Jump to content

Класация


Popular Content

Showing content with the highest reputation on 21.10.2023 in Мнения

  1. 6 точки
    @ceco_accord @dandilov не се похвалих изчаках да мина с Хондата под дъгата че дори и две против уроки. Днес продължавам с разкрасяването. Преди след
  2. 4 точки
    @Rakeem, съгласен съм за 100к км и смяната им, даже по-често..Трябва смяна през определени километри или време, защото иначе става така както при мен. Не съм съгласен обаче, че не е голяма философия и че се прави лесно със стяга. Инструменти и то хубави си трябват при ремонтите, повярвай ми. Трябват и специализирани такива които като ги нямаш, нищо не правиш а се мъчиш като грешен дявол. Давам ти веднага бърз пример - преди време, когато ми се наложи, не си купих фуния за смяна на маншон, защото забравих. Тръгнах да правя смяната на маншона с бутилка от Кока Кола 2 литра. То става ама колко псуване отнесе цялата операция и колко време ми отне, не искам да ти казвам. Хубава стяга за шарнири комплект с накрайници за различни размери е 200лв. Като цяло, хубавите инструменти които ти вършат работа, не се чупят често и работят са скъпи. И си трябват специализирани, не става 1 ключ и 1 клещи за всичко. Това с фурната и фризера няма да го коментирам. Днес реших да действам, че ако го отложа, не се знае кога ще имам време. Разглобих полуоската която купих като бях сигурен, че трипода е същият на 2-те карета....да ама не е същият. Макар каналите на 2-те карета да са еднакви, триподите като размери са леко различни, съответно лагерите не пасват.. Понеже имам и такъв трипод от Type R, там също има разлика в трипода и лагерите...Общо взето, греда. Бях отписал ремонта вече и щях да пускам теми и да търся отново карета и полуоски обаче се сетих, че преди повече от 12 години съм купувал вътрешно каре за Прелюд от магазин на Цар Симеон в града. Не знаех дали го има въобще още този магазин, гугълнах го, намерих тел и се обадих ( беше 11.30 а работят до 13.00 ). Питах ги дали имат и се оказа, че имат налично. Направо отидох и купих ново. Спомням си, че тогава когато го сменяха вътрешното каре на Прелюда в Юби Ко, още когато работеха с части на клиенти, бяха казали, че надали ще изкара много. Е, кара все още, колата се кара от близък а километрите които е изминало са над 100 000км вече. Марката обаче беше различна и беше Made in Taiwan. Това си е чист китаец. Тук единствено ме притесняваше да не тресе като набирам, нищо друго. Темите за Акорди и вътрешни карета са доста не само в този форум а принципно. С афтърмаркет карета тресяло и тн.. Захванах се със смяната му и всичко си пасна както трябва. Сложих свинска опашка от едната страна, защото нямам подходящи клещи за опъване на скобата. Пробвах доста неща но не успях да я направя така както трябва да стане при голямата. Всъщност, доста маншони се продават със свинки опашки в комплекта та това не е никакъв проблем изначално. Всичко беше наред при събирането освен 2 неща - спирачните маркучи бяха останали зад амортисьора и.....трябваше отново да свалям вилицата с 2-та болта и да местя амортисьора леко за да минат маркучите пред него. Изредих малко роднини и събрах колата. Второто беше, че гайката на долният шарнир при максималното му затягане превъртя...Това не е проблем докато не трябва да се сваля шенкела отново. Но както е написал колегата @Rakeem, така или иначе ще се сменят по-често та пак ще го сменя когато дойде време за тампони на носачите. И без това тези шарнири са смешни пари. Трябваше да продължа с калника, че гумата го беше изкривила и пасажерската врата не се отваряше. Махнах го и го изправих леко с ръка там където беше голямата кривина към вратата. Всичко беше наред и стана както е бил. Другата кривина от към арката обаче реших с гумен чук да пробвам да я изправя...Е недейте да правите моята грешка, стана грозно. Наръби се и като намеря друг калник, ще сменя този. Ще трябва да сменя и мигача. Самият той е здрав но крачетата се откършиха при монтажа му. Доста е остаряла пластмасата му. След цял следобед работа, събрах цялата кола и я тествах на магистралата с 140/км, общо взето колкото тя позволява и колкото е ограничението Не тресе, не бие волан и този път, всичко вече е "6". Ще трябва да направя това и от другата страна ( без карето ) обаче хич не ми се занимава в момента....
  3. 4 точки
    Реших да вдигна малко колата и резуртата изненадващ ,взех пруижини от Маркони. Ефекта невероятен. Пред След пружините това са пружините
  4. 3 точки
    На 21 октомври 1919 година в село Брестовица, област Пловдив, е роден Петър Димитров Петров. Умира през февруари 2003г., в Хънтсвил, САЩ. Той е български инженер. Считан е за един от най-продуктивните изобретатели в света през втората половина на XX век. Сред изобретенията му са: *Първият дигитален ръчен часовник, *първата компютъризирана система за измерване на замърсявания, *телеметрични устройства за метеорологични и комуникационни сателити, *първият в света безжичен сърдечен монитор, както и множество други апарати и авторски методи... Баща му Димитър Петров е бил свещеник. Майка му се е казвала Василия. Орисват го да бъде здрав и ученолюбив, а той се оказва и авантюрист. Едва 20-годишен заминава за Франция и постъпва в Чуждестранния легион. Може би в най-неподходящото време – избухва Втората световна война. Петър попада на фронта, където защитава прочутата отбранителна линия „Мажино” на границата с Германия. Доброволец на френска служба, той е пленен от хитлеристките войски и е изпратен в лагер в окупирана Полша. Спасява го българският му произход – така през 1941 г. се завръща в Родината. Назначен е за гвардеец на цар Борис III. В края на Втората световна война Петър Петров емигрира в Германия, опасявайки се, че ще бъде съден, защото е царски офицер. В Германия започва неговата кариера на талантлив инженер и изобретател. В Дармщатския университет записва инженерни науки, а след това продължава в Щутгартския университет с магистърска степен по механика и гражданско инженерство. Голямата любов на българина е корабната архитектура. Още докато следва, той участва в строежа и дизайна на повече от 60 съда. Годините в Германия го свързват с Хелен Филипс-Петроф. Бракът им продължава 52 години, имат трима сина. Комунистическият режим в България го осъжда задочно на смърт, по-късно обаче, когато става световноизвестен, присъдата е отменена. Доброто образование и иновативните му идеи бележат началото на бляскавата му кариера. Заминава за Канада, където работи за американските ВВС. Участва в авиационни проекти при изграждането на военновъздушните бази при Гуус Бей, Лабрадор и при Туле, Гренландия. Няколко години по-късно авантюристичният му дух го отвежда в Индокитай. Там строи мостове и електрически централи. При завръщането си в Америка той си подарява истинско морско пътешествие до град Мелбърн, щата Флорида, на собственоръчно конструиран катамаран, наречен от него „Джемини 2”. Впрочем, първият двуместен американски космически кораб, в чието проектиране той участва, носи името „Джемини”. От 1960 г. до края на живота си Петър Петров живее в градчето Хънтсвил, щата Алабама. Редят се проект след проект. Участва в екипа за разработката на първия метеорологичен спътник „Нимбус” и първия комуникационен спътник „Телстар”. Любопитна подробност от биографията на българина е и личната покана от Вернер фон Браун, прочутия немски конструктор на военните ракети „Фау”, за участие в неговия екип като водещ инженер при конструирането на ракетите „Сатурн” от американската програма „Аполо”. Натрупания опит и идеи Петър Петров решава да вложи в собствена компания. В нея разработва първия безжичен сърдечен монитор, използван днес в болниците по цял свят. Година по-късно изобретява прототипа на цифровия електронен ръчен часовник. Вместо със стрелка, новият часовник показва времето, изписвайки върху циферблата светещи в червено цифри. Часовникът е пуснат на пазара през 1971 г. с марката „Пулсар”. По това време моделът се продава за 2100 щатски долара. Пет години по-късно патентът е продаден на японската фирма „Сейко” и световният пазар е залят с електронни часовници. Във Вашингтон в Смитсъновия институт е запазен един от прототипите на електронния часовник, създаден от българина. С това не свършва поредицата от световни изобретения на сънародника ни. Заедно със синовете си през 1975 г. той основава фирмата „ADS Environmental Services”, производител на компютризирана апаратура за измерване на замърсявания. Компанията е основана като на шега, в гаража на Петър Петров, с първоначална инвестиция от 13 000 щатски долара семейни спестявания. Но само за няколко години се превръща в гигант с 50 милиона долара годишен приход. Морският нос Петров (Petroff Point) на остров Брабант в Антарктика е наименуван в чест на Петър Петров.
  5. 3 точки
    Понеже всеки си пише за своята и аз да кажа за мойта,седма дизел фейслифт пък ти прецени дали си струва.Купена 2013 на 158 000 ,сега е на 383 000 за всички тези километри е сменена една шайба на алтернатора и един алтернатор,един страничен датчик н Airbag и акумулатор.Ще се наложи да правя и съединител но за момента още държи.
  6. 2 точки
    За мен 2-ката е най-джипоизглеждаща. 3-та ген е по-цивилизована, а ла Стрийм-ъп, но пък е крачка напред в технологиите. 4-та и 5-а вече са си SUV като "по учебник", а последната 6-та най пасва като стайлинг на тоз тип купе, ама още я нема тук.
  7. 2 точки
    Лично мен 2-та по ми допада, и като стойка вътре. По широка е. За моите близо 120 кила 3-та ми е даже много скосена отгоре и главата почти в тавана. Днес седнах в едно ФРВ...... никога не бих си взел.
  8. 2 точки
    И на мен 3-та генерация най ми харесва. Има нещо грабващо във визията. Баланс в дизайна някак си... А и R20-ската си е добър мотор. Към Владо - да я стегне отвсякъде и да я кара с кеф!
  9. 1 точка
    @ceco_accord, залепен е доста здраво. Трябва с някаква корда, дебел конец или тел да ги сваля. А като ги сваля, отзад ще е леш според мен. Може и да бъркам ама предпочитам точно преди зимата да не си играя с това, че ще ме ядоса и ще трябва и броня да нося за боя
  10. 1 точка
    @ceco_accord, така я купих. Някой ден като я боядисвам бронята ( ако се стигне до там ), ще ги разкарам с голям кеф, доста са грозни
  11. 1 точка
    Приятни забавления! Карбончето безспорно ще отива повече на черният и кожен салон.
  12. 1 точка
    На теб с чука са ти ги набивали, а ти за централна Африка и Сибир имаш съображения. Нищо няма да им стане, едното леко ще се разшири(може и с горелката, локално), а другото ще се свие и с едно менгеме или по-сериозна стяга с две тръби(с подходящ диаметър) и си влизат като у дома си. То е ясно, че са малко хората, които ще тръгнат да го правят сами, но все пак приемам форумите като "направи си сам", та за това съм го отбелязал. Но както и да е, важното, че това, което ти се случи е малкия дявол и разкри един опасен курт капан. Само не разбрах, другия смени ли го?
  13. 1 точка
    Привет, Моля да ми поръчаш и този препарат: Линк : https://ato24.de/en/sonax-profiline-plasticcare-1-l.html Вид и количество : SONAX PROFILINE PLASTICCARE - 1x1L Стойност на поръчката: 15.95*2.15 = 34.29 лв. (35 лв) Парите ще бъдат преведени през Револют Получаване : лично
  14. 1 точка
    Здравей! Линк: https://ato24.de/en/ravenol-motogear-sae-75w-90-gl-4.html Вид и количество: RAVENOL MOTOGEAR SAE 75W-90 GL-4 2х1L Линк: https://ato24.de/en/motul-atf-vi-1l.html Вид и количество: MOTUL ATF VI 2х1L Стойност на поръчката след кодовете (RAV15, MTL10) за отстъпка: €47.52*2.15 = 102,17 лв. Начин на плащане: - Чрез наложен платеж Начин на получаване: - Доставка чрез куриерска фирма Благодаря!
  15. 1 точка
    Здрасти Наско, Линк: https://ato24.de/en/ravenol-vollsynth-turbo-vst-sae-5w-40.html Вид и количество: RAVENOL VollSynth Turbo VST SAE 5W-40 2x1L Стойност на поръчката: (2*€12.95)*2.15 = 47.33 лв Начин на плащане: - Парите ще бъдат преведени по сметка в ОБЕДИНЕНА БЪЛГАРСКА БАНКА АД Начин на получаване: - Доставка чрез куриерска фирма
  16. 1 точка
    Ее, изпуснал съм кога си се похвалил с 3-та генерация. Вярно че ме пита преди време за оглед. Ха честита да ти е!
  17. 1 точка
    Пиниза с налягането при газта е да бъде такова, че да вкарва пропана и бутана в течна фаза, за да имаме оптимално съотношение обем-тегло. Тъй като налятото количество не се измерва в относително тегло(както е при битовите бутилки, когато се ползва кантар), а мери обем, при наливането на пропан/бутан, при ниско налягане, пропана се вкарва като газ и от там ни пада съотношението пропан-бутан, в полза на бутана. Бутана се втечнява при 1.5 бара, а пропана при 7.5 при 15градус, като налягането нараства с повишаването на температурата. Така че, всичко над 8 бара при температури под 15градуса е ок, за да имаме точно количество и съотношение на пропан и бутан. Има едно неписано правило, газ да се зарежда рано сутрин и от гледна точка на безопасността.
  18. 1 точка
    @zlobar4e, мерси. Аз взех дълга вече но ще ползвам от нея само трипода който трябва да е еднакъв с другото каре.
  19. 1 точка
    Чакай сега! Не е късана шийката (над резбата), което би било умора на материала, а е излязла сферата от гнездото, което си е износване, напълно резонно при липса на смазка. Иначе да - късметлия си. Колкото и свежо да изглежда колата, трополенето по окачването е опасно, а без трополене пък направо сиееб@ломайката.
  20. 1 точка
    Днес 19 октромври, Пазарджик ЕКО до битака 7,5-8 бара докато имаше кола от другата страна и между 9 и 10 бара докато зареждах само аз.
  21. 1 точка
    Намерих една проба, която взех на около 200 км, но прецених, че нищо не се вижда, а и нямах много време да пиша. Сега обаче виждам разликата.
  22. 1 точка
    Супер е маслото, не се притеснявай! А и W20 трудно образуват ядро. Така, че не го чакай скоро. Всичко се разпространява по обема на капката. Вижда се замърсяването в целия обем. В случая на друго трябва да се обърне внимание. А имено на това, че се кара предимно градско, на кратки интервали и стоене по светофари. Чести студени стартове и т.н. Това води до бензин в маслото и разреждането му. Да се има предвид за по-кратка смяна на маслото в бъдеще, за да не стане с вискозитет 0W10, например... Може да пробваш Ravenol SSV по-нататък, ако ще продължаваш да караш предимно градско.
  23. 1 точка
    Здравейте, За над 1000 км ми е малко странно да няма никакви следи от замърсяване. А моточасовете не са малко, само от градско каране. Дано да е защото съм свикнал само на мазньочи и чернилки вече няколко години. 1) Автомобил – Honda CR-V 2017 R20A9 2.0 бензин; 2) Масло – Ravenol 0w20 DFE; 3) Маслен филтър – Mahle; 4) Общ пробег на автомобила - 74 858 км; 5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 1154 км; 6) Цикъл (извънградско/градско) – 0/100; 7) Средна скорост - около 14 км/ч; 8 ) Сезон на експлоатация – 05.08.2023-18.10.2023 г.; 9) Моточасове – около 84; 10) Изразходвано гориво - около 162 л бензин 95 + добавки; 11) Пробата е взета от напълно загрял двигател (10 мин след гасене) и се е сушила 24 часа на стайна температура; 12) Обем на налятото чисто масло при смяната - 3.7 л; 13) Доливане на масло – не е правено; 14) Други – предходно масло Honda 0w20 сменено на 6000 км; Първа снимка - оригинал 600 dpi на скенер. Втора снимка - обработена с GIMP по инструкции от oil-club.ru. Трета снимка - на прозорец. Четвърта снимка - история.
  24. 1 точка
    Преди месец, София - LUKOIL B015 [НА КАРТАТА] - 8 бара в 22 ч вечерта! На въпроса ми "Защо така?" ми отговориха, че така трябвало да бъде, от мерки за безопасност!
  25. 1 точка
    Със закъснение)7 Октомври) - ЕКО Банско. При 2 коли - налягане 9 бара; само 1 кола - 12 бара. Жал ми стана за компресора отстрани, нищо че беше 9 сутринта и около 5 градуса външна температура, явно на места си е мъка да пълниш 2 коли едновременно.
  26. 1 точка
    Днес, 15.10.2023 Insa Oil София на Цариградско шосе 10 бара без кола от другата страна
  27. 1 точка
    Това е течност, а и щеката е лъскава. Тоест, важна е не само светлината, а и отражението на околните обекти. Дай си време, експериментирай и ще намериш подходящ ракурс.
  28. 1 точка
    Нищо не си съсипал! Ще го смениш 7-8 хил. и готово. Споко!
  29. 1 точка
    Новото и старото. Разлял си капката на старото и е станало мазало. Като цяло не е различна визията на пробата от филтъра. Не изглежда по-мръсно от това в картера. Относно ореолът. Вижда се, че е разтворено някакво количество старо масло, останало в системата. То прави по-тъмна основната зона на капката, а GTL-базата разделя фракциите нещо... Като в периферията остава най-леката и чиста фракция от сместа на маслото. Това ми идва на ума, щом няма рзтворено гориво и др. За сравнение прилагам моя капка, където се вижда колко по-малко е първоначалното замърсяване на маслото, след изтегляне на почти всичките остатъци от старо масло, преди смяната.
  30. 1 точка
    Старото масло на Сивика се "утече" в историята. 1) Автомобил – Honda CIVIC 6 / префейс / хеч / ръчка – 5 ск. , D14A3, 1997г. 2) Масло – SHELL HELIX ULTRA 5W-40 , API SN/CF; ACEA A3/B3, A3/B4. Fully synthetic / carbon neutrel / PUREPLUS technology - made from natural gas. 3) Маслен филтър – MANN FILTER W610/6 4) Общ пробег на автомобила – 416250 км. 5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - точно 6510 км . Долният трип е нулиран с наливането на маслото и си превърта хилядарките без да се пипа. 6) Цикъл извънградско / градско – приблизително 70% / 30% 7) Средна скорост за пробега около 75км/ч извънградско и около 25 км/ч. градско. 8) Сезон на експлоатация - 5.01.2023 - 14.10.2023. 9) Мото часове – около 110 мото часа. 10) Приблизително изразходвано гориво – около 530л. газ и около 50л А-95. Колата пали на бензин и до минутка минава на газ, като в движение няма довпръскване. 11) Пробата е взета в рамките на 10-тина мин. след 270 км извънградско и е сушена 1 денонощие на стайна температура. 12) Обем на налятото чисто масло при смяната – 3 л. След първата капка долях свежи 0,4л. - да е на макс за лятото. 13) Разход на масло за периода 0,0 литра, както и да се юрка моторчето. 14) Други - Пробата е сканирана на скенер CanoSkan LiDE35 с 600dpi. 16) Предишно масло – специалната апокрифна формула на Фена за разработване (1000 км с разход 0.1л.), а преди това е карана с наливен SHELL 10W-40 и разход 0,5л за 1000 км. Опитах да източа каквото мога от несливаемия остатък при клапаните, а колата бе наклонена наляво и се надявам от пробката да е изтекло всичко, но едва ли. Реших да отворя масления филтър. Видя ми се доста черно маслото там (а и имах магнити по него), обаче и с това не сполучих, но поне капнах и от вътрешността му. Тук са старото масло - 6510 км и новото - 0км - след палене на място. Капките са през 10 мин - сушени заедно денонощие на стайна температура и надлежно сканирани. На другият ден започна историята на новото олио. Това е първата капка, след еднодневен трип 250 км до столицата + 20км из града на следващия ден. 1) Автомобил – Honda CIVIC 6 / префейс / хеч / ръчка – 5 ск. , D14A3, 1997г. 2) Масло – микс от 3 литра SHELL HELIX ULTRA 5W-30 + 0,4 литра SHELL HELIX ULTRA 5W-40 , останало от предишното. 3) Маслен филтър – CHAMPION COF100208S 4) Общ пробег на автомобила – 416526 км. 5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 270 км . Долният трип е нулиран с наливането на маслото и си превърта хилядарките без да се пипа. 6) Цикъл извънградско / градско – приблизително 85% / 15% 7) Средна скорост за пробега около 70км/ч извънградско и около 20 км/ч. градско. 8) Сезон на експлоатация - 14.10.2023 - 15.10.2023 9) Мото часове – около 4 мото часа. 10) Приблизително изразходвано гориво – 19.1л. газ (според пълно-пълно) и около 3л. А-95 - на отиване качвах Петрохан (30 км) на бензин, понеже бързахме. 11) Пробата е взета в рамките на 10-тина мин. след 20 км градско и е сушена 1 денонощие на стайна температура. 12) Обем на налятото чисто масло при смяната – 3,3 л. с доливане 0,1л. до макс, на следващия ден. 13) Разход на масло за периода 0,0 литра. 14) Други - Пробата е сканирана на скенер CanoSkan LiDE35 с 600dpi. 16) Предишно масло SHELL HELIX ULTRA 5W-40, преди него тайната формулата на Фена за разработване след ремонта (1000 км с разход 0.1л.), а преди това е карана с наливен SHELL 10W-40 и разход 0,5л за 1000 км. Мисля че има лееека разлика между новото масло на 0км и 270 км, но падна юркане на отиване. На обратно не бързахме, а и синковеца спуска Петрохан. Любопитен е въпросът защо и 2-те капки имат светъл ореол? При мен не мирише на бензин, а и първата е била в мотора няколко минутки.
  31. 1 точка
    В периферията на капката се образува светъл ореол. Колкото е по-широк този ореол, толкова повече е разтвореното гориво в маслото. Например: Такъв ореол може да се образува и от най-леките фракции на маслото, без да има гориво в него. Особено при нисковискозитетните масла и съдържание на естери. Така, че не винаги може категорично да се каже дали е гориво, или не е. При твоята проба също не може да се прецени, понеже си дал снимка с телефон и трябваше да обработя баланса на бялото, а това води до известно изкривяване на изображението в последствие. За правилен анализ трябва сканирано изображение. Карай спокойно и не го мисли за сега.
  32. 1 точка
    Да след подадени към 6 сигнала официално ми отговориха,че нямат задължение и законово изискване да следят на какво налягане зареждат по бензиностанциите.
  33. 1 точка
    От карани лични CRV 1 ген и 3 ген и на приятели 2 ген бензинови. дизелови всичките имат този шум. Това са близо 6-7 CRV все автомати.
  34. 1 точка
  35. 1 точка
    Чисто ново масло, събрало малкото остатъци от старо масло в маслената система. Карай нататък. С това LPG, интересното ще започне след 6000 км.
  36. 1 точка
    Здравейте колеги, ето и моят тест: 1) Автомобил – Honda CR-V, K20A4, 2002 г.; 2) Гориво - LPG/А95 - 90/10; 3) Масло – Ravenol DXG 5w30; 4) Маслен филтър – MANN; 5) Общ пробег на автомобила - около 370 000 (не се знае точно, може и да е на повече); 6) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 2451 км; 7) Цикъл (извънградско/градско) – 80/20; 8) Сезон на експлоатация – 16.08.2023 -13.02.2023; 9) Пробата е взета от напълно загрял двигател (10 мин след гасене) и се е сушила 24 часа на стайна температура; 10) Обем на налятото чисто масло при смяната - 4,7л. (около 300 мл. несливаем остатък съм изтеглил от картера, както и на предишните смени) ; 11) Доливане на масло – не е правено. 12) Предходни масла; https://docs.google.com/spreadsheets/d/1UfAy_sdswf68oNI0t3YtSYJ4Yy47VDgCPtCQX5Or0Jw/edit?usp=sharing
  37. 1 точка
    Здравей колега, от схемите ми прилича на някакъв подпомагащ клапан за въздух, чиято функция е да увеличи празния ход при студен мотор с цел по-бързо загряване. Как ти е работата на студен и съответно на загрял мотор има ли проблеми? Иначе ако съм уцелил е нещо такова, но трябва VIN за да се види дали го има като отделна част.
  38. 1 точка
    Единия сервиз е до Дидо Miyamoto, Иво - О878685448 другия който съм ползвал и е ОК е на ул. Уста Колю Фичето 39B - О894848585, Impas 56 намира се до стария шоурум на Хонда в кв. Левски - Тони - О89919539О
  39. 1 точка
  40. 1 точка
    Аз купих нови дюзи за левче и сложих бензинов филтър. Всичко заспа. https://a.aliexpress.com/_mrtdl6E
  41. 1 точка
    На Хондата -не. Имах обаче този проблем със служебна кола. Когато я мият на автомивка служителите там "забиват" коляно в седалката, за да се въртят и стигнат някои места в колата да забършат. Датчика в седалката е тънка мрежа и понякога с коляното я разкъсват и се получи това, което е при теб. Виждам,че си в от Хасково. Там мисля "Кука" може да ти изолират датчика, за д ане те дразни. От тогава сам си мия колата.
  42. 1 точка
    @ceco_accord, нищо не цапаме, темата за тия коли е изцапана по default. Освен ако човек няма някаква огромна носталгия по тия автомобили защото я е карал някой роднина и затова му е носталгично, аз друга причина не виждам човек да се вкарва във филми. И да, имал съм Лада 1500S. В семейството сме имали и това невероятно чудо на руската техническа мисъл - Лада Нива, при която за да я засилиш за да изпревариш, трябва да я пуснеш от високо. Да не говоря колко яко са подцинковани и не гният въобще, адски "здрави" са, трябва още 2-3 в двора за части да имаш а и прегряват като ги сръчкаш на терен. За скорости и раздатка да не говорим, че там яйцата с играчките вътре са по-здрави. За инфо, беше чисто нова от магазина. Абе руско нз какво да похваля, кола със сигурност няма да е.
  43. 1 точка
  44. 1 точка
    С тия сервизи..... Някои ми се смеят, че карам кола за 40 бона, а си сменям маслото сам, когато мога. Последния път като бях в сервиз за смяна на масло на един форд занесох 4 литра и човека налял 4 литра. Форда събира 3.7 до макса. Отивам да я взема и питам остана ли масло, той вика а не бе, всичко е налято то толкова събира. Вдигам щеката, естествено много над максимума. После го точих с една спринцовка. Всеки втори стана майстор, а по прицип се иска, малко акъл.
  45. 1 точка
    Малко късно се включвам но искам да споделя за моя проблем с скоростите който имах. Беше паднало болче от въздушният филтър и е пречело на преместване на скоростите.
  46. 1 точка
  47. 1 точка
    Игнат Канев е канадски строителен магнат и филантроп от български произход. Игнат Христов Кънев е роден на 6 октомври 1926 г. в с. Горно Абланово, Русенска област. Той е четвъртото от 7-те деца (Къньо, Ламби, Куна, Игнат, Мария, Симеон и Петър) на Христо и Мита Къневи. Емигрира в Канада и се установява в Торонто, където започва работа в строителния бизнес. Първоначално строи малки къщи за новопристигащите имигранти. Пет години по-късно, през 1956 г., вече основава първата си строителна фирма. Следващата година построява първата си по-висока сграда на 3 етажа с 9 апартамента, а 10 години по-късно вече издига сграда с 262 жилища. Впоследствие годишният оборот на компанията му достига над 250 млн. долара. По време на своята активна дейност като строителен предприемач, той издига хиляди къщи, много обществени сгради и голф-съоръжения от световна класа. Нямал е финансовата възможност да учи, а е принуден още на 14-годишна възраст да напусне България и да се установи в Австрия, за да търси препитание. През март 1941 г. с още няколко момчета отиват при Никола Парушчолаков, градинар от Горна Оряховица, който има зеленчукови градини в Австрия и търгува със земеделски стоки. След 1945 г. го убеждават да не се връща в България. Занимава се и с търговия на автомобили. Става представител на „General Motors“ и продава хиляди коли и камиони. За успешния си бизнес той е поканен лично от президента на фирмата на вечеря в Детройт. Собственик е на 6 голф игрища и голяма строителна фирма в Канада. Управител е на благотворителна фондация, носеща неговото име. Богатството му се оценява на над 1 млрд долара. Въпреки че живее в Канада от много години, той поддържа силна връзка с България. През 2003 г. като признание за приноса му Игнат Канев е бил избран за почетен консул на Република България в Мисисага На 30 декември 2016 г., Игнат Канев е награден с една от най-високите награди в Канада – Ордена на Канада. Наградата е връчена на 12 май следващата година на специална церемония в официалната резиденция на генералния губернатор на Канада Дейвид Джонстън в Отава. Почива на 12 юли 2020 г. в Торонто, Канада. послепис: А приживе в Русе построи Канев център към университета и подпомогна 1 болница, пак носеща неговото име. Има и активна фондация. Значи можело, стига някой да иска!
  48. 1 точка
    Знаете ли кой е създал нотите? "Гуидо д’Арецо (990–1050) е онзи, чийто уникален ум сътворява музикалните ноти. Той не измисля просто седем знака, чрез които да координираме слуха си, а създава цяла нова азбука на звуковете. Д’Арецо е един от най-големите музикални теоретици на Средновековието. Роден е в Италия и получава образованието си в бенедиктинския манастир в Помпоза, близо до Ферара. По време на обучението си монахът забелязва как певците се затрудняват при запомнянето на литургичните песнопения. Затова измисля система от музикални знаци, чрез които музикантите да се ориентират за правилните тонове. Нотите били изобразени върху четири успоредни линии, всяка от които съответствала на определен тон, отбелязан в началото й с буква. Тогава те имали квадратен вид, но днес успоредните линии вече са пет, а формата им е овална. По-високите били отбелязвани на по-високи линии, а на всяка от седемте ноти Гуидо дал име: ut, re, mi, fa, sol, la, si. Това били първите срички от химна за свети Йоан Кръстител: UT queant laxis REsonare fibris MIra gestorum FAmuli tuorum SOLve polluti LAbii reatum Sancte Ioannes. Преведени на български език те означават: До – Dominus – Господ Ре – Rerum – Материя Ми – Miraculum – Чудо Фа – Familias Planetarium – Седемте планети, т.е. Слънчевата система Сол – Solis – Слънце Ла – Lactea Via – Млечен път Си – Siderae – Небеса. Дали Бог ни говори чрез музиката или музиката говори за Бог - велика е тайната на божествения произход на това изкуство. Гуидо д’Арецо казва, че е на 33 години, когато написва нотите, а първоначално музикалните знаци са създадени, за да улеснят музикантите, изпълняващи църковна музика. Нотите на Д'Арецо са език, който ни помага да развиваме себе си чрез музиката. Тя е един от най-добрите начини за общуване между хора. Език, който непрекъснато се променя и развива, но който е точно толкова пленителен, колкото е бил и преди хиляди години."
  49. 1 точка
    Следващия път ако ти трябва нещо, звънни на Мостауто, хората са много печени и могат да ти свършат работа.
  50. 0 точки
    До тук, добре! Даже кривио калник приемам - временно. Само ми вади очите онзи бъмпер под черната лайсна на угъла на предната броня. На задната поне е успореден, а отпред ...
This leaderboard is set to Sofia/GMT+02:00


×
×
  • Създай нов...