Jump to content
goldbyrk

D14A4 - губи се маслото

Recommended Posts

До сега сменям за 3-ти път маслото, откакто имам колата. Консумацията беше около литър, че дори и по малко на 10К километра. Зареждам едно и също масло всеки път, в един и същ сервиз. 10W40 на Бардал. При последната смяна преди 5-6К км. вече доливам втори литър и прогресивно си изчезва. Няма абсолютно никакъв дим, или омазняване по ауспуха, като разтрия с пръсти, черното се маха. Разхода на гориво е в норма. Няма течове. Освен да го гори, има ли друг вариант?

ако се наложи ремонт на двигателя с качествени части( моля за препоръки за добри такива, алтернатива на оригиналните) и кои би било добре да се сменят? Ориентировачно, каква е стойността на един такъв ремонт за този двигател? 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега. 

Как установи разход 1л? Какво ще рече 5-6к - това си е разлика от 1000км. Лампа светвала ли ти е? По принцип се пълни до горе и се кара докато не светне лампата и после се долива да се види колко е изгорила колата. По принцип Бардал си е марка, НО не забравяй, че това е България - то пише Бардал ама дали е такова? Колко му е литъра ако не ме лъже паметта в Германия беше към 15евро. Според мен проблемите могат да се търсят в няколко посоки - кофти масло. Пак казвам, не че Бардал е лоша марка, напротив, а че МОЖЕ да си попаднал на МЕНТЕ. Аз лично карам на кастрол и съм виждал кастрол от 82лв без ддс за  4 литра и кастрол от 60лв за 4литра с ддс... Не ми става ясно - при последната смяна ли е този проблем или откакто я купи колата? Друг вариант е да има теч по колекторите и от там да го гори и да не се вижда по земята, но ме съмнява. Трети вариант е стилът ти на каране, но и там ще е разход 200-300гр, литър ми се вижда много. Виж си свещите - омаслени ли са? Ако не вади пушек и не ти е омаслен ауспуха няма логика да ти гори масло камо ли основен ремонт на двигателя. Компресия мерил ли си? Аз лично залагам че ти е менте маслото или имаш теч по колекторите или много си се филмирал. Бардал е малко екзотично масло за нашите географски ширини и според мен сипваш менте, а 1л за 6000км с кофти масло си е нормално да доливаш. За момента според мен си избий от главата основен ремонт само защото си долял литър масло.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Anonimous - мани повече непиши никога в технически не ти е призвание. Лампата на нон витек светва на около 800 грама ти това как го приемаш. Не ми отговаряй.

  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Грешка

Редактирано от fenabg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според тебе дали съм се "филмирал", при положение че не ми е първа смяна и си познавам колата?!? Маслото си е от сервиза, аз не купувам маслото, нито си го сменям, но смяната е трета под ред. Теч няма. Вярно е, че я настъпвам доста, но не карам на прекъсвач, не минавам и 4500-5000 об/м. 1000км. не мисля че са много, в диапазона на 5000км., щото 2 литра на 5к и 2 литра на 6к, не е кой знае колко голяма разлика, пак е много. Масло съм си взел от общите поръчки и ще опитам с него като му дойде времето. 

Ако е от сегменти, това са си 2 литра на 5К и със сигурност ще има мазало по ауспуха, или ще припушва. Пускам на скорост по инерция, след това настъпвам, гледам в огледалото и... няма дим, няма нищо. Утре ще видя по въздушният филтър за масло.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега и аз нямах мазно по ауспуха и не ми пушеше отзад,но си го гореше.Смених сегменти,лагери,гумички,шлайф.... и сега колата не го бара.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи аз не съм се изразил правилно имах предвид задръж малко отваряне и смяна на сегменти и т.н. само на база доливане на 1л масло... Това имах предвид. Извинявам се ако съм обидил някой.

 

ПП: Относно провека колко точно масло е изгорила как става по друг начин? 

Редактирано от Anonimous

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нещо по темата... Вариантите са 2- или теч или сегменти +гумички и прочее което клони към основния ремонт. Щом няма течове варианта е само един.
Да има и вариант за по-лошо и некачествено масло, но разликата е твърде голяма.  

 

Малко песимистично погледнато... Ама... 

Редактирано от civicgonemad

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Anonimous - мани повече непиши никога в технически не ти е призвание. Лампата на нон витек светва на около 800 грама ти това как го приемаш. Не ми отговаряй.

 

Тези 800 гр. като общо количество в картера ли? За D15Z8 важи ли това количество или при друг минимум на маслото светва лампата? 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ахам. 
Преди години едни ана...сти на Твърди ливади ми бяха пренатегнали пробката и течеше масло. Като почна по завойте да светка лампата, доляхме 2.5 от 3.3 макс. 

Д14А2 
80к на мотора нищо му няма за щастие. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Във форума е истината!Добре ,че е Фена да ви тегли майните...

Темата отиде на никъде ,затова ще се намеся,пък ви си мърморете...

Колега Голдбърг,Маслото Бардал не е нещо особенно,освен жълта боя и карирани флагове,на всичкото отгоре 10W-40 няма сертификат не само от Хонда ,ами от нито една японска кола,което значи ,че е толкова неотговарящо на изискванията ,че и Исузу не е дал сертификат,камо ли Хонда.

Така че най-вероятно сте станали обект на поредната измама.

Бардал имат масло 10W-40,което има някакъв сертификат,който удовлетворява донякъде Хонда ,но е само наливно или поне така твърди официалния вносител,но литъра му е 31 лв,Та за кое точно масло 10W-40 на Бардал говорим?По моите сметки ,ако са ви налели правилното масло сте платили 150лв за смяна на масло и филтър и имате 500 мл за доливане?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

 

Anonimous - мани повече непиши никога в технически не ти е призвание. Лампата на нон витек светва на около 800 грама ти това как го приемаш. Не ми отговаряй.

Тези 800 гр. като общо количество в картера ли? За D15Z8 важи ли това количество или при друг минимум на маслото светва лампата?

Всички де.серии като цяло събират еднакво.

Таа лампа японеца хубаво я сложи но като цяло светне ли е по скоро индикатор че.си счупил мотора, а липсата на масло е по дефаут.

Глей ся да видиш коментари.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Възможно е да е ментак маслото. Обаче при първите няколко смени не го буташе така. Последното масло  което налях, бе от общите поръчки. Мотул 10/40 и резултата е същият. До към 4-5К км. пробег, не го бута, след това почва прогресивно да изчезва.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сложи петронас 10/40 и пак пиши или 10/60

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

5000km Са нормален пробег на градско за това масло..

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И на мен след 5000 км. започва да се губи масло. Освен това, в топлото време, при скорост 140 к.ч. по магистралата, след час шофиране светва индикатора за ниво на масло. Спирам, проверявам-нямам загуба. Тръгвам и след 30 мин отново светва. Колата от както я имам е обслужвана единствено в официален сервиз, като за проблема на показва никакви грешки.

Маслото е 5w30.

Сивик, 2.2. дизел, N22A.

 

Sent from my SM-G935F using Tapatalk

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, но все още не съм я изкарвал на магистралата за по дълго време. Но поне градско спря да свети.

 

Sent from my SM-G935F using Tapatalk

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тези 5000км. не са само градско, дори по малка част са градско.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ок градски....,Ако маслото е Мотул 6100 10W-40 на извънградско би трябвако да изкара 6500-7000 км.Може би има друг проблем.Разход на гориво,прекъсване,някакви други проблеми ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

не съм. струва ми се нереално, при положение че пробега е по скоро извънградско. както казах, последното масло е мотул от общите поръчки.

 

Мотора няма никакви проблеми. Всичко е в норма, лято - зиме, едно и също.

Редактирано от goldbyrk

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Общите поръчки не са застраховани от ментета.Направи капкова проба на маслото да видим какво си налял.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Как се прави тази проба?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

http://www.oil-club.ru/forum/forum/83-kapelnye-testy/

ще трябва малко да почетеш.Има приложение за андроид,което смята кога маслото е убито..

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Катализатора стои ли си на колата или е изрязан ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всичко си стои, вече дали има хляб в него, не знам.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето защо колата ти отзад не пуши синьо. Катализатора спира всичката смрад и ако го има (както в твоя случай) няма да разбереш, че тази кола гори масло, ако ще да гори и литър на 1000км. Речеш ли да го резнеш ще видиш каква синя мъгла ще има зад теб.

 

Та... за сегменти си.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И в сервиза така ми казаха, но по добре било да не се хвърлям във този филм и да съм карал така.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В края на седмицата ще разглобявам D16 за сегменти,което вече пуши,мини да видиш какво е останало от сегментите.Разхода е 1л/1000км.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Да, вариантите са ти няколко:

 

-караш така, дебнеш и доливаш;

 

-сменяш сегменти, но като отвориш мотор, ще е срамота да не смениш кажи речи всики семеринги, гарнитури, лагери... и става много $$$ с доста често незадоволителен край (вероятността след ремонт пак да е маслар е голям, защото живеем в държавата на ментетата, а авточастите в БГ са 99% скапани китайски имитации с програмиран живот да изкарат един ден след гаранцията... човешкия фактор "майстори"  изобщо пък не искам и да го споменавам);

 

-купуваш друг мотор д14а4, да е читав мотор, да не  е горач на масло. Д14 не са скъпи мотори и вероятно целия мотор + бурокращините в КАТ ще ти струват по-малко, от колкото горния ремонт... но пък остава въпросителната, да попаднеш на наистина добър мотор който да си заслужава упражнението (да не се окаже по-амортизиран и от твоя);

 

-продаваш колата и търсиш друга.

 

 

Най-дразнещо, мурдарско, примиримо и тъпо, но същевременно и най-прагматично и здравомислещо (от гледна точка на портфейла) като че ли е именно първия вариант - доливай си периодично масло някакво за 10ина кинта литъра и си свиркай. Докато има масло ще върви. Като спре - следващия такъв мотор за 300лв (или направо сменяш колата) и тва е. В крайна сметка това е една тъпа кола,  един тъп консуматив, един предмет. Не трябва да ти държи напрежение и да го мислиш само все едно е болно дете. Ако те устройва така - доливай. Ако само ще го мислиш - някой от другите три варианта.

Важното е ние хората да сме живи и здрави ;) Бирници които да ти трошат нервите и парите бол.

Редактирано от ADH-Honda
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Важно е, чувството на удовлетвореност!  :tooth:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...