Не ти и трябва.
Щом автомата си иска 3-та, значи така трябва. А и технически няма как да го накараш да отиде на 4-та. Това може да стане само ако кутията има ръчен режим на сменяване на предавки. Твоята кутия няма. Като сложиш лоста на D4 твоят контрол върху поведението на кутията приключва. Тя сама си решава на коя предавка ще стои. Като натрупаш опит ще се научиш, как да я контролираш с подаване или отнемане на газта, т.е. да контролираш момента на превключване.
Сега ... O/D.
Не, в конкретния случай (да накараш кутията да отиде на 4-та) няма да ти помогне. Предназначението на бутон O/D е друго.
O/D или Over/Drive e английския термин за "свръхдиректна" предавка в ск.кутия.
В твоя случай 3-та е директна, а 4-та е свръхдиректна.
Както вече разбра, на някои коли има бутон O/D на лоста (като моята - позиции 1,2,D и бутон O/D), на други няма бутон (като твоята).
При мен - слагам лоста на D и автоматът си сменява от 1-ва до 4-та и обратно, когато той реши. Когато натисна бутона O/D на таблото светва надпис "O/D OFF". Това означава, че свръхдиректна е изключена, т.е. аз съм забранил на автомата да отива на 4-та. Превключва само от 1-ва до 3-та и обратно.
При теб - слагаш лоста на D4 и автоматът си сменява до 4-та и обратно. Ако искаш да му забраниш да отива на 4-та просто преместваш лоста на D3. Можеш да го направиш и по време на движение на колата. Няма никакъв проблем да си местиш лоста от D4 на D3, и обратно, когато поискаш. Виж, от D4 на 2 никога не съм го правил, и нямам желание да пробвам. Звучи ми се едно да включа по грешка от 5-а на 2-ра на ръчна кутия, без да пипам спирачката. Всички знаят какъв е ефекта. Просто не знам, какво може да се случи с автомата при такова упражнение.
Забраняването на свръхдиректна се ползва при изкачване на не много стръмен баир и при теглене на ремарке. И в двата случая идва момент, в който автоматът започва да превключва постоянно (и често) от 4-та на 3-та, и обратно. Грубо казано 4-та му е много, 3-та му е малко и започва лутане - на коя да карам. Тогава се намесваш ти - слагаш на D3 и си караш така, докато излезеш на равно.
п.п. Предполагам все някога ще попиташ, затова - позиция 2 на лоста означава потегляне и движение само на 2-ра. Вярвам знаеш, кога се налага тръгване на 2-ра. Зимъска у лизгавицата, например.