-
Мнения
747 -
Присъединил/а се
-
Последно посещение
-
Days Won
4
HondaExplorer last won the day on Август 23
HondaExplorer had the most liked content!
Обществена Репутация
286 GoodОтносно HondaExplorer
-
Ранг
Just loyal fan
- Рожден ден 7.02.1979
Profile Information
-
Кара
CIVIC VII 1.6 FACE LPG, а преди караше: 5 години CR-V 99, 2 години CR-V 05 дизел, но верният му приятел за 10 години остана Accord VI 2.0, auto, Executive SE, ROMANO LPG
-
Пол
Мъжки
-
Място
Бургас
-
Интереси
стрийт фитнес, колоездене, туризъм, приложна психология
-
Да, от клипа не става много ясно, чак към края сякаш долавям нещо като изсвирване. По спомен от моето CR-V 2005, турбото се активираше около 2200 об./мин точно когато се чува при теб звука. Звукът трябва да е като приятно свистене, никакви виенета и сирени. Вкарай го в обороти в движение от към 2200 до 3500 и пусни нов клип. А и за маслото чакаме отговор.
-
Благодарско, Дани! Експериментът е към края си въпреси, че исках да избутам още 2000км лятото и за зимата, когато не карам толкова да си имам съвсем ново масло за студените стартове. Експериментът е ценен тай като показва, че и най-хубавото масло може да се скапе от кофти условия и обратното, с по-евтино масло да се изкарат повече километри и да се сложи по-качествено при предстоящо каране при по изискващи условия. Какво му е на сезона? Двигателя си работи при нормална температура, вече уточних че не карам над 2800 оборота. От какво ще намалее допълнително вискозитета, нямам данни да смесва масло и бензин. TBN не се ли убиваше най-вече от замърсяванията? Ясно е, че маслото ще се сменя, но не съм убеден, че състоянието на доста масла, чиито какпови проби са били поствани тук и не са достигнали 8000км е по-добро. п.п. TIPS , мотивиран от похвалите на Дани @dandilov , за колегите които искат да създадат хубава капка ето какво правя аз: До около 5-тата минута капката капва сама после вече трябва докосване което крие риск да се докосне хартията с щеката. Важно е хартията да е абсолютно хоризонтирана и да остане такава докато се разнесе. И най-вече да не се лашка тъй като ядрото губи форма. Аз оставям хартията върху картонена чашка от кафе машина на хоризонтална основа без да има допир с друго отдолу. И те така.
-
Оп, обещаната капка на 15 000 км. след опресняването с 500мл. масло преди 2000км. 1) Автомобил – Honda Civic, D16V1, ръчни скорости, 2005г.; 2) Масло – ENEOS HYPER MULTI 5W-30 3) Маслен филтър – FILTRON; 4) Общ пробег на автомобила – 221 800 км; 5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата –15000 км; 6) Цикъл (извънградско/градско – 80/20; 7) Средна скорост ≈ нямам идея; 8) Сезон на експлоатация – от 12 2024 до 08 2025 включително 9) Моточасове – не ги смятам обаче почвам да си мисля че са разпределени по равно градско и извънградско, съдейки по часовете прекарани в задръствания. 10) Изразходвано гориво – LPG около 950 литра и един резервоар бензинец. 11) Kтм...... 12) Пробата е взета от напълно загрял двигател след извънградска експлоатация 5 минути след гасене и е сушена 24 часа на стайна температура; 13) Обем на налятото чисто масло при смяната – около 3,5 л; 14) Доливане на масло –да 500мл. преди 2000 км., 15) Други - капката капна сама. Сканирано с 600 х 600 dpi автоматични настройки за цветове.
-
И аз да прехвърля от капковата тема, която при отварянето на тази дискусия явно почва да губи стойност и де вика Цецо сигурно по добре да трием с пръсти??? Тука не разбрах какво влияние оказва жегата навън, като двг-то е на сянка все пак под капака и си работи кротко при цели 80-90 градуса? Едва ли зимния режим със студени стартове и кондензи в маслото са по-добри. LPG-то и то къде бърка, че е по-сухо гориво ли? Тоест избирам „качествения" бензин дето щади двигателя или кофти газта дето щади маслото, то пък уж трябва да щади двигателя. Абе крива работа откъдето и да го погледнеш.... п.п. за статистиката оборотите извън града рядко ми надвишават 2500 об./мин. п.п. Не знам и тоя Равенол какво сте го издигнали в култ, гледал съм тестове на триене и не се представя блестящо. Има толкова други масла, които ще свършат същата работа за по-малко пари.
-
Начи след 20 дена пускам тест на 15000км и решаваме ко прайм и дали да го добутам до 20000км.
-
Да, точно заради преобладаващото извънградско си позволих да продължа след 10000км, иначе за моточасовете ако това е времето в което ми работи двигателя, само за последните два месеца и близо 6000км имам по 2 часа на ден каране ( ако това са моточасове то 120 мото часа, ако смятам 60 дни), като 60 часа от тях са задръствания. Честно казано бих го карал поне до 150000 км така заради експеримента обаче вече е под средата на щеката и долях около 500мл. да го вдигна до горе и да го опресня. Сега вече ще избутам до 15000км, но не знам има ли смисъл да пускам тест при положение че около 15% от общия обем е опреснен.
-
Айде морски поздрав пак от мен! Преди да са ме налазили критиците, да кажа че това по-долу е в името на експеримента. Не правете това вкъщи и си сменяйте маслата навреме! 1) Автомобил – Honda Civic, D16V1, ръчни скорости, 2005г.; 2) Масло – ENEOS HYPER MULTI 5W-30 3) Маслен филтър – FILTRON; 4) Общ пробег на автомобила – 219 800 км; 5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата –13000 км; 6) Цикъл (извънградско/градско – 80/20; 7) Средна скорост ≈ нямам идея; 8) Сезон на експлоатация – от 12 2024 до 07 2025 включително 9) Моточасове – не ги смятам ; 10) Изразходвано гориво – LPG около 800 литра и един резервоар бензинец. 11) Kтм...... 12) Пробата е взета от напълно загрял двигател след извънградска експлоатация 5 минути след гасене и е сушена 24 часа на стайна температура; 13) Обем на налятото чисто масло при смяната – около 3,5 л; 14) Доливане на масло – не, 15) Други - капката капна сама. Сканирано с 600 х 600 dpi автоматични настройки за цветове.
-
Не мисля, че е бедна, вървежа е добре има отлична отзивчивост, дългия трим е в норми щом не вдига чека, мисля под 5% беше последно, свещите при последната проверка даже не бяха чисто бели по изолатора ами имаха на места от онзи приятния блед керемиден цвят. Карам в 90% от времето с 80-90км/ч което е малко преди да включи V-тека на около 3000 об/мин, който тука е за икономия както си споменал, а не толкова за вървеж. При това каране бордът отчита 4,5 л/ 100км среден разход, което реалистично е + 1,5л на газ или около 6л/100. Между другото малко офтопик, но свещите са евтино китайско DENSO KJ16 CLR11 и да чукна на дърво са безупречни към момента въпреки постоянните препоръки, които чета да се кара само с NGK и как щяло да прекъсва и забива с DENSO.
-
Жимо здраво в разгара на лятото! Втори тест маслото на Сивика. 1) Автомобил – Honda Civic, D16V1, ръчни скорости, 2005г.; 2) Масло – ENEOS HYPER MULTI 5W-30 3) Маслен филтър – FILTRON; 4) Общ пробег на автомобила – 216 800 км; 5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата – 10000 км; 6) Цикъл (извънградско/градско – 80/20; 7) Средна скорост ≈ нямам идея; 8) Сезон на експлоатация – от 12 2024 до 06 2025 включително 9) Моточасове – не ги смятам ; 10) Изразходвано гориво – LPG около 600 литра и един резервоар бензинец. 11) Kтм...... 12) Пробата е взета от напълно загрял двигател след извънградска експлоатация 5 минути след гасене и е сушена 36 часа на стайна температура; (не прецених правилно тайминга на пробовземането) 13) Обем на налятото чисто масло при смяната – около 3,5 л; 14) Доливане на масло – не, 15) Други - капката капна сама. Сканирано с 600 х 600 dpi автоматични настройки за цветове.
-
Само аз ли виждам жълто, мистериозно хилещо лице в тая капка, баси?
-
Здравей, благодаря за отговора! Нямах под ръка скенер и този вариант беше единствения по-видим за да видя оставащия външен ореол прясно масло. Следващия тест определено ще е със сканирана проба. Иначе относно средната (средно претеглената) скорост е напълно възможно да е 100км.ч, понеже много зависи от спецификите на града и съответно скоростите в градския и извънграския интервал. Ето моята математика: Смятаме средно претеглено, а не средно аритметично, тоест: 5000км х 80% / 120 км/ч + 5000 км х 20% / 60км.ч = 50 часа. пътно време. Съответно 5000км / 50 часа пътно време =100км./ч Сега и градското ако трябва да смятам колко време съм по преобладаващи околовръстни пътища с 80км.ч, колко по светофари и вътрешни улички с 30-40км.ч. ще се усложни сметката. Друго обаче е по-интересно тук и не знам дали не е обсъждано, а именно това което са писали поляците и кое качество на маслото влияе на това: "We strongly advise against using it in cars exposed to the LSPI phenomenon, but it can be used without a problem in MPI and diesel engines. In our opinion, it will work great in naturally aspirated petrol engines" и още нещо от един тред с разяснение по въпроса: LSPI - Low Speed Pre-Ignition This applies to turbo direct injected gasoline engines. I'm a couple years late but I just stumbled across this and thought r/cars might like to know about this as it is entirely relevant today. Knock is bad, pre ignition is way worse. During a typical pre-ignition event in-cylinder pressures are greater than 160bar, or ~2300 psi. (pressure sensor couldn't read any higher) Normal peak pressures at these RPM is ~80bar or ~1200 psi. Occurs at low RPM (1.5-2k) during high boost/high load operation. Caused by high boost(hot air), in cylinder EGR(using cam phasers to trap exhaust gases, more hot air), and oil build up on top of piston rings(extra fuel).
-
Привет в мазната тема. Първо тестче и от мен на Сивика, с абсолютно рандъм масло, което взех около Коледа, колкото да знам, че е сменено. Ползвам шаблончето на колегага отгоре. 1) Автомобил – Honda Civic, D16V1, ръчни скорости, 2005г.; 2) Масло – ENEOS HYPER MULTI 5W-30 3) Маслен филтър – FILTRON; 4) Общ пробег на автомобила – 211 800 км; 5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата – 5000 км; 6) Цикъл (извънградско/градско – 80/20; 7) Средна скорост ≈ 100 км/ч; 8) Сезон на експлоатация – от 12 2024 до 03 2025 включително 9) Моточасове – не ги смятам ; 10) Изразходвано гориво – LPG около 300 литра и един резервоар бензинец си е заминал вероятно общо за цялата зима. 11) Kтм...... 12) Пробата е взета от напълно загрял двигател след градска експлоатация 5 минути след гасене и е сушена 24 часа на стайна температура; 13) Обем на налятото чисто масло при смяната – около 3,5 л; 14) Доливане на масло – не, 15) Други - капката капна сама, даже имаше една по-малка отстрани там където ядрото не е толкова добре изразено, вероятно са се слели. Снимано е с телефон с бекраунд от дневна светлина. Качвам и скрийншот на спецификация и коментари от полския маслен форум. Мисля че е добро масло за цената си, ще го видя след още 5000км.
-
Здравей колега, благодарим за обратната връзка, въпреки че малко съдействие си получил тук, но пък и информацията е била оскъдна дори и за онлайн фърляне на боб. Относно смяната на лагерите на коляновия вал имаше ли чукане или други симптоми, които са го подсказали? Основни или биелни лагери и на всички цилиндри ли бяха зле? Доколкото съм чувал D17 двигателите имат чести такива проблеми особено при 4-ти цилиндър.
-
Здравей колега! Пиша "колега", защото макар и да нямаш още кола вече си усетил духа на хонда. Поздравления за подредения и любезен първи пост, надявам се повече колеги да го оценят и се включат. Накратко от мен: От над 15 години избрах да карам хонди и всички те станаха част от живота ми с всичките си недостатъци и кусури на конкретните екземпляри. Перфектен автомобил няма! Няма абсолютно никаква гаранция, че ако вземеш Тойота ще случиш на безупречен и дълговечен автомобил. Факторите са много. Не случайно джазът е лидер в много класации и е търсен, а за съжаление тези, които го продават знаят това. Вероятно част от колегите ще ти кажат да четеш и че е обсъждано кои са слабите места , но голяма част са забравили антусиазма и порива на човек да стане притежател на собствен автомобил от любимата марка. Ако не бързаш задълбай, но рискуваш отчаяш още на ниво четене и това ще е валидно за всяка марка и модел. Понеже търсих преди няколо месеца предходната генерация, но имах и опция за Сивик ето какво гледах аз на джазките: На първо място ръжди- задни вежди, отдолу, както и при резервна гума. Обикновено ако в двигателния отсег е ръждиво, голяма е вероятността да има ръжда и на тези места дори и да са прикрити, но обратното не е винаги валидно. Шум от скоростната кутия, имат пролем с първичен вал, понякога на място с натискане и пускане на съединителя е трудно да се хване, затова трябва да се ослуша и в движение. Разбира се и тук се правят магарии с добавки. Работа на двигателя. Джазът работи тихо и равномерно, буквално цъка. На някои екземпляри съм улавял почукване на студен двигател което изчезва бързо. Виене от задни главини, улавя се в движение, ако екземплярът като цяло си заслужава може да се направи копромис и да е повод за отстъпка. Моят съвет е да си потърсиш непретенциозна кола от предходната генерация на джаз, фейслифт след 2005 (климатроник и по-новото аудио, а спорт версията са с по-хубавата тапицерия и ел стъкла и отзад, както и брони които изглеждат по добре и не са много по ниски), п.с. по едно време реших да кръшна и да огледам тойота ярис. Еми не се получи...
-
Цецо, нима имаш предвид, че повечето хонди каращи предимно в градски цикъл са с омазнени ауспуси, щото ако е така веднага слизам да снимам опровержение. Визирам омаслени ауспуси, а не просто почернели. Мислиш ли, че ако това е факт, няма да се отрази фрапиращо на ауспуха без значение режима на каране?