над 100 и скоро време ще се хвана да направя една профилактика на апаратите с медна грес и напасване на накладки ако има нужда. До струг не знам дали ще се стигне...ако не е много скъпа процедурата може и да ги мина. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Virgil 0 #8 Отговорено 25 Май, 2016 Благодаря за изчерпателните отгови Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2839 #9 Отговорено 30 Юли, 2016 И аз имах същия проблем с тресене при спиране. Две години какво ли не правих, а тресенето си оставаше. Миналата седмица смених водачите на спирачните апарати (и предни и задни) с нови. Смазах ги с медна грес. И о, чудо! Тресенето изчезна! При теб как се развиха нещата, колега? 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
goldbyrk 202 #10 Отговорено 30 Юли, 2016 От къде си намери водачи колега? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2839 #11 Отговорено 30 Юли, 2016 От най-обикновен магазин за авточасти в София. Ако това ще помогне... Предните са: QUICK BRAKE 113-1363x Задните са: QUICK BRAKE 113-1319x Полски са и са евтини. Задните ми излязоха по 11 лв. на апарат, а предните по 18 лв. на апарат. Колко са качествени - не знам. Като се разбият, пак ще ги сменя. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
bobchoo 139 #12 Отговорено 30 Юли, 2016 Имах същият проблем. Да си кажа, че накладките бяха износени. При смяната всичко беше старателно почистено,и смазано. Проблеми сега нямам. Наблюдавам само леко тресене при енергично спиране от 140 но това е в нормите все пак не са 20 км/ч. При акорда имахме задържали задни апарати. Резултатът е нови дискове и нови водачи. Самите апарати бяха почистени и промити. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове