Jump to content

Класация


Popular Content

Showing content with the highest reputation on 18.05.2018 in Мнения

  1. 6 точки
    Кинематичният вискозитет е много абстрактна характеристика на маслото, измервана при самотек, и на практика не може да бъде свързана със защитата на мотора при високи температури. HTHS е това, което трябва да гледаш, тъй като той отразява поведението на маслото при 150 С и протичането му през много тесни пространства, каквито например са хлабините на биелните и основните лагери . По-високият HTHS кореспондира с по-голяма MOFT (minimum oil film thickness = минимална дебелина на масления филм), което дава по-добра защита при високи Т. Основно влияние върху HTHS оказват базата на маслото и VIIs (viscosity index improvers, т.е. подобрителите на вискозитетния индекс). Обикновено (или поне масовия случай) голата база не е достатъчна за достигане на необходимия за маслото HTHS. Тук се намесват VIIs. Представи си базата на маслото като метални топчета, a VIIs като наслоена гума върху металните топчета. В тази ситуация достигането и запазването на необходимия HTHS ще зависи от: първо - количеството на VIIs, което в нашата интерпретация се явява като дебелината на слоя гума върху металното топче; и второ - качеството на VIIs, което в нашия пример се явява като твърдостта на гумения слой, т.е. неговата неподатливост на смачкване. Самите VIIs се характеризират с така наречения SSI (shear stability index). Колкото е по-малък SSI (по-малка стойност), толкова по-малка ще бъда загубата (пропадането на вискозитета) при експлоатацията на маслото. От долната таблица се вижда нагледно загубата на кинематичен вискозитет във връзка с SSI, която разбира се отразява и на HTHS. По спомен: (загубата на HTHS, изразена в %) = (Загубата на кинематичен вискозитет, изразена в %) разделена на 2. Т.е. ако загубата на кинематичен вискозитет е 2%, HTHS губи 1%. На практика, HTHS от datasheet-а на маслото показва нашите гумирани метални топчета, след като са била смачкани в лагерите на мотора. Т.е., образно казано, HTHS (cPs) = размера (диаметъра) на смачканото, покрито с гума, метално топче. Във връзка с горното, HTHS е адекватния параметър, за който трябва да се оглеждаш, когато преценяваш поведението на маслото при високи температури. Разбира се, за да объркам нещата ще кажа, че не винаги "по-големия HTHS" е по-добрия избор . Защо? Защото това което наистина е от значение, е представянето на маслото като "ЗАВЪРШЕН ПРОДУКТ", в който всички негови компоненти си вършат работата по най-добрия възможен начин и работят в синергия, т.е полученият ефект е различен или по-голям от сумата на индивидуалните ефекти.
  2. 3 точки
    Проблема не е в запушен отдушник. Гърловината е тясна - не вкарвай пистолета до края, а го дръж колкото можеш по-навън и не му опирай горната част , към стената на гърловината. Също дръж пистолета ръчно натиснат, на две трети (хода на спуска) и колкото по-малко прекъсва, толкова по-малко ще те излъжат в зареденото гориво.
  3. 3 точки
    @slacker Значи да кажем около 200 - 300 милилитра е разхода на масло. За сравнение, моите проби на DXG 5W30, към то 6000 км, си имаха ясно обособено ядро. После го смених. И аз бих искал нова капка след 500 км. @emod и @romborak Казусът е много интересен. Аз, след като си поиграх малко, с цел по-наситени цветове, получих тези по-нагледни резултати: Вижда се, че зоната на дифузия се запълва с мърсотия. В краевата зона все още има чисто масло. Възможно е в първите две капки, образуващото се ядро да е от остатъци, от старото масло. Особено, като се има предвид, че е 5W40 - хидрокрек с друг комплекс присадки и традиционно висок TBN. В процеса на работните часове, новото масло е разградило и погълнало тези остатъци, а същевременно са се добавили и новите странични продукти от работата на двигателя. Не мога да кажа, обаче, при това състояние, маслото дали е изчерпало ресурса си, или не... Събралата се мърсотия съвсем не изглежда да е много. Да задам и един въпрос към romborak: Засичал ли си за колко време сутрин и за колко вечер изминаваш разстоянието от 30 км? Това може да хвърли повече светлина за тълкуване на казуса.
  4. 2 точки
    Здравей Markony,така и така си взел да разместваш това-онова,защо не оставиш темата за маслата да бъде извън заглавие, като общи дискусии,приличащо ми на "общи приказки".Темата е достатъчно сериозна,да стои със собствено заглавие във форума.А и участниците в нея начело с emod,dandilov и др.(чието старание и труд, мисля е очевадно) са поднесли на обикновените потребители,като мен доста полезна информация. В неделя ако остане време...
  5. 2 точки
    Гледам, че напоследък в oil-club-а се споделя една формула за придобиване на представа за количеството на VIIs (Viscosity index improvers) в маслото. Аз лично не съм голям фен на подобни неща, но формулата е интересна и призната в BITOG. Ето за какво става въпрос: Формула нa A_Harman (BITOG) за определяне на Shear resistance. 1. Кинематичен вискозитет при 40 С (KV@40) и 100 С (KV@100) (от datasheet-a); 2. Плътност на маслото при 15 С (Density @ 15C) (от datasheet-a) Тук може да имате проблем, тъй като за много масла се дава Density @ 20C, но тя се различава с около 0.003-004 стотни от тази при 15 С, така че грешката не е голяма. Можете просто да прибавите 0.003 (0.004) стотни към плътността на маслото при 20 С. Да речем: Плътност при 20 С = 0,846 + 0,003 = 0,849 плътност при 15 С; 3. HTHS (от datasheet-a); 4. С помощта на калкулатор (например този WINDMAN) се изчислява кинематичния вискозитет при 150 С (KV150); 5. Изчислява се плътността на маслото при 150 С (Density @ 150C), като плътността при 15 С се умножава по 0.885; 6. Умножават се KV150 и Density @ 150C, за да се получи динамичния вискозитет при 150 С (Dyn Visc @ 150C) 7. Изчислява се съотношението HTHS / Dyn Visc @ 150C , наречено Shear resistance. Колкото резултатът, т.е. Shear resistance, е по-близък до 1-ца, толкова ПО-МАЛКО е количеството нa VIIs. Пример: Mobil 1 ESP Formula 5w30 KV@40 = 72.8 KV@100 = 12.1 Density @ 15C = 0.850 HTHS = 3.58 KV150 = 5.07 (изчислена с калкулатора на WINDMAN) Density @ 150C = Density @ 15C х 0,885 = 0.850 x .0885 = 0.752 Dyn Visc @ 150C = KV150 x Density @ 150C = 5.07 x 0.752 = 3.813 Shear resistance = HTHS / Dyn Visc @ 150C = 3.58 / 3.814 = 0.9387, т.е. количеството на VIIs е малко, колко точно може да придобиете груба представа от долната снимка, в която съм ползвал данни от synthetic_lubricant_base_stocks_formulations_guide на Mobil за 2017. Аз лично ползвам excel-a за сметките. Ето: Само да уточня: VM (viscosity modifier) = VIIs В жълтите редове са дадени стойностите на VM, съдържащи се в гайда на Мобил. Който иска, да се пробва
  6. 2 точки
    @honda_japan За VAG - групата гледай масла с HTHS ≥ 3.5
  7. 2 точки
    Да отбележа, че Ravenol SSL 0W40 има по- нисък CCS Viscosity at -35°C от Ravenol SSO 0W30. 4560 mPa*s срещу 5580 mPa*s. Което означава, че запазва по добра течливост при ниски температури = на по-облекчен старт за мотора.
  8. 2 точки
    "Казуса с джантите", се вижда на снимките и от цитатите от личната ни кореспонденция. Смятам че съм си "постелил" съвсем културно и обективно. Предполагам тая кола не си си я поръчал по Еконт... Никой не е само добър, или само лош, но когато направиш лоша постъпка, това значи че си способен да я повториш, това е посланието ми към останалите членове, да имат едно на ум! Поздрави, честито за покупката!
  9. 2 точки
    Чудих се, защото картинката в хедъра ми се зарежда "на парчета" - бавно, а нета ми е бърз... Ами много е голяма - 772КВ. Прикачих я оптимизирана (33КВ) без загуба на качеството. Ако някой може да я смени. Благодаря!
  10. 2 точки
    Освен повече информация, за която ти каза колегата,(може да запишеш този звук и да го качиш тук), уточни за кое ляво става въпрос - правилното, или като стоиш пред колата? п.п. Нищо лично, но човек и да иска да помогне, няма да може: - един пишете оскъдно и някой трябва да гадае, друг пише неграмотното и някой трябва да се мъчи да си "превежда", трети едно му е в главата, но го пише по друг начин - абе Мъка!
  11. 2 точки
    1) Автомобил – Honda Civic Aerodeck, D15Z8, 1998 г.; 2) Масло – Ravenol SSV 0w-30; 3) Маслен филтър – HONDA OEM (Purflux); 4) Общ пробег на автомобила - около 408 033 км; 5) Пробег на маслото в момента на вземане на пробата - 7200 км; 6) Цикъл (извънградско/градско) – 50/50; 7) Средна скорост - около 33 км/ч; 8) Сезон на експлоатация – 08.12.2017 -16.05.2018; 9) Моточасове – около 218; 10) Изразходвано гориво - около 468 л. Лукойл 95; 11) Kтм = (468 л./ 3.5 л.) = 134; 12) Пробата е взета от напълно загрял двигател (10 мин след гасене) и се е сушила 23 часа на стайна температура; 13) Обем на налятото чисто масло при смяната - 3,5 л.; 14) Доливане на масло – не е правено. Може би има спад на маслото с около 1 мм. 15) Други – работещ EGR; динамично каране (последните 500-600км); леко градско; кратка магистрала - 120-130 км/ч мах. скорост. Развитие от 1000км до 7200км Има още живот Сега настъпва битката за "Зоната на дифузията"
  12. 1 точка
    Технология капков тест: 1. Моторът трябва да е добре загрял, т.е. маслото следва да е достигнало работна температура. 2. Най-добре е капката да се вземе около 10-та минута след гасенето на мотора; 3. Взима се парче чиста негланцирана бяла офисна хартия с плътност 80гр/м2 и размер около 7х7 см и се поставя близо до мотора върху равна повърхност и върху нещо, което не му позволява да се опира на повърхнината под него - да речем взима се капачка от бурканче със сладко (или друго подобно) или ролка тиксо и листчето се поставя/закрепя (може да се прилепи с тиксо) върху него. Така центърът на листа, където ще капне капката, не се допира на нищо - виси във въздуха, а краищата му се опират на ръбовете на капачката или на ролката с тиксо. Можете също така да подгънете два от противоположните краища на листчето, което е в квадратна форма, така че да се образува нещо като масичка - Внимавайте центърът на листчето да не провисва!; 4. Вади се внимателно щеката – без да се бърше! По принцип ни трябва ПЪРВАТА КАПКА. Стремим се максимално количество масло да остане на щеката. Издърпваме я внимателно и веднага я хоризонтираме ( щека ----------------о ). Пренасяме я внимателно до парчето хартия и я изправяме на около 1,5-3 см над хартията. Изчакваме капката да капне – може да отнеме време, следва да сме търпеливи. Ако не капва - много внимателно и леко се допира щеката или по-скоро маслото от щеката до хартията - колкото маслото да се плъзне от щеката на хартията; 5. Хартията с капката и подложката под нея се занасят в помещение със стайна температура и капката се оставя да съхне 22-24 часа; 6. Листчето с капката се скенира на скенер с разделителност 600 dpi (може и 300dpi) или се прави макроснимка с телефон или таблет. Скенерът е за предпочитане, тъй като всяка една капка от теста (на 1000, 2000, 3000 км и т.н,) ще бъде осветявана по един и същи начин, което е много важно за обективността на теста. Условията, при които се прави теста, следва да са максимално идентични при взимането на всяка една капка: една и съща хартия (от един пакет); едно и също време на взимане на капката (около 10 мин. след гасене на мотора); едно и също място на сушене; едно и също време на сушенето; приблизително еднаква температура на помещението, в което се суши капката; липса на влага в помещението; един и същ начин на скениране. Когато капката се снима с фотоапарат или телефон, трябва много да се внимава осветеността й да е равномерна Светлината трябва да пада еднакво от всички страни на капката. Да няма потъмнени или силно осветени зони. Светкавицата да е изключена. Винаги се снима на едно и също място (у дома, например) и на една и съща светлина. Задължително се подлага чист бял лист хартия под листчето с капката. Обработка на капката с GIMPPortable - кратка инструкция:
  13. 1 точка
    Къде си карал пък ти с Харви на състезание с 2,5 ? Хайде престани вече ,предупреждението ми е сериозно!
  14. 1 точка
    Радвам се,че темата ми/ни ти е била полезна.За в бъдеще ще те помоля да се ограничиш само с четене. Има оплаквания от доста съфорумци за разводняване на темата с марки и типове масла ,които не касаят Хонда и объркват потребителите,което не беше целта ,когато създадох темата... Та от тук нататък моля в темата да се пише само за масла,касаещи марката Хонда.
  15. 1 точка
    Поста е редактиран, Джапанезето да внимава къде какво пише ,че да не получи лятна отпуска ...:) Леко почна да ми писва вече,,,,
  16. 1 точка
    @ruil4o Сложих "олекотената" картинка, благодаря. @Japanese fever И аз мисля, че трябва като се кликне на шапката да се отиде на началната страница и мисля да го направя. @crown_bg Ако имаш предвид да има малко звезди, плеяди, мъглявини - ок, иначе космосът си е такъв ... черен. @mitaka_t Ще трябва да тествам от твоята "гледна точка", че като администратор нямам такова ограничение.
  17. 1 точка
    Няма такова масло! Една от главните причини е, че няма да покрива изискванията за вискозитет, за този грейд.
  18. 1 точка
    Здравей, Чавдаре, Бих искал да поръчам: 4 броя Honda ATF DW-1 0.946L - 4 x €12.99 = 97.12 лв. с отстъпката 1 брой RAVENOL DXG SAE 5W-30 5L - 1 x €48.95 = 91.50 лв. с отстъпката Маслен филтър за колата от инфото ми дали има сайта? Нещо не мога да се ориентирам. Парите (общо 190 лв.) ще дойда да ти предам лично в понеделник или вторник ако е удобно. Поздрави.
  19. 1 точка
    +1 глас за монтирано Романо на Акурата. Скоро ще станат +2 тъй като оставих и едно црв 2 за монтаж на ГИ. Настройката е перфектна. Не можеш да разбереш, че си на газ, даже имам чувството, че върви повече
  20. 1 точка
    Засичал съм го многократно. Сутрин минавам тези 29-30 км средно за 45-60 мин. Паля студена и имам около 1.5 км леко градско и точно преди да изляза на извънградското колата превключва на газ. След това, в зависимост кой ден от седмицата е и от къде започва задръстването, карам между 12 и 15км извънградско с 90-110 км/ч. После следва 13-16км тежко градско с 10-20-30 км/ч., с едно изключение от около 2 км, където се кара с 70-80 км/ч. А пък ако уцеля Президента и се "залепя" зад ескорта му и използвам зелената вълна, която му подсигуряват полицаите, тогава времето се съкращава с 10 мин. Вечер е в обратния ред, но винаги трафикът е доста по-лек, освен в редки случаи, когато има инциденти, и извънградското се увеличава с 3-4-5 км. Времето вечер е около 35-40 мин.
  21. 1 точка
    Всички дизайнери,критици и философи са уелкъм дето се вика.. Логото ,след идеята ми се прави 2 масеца от Цецо и се вгражда в платформите още един месец от Дани и това през свободното време. Засега няма да се пипа,тъй като има планове за рекламен блок и банер ,необходими за функционирането на рекламния отдел.
  22. 1 точка
    SSV 0w-30 доказва за пореден път, че е много яко масло! Още 1000 км ще си изкара без проблем. После ще видим какво ще се случи.
  23. 1 точка
    @romborak Като цяло капката показва, че маслото е чисто. Мърсотията е много добре разтворена (диспергирана). Но... формирането на ядрото, забелязващо се на 1-та и 2-та капки е спряло, като то се е "разляло" по цялата зона на дифузията. Всъщност, на практика може да считаме, че ядро фактически не се е образувало. В ойл-клуба има такива случаи. Счита се, че се тази ситуация се получава при масла с по-нисък вискозитет, но аз лично не приемам това обяснение за обективно. При JHM, който също е с 0в20, ядро се е формирало. Това, което може да се очаква при теб, е зоната на дифузията (в нейната цялост) постепенно и равномерно да се изпълва с мърсотия, докато се получи нещо такова към 11-12000 км. Т.е. далеч си от "целта" . Ще се радвам, ако още някой сподели нещо по този "специфичен случай без ядро".
  24. 1 точка
    намерих менюала
  25. 1 точка
    Сканирането е ОК Его ги, обработени с "пила": Коментар ще мога да напиша по-късно през деня (детето ми е болно и съм с него)
  26. 1 точка
    Най накрая го хванахме теча , както при колегата микроскопична дуПбчица и само на голяма скорост прокапва. Голяма гнусотия.
  27. 1 точка
    И аз мисля, че едно от най-съвременните масла на PAO -база, с волфрам, триядрем молибден и органични модификатори на триенето, не би трябвало да приключва ресурса си след 6000 км. Пък и било то при ежедневно градско в София. Но знае ли човек... @slacker Видях, че не си доливал масло, но как е нивото? Има ли угар?
  28. 1 точка
    И все пак, всичко тръгва от мечтата, която може да стане цел, после проект и накрая наистина да се случи. При повечето хора обаче, мечтите остават само мечти. Останеш ли без цел, все едно да плуваш в безкраен океан без никакъв остров. Природата подлага на изпитание тези, които могат да го понесат. Ракът и диабетът ме направиха силен психически, превърнаха се в истински допинг за планината. Нямам думите - "Мързи ме" или "Не мога да направя нещо" - в речника си. Интересно ми е да ми е трудно. Колкото по-трудно ми става, толкова ми е по-интересно, толкова повече се увеличава блясъкът в очите ми. Лесните неща не ме привличат. Не помня някога да съм бил нещастен. Щастлив съм по default. Какво бих направил на 80 години? Бих извървял Ком-Емине. Покоряваме не върховете, а единствено себе си. Най-големият ми страх? Пропадане в ледникова цепнатина - зловещ полет към долната земя. Не обичам тъжните погребения. Според мен се прераждаме и душите не умират. Боян Петров - алпинист / зоолог
  29. 1 точка
    Това не е шега работа и обяснява състоянието на маслото - 4 месеца, зима, 30 км софийско градско всеки работен ден. Все пак - не се притеснявай. Маслото няма да спре да изпълнява функциите си, ако е малко повече замърсено, а и при теб нещата не са толкова зле. Има доста по-тежки случаи. Тъкмо ще видим как ще изглежда маслото след още 1500 км . Долей масло, ако е необходимо,.
  30. 1 точка
    5-а е по-лесна за "много бягане", понеже е по-лека и малка. Виж ако вземеш 7-ма type R, тогава вече си е готова (по рождение) за "много и дълго".
  31. 1 точка
    Абсолютно е вярна констатацията ти,с крака постигам поне литър надолу от темпомата,с ръчни съм!
  32. 1 точка
    Преди да започна да давам фийдбек за сервиза, ще ви кажа, че слагам за 2-ри път ГИ (преди 7 год. газифицирам сивик 6-та ген) и смея да твърдя имам горе долу обективна преценка за качеството на монтажа. Преди 1 месец монтирахме газов инжекцион с ОБД при Бранко. Не е случайно лицето в глагола "монтирахме", защото му помагах докато я слагахме. На доста приятели като им казах, че съм си платил за монтаж на ГИ и помагам за монтажа, ми се изсмяха, но аз не съжалявам за избора си. Безспорно позитивите, които извлякох бяха доста повече от цената, която бях платил, защото видях от 1-во лице как става процеса по монтирането и основно сервизиране на двигателя. Бранко ми обясняваше и отговаряше на абсолютно всеки въпрос, а те бяха доста, тъй като не съм много вещ в автомобилната механика. Без да преувеличавам ще кажа, че работата по колата ми беше абсолютно професионална с внимание към все един детайл ... накратко, останах с усещането, че Бранко работи по собствената си кола. Оказа се, че това, за което говорихме с него преди да реша да слагам ГИ, се изпълни на 100% след като я монтирахме. За качеството на работата вече казах. Карам на газ вече близо 1 месец и нямам абсолютно никакви оплаквания. Предложи ми оборотна кола, спази си сроковете и цената, с които се бяхме ангажирали. Настройването на впръскването на газ беше съобразено с спецификите на стила ми на каране, така че и на бензин, и на газ не се налага да сменям на 4-та като се прибирам от Варна към Русе (карам хонда акорд 7-ма 155 к.с.). Като заключение смея да твърдя, че всички коментари, които бях прочел за него преди да се запознаем се оказаха верни, говорихме на много теми, пихме бири, даже беше извадил от домашната пъстърмичка. Накратко, ако сте решили да слагате газ и имате път към Русе, той е човекът.
  33. 1 точка
  34. 0 точки
This leaderboard is set to Sofia/GMT+02:00


×
×
  • Създай нов...