Jump to content

inspektora

Фен
  • Мнения

    764
  • Присъединил/а се

  • Последно посещение

  • Days Won

    8

inspektora last won the day on Април 22 2023

inspektora had the most liked content!

Обществена Репутация

422 Good

Относно inspektora

  • Ранг
    Потребител

Profile Information

  • Кара
    HONDA C-RV 2.2 i-ctdi 2009
  • Пол
    Мъжки
  • Място
    Варна

Последни посетители

7033 профилни разглеждания
  1. От доста време имах едно тракане/чукане при каране по дребни неравности като павета, черни и чакълени пътища. Многократно съм изследвал окачването в различни сервизи, но всичко изглежда здраво. Вече бях решил да започна да сменям по метода проба-грешка, но ми дойде спасителната мисъл за спирачните апарати. Тествах ги с разклащане на ръка и се оказа, че преден десен и двата задни си почукват. Проведох си кратко обучение с четене на форуми и гледане на видеа по темата и реших да действам самостоятелно. По всеобщо мнение, чукането идва от водачите и хлабината, която имат към супорта. Тази хлабина не е случайна, а служи да поеме топлинното разширение на материала, което се получава в резултат на действието на спирачния апарат. Лечението е гресиране на водачите в най-лекия вариант, подмяна на водачи в по-тежкия и най-накрая подмяна на супорта, ако леглата са разбити. Подготвих се, като купих два ремонтни комплекта - преден и заден. Разликата е, че задните водачи са малко по къси от предните. Ето така изглежда комплекта: Вече подготвен теоретически и технически, не беше сложно разглобяването и обслужването. Оказа се, че водачите ми са в много добро състояние и нямат нужда от подмяна (имам вродено нежелание да сменам здрава оригинална част), така че само ги гресирах с приложената в пликчето грес. Тествах колата при следващия ми риболов по тежки язовирски терени и чудото се случи - тракането изчезна . Колко ще е трайно времето ще покаже. Сега да обясня някои детайли - както се вижда на снимката, водачите са различни - единият е чисто метален (PIN, GUIDE), а другият с гумена втулка (PIN, LOCK). Трябва да се помни, че на предните апарати металният се монтира е отгоре, а на задните - отдолу. Има си причина да е така, но сега няма да навлизам в подробности. Трябва да се ползва специална грес за водачи или друга високотемпературна и синтетична, да не повреди гумените маншончета. Проблем е да се намерят точните ремонтни комплекти, защото се продават много видове и не е ясно кой става, кой не и кой заден, кой преден. Аз купих 4 бр. и двата ще ги връщам, защото не стават. Ето кои проверено стават: FEBEST 0174-ZRE151R-KIT - за предния апарат и QUICK BRAKE 113-1384X - за задния апарат. Това е колеги, дано да съм бил полезен!
  2. @Bizzito Сега, като ти гледам свещите, се върнах мислено в 90-те години на миналия век, когато имах вехт Ескорт със същия проблем на единия цилиндър. Вложките на клапаните бяха сменени, така че проблемът беше от бутало-цилиндровата група. Тогава продаваха една вълшебна швейцарска добавка Lubrifilm, която е един вид реметализатор. Започнах да слагам на всяка смяна на маслото и свещта се изчисти напълно. На последната смяна, преди да продам колата не сложих и отново беше започнала да се цапа и омаслява.
  3. @Plevelcho Този мотор е венецът на дизелите на VAG . Великолепен агрегат! Дано не е последния ... А по отношение на скоростта, искрено те съветвам да не правиш повече такива експерименти, освен на високоскоростните германски магистрали.
  4. Не се занимавай с глупости преди да стане ясно каква е ситуацията с турбината. Както казах демонтажът и монтажът на турбината са тежка работа и ще струват вероятно повече от ремонта ѝ.
  5. Едва ли ще ти върши работа, но за Варна мога да препоръчам сервиз Миямото (ще го намериш в нета). Сервизите, които ремонтират турбини, обикновено не се занимават с монтаж и демонтаж, а искат свалена турбина. Най-добре първо да се отиде в сервиз за диагностика (като Миямото) и по тяхна преценка да се сваля и да се носи за ремонт. Демонтажът на турбината на ЦРВето е тежка работа. Ако ще се ремонтира, приготви хилядарка поне, но не се филмирай предварително. Леко виеща турбина може да изкара 100-тици хиляди км.
  6. Всеки турбо компресор може да създаде проблем. Виенето може да е от счупена лопатка, което е сериозен проблем, а може и да е от леко разбалансиране и да няма проблем да се кара колата. Трябва да се види и чуе от опитен специалист и той да прецени. Така с хвърляне на боб във форума няма да стане.
  7. Хм, тук нещо не е наред. Винаги, когато работи климатика, перките трябва да въртят. Така е при всички автомобили. Нещо бъркаш, струва ми се.
  8. По принцип, при външна температура под 5 градуса, автоматично се включва климатика за премахване на запотяването (едновременно с това тръгват и охлаждащите перки), като това не е съпроводено от светване на индикацията А/С. Съответно се появява и специфична миризма от климатичния радиатор. Това поне е при моето CR-V. Доколко е относимо към твоя случай сам трябва да прецениш, но много съвпада. Загубата на антифриз е отделна тема.
  9. Легенди и митове ... Веригите безпроблемно изкарват 350К при правилна поддръжка. На това ако му викаш консуматив ...
  10. И аз това установих след известно проучване и затова търсих кола с този двигател. Направих обслужване със смяна на ангренажен комплект, водна помпа, пистови ремъци и антифриз и помолих в сервиза да прослушат клапаните дали имат нужда от реглаж. Според тях няма нужда. Но все пак Клиото си е бюджетна колица - имаше едно скърцане при преминаване през големи неравности и гърбици и се оказа, че е от тампоните на макферсоните. Смених и тях и нещата се оправиха. И това на 85К Съединителя също е тръгнал и отделя по-горе, но има още доста хляб в него. Тествах едно Клио на 104К, чийто съединител си беше за смяна вече. Верно, че са служебни коли и се карат без пощада, ама чак толкова ...
  11. Е, пропускаш и социализЪма, който е и научно обоснован от изтъкнати учЕни, но практически се оказа, че е най-непригодния и най-кратко съществувалия строй, който може да се поддържа само чрез репресивно тоталитарно управление и затворени граници. Остана да съществува в този си вид само в Северна Корея. Те си знаят как ....
  12. Темата е стара, но искам да я затворя и да потвърдя, че проблемът беше в ролката на алтернатора. Дано да съм бил полезен!
  13. Не се налага, ако моторът е изряден - аз не доливам между смените от 10-12К. Същевременно не е драматично на 7К да ти е паднало нивото на маслото. Очевидно колата е патила щом е с ново турбо и т.н., тъй че няма нищо учудващо. Може да минеш на 5W30 C3 масло и да видиш дали това ще помогне. Високите обороти, респективно скорост също вдигат разхода на масло.
  14. Честно казано, мен много рядко ме спира полиция и общо взето проявяват уважение. Веднъж се случи да се прибираме от някъде през нощта в града (Варна), като жена ми караше и ни спряха едни младоци да се заяждат, че били с включени светлини, а тя не им давала път ли, че не спряла ли - не помня вече. Аз понеже умея да разговарям с такива, бързо ги охладих без конфликт и си тръгнаха без последствия. Има един код, който човек трябва да ползва при разговор с полиция - да не се правиш на интересен и да не търсиш конфликт - правиш ли го, почти винаги си губещ. И разбира се - да не си в нарушение .
  15. Решихме да сменим вехтото Меганче на жена ми с нещо по-ново, бензиново и градско и аз като филтрирах колиците в В-класа, внимателно избягвайки 3-цилиндрови турбо мухи и други съмнителни експерименти, стигнах до някои модификации на Клио, Поло, Фиеста и Корса. Някой ме пита - що не гледате Джазки. Ами гледахме, но жена ми, като я видя отвътре каза - аз такова тамагочи не искам да карам . След последната цедка, най ѝ хареса Клиото, пък и се оказа, че има най-много оферти (почти целия парк на търговци-диструбутори стъпва на него). И така - в понеделник се прибрахме от София с "новото" Клио IV фейс 2018 г., 85000 км., закупена от първия собственик - търговска фирма, която си сменя автопарка и разпродава стария. Бяла, ниво на оборудване Life, мотор 1.2, D4F 740, 75 кс. Удивително запазена като за служебна, напълно обслужена, с пренебрежимо дребни забележки по боята. Много свежа като модел, стегната и чевръста колица. Отлично балансирано окачване, прилична (като за градско каране) тяга и усещане, като се качих за първи път, че всичко си е на мястото и се чувстваш у дома София-Варна даде разход 5,1 л/100 по борд, умерено каране (все пак непозната кола). С 5-степенна кутия е и жена ми каза, че при по-висока скорост моторът ставал шумен (аз карах Хондата). Нормално - градска кола. Скоростите влизат като в масло. След нея като се кача в ЦРВ-то, все едно карам ЗИЛ (поне така си го представям). С две думи - не случайно е най-разпространената колица в този клас.
×
×
  • Създай нов...