Jump to content
Kossity

Сивик (8ма ген) - random misfire detected

Recommended Posts

Здравейте колеги,

 

Карам Сивик, бензин 1.8 хечбек, 2006. Наскоро се появи check engine грешка при работа на мотора над 4000 оборота. Гасене + палене = грешката изчезва и компютърът чисти, но след точно 4-5 мин и влизане отново в 4000 оборота, светва първо голямата Check engine грешка на дашборда, сменяйки се с VSA грешка

 

Компът показа ред неща -  P0301, P0302, P0303, P0304,P0300. Прилагам и снимка от диагностиката - тук.

 

Смених свещите(иридиеви) със същи такива (едно от първите неща посочени като troubleshoot), но грешката продължава да изскача. Смених и бензина със 100 октаново, но без ефект.

 

Някой сблъсквал ли се е с нещо подобно?

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Обслужване скоро правил ли си?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди месец точно. Когато я и купих.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

По принцип тази грешка може да се генерира от много неща. Като гледам има грешка за всички бутала. Затова си мисля, че не е свещите. Гледал ли си ЕГР в какво състояние е? Сложи малко добавка за прочистване на инжектори. Аз си вземам Redex една червена и съм доволен от нея. Сложи добавката и покрай колата поне половин час на стабилни обороти извънградско.

 

Акумулатор сменял ли си? VSA грешката светва веднага с паленето на двигателя или после. Това също е важно.

Редактирано от revenue

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Газ имаш ли ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря ви за отговорите.

 

ЕГР не сме гледали, но едно от предположенията бе тъкмо това. Утре ще го разкачим и ще си каже, най-малкото да се погледне и да се почисти. Акумулатор не е сменян също.

 

Иначе лампата светва при работа над 4000 оборота, опитвам все още да разбера в какви условия - по мои впечатления - при отнемане от скоростта. На градско каране проблеми нямам - като стъпя на магистрала ми изкарва грешка.

 

@Policeman - не съм слагал газ.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Нямаш ли някой приятел с подобна да му вземеш бобините за проба?Не е изключено да е от тях.

Редактирано от policeman

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам познат с S-Type, 2007. И тъй като със Сивика се опознаваме все още - не знам доколко са съвместими частите на отделните модели, но - да, и това е опция.

Друго предположение според компа е дебитомера, който ще тестваме да видим какви референтни стойности ще даде, после и ЕГР ще проверим. Мистерия, засега :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тайп С е просто визуална опция на модела,двигателя е еднакъв.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добра идея, ще пробвам. Благодаря.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Що не откачиш буксата на егр клапана и да пробваш по магистралата пак каквa грешка ще ти даде.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте отново,

 

Малко ъпдейти и от мен.

1. ЕГР клапанът беше доста замърсен - изчистихме го добре.

2. Почистихме и датчика на дебитомера със съответен препарат.

3. Прибавихме и добавка за прочистване на инжекторите.

 

С доста злобно (извънградско) каране успях да изкарам само малкия лед-индикатор engine горе вляво на дашборда. Направи ми впечатление, че при изключване и въртене на контакт - 5 пъти светва въпросния лед, след което изчезва. Почетох тук-там, оказа се че readiness codes на автомобила не са въведени. Намирам само общи ODB2 tutorials, но не и за конкретния модел на Honda. Някакви идеи?

 

Поздрави.

 

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега намерих и manual, в който пък пише следното (стр. 566) - http://prnt.sc/b3l85t

 

Някой от вас може ли да потвърди дали свети този индикатор на контакт 5 пъти?

 

Благодаря!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нормално е след като си имал проблеми от рода на P0300,Екуто да се самопроверява за да излезе от Limpmod.Заради евростандарта изискванията за екологията и катализатора са по-жестоки и съответно и диагностичните процедури са по дебели.Общо взето тия грешки ми излизат често заради бедни смеси и запушен катализатор.Самото описание на грешката обаче е доста по-сериозно и говори за компресия,натегнати клапани,скъсани вакууми и гарнитури на колектор,пробив във водна риза.При диагностика тия неща се хващат лесно от човек ,който познава и може да чете живите данни.В противния случай по бабешката можеш да сменяш части и да пробваш докато уцелиш иглата.Самодиагностиката и диагностиката хваща дори отстранен или запушен ЕГР,което трудно ,но се знае как реагира ламбда сондата при отваряне на ЕГР.

 

Проблема може и да е елемнтарен ,но може и да е сериозен.Тия грешки P0300-P0304 Влязоха някъде след 2000 година в употреба.Преди това нямаше физически как да се хване само от дистрибутора кой цилиндър прекъсва.Затова на фейсовете 2000-2002 започнаха да монтират допълнителен датчик на ангр.шайба на к.вал,който се ползва само за диагностика на тия 5 грешки и не участва в работата на мотора.След това с последователното изработване на искра,вече диагностиката е лесна,тъй като импулсите към бобините се подават отделно и се хваща коя не работи.Факта ,че при теб излизат всички цилиндри по отделно ми говори ,че проблема не е в бобина а в обща система-примерно гарнитура,вакуум,бенз,помпа или филтър/катализатор.

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за отговора. Ще се наложи да си мина читава диагностика с живо отчитане, защото така наистина има да търся игла в сеното. Просто ще изчакам да светне чек енджина отново, който очевидно в градски условия не излиза. Дали ще са Юбико или Омбре, ще проверя във форума за отзиви. Ще пиша при новини.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма нужда,В компа се пазят temp. и permanent грешки.Дилърския уред ги вижда и след откачане на акуту...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:thumbs1:  Още тези дни ще се пробвам в някой специализиран сервиз. Веднъж вече опитах да я проверя след светването на малкия лед индикатор по време на движение и изчезването му, но компа не го отчете...вероятно е до софтуер, хардуер и....майстор :) Дано не е някой тегав проблем.  :/

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

"може да е всичко, колата ти не върви, трябва да ни я оставиш"... рече шефът на Юбико и тресна капака. Записал съм си чинно час за другата седмица. Ще стане ясно..

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някой проверявал ли е клапани?

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Клапани не сме гледали. Отказах се от Юбико - нещо не ми харесаха. Някои с идея къде мога да и направя диагностика и четене на данни?

 

Благодаря предварително.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Нещо много противоречиви коментари за тях чувам, та се колебая все още. За Бултрако във форума също няма положителни отзиви.

Редактирано от Kossity

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Симтомите са ти като на натегнати клапани,а тях с диагностика няма как да ги хванеш.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

И натегнати клапани не са. След реглажа пак изкара грешката. В Бултрако е вече пети ден, резултат нямаме. Щели да гледат някакви датчици по В-тека сега,компресия също, но според мен и те не знаят какво да я правят.

Редактирано от Kossity

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След 10 (десет !) дни в Бултрако - пак съм в стартова позиция.

 

Съмнително е каква диагностика са ми направили също. По техни думи и реглаж на клапани бил извършен, за което силно се съмнявам. В крайна сметка със зор успях да си взема колата след безкрайно мотаене, лъжи, циркосване и разправии по телефона. Хвърлиха ми един бял лист с датата на встъпване, модела и номера на колата, ключовете и документите и приключиха.Тотално безхаберие и нежелание да те привлекат като клиент. 

 

Юбико съм ги отписал също. Други идеи при кой да отида в София имате ли, колеги?

 

Благодаря предварително.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги!

 

Реших, че може би все пак е редно да пусна някаква информация, макар и след година, а и в крайна сметка така можем да затворим темата (надявам се) .

Минах през смяна на веригата в края на миналото лято , но и това не реши въпроса. Беше и време и решихме, че може да подава различно инфо на коляновия и разпределителния вал, ала в крайна сметка си продължи с магариите. Пробвахме друг комп, сменихме кобилиците с такива от друг Сивик, минахме през всички датчици, сензори, кабели и прочее и пак - не и не....

... До март месец, когато злият дух напусна черната вещица и сега пори вятъра вече близо 5000км без проблеми. Майсторът, Слави от сервиза в Овча Купел, потвърди, че при последната смяна на масло е чистил профилактично отново инжекторите и като че ли това е сработило този път.

Друго нещо, което мислихме, че може да е в основата, но остава непотвърдено, е горивния филтър. При светване на резервоара за малко ниво на горивото и съответно пълнене, индикаторът 1-2 пъти не отчете пълненето и показваше отново същото. Слави спомена, че целият проблем би могъл да идва именно от филтъра на горивото, тъй като датчикът на резервоара е вързан с него и като нищо да прехвърля от единия на другия проблем, ако е дал фира.

Та, засега колата си върви без никакви симптоми на проблема, чукам на дърво...

Благодарско на всички отзовали се и се извинявам , че не писах по-рано - просто изчаквах развитие...

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...