Класация
Popular Content
Showing content with the highest reputation on 1.01.2024 in Мнения
-
3 точкиЗапочвам хронологично. - Ревизия на алтернатор- смяна на четки и диоден блок- 180лв. - Смяна на дясната полуоска- афрърмаркет, избихме и каретата и сложихме ОЕМските- понеже се счупи между Благоевград и Банско с всичките разправии- 500-600лв. - Два шарнира- 140лв. - Реглаж на клапани, обслужване на стартер, смяна на масло( Равенол 5в30 и филтри от Наско от общите поръчки)- към 350лв. След реглажа и сложената гарнитура Елринг започна да тече. Понеже ми трябваше колата за седмица и сложихме силикон. Оня ден пак протече. Поръчал съм комплект ОЕМ гарнитури, голата 47 лв и 4те за бобините 72лв. Тия дни ще се слага. - Гарнитура всм. колектор - ОЕМ, 30ина лв. май беше - Свещи НЖК - 46лв. - Акукумулатор Yassa 50 ah- 140лв. - Смяна на спирачна течност(Равенол), опресняване на скоростната кутия(ОЕМ), течност на съединителя, наложи се и горната помпа да се смени(ОЕМ от морга- 60лв и не скърца засега)всичко към 200лв. , с труда - парктроник- 90лв, със слагането - USB aux чейнджър от Алиекспрес - 45лв. - Последно смених постовия ремък с Контиментал - 45 лв. Започна да тропа след смяната! Ще го потърпя още малко и ще сложа друг Граждански, винетки, горива, нови джанти за лятото(300лв ) и другите пошибалки от Алиекспрес не ги броя Горе долу е това.
-
2 точкиЧета за премеждията относно гарнитура капак клапани, та това лято ще регулирам клапаните и пак превантивно поръчах от amayama.Така или иначе за да запълня доставката от 6,56 Е си взех и ОЕМ 2те Vtec гарнитури и клипсите за едната страна на лайсните преден прозорец. Като се рових за инфо се препоръчва при смяна на гарнитурата на капак клапани на местата където са прави ъглите да се добавя и силикон ОТ ВЪНШНАТА СТРАНА НА ГАРНИТУРАТА. Vtec гарнитурите си ги сменях сам както и всички дребни ремонти (профилактика стартер, смяна антифриз с три промивки, предни спирачни дискове с профилактика спирачни апарати, смяна на маншон външно каре и т.н.). Е, регулирането на клапаните вече ще е в сервиз. Там не смея! Много от нещата ремонтирам благодарение на форума, а и е удоволствие за мен! Благодаря Ви за всякаквата информация която споделяте и затова гледам да споделям и аз полезна такава!!!! Последната пратка от Япония ми дойде директно в пощенския клон по местоживеене и митото и ДДС-то си бяха начислени. Нямаше нужда от ходене до митницата и занимаване с документи и освобождаване на пратки.
-
2 точкиАйде, готово - Честита Ви новата 24-та! Бог здраве да Ви дава, 366 дена х 24 часа. Късмет, успехи, оптимизъм и вътрешен мир! Дарявайте добро - единственото което с раздаване се натрупва в нас! Благодаря Ви че сте тук, в този нет оазис и споделяте себе си! И кураж + постигане на мечтите!
-
2 точкиСтефчо е пич, достави ми един чарколяк ОЕМ с комуникация само по месенджера без телефони и тем подобни, на юнашко доверие, отвърнах му със същото. Добро отношение.
-
2 точкиАз действам малко превантивно. Четох за слабите места и си поръчах пълния комплект от amayama.com. Още не се е налагало да я рециклирам, но да съм готов в предвид 1 месечното пътуване на частите от Япония. Излезе ми 42 Евро и 15на лв. митница. Така или иначе излизат на половината цена от предлаганите в BG и гаранция, че всичко е оригинал. При необходимост бих проверил Стефан какво предлага, че ми харесва ориентирането му към нишата да доставя ОЕМ от Япония.
-
2 точкиАй да не си капо... (ама докат си пиша и ме изпреварили) Не си падам по воденето отчети и не мога, такъв подробен доклад, да напиша. Но поне си пиша в книжката - какво и кога... Тая година минах на Ravenol. Пак 5w30, но смених марката, че Fuchs-а май гори повечко. Радиатори - воден и климатичен. Бяха останали без ламели. Сега вече имам решетка на долния отвор. Компресор - климатик. Изведнъж взе да тропа. Реших, че нямам нерви и за него и скокнах до магазина. После се оказа, че така или иначе щях да купувам нов. Накладки предни - Ате. Между другото, дисковете Blue Print се оказаха много добър избор. Палил съм ги доста заради шОфери, дет си мислят, че огледалата са аксесоар... Трябва да погледна на колко км станаха, но един комплект накладки изкараха и се представят чудесно, и не скрибуцат. Ламбда сонда - задната (при катализатора). Акумулатор Бош - предния беше Perion. Изкара си гаранцията и умря от раз. Това са нещата - разни филтри и др. регулярни няма смисъл да пиша. Не са малко, като бройка и като пари, но пък така съм спокоен, и за себе си, и за околните. Всичко най - добро Ви желая и нека новата година, да е 2024 пъти по - добра от предните! П.с. И да се обадя, без да съм питан... Аз също си рециклирах хидравликата, ама още като купих колата, че виеше на прегладнЕл вълк. Не беше съвсем ОЕМ, но на доста от пакетите имаше логото на Хонда и разни други обозначения, на които не обръчам внимание по принцип. Комплекта си го поръчах от Аутоплюс-а. Човека там ми е приятел и само му казах, че ми трябва ремонтен комплект и толкоз. Какво, как и от кеде е поръчвал - нямам идея. Сам си я обслужих за няколко часа и нямам грижи от тогава.
-
1 точкаКлапан картерни газове PCV OEM 17130-PND-A01 Причина за почистване проблемите пораждани от недобрата работа,а те са хапване на масло особено ако е заклинил. Това е виновника,намира се отзад лявата част на двигателя като се погледне от капачката за масло надолу. Нужните инструменти ключа е номер 17 удължение и тресчотка,клещи за сваляне на скобите от маркуча. Нужните препарати за почистване Ето го виновника свален доста черен и събрал мръсотия,работещ но не свободно.Отдолу на клапана има алуминиева дифтунга внимавайте да не я изгубите. Ето и къде се намира Изтече доста мръсотия от него лепкава и черна ,правилната му работа е потока газове от резбата дебелата част към тънката. Тоест ако се тества с уста ,от резбата пропуска,от тънката час затваря и не пропуска. Това е посоката на газовете Дано съм бил полезен на някого и нагледно изчерпателен. Ето и в кои двигатели го има Model Honda Accord Honda Accord Tourer Honda CR-V Honda Civic Honda Crossroad Honda FR-V Honda Stream Engine D17A2 J35Z2 K20A9 K20Z3 K20Z4 K24Z1 K24Z2 K24Z3 K24Z4 L13A7 L13Z1 N22A1 N22A2 N22B1 N22B2 R16A1 R16A2 R18A R18A1 R20A1 R20A2 R20A3
-
1 точкаЗдравейте, Сложих си такъв шунт на старт стоп системата. Работи идеално. След запалване веднага я изключва. Ако някой тръгне да си слага да пише да му кажа как най-лесно се разглобява централната конзола. Аз тръгнах по грешен начин, а то ставало много лесно. https://a.aliexpress.com/_mtNncey
-
1 точка
-
1 точкаОт време оно на колите си помпя гумите 0.2 под препоръчаното налягане когато карам градско. При извънградско, то се качва сравнително бързо с толкова, поради загряването на гумите. Тая хрумка ми върши комфортна работа и за Сивика и за Ледженда.
-
1 точкаМного здраве щастие, и късмет задължително,за всички потребители на форума през Н.Г.
-
1 точкаДа споделя равносметката за 2те години от притежаването на автомобила: Добавям, че нямаше как да се сдържа и да не поръчам предварително Pakelo на черен Петък:
-
1 точкаЯвно сам ще си пиша в тази тема ама карай Да видим какви са ми разходите за колата, за изминаващата година: 1. Започвам със застраховките, данъците и таксите: Данък - 187,26 лв.; Автокаско към Булстрад - 447,14 лв.; Карта СБА - 70 лв.; Преглед - 55 лв.; Винетка - 87 лв.; Гражданска към Булстрад - 264,26 лв. Общо - 1140,66 лв. 2. Ремонти: Смяна на големи тампони на долни носачи - 2 бр. х 48 лв., тампони на стаб. щанга - 2 х 24 лв. Труд - 140 лв. Общо - 280 лв. Смяна на масло - Ravenol SSO 0w30 - 5 л. - 150 лв., филтър купе - 19,60 лв., въздушен филтър Mahle LX - 25,34 лв., маслен филтър Filtron OP - 7,28 лв., труд - 30 лв. Общо - 232,22 лв. Смяна на маркуч високо налягане на хидравлика. Маркуча е автърмаркет, втора употреба - 107,37 лв. с доставката, труд 60 лв. Общо - 167,37 лв. Смяна на филтри на газовото - 36,16 лв. с доставката. Сам си го сменям. Сменени предни спирачни дискове АТЕ 300 мм. - 235,20 лв. Комплект предни накладки АТЕ - 98,88 лв. Спирачна течност АТЕ ДОТ 4 - 1 л. - 17,78 лв. Опресняване на масло на АТ - Ravenol ATF DW-1 - 3 л. - 74,76 лв. + доставка - 5,79 лв. Филтър АТ ОЕМ - 79 лв. Смяна на вентили на зимни гуми, баланс и смяна с летни на колата. Труд - 160 лв. Общо - 669,55 лв. Общ разход за ремонти - 1400,30 лв. 3. Гориво: Газ + бензин, общо - 2094,95 лв. Общо всички разходи за годината - 4645,91 лв. За една година съм изминал около 13000 км. Разход за гориво на км. - 0,16 лв. Общо за км. - 0,36 лв. Среден разход на газ - 13,11 л./100 км. Среден разход на бензин - 0,64 л./100 км. Та това е за тази година. Имам два проблема, които си оставих за следващата година, че се появиха в празнично време Прокапа ми хидравличната помпа. Мисля да се опитам да разбера от къде е протекла и да се опитам да попритегна. Ако не стане, мисля да взема пълен ремонтен комплект да се смени всичко и рециклира. Другото е, че екрана на оригиналната мултимедия започна да спира и тръгва когато си поиска. Ще търся майстор да го погледне. Ако не успее да го оправи ще си взема "нова" оригинална мултимедия, втора употреба С това ще започнат нещата за 2024 г. Пък как ще завърши - ще видим Пожелавам на всички весло посрещане на новата година, живи и здрави, през новата и много и само безаварийни км.
-
1 точкаОк, съгласих се Проблема с горивната помпа (в резервоара) е по-скоро на ниво проект от това което четох. Моята си е европейска, купена нова от тук и е правена в Турция. Сега, самите витла на помпата кой и откъде ги доставя - не знам Ако някой се сдобие с информация от Бултрако по въпроса, моля да сподели. Аз ноември като бях на обслужване го питах този, защо не викат хората превантивно - той вдига рамена и се гърчи кат настъпан червей А иначе, както съм писал в другата тема, моята я смениха лятото, тогава се прояви проблема в най-големите жеги...
-
1 точкаСамо за протокола, и за идните поколения некабелджии - едно ли е релето, какъв беше проблема, и как го отстрани?
-
1 точкаКакво е интелигентността все пак? Когато бях войник, изкарах 160 точки на един тест за пригодност, вместо обичайните 100. Никой в базата не беше виждал подобен резултат и за около два часа около мен се вдигна голям шум. В общ план не настъпиха никакви промени – на другия ден си бях общ работник в кухнята, най-високата длъжност, до която се издигнах в армията. През целия си живот съм отбелязвал подобни резултати, така че определено се имам за високо интелелигентен, а очаквам и другите да ме смятат за такъв. Макар че всъщност, не означават ли тези постижения, че просто ме бива да отговарям на въпросите на хората, които измислят тестовете и чиито интелектуални наклоности са близки до моите? Имам например един автомонтьор, който според мен не може да е изкарал повече от 80 точки. Винаги съм смятал за разбиращо се от само себе си, че от нас двамата по-интелигентният съм аз. Само че като се повреди нещо по колата ми, търча при него – гледам го трепетно как ѝ разглежда вътрешностите и чакам да се произнесе, сякаш е свещен оракул. И той винаги ми поправя колата. Ами да си представим, че моят монтьор състави въпросите на тест за интелигентност. Или пък ги състави някой дърводелец, или фермер – който и да е извън университетските среди. Всеки от тези тестове би ме охарактеризирал като пълен идиот. И то съвсем основателно. В един свят, където не бих могъл да използвам моята академична подготовка и уменията да си служа с езика, а се налага да правя нещо сложно и трудно с ръцете си, аз бих се провалил. Моята интелигентност следователно не е абсолютна, а е функция на обществото, в което живея, както и на факта, че една малка група от това общество си е присвоила правото да се произнася по въпросите за интелигентността. Да вземем пак моя автомонтьор. Той винаги се шегува като се видим. Веднъж си измъкна главата изпод колата и каза: „Докторе, един глухоням влязъл в една железария да си поиска гвоздеи. Сложил си двата пръста на тезгяха и показал с другата ръка, сякаш чука върху тях. Продавачът му донесъл чук. Той поклатил глава и посочил пръстите си. Продавачът донесъл пирони. Човекът ги взел и си отишъл. Следващият обаче, който влязъл в магазина, бил сляп. И искал да си купи ножица. Как мислиш ти, докторе, че си я поискал?“ Аз най-простодушно вдигнах дясната си ръка и изобразих с два пръста рязане на ножица. На което моят автомонтьор се изсмя язвително и каза: „Ех, ти, лапнишаран. Ами той просто му казал какво иска“. После прибави снизходително: „Цял ден пробвам клиентите с тая история“. „И хвана ли много?“ – попитах аз. „Само няколко. Ама знаех, че ти ще се хванеш.“ „Че защо?“ „Ами, защото, докторе, си дяволски образован. Знаех, че не може да си много умен.“ Имам неприятното чувство, че думите му не са лишени от основание. Айзък Азимов
-
1 точкаВладо направи това, което щях да направя и аз. Щях да кажа да започнеш с предпазителите. Да видиш, дали има отделни предпазители за мигачи и за аварийни. Явно да. Ако тези предпазители са здрави, продължаваш по веригата - ключ мигачи, бутон аварийни, реле, кабели. Нямам представа, дали релето е едно и, къде се събират двете вериги, тази за мигачи, и тази за аварийни. Някъде бях чел, че сигналът за мигачи минава през бутона за аварийни, т.е. релето може и да е едно. Не съм гинеколог и не мога да твърдя, че е така. Ако и ти не си, май ще ти трябва кабелджия.
-
1 точкаАко се навие капачката за маслото докрай при студен двигател, след това трудно се отвива. И при мен е така и се налага да въртя с клещи. Винаги оставяй малко ход и няма да имаш проблем. Дроселът се адаптира след почистване, иначе нищо не правиш. Ето процедурата: https://omanual.ru/Honda/CR-V/3/ru/html/000000000001412.html https://omanual.ru/Honda/CR-V/3/ru/html/000000000001413.html#i000 А че е станала по-пъргава според мен е внушение. Лампата за нивото на маслото може да свети и заради проблеми с датчика или компютъра, а понякога и заради газова уредба с OBD. Ако нивото е ОК не виждам нищо притеснително. Друга е работата ако светне червената лампа за налягане.
-
1 точка2018г. беше едно, а сега е друго... Всяка година си "пипат" рецептурите. Почти всички производители. От Равенол съм искал msds-и преди година. Няма да са актуални, за да ги качвам. Който иска - пита ги по имейл и получава. Другият вариант е oil-club.de. Сядаш и четеш. Google Chrom ти превежда автоматично от немски, като го настроиш. Кеф ти пресни лабораторни анализи на чисто масло, кеф ти на отработено.
-
1 точкаДа добавя. Именно за това се ориентирам към Равенол, понеже има постоянно лабораторни анализи в oil-club.de, Може да видиш актуалните съставки, актуална ИР спектър графика, дават актуален msds по имейл и така можеш да си направиш изводите, дали маслото си заслужава цената.
-
1 точкаНищо не можеш да заключиш от msds-а ли? Напротив! Точно тук имаш цифрово изражение на съставките. Когато са дадени, разбира се. Когато не са дадени, значи производителят иска да скрие нещо. Какво? Ами хайде де...? Пример: Маслото има висока термостабилност, ниска точка на замръзване и ниска изпаряемост, но това може да се постигне с висок % GTL базово масло, вместо PAO. GTL е с по-добри х-ки от крек 3-та група, но все такa си е крек група III+ , а плащаш за група IV. А PAO си е по-горе в класа, за това и е скъпо. Не искам да плащам скъпо за нещо, което е по-евтино. Не казвам, че Амсойл са процедирали по този начин! Да не бъда пак грешно разбран. А се опитвам да дам повод за размисъл на всеки, над това, което му предлагат. Не сляпо да купува, понеже рекламата е мноо яка... П.П. Който умее да чете ИР спектъра, веднага ще си направи изводите (чисто визуално, но без цифрово изражение) колко (ориентировъчно) PAO има в даденото масло, колко естери, има ли "алкилирани нафталини" (които имат подобни х-ки като на естерите, но и други предимства) и т.н., и т.н. Търсете информация за това което купувате, за да не купите: "щрък за гъска". Речник: "щрък = щъркел"
-
1 точкамхм...след разни операции издирвателни ето...стигат 10 (пък може и по-малко - до 5) % четвърта база...иначе най-отгоре онова 100% изглежда много яко AMSOIL.pdf
-
1 точка
-
1 точкаЗдравейте, мен ме прегледаха миналата седмица и вижте какво се получи: Да не се чудите кое не е наред (освен мен): по талон съм Evro 4 и миналата година получих ECO 3, а тази година съм вече ECO 4- развиваме се значи... Поздрави
-
1 точкаЗдравейте. Проблемът е отстранен. Препрограмираха компютъра и всичко е наред. Благодаря на Шопа за включването.
-
1 точкаСериозна грешка! Иска си майстор, който се занимава с хонди! Диагностиката с каква програма я направиха? Някой с HDS/ софт за хонда/ трябва да я прегледа! Тук!
-
1 точкаРезултата от неделната гимнастика е напълно работещи синали за светлини, колан и поставен ключ на отворена врата. Въпросния зумер много внимателно го разпоих. Очаквах, че поради многото окис крачетата му ще се откъснат, но за радост оцеляха. Проблема се състоеше, че започнах начинанието съвсем спонтанно и в неделя нищо не работи . Вкъщи имах нов зумер, но на 5V. Оригиналния нямаше никакви надписи и нямах представа на колко волта работи. Колебаех се между 5 и 12 V. За това реших да припоя стария на мястото му, без очаквания да сработи, а в следващите дни да купя още един зумер на 12 V и когато съм свободен да тествам с кой от двата ще сработи. Затворих и монтирах таблото. Направих му теста за изправност и всичко беше ок. Тествах за сигнал при забравени светлини, ключ и всичко работеше. Не очаквах честно казано. Обяснението ми, е че при запояването окиса на крачетата (а може и вътре в самия зумер) се е поразпаднал и зумера е започнал да контактува коректно. ВАЖНО: ако някой се захване, да се внимава при обратното монтиране на стрелките да са на нулева стойност, максимално подравнени.
-
1 точкаПодобрителите се разграждат в процеса на работа на маслото, при високи температури ( а те са високи при сегментите) и правят отлагания. Колкото повече VIIs има маслото, толкова по-податливо е на високотемпературни отлагания. Особено при маслосъбирателните сегменти. Не в лошият случай. Ams-a 0W-30 показва по-добри стойности в сравнение с повечето други 0W-30. Казвам повечето "шир потреба" на пазара. Четете tds-ите.
-
1 точка@Bizzito Графиките не са достатъчно информативни, защото не дават ясна визия на работния вискозитет при 100 градуса. Пример: SSO е с 12, Ams e с 10.4, а това си е значителна разлика. Единствено показват разликата в студения вискозитет, която не е малка, с оглед защитата на двигателя при студен старт. При третата графика съм съгласен, че Ams 0W-30 и DFE 0W-20 имат близки нискотемпературни х-ки. Но, ако се зачетеш в техническите им данни, ще забележиш графата "Noack Volatility", а там има разлика в полза на DFE. Това казва, че DFE е с по-малко подобрители на вискозитета, т.е. по-термостабилно и по-малко е способно да прави отлагания в двигателя при високи температури. Както и да е, Amsoil 0W-30 е с Noack 8.8, което си е завиден резултат, в сравнение с повечето 0W-30 на пазара. От друга страна, вместо Amsoil 0W-30, бих избрал Amsoil Signature 10W-30, което е с работен вискозитет 10 и Noack 4.1 Причината за почукването в двигателя не може да е от правилно избраното масло, а е по-скоро механична. Логично е да се намали или изчезне с по-висок вискозитет. Давай да видим какъв ще е резултатът с Ams-a.
-
1 точкаТова не е вярно! Суровината не е руска, а си е немска. Базовите масла се произвеждат в рафинерията в грaд Любмин, Германия: https://www.dol-oil.de/en/ Ravenol е марка на компанията Ravensberger Schmierstoffvertrieb GmbH. Компанията Ravensberger Schmierstoffvertrieb GmbH е основана през 1946г. в град Вертер, провинция Вестфалия от Ханс Трибел. Марката Ravenol e регистрирана като "brand" от същата компания в Германия, през 1954г. с цел разширяване на продуктовата гама от масла и охлаждащи течности. https://www.ravenol.de/en/ Относно "руският олигарх", може би имаш предвид Игорь Шевчук, но той е основател на ООО "Равенол Руссланд". Тоест представителството на Ravenol в Русия. https://www.rusprofile.ru/person/shevchuk-iyu-616100000801/founder Моля, прочетете малко, преди да пишете неща от сорта на: "Една жена каза в тролея"...
-
1 точкаЗдравейте, Трети тест с масло RAVENOL SVE Standard Viscosity Ester Oil SAE 5W-30 1) Автомобил – Honda Accord 6, F18B2, ръчни скорости, 2001г.; 2) Масло – RAVENOL SVE Standard Viscosity Ester Oil SAE 5W-30 3) Маслен филтър – NITTO 4HM113 - FILTER OIL, Въздушен – Mahle-Knecht LX1075 ; 4) Общ пробег на автомобила –196 408 км; 5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 2656 км; 6) Цикъл (извънградско/градско) – 70/30; 7) Средна скорост NA ; 8) Сезон на експлоатация – от 11. 09. 2023; 9) Моточасове – NA ; 10) Изразходвано гориво – LPG около 170 литра + бензин Shell V – Power 95 50 литра - Shell (България), EkoPetrol (BG); DS Oil ; EKO (BG) 11) Kтм = (220л. / 4.3 л.) ≈ 51 12) Пробата е взета от напълно загрял двигател след гасене и е сушена 24 часа на стайна температура; 13) Обем на налятото чисто масло при смяната – 4,3 л; 14) Доливане на масло – не 15) Други - източени около 330 мл от картера след оттичане Предходни масла Castrol 10W40 (немски) на около 10000, но на около 2 г., Liqui Molly 10W40 ACEA A3 ∙ ACEA B4 ∙ API SL на 6850 км. Honda Synthetic Blend 5W-30 – 6350 км, PETRO-CANADA SS 5w30 на 4890 км., MOTUL 8100 Eco-lite 5w30 на 9650 км - предимно магистрално каране, Prista Ultra G 5W30 от Markony’s Garage – 4771 км., Amsoil XL 5W30 - 7389 км. Режим - рядко над 4000 об./мин. Пробата е сканирана на сканер Canon TR4600 series 3 in1 с разд. способност 600 dpi. на офисна хартия с докосване на щеката до хартията (business laser Xerox).
-
1 точка
-
1 точка@Bizzito В момента карам моят R18A2 мотор с Mobil 1™ ESP LV 0W-30 - КЛИК. LV в името на маслото означава Low Viscosity. Това са анализът и отзивите за маслото в oil-club.ru - КЛИК. За съжаление обаче ATO24 не го предлагат. Купувам го от oilgrupbg.com (клик). Не препоръчвам масла, просто споделям инфо и ти давам възможност за конкурентен избор .
-
0 точкиНа Хондата RAVENOL DFE SAE 0W-20, ама доста по-слабо и по-рядко, отколкото на Форда RAVENOL FDS SAE 5W-30. При форда направо като го налях и почна, там нямам съмнения. Аз даже бях писал тук някъде, чука като на повдигачи. Ок де има и втора причина, доста по-маловажна, но все пак.... разбрах, че маслото всъщност е "руско" не е немско и се бъркат 10000 вида масла в някакво хале. Руско имам предвид, собственика е руски олигарх, суровината е руска.
This leaderboard is set to Sofia/GMT+02:00