goldbyrk 202 #1 Публикувано 29 Февруари, 2016 До сега сменям за 3-ти път маслото, откакто имам колата. Консумацията беше около литър, че дори и по малко на 10К километра. Зареждам едно и също масло всеки път, в един и същ сервиз. 10W40 на Бардал. При последната смяна преди 5-6К км. вече доливам втори литър и прогресивно си изчезва. Няма абсолютно никакъв дим, или омазняване по ауспуха, като разтрия с пръсти, черното се маха. Разхода на гориво е в норма. Няма течове. Освен да го гори, има ли друг вариант? ако се наложи ремонт на двигателя с качествени части( моля за препоръки за добри такива, алтернатива на оригиналните) и кои би било добре да се сменят? Ориентировачно, каква е стойността на един такъв ремонт за този двигател? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Anonimous 2 #2 Отговорено 29 Февруари, 2016 Здравей колега. Как установи разход 1л? Какво ще рече 5-6к - това си е разлика от 1000км. Лампа светвала ли ти е? По принцип се пълни до горе и се кара докато не светне лампата и после се долива да се види колко е изгорила колата. По принцип Бардал си е марка, НО не забравяй, че това е България - то пише Бардал ама дали е такова? Колко му е литъра ако не ме лъже паметта в Германия беше към 15евро. Според мен проблемите могат да се търсят в няколко посоки - кофти масло. Пак казвам, не че Бардал е лоша марка, напротив, а че МОЖЕ да си попаднал на МЕНТЕ. Аз лично карам на кастрол и съм виждал кастрол от 82лв без ддс за 4 литра и кастрол от 60лв за 4литра с ддс... Не ми става ясно - при последната смяна ли е този проблем или откакто я купи колата? Друг вариант е да има теч по колекторите и от там да го гори и да не се вижда по земята, но ме съмнява. Трети вариант е стилът ти на каране, но и там ще е разход 200-300гр, литър ми се вижда много. Виж си свещите - омаслени ли са? Ако не вади пушек и не ти е омаслен ауспуха няма логика да ти гори масло камо ли основен ремонт на двигателя. Компресия мерил ли си? Аз лично залагам че ти е менте маслото или имаш теч по колекторите или много си се филмирал. Бардал е малко екзотично масло за нашите географски ширини и според мен сипваш менте, а 1л за 6000км с кофти масло си е нормално да доливаш. За момента според мен си избий от главата основен ремонт само защото си долял литър масло. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
fenabg 2981 #3 Отговорено 29 Февруари, 2016 Anonimous - мани повече непиши никога в технически не ти е призвание. Лампата на нон витек светва на около 800 грама ти това как го приемаш. Не ми отговаряй. 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
fenabg 2981 #4 Отговорено 29 Февруари, 2016 (Редактирано) Грешка Редактирано 29 Февруари, 2016 от fenabg Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
goldbyrk 202 #5 Отговорено 29 Февруари, 2016 Според тебе дали съм се "филмирал", при положение че не ми е първа смяна и си познавам колата?!? Маслото си е от сервиза, аз не купувам маслото, нито си го сменям, но смяната е трета под ред. Теч няма. Вярно е, че я настъпвам доста, но не карам на прекъсвач, не минавам и 4500-5000 об/м. 1000км. не мисля че са много, в диапазона на 5000км., щото 2 литра на 5к и 2 литра на 6к, не е кой знае колко голяма разлика, пак е много. Масло съм си взел от общите поръчки и ще опитам с него като му дойде времето. Ако е от сегменти, това са си 2 литра на 5К и със сигурност ще има мазало по ауспуха, или ще припушва. Пускам на скорост по инерция, след това настъпвам, гледам в огледалото и... няма дим, няма нищо. Утре ще видя по въздушният филтър за масло. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Янушев 40 #6 Отговорено 29 Февруари, 2016 Колега и аз нямах мазно по ауспуха и не ми пушеше отзад,но си го гореше.Смених сегменти,лагери,гумички,шлайф.... и сега колата не го бара. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Anonimous 2 #7 Отговорено 29 Февруари, 2016 (Редактирано) Значи аз не съм се изразил правилно имах предвид задръж малко отваряне и смяна на сегменти и т.н. само на база доливане на 1л масло... Това имах предвид. Извинявам се ако съм обидил някой. ПП: Относно провека колко точно масло е изгорила как става по друг начин? Редактирано 29 Февруари, 2016 от Anonimous Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
fenabg 2981 #8 Отговорено 29 Февруари, 2016 Как моо ви роди главата да чакате една кола да и светне лампата........ За маслото. 5 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
goldbyrk 202 #9 Отговорено 29 Февруари, 2016 Нещо по темата....? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
civicgonemad 60 #10 Отговорено 29 Февруари, 2016 (Редактирано) Нещо по темата... Вариантите са 2- или теч или сегменти +гумички и прочее което клони към основния ремонт. Щом няма течове варианта е само един.Да има и вариант за по-лошо и некачествено масло, но разликата е твърде голяма. Малко песимистично погледнато... Ама... Редактирано 29 Февруари, 2016 от civicgonemad Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
kvd74 645 #11 Отговорено 15 Юли, 2016 Anonimous - мани повече непиши никога в технически не ти е призвание. Лампата на нон витек светва на около 800 грама ти това как го приемаш. Не ми отговаряй. Тези 800 гр. като общо количество в картера ли? За D15Z8 важи ли това количество или при друг минимум на маслото светва лампата? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
barsi 265 #12 Отговорено 15 Юли, 2016 Ахам. Преди години едни ана...сти на Твърди ливади ми бяха пренатегнали пробката и течеше масло. Като почна по завойте да светка лампата, доляхме 2.5 от 3.3 макс. Д14А2 80к на мотора нищо му няма за щастие. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Markony 2241 #13 Отговорено 15 Юли, 2016 Във форума е истината!Добре ,че е Фена да ви тегли майните... Темата отиде на никъде ,затова ще се намеся,пък ви си мърморете... Колега Голдбърг,Маслото Бардал не е нещо особенно,освен жълта боя и карирани флагове,на всичкото отгоре 10W-40 няма сертификат не само от Хонда ,ами от нито една японска кола,което значи ,че е толкова неотговарящо на изискванията ,че и Исузу не е дал сертификат,камо ли Хонда. Така че най-вероятно сте станали обект на поредната измама. Бардал имат масло 10W-40,което има някакъв сертификат,който удовлетворява донякъде Хонда ,но е само наливно или поне така твърди официалния вносител,но литъра му е 31 лв,Та за кое точно масло 10W-40 на Бардал говорим?По моите сметки ,ако са ви налели правилното масло сте платили 150лв за смяна на масло и филтър и имате 500 мл за доливане? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
fenabg 2981 #14 Отговорено 16 Юли, 2016 Anonimous - мани повече непиши никога в технически не ти е призвание. Лампата на нон витек светва на около 800 грама ти това как го приемаш. Не ми отговаряй. Тези 800 гр. като общо количество в картера ли? За D15Z8 важи ли това количество или при друг минимум на маслото светва лампата? Всички де.серии като цяло събират еднакво.Таа лампа японеца хубаво я сложи но като цяло светне ли е по скоро индикатор че.си счупил мотора, а липсата на масло е по дефаут. Глей ся да видиш коментари. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
goldbyrk 202 #15 Отговорено 16 Юли, 2016 Възможно е да е ментак маслото. Обаче при първите няколко смени не го буташе така. Последното масло което налях, бе от общите поръчки. Мотул 10/40 и резултата е същият. До към 4-5К км. пробег, не го бута, след това почва прогресивно да изчезва. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
fenabg 2981 #16 Отговорено 16 Юли, 2016 Сложи петронас 10/40 и пак пиши или 10/60 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Markony 2241 #17 Отговорено 17 Юли, 2016 5000km Са нормален пробег на градско за това масло.. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Legal 42 #18 Отговорено 17 Юли, 2016 И на мен след 5000 км. започва да се губи масло. Освен това, в топлото време, при скорост 140 к.ч. по магистралата, след час шофиране светва индикатора за ниво на масло. Спирам, проверявам-нямам загуба. Тръгвам и след 30 мин отново светва. Колата от както я имам е обслужвана единствено в официален сервиз, като за проблема на показва никакви грешки. Маслото е 5w30. Сивик, 2.2. дизел, N22A. Sent from my SM-G935F using Tapatalk Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Legal 42 #19 Отговорено 17 Юли, 2016 Да, но все още не съм я изкарвал на магистралата за по дълго време. Но поне градско спря да свети. Sent from my SM-G935F using Tapatalk Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
goldbyrk 202 #20 Отговорено 17 Юли, 2016 Тези 5000км. не са само градско, дори по малка част са градско. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Markony 2241 #21 Отговорено 17 Юли, 2016 Ок градски....,Ако маслото е Мотул 6100 10W-40 на извънградско би трябвако да изкара 6500-7000 км.Може би има друг проблем.Разход на гориво,прекъсване,някакви други проблеми ? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
goldbyrk 202 #22 Отговорено 17 Юли, 2016 (Редактирано) не съм. струва ми се нереално, при положение че пробега е по скоро извънградско. както казах, последното масло е мотул от общите поръчки. Мотора няма никакви проблеми. Всичко е в норма, лято - зиме, едно и също. Редактирано 17 Юли, 2016 от goldbyrk Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Markony 2241 #23 Отговорено 17 Юли, 2016 Общите поръчки не са застраховани от ментета.Направи капкова проба на маслото да видим какво си налял. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
goldbyrk 202 #24 Отговорено 17 Юли, 2016 Как се прави тази проба? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Markony 2241 #25 Отговорено 17 Юли, 2016 http://www.oil-club.ru/forum/forum/83-kapelnye-testy/ ще трябва малко да почетеш.Има приложение за андроид,което смята кога маслото е убито.. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ADH-Honda 773 #26 Отговорено 17 Юли, 2016 Катализатора стои ли си на колата или е изрязан ? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
goldbyrk 202 #27 Отговорено 17 Юли, 2016 Всичко си стои, вече дали има хляб в него, не знам. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ADH-Honda 773 #28 Отговорено 17 Юли, 2016 Ето защо колата ти отзад не пуши синьо. Катализатора спира всичката смрад и ако го има (както в твоя случай) няма да разбереш, че тази кола гори масло, ако ще да гори и литър на 1000км. Речеш ли да го резнеш ще видиш каква синя мъгла ще има зад теб. Та... за сегменти си. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
goldbyrk 202 #29 Отговорено 17 Юли, 2016 И в сервиза така ми казаха, но по добре било да не се хвърлям във този филм и да съм карал така. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Markony 2241 #30 Отговорено 17 Юли, 2016 В края на седмицата ще разглобявам D16 за сегменти,което вече пуши,мини да видиш какво е останало от сегментите.Разхода е 1л/1000км. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ADH-Honda 773 #31 Отговорено 17 Юли, 2016 (Редактирано) Да, вариантите са ти няколко: -караш така, дебнеш и доливаш; -сменяш сегменти, но като отвориш мотор, ще е срамота да не смениш кажи речи всики семеринги, гарнитури, лагери... и става много $$$ с доста често незадоволителен край (вероятността след ремонт пак да е маслар е голям, защото живеем в държавата на ментетата, а авточастите в БГ са 99% скапани китайски имитации с програмиран живот да изкарат един ден след гаранцията... човешкия фактор "майстори" изобщо пък не искам и да го споменавам); -купуваш друг мотор д14а4, да е читав мотор, да не е горач на масло. Д14 не са скъпи мотори и вероятно целия мотор + бурокращините в КАТ ще ти струват по-малко, от колкото горния ремонт... но пък остава въпросителната, да попаднеш на наистина добър мотор който да си заслужава упражнението (да не се окаже по-амортизиран и от твоя); -продаваш колата и търсиш друга. Най-дразнещо, мурдарско, примиримо и тъпо, но същевременно и най-прагматично и здравомислещо (от гледна точка на портфейла) като че ли е именно първия вариант - доливай си периодично масло някакво за 10ина кинта литъра и си свиркай. Докато има масло ще върви. Като спре - следващия такъв мотор за 300лв (или направо сменяш колата) и тва е. В крайна сметка това е една тъпа кола, един тъп консуматив, един предмет. Не трябва да ти държи напрежение и да го мислиш само все едно е болно дете. Ако те устройва така - доливай. Ако само ще го мислиш - някой от другите три варианта. Важното е ние хората да сме живи и здрави Бирници които да ти трошат нервите и парите бол. Редактирано 17 Юли, 2016 от ADH-Honda 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
goldbyrk 202 #32 Отговорено 20 Юли, 2016 Важно е, чувството на удовлетвореност! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове