KoevMD 0 #1 Публикувано 18 Април, 2012 Здравейте, колеги След дълги години служба е време да сменя колата и се насочих към нещо, което на този етап само японските производители предлагат - хибриди. Исках да попитам дали някой тук има наблюдения над Хонда Сивик Хибрид (за Тойота Приус също приемам мнения). Като цяло ме интересуват следните неща:1)разходът наистина ли е около 4л/100км?2)колко години е животът на батерията и каква е цената на смяната на батерията?3)за Приус чух, че самото обслужване е по-евтино, защото например накладките и дисковете се сменяли по-рядко, едва ли не на над 100 000км4)ако знаете някои други неща, за които трябва да се внимава при покупка, ще съм Ви благодарен да ги споделите Става дума за покупка на кола втора употреба, насочил съм се към моделите от 2005-2007 години.Благодаря Ви предварително ))) Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Беселин 237 #2 Отговорено 18 Април, 2012 Колега истината, е че в България знаем твърде малко за хибридите.Първо защото се правят само от японски производители(а тук всеки иска да се прави на гъзар със немския ,,премиум" на 10-12-14 години) вместо с по-новия и по-качествен друг автомобил, второ защото изхождайки от първото Ганьо знае, че от германското по-добро няма. По тези причини и мненията за хибридите са трърде малко и разнопосочни.Лутат се между пълното отхвърляне и пълното приемане.За някои смисъл няма защото батъриите свършвали за 4-5 години и след това време капацитета им падал на 15%, според други първите Приуси произведени преди 10 и повече години се движели с оригиналните си батерии и нямали проблеми.АЗ лично се надвам вторите да са прави и проблеми с батериите да няма.Вероятно това е въпрос на правилна експлоатация, което пък незнам дали може да се провери и да се определи моментния капацитет на батерията. Относно това коя да бъде марката.......иска ми се да кажа Хонда, гледах една на панаира в Пловдив и останах очарован от тая колица, но......на вторичния пазар хибрид на Хонда съм виждал много рядко и то с извадени батерии докато Приуси има няколко и то цели.Чувал съм, че са много надеждни машини макар толкова новаторски, но японците тези неща ги умеят.В тест на 200000км Приус не показал някакви тежки и скъпоструващи дефекти.Резултатите ги имало в Ауто Билд.Не съм ги чел.Чел съм писано по форумите от хора, които са ги чели ЗА разхода мога да ти кажа, че от малкото, което съм научил за тези коли е, че наистина 4/100 е реален.Това е среден разход.В градски условия хибрида е по-икономичен отколкото на дълъг път. 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
KoevMD 0 #3 Отговорено 18 Април, 2012 Благодаря за бързия и обстоен отговор Именно защото инфото е малко и реших да пиша във форума очаквам и други да споделят впечатления Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Tino 293 #4 Отговорено 18 Април, 2012 Разлика в разхода има само и единствено ако караш бавно и до някакви ниски обороти , ако караш предимно в задръствания и бензиновия двигател не работи . Ако го караш като всяка една кола ще ти гори толкова колкото и един обикновен бензинов двигател , а именно 7-8/100 градско Това заради което са създадени първите хибриди не е толкова икономията , а вредните емисии Лично аз не бих си купил втора употреба хибрид , трудно бих си и купил чисто нов , защото не съм убеден , че производството на подобен хибрид не вреди повече отколкото изгорелите газове на един не-хибрид 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
svima 1 #5 Отговорено 18 Април, 2012 Гаранцията на батериите на Хонда е 8 години.за Тойота незнам. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Беселин 237 #6 Отговорено 18 Април, 2012 Няма как да го караш като всяка една друга кола защото бензиновия мотор е постоянно свързан с ел.задвижването и то му помага.Само на ел.задвижване можеш да караш, обаче само на ДВГ не. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
wasp 5 #7 Отговорено 23 Юни, 2012 Чел съм тестовете на Ауто Билд за Тойота Приус от двете последни поколения и двете се представят блестящо, като за 100000 км. имат по някоя изгоряла крушка. Хибридите обаче са прекалено скъпи, като нови и предполагам като втора употреба. Икономиите които реализират са при градско шофиране, при извънградско и на магистрала горят като обикновен бензинов модел и при реална експлоатация няма толкова икономия. Реалния разход на хибридите е много по-висок от дадения от производителя! В броя на Ауто Билд от 21.06.12г. има хубав материал по темата за реалния разход на много модели. Личното ми мнение е, че хибрид на старо не е решение за икономична кола. 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ShEfA 70 #8 Отговорено 24 Юни, 2012 В интерес на истината само Приус използва батерии докато е в града. Според консултанта, с когото говорих в Хонда, електрическият двигател на Хондите подпомага бензиновия предимно в извънградски условия. Според него това било хубаво, защото иначе нямало време кога да се зареди правилно батерията при градско каране. Това много ме разочарова, защото се гуми смисълът на тази технология. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Беселин 237 #9 Отговорено 25 Юни, 2012 Хибридната система на Хонда доколкото съм чувал отстъпва доста на тази на Тойота, но да не работи ел. мотора в градски условия............малко ми е странно. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
gogi6 5 #10 Отговорено 28 Януари, 2013 Карам Хонда Хибрид 2007 и мога да кажа,че се държи доста прилично!Ел.двигателя си работи при всякакви условия-градско и извънградско!Не можеш да се движиш само на ток,но разхода на гориво е между 5-6 зимата и 4-5 лятото!Има Auto-stop function,така че за градски условия и задръствания е перфектна!Лично аз не очаквах да е толкова пъргава,приятно изненадан съмСъс 100лв. взимам София-Бургас и обратно!!!Четох теста на Опел Ампера от София-Бургас- Созопол и обратно за около 120 лв.!Мисля,че Хондата е доста близко до този резултат!Ако ме питат сега какво да избера,пак бих взел Сивика 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Беселин 237 #11 Отговорено 28 Януари, 2013 (Редактирано) Имах възможността да се возя на Приус(последния модел) и полюбопитствах относно разхода и подръжката на колата.Шофьорът каза, че е много подходяща за нашите пътища, защото въпреки дупките ходовата част не мърдала откакто я кара.(60000км)Потвърди, че разхода се върти около 4/100.Личните ми впечатления смело мога да заявя, че са много добри и статиите, в който се споменава за шум в купето, твърда возия и скърцащи пластмаси в салона са пълна платена пропаганда.С удоволствие бих карал нов Приус. Редактирано 28 Януари, 2013 от Беселин 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
barsi 265 #12 Отговорено 31 Януари, 2013 (Редактирано) Карам Хонда Хибрид 2007 и мога да кажа,че се държи доста прилично!Ел.двигателя си работи при всякакви условия-градско и извънградско!Не можеш да се движиш само на ток,но разхода на гориво е между 5-6 зимата и 4-5 лятото!Има Auto-stop function,така че за градски условия и задръствания е перфектна!Лично аз не очаквах да е толкова пъргава,приятно изненадан съм:)/>/>Със 100лв. взимам София-Бургас и обратно!!!/>/>Четох теста на Опел Ампера от София-Бургас- Созопол и обратно за около 120 лв.!Мисля,че Хондата е доста близко до този резултат!Ако ме питат сега какво да избера,пак бих взел Сивика:)/>/>Това си е супер постижение . В интерес на истината , като ходих в Бултрако и аз и се угледах . Най - ми допадна от новите модели . Няма да е в близките 5 г покупката , но съм фен на малко харчещите като пари коли . Когато ти прочетох мнението ми изникнаха 2 въпроса ? 1ви - това прави под 3л/100 км магистрално . Как точно я караш , за да даде такъв разход колата / средна скорост ме интересува / . 2ри - колата е бензин + ток . На бензиновия може ли да се монтира газова уредба / не , че харчи много , просто за още по - евтино, само дали има място да се сложи / ?п.п. Сори за офф-а , но мисля , че подобна информация би била полезна Редактирано 31 Януари, 2013 от barsi Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Veseliq 1556 #13 Отговорено 31 Януари, 2013 (Редактирано) Какви са тия безумия дето се говорят в темата... Хибридите основното им предимство е карането в градско. Защото ел-двигателя с огромният си въртящ момент осигурява потеглянето, а при спиране ел. двигателя действа като генератор и зарежда батериите (регенерира спирачната енергия). За това и хибридите горят толкова в града, колкото и на дълъг път (на дълъг път нямаш спиране, няма какво да ти зарежда батерията, ел. двигателят не играе роля).Та основното им предимство е в града.Трудно ще докараш разход 4/100 градско, но да кажем около 5 е съвсем реалистично.За газова уредба на хибрид - въпроса е, че ако имаш разход 5/100, колко км трябва да караш, за да се компенсира газова, която струва 1500лв? Другият момент е, че за да управлява правилно ДВГ и ел. двигателя, компютъра на колата следи десетки датчици. Като почнеш да му подаваш гориво от място, от където не очаква и му промениш изхода на вредни газове, точка на запалване и прочее, може да стане поразия. Ако искаш евтино на газ - вземи си с нормален двигател и слагай газ. Ако искаш хибрид, карай си на бензин и това . Редактирано 31 Януари, 2013 от Veseliq 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ogo 25 #14 Отговорено 31 Януари, 2013 (Редактирано) В немското мобиле наскоро гледах Сивик Хибрид с газова. Може би и в момента още се продава.Преди 2.5год като ходих в Италия доста от такситата бяха Приуси, а имаше и Инсайт-и също. Редактирано 31 Януари, 2013 от ogo Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
barsi 265 #15 Отговорено 31 Януари, 2013 (Редактирано) Точно за това питах . Е , защо пък газова за 1500лв. ? Като гледах хибрида в Бултрако видях , че е 1.3 89к.с. Колко да е сложна електрониката на мотора ? Предполагам е нормален ДВГ , икономичен в-тек . Ако работи постоянно дава нисък разход , защото не се товари . Електрониката го е спънала и не му дава много гориво - електромотора му помага . С други думи , за да се получи евтина кола с батерии и електромотор се икономисва от всичко . Ако някой има кода на двигателя да го видим коя серия е . Няма да се учудя , ако е Д серия даже - евтин , прост и надежден мотор ... Компа му си смята каквото си трябва . И определя времето за инжекторите . От там газовия преработва времето и колата работи на газ . 5л * 2,5 = 12,5лв /100км на бензин .5.5 * 1,35 = 7,42лв /100км на газ 5лв на 100км. 50лв за 1000км , 500лв за 10 000км , 5000лв за 100 000км . При нормален пробег в София от 30хил. км за 1г. и цена от 900лв за един Фобос / защо да се вталясваме за скъпа уредба за градската кола / за 7-8 месеца максимум си я избил . Не вярвам някой да си купи за 30 бона хибрид и да го кара по 5хил км за 1г. , при положение , че батерията колкото и да е съвременна кара по 6-7г. в най - добрия случай . После трябва нова батерия . Друг е въпроса колко пробег може да изкара самата кола . Ако се ползва за служебна или такси как ли ще се чувства на 500 000 км пробег в градски условия след 7-8г. служба . Иначе е необосновано да се дават толкова пари за кола , освен , ако не са ти изпаднали от някъде и не искаш да ги инвестираш , за да се возиш евтино . А да - с метан ще е с още 2лв по -малко пробега , но там системата е наистина 1500лв и колата няма шанс да има багажник . Иначе за градска кола , ако караш много е супер .п.п. Ето каталожните данни http://www.honda-varna.com/cars/civic4dh01.html 1.3 8клапана икономичен в-тек . Само това " DSI " не знам какво означава Редактирано 31 Януари, 2013 от barsi 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Veseliq 1556 #16 Отговорено 31 Януари, 2013 (Редактирано) Идеята е, че не си добре запознат с това как ел. двигателя е закачен за ДВГ. Те работят заедно, не работят по отделно. И вероятно се иска доста електроника, за да сработи тази система. Ако ще пестиш пари за фобос от 900лв, по-добре си вземи един нормален Цивик и си перкай на газ, не да се занимаваш с кола, която зарежда и разрежда Не за друго, ами ако излезнат проблеми, накрая ще те е яд, че си се занимавал да ебаваш хибридчето, при положение, че при разход под и около 5/100, маргина на спестяване е много по-малък от колкото при кола, която харчи 8-10. Редактирано 31 Януари, 2013 от Veseliq 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
wasp 5 #17 Отговорено 31 Януари, 2013 Вече се оглеждам за някой хибрид, който да върви на вода, че е по-евтина.:D/>:D/>:D/> Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Turios 7 #18 Отговорено 31 Януари, 2013 (Редактирано) Само това " DSI " не знам какво означава Означава "Да му се не види, та не мога да си Сложа газчижа и на тая кола та да продължа да си бъда все същия булгар Идиот на юго-запад от софето" Ще ме извиняваш барси, но от известно време ти чета словоизлиянията във форума... за теб златната среда е кола с накладки 5лв, части почти без пари от някоя морга или кой каквото подари и даде бъдива, газ или метан задължително и всичко останало е компромис и който е на различно мнение от теб, е меко казано глупак. Това че в момента караш хонда (хонди дори) и по една или друга причина те ти отговарят на мерзавското мислене за икономия е просто лошо за мен като човек ценящ японската техника в девствен вид стечение на обстоятелствата (старите голфаджии са новите хондаджии). Принципа на действие на хибрида "веселия" ти го обясни в суров вид. Замисъла на такъв тип кола не е непременно икономия от литър - два (то е следствие на причината да съществува хибрида), хората по света ги купуват и карат с цел по-ниско ниво на вредни емисии, да се щади природата, мисли се в колектив, гражданско общество. Понеже АГУ-тата са ти любима тема, по света те се монтират също с цел по-екологично, не толкова замърсяващо природата МПС, дори в някои страни държавата прави облекчение по отношение на данъци, застраховки и т.н. за коли с такъв тип приспособление. От друга страна, ние българите сме чапати, гледаме да е*ем дявола, като монтираме какво ли е, правим всякакви калами само и само сега, в момента уж да спестим някоя с'тинка, лошо няма, всеки се простира според чергата си и има философия за живота. Но е глупаво, да смяташ, че твоята гледна точка е меродавна и всичко останало е глупости. Света не се върти само около далаверата в това, да се икономисат пари СЕГА, а се правят неща които в последствие да се отплащат. Света не се върти около това, да караш хонда цвик на 20 години с евтино намиращи се части по моргите и сравнително простата сглобка и принцип на техника, където често пъти техническата връв (т.нар. ТЕЛ) върши чудесна работа за тунинговане и поддържане на иначе прекрасната кола. АМАН ОТ ЦИЦИИ ГАЗ/МЕТАН КАРАЩИ С ПРОМИТИ МОЗЪЦИ В КОИТО СЕ ВЪРТЯТ САМО ТЪНКИ СМЕТКИ ЗА 5 СТИНКИ НАГОРЕ ИЛИ 8 СТИНКИ НАДОЛУ ИНАЧЕ КАУЗАТА Е ЗАГУБЕНА В една друга тема четох, как мечтаеш хонда да пуснат отново любимия ти сивик 5 с по-яка ламарина, газ/метан и т.н. - драги ми смехурко барси, живееш в миналото със закостеняло мислене, по същия начин като пенсиите които допреди 10 - 15 години си карака жигулите и москвичите и казваха "бе по убаво от руското нема бе, мааани са с таа западна кола" - с този начин на мислене, няма да се оправим (съжалявам, че навлизам в дълбоки води и правя генерални заключение, но е истина). С този начин на разсъждаване за нещата от живота ние българите няма да променим нищо Трябва да се мисли в нови насоки, с нови идеи, но това е друга тема. За протокола, за да успея да запазя мнението си и уважаемите модератори и администратори да НЕ трият мнението ми (призовавам ги за това) ще напиша и нещо по темата, а именно: мотора на първата и втората генерация сивик хибрид са L13 модели - 1.3 8 клапана витек, с по две свещи на цилиндър (за по-оптимално изгаряне на горивната смес), от там и съкращението на i-DSI (i - като интелиджънд, DSI като дуал секуеншъл игнишън). Има приуси и в софия (зелените таксита), те не са нито на метан, нито на газ, не са побългарявани и са с тарифи като на обикновена дачия или турско рено смърдящо на петички - смятай, щом фирма с нови приуси за не малка първоначална покупна цена, без да им се монтира алтернативно гориво успява да "прави кирии" на същите тарифи като метанаджииките и при това фирмата да се разраства - значи хибрида не е чак толкова лош. Отделно, че нещата не стават така както си го мислиш "топни го извади го" - Д серия айдее, ще чипнеш ЕКУ-то ще го прелъжем и хем ще е хибрид, хем вместо бензин ще е на метан, газ, гризу и тем подобна паплач - има неща, които са по-различни от това в чисто абстрактен аспект от това да си сложиш пълна инжекция на Д15БЕЗЛЕ или да си затапим течащия радиатор с прахче от илиенци или аутоманиа (да спре теча, да изкара още 8 - 9 години тоя радиатор, пък след това ще се мисли за нов ). Не всички хора са сметкаджии и цепят стотинката на две и мисля, и искат една нова (стара) кола да я карат вечно - не ми се обиждай, не ми е целта да ти се подигравам, че нямаш средсва, аз самия съм същия бай ху* и съм в кюпа и карам 20 годишна кола на доизживяване, но има хора за които колата е просто предмет със срок на годност по-малък от колкото са някои наши гащи и потници (като те си купуват тези коли НОВИ, а ние често пъти си купуваме килоти от втората употреба) - овое стандарт брат. Мисълта ми е, че трябва да се гледа с по-широк кръгозор, не да имаш тесен зрителен ъгъл и целия свят и смисъла на живота да пречупваш през собствената си призма и мизерия. Редактирано 31 Януари, 2013 от Turios 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
barsi 265 #19 Отговорено 31 Януари, 2013 (Редактирано) Само това " DSI " не знам какво означава Означава "Да му се не види, та не мога да си Сложа газчижа и на тая кола та да продължа да си бъда все същия булгар Идиот на юго-запад от софето" Я дай пак , че нещо не ти схващам критиката пич !!!/> С кое по - точно съм идиот и сметкаджия ? Да , наистина на запад им дават данъчни облекчения за алтернативно гориво , което в България има акциз . И какво като съм стиснат на тема пари за гориво ? Да не би като не живея в София и не карам на бензин , а 18г, годишни Хонди да газ да не съм човек ? Да , японската технология е готина и да - иска ми се да се върне 5та хеч наново . Карал ли си такава кола ? Имаш ли представа какво е една кола да има дух и усещане за стоеж на пътя ? Не съм голфаджия - това като кола не мога да го гледам даже !!!/> не за друго - дизайна му е като делкан с теслата . Нито стои на пътя , нито е правена с желание . А относно мозъците за газ и метан - защо ми е давам едно кило пари за гориво , като мога да си ги спестя и да ги дам за друго . За това питах за газ на хибрида - няма да е скоро , а и да имам 7-8 бона за кола няма да е читава , ако е такава . Отделно , вземи един хибрид и му виж данните , като работи на бензин като изгорели газове , щом ще говорим за екология . Прави му се едно измерване в пункт за ГТП и после ще направим едно и на 18г ми курник , щото съм скъперник и карам на газ колко газове бълва . И после ще видим кое е по - екологично . Давам ти джокер - хибрида дава към 600гр / ч. разход на бензин . Дъртия ми курник харчи към 700гр / ч. газ . При правилно изгаряне според теб кое ще вкара по - малко газове в атмосферата ? А , да - приемам чуждото мнение . Отделно , да ми говориш , че съм тъп и прост - това си го пази за себе си . Ще ти дам малко инфо за мен , пък ти си прецени дали какъв съм : 25г перничанин съм , женен , без деца , 2 коли и собствено жилище . Почти не пия , скоро и няма да пуша . Луда глава съм малко , но не е фатално . Не само Софиянци сте хора . п.п. Към модераторите - моля да не триете моя пост и този на колегата . Нека се види и другата гледна точка . Реакцията на колегата е нормална , предвид замисъла на колата и въпроса ми :cool:/> Редактирано 31 Януари, 2013 от barsi Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
d.pavlovq 80 #20 Отговорено 31 Януари, 2013 - това е най-рентабилното придвижване, разхода е в материали в случая вода и банан - основно гориво. Колеги, икономия на икономията - това е ново понятие... 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
gogi6 5 #21 Отговорено 1 Февруари, 2013 Лично аз се надявам ел.мобилите и хибридите да се наложат,но като гледам мисленето на хората,това едва ли ще се случи в близките 50 години(за България говоря)!Аз не съм разбирач,когато имам проблем с колата търся сервиз Хонда!И като кажа на някой,че карам хибрид и веднага"Ти луд ли си,знаеш ли колко струват батериите?"Да знам,7 бона са!Но това ли да мисля,да не спя ли?На някои марки 2-3000 е смяна на маслото?!!!Сивика е супер кола за мен(засега),оглеждам се и за инсайд!Усещането и комфорта са на високо ниво!Единствено имам проблем с едно зарядно за телефон на Mcally!Шашка компютъра на колата и започват луди работи))Не го ползвам вече)) 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
barsi 265 #22 Отговорено 1 Февруари, 2013 Последен Офф . Ето един хибрид с газова http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11345671319869255&f1=details&slink=1yf2o7Въпреки , че е тойота колицата не изглежда зле , но остава въпроса - Защо се продава ? Или газовата нещо не е сработила с бензина / което ме съмнява / или батерията отива на кино и човека иска да се отърве от колата навреме ... Просто е прекалено хубаво , за да е истина това като оферта . Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Turios 7 #23 Отговорено 1 Февруари, 2013 Хммм, а ТОВА защо ли се продава Сигурно е със "скъпи части" или много гори и няма място къде да се сложи метана или просто цвета на перата за превключване на скоростите не са го кефили, who cares anyway Що за странен въпрос "защо се продава" и започваш да се вкарваш във филми, размисли и търсене под вола теле. Не всички хора продават колите си, защото имат проблем и искат да се отърват от тях. Свят широк - хора всякакви. Ако толкова те интересува - звънни на обявата за приуса и питай човека, иначе както казваше един пич тук "боба го свърших, картите таро еди какво си, кълбото го счупих" и т.н. 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
igniter 60 #24 Отговорено 10 Октомври, 2013 Малко в страни от темата ...Хубаво е че има алтернативи и хибриди, но според мен серийният хибрид има доста повече предимста пред паралелният.За мен си остава загадка защо всички марки масово лансират паралелките ... вероятно по икономически изгодни за тях причини?!Все пак 'икономиката' е разчетена на някакви разходи/печалби, драстичното съкращаване на разходи вероятно би довело до сътресения.Изглежда ми сякаш петролната индустрия започва да се предава, почти.С нетърпение очаквам да видя производство на серийни хибриди от любимата марка някой ден. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Беселин 237 #25 Отговорено 11 Октомври, 2013 ДВГ на хибридите работят по т.н. Аткинсонов цикъл и ползването на газ сигурно ще доведе дозначително спадане на мощността понеже този вид двигатели са съобразени със начина на горене на бензина.Ако можеше сигурно японците щяха да го направят вместо да минават направо на водород.Така си мисля аз може и да не съм прав. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Драгойчо 439 #26 Отговорено 11 Октомври, 2013 След офф-а и разменените реплики за правилни, и грешни философии по отношение на технологиите, много малко офф и от мен по темата.Технологиите имат една, единствена цел - да извадят едни пари от някъде. Вашите, нашите, моите пари. И да се върти икономиката. И да се реализират печалби. Приказките за еко-меко-икономично, са драматично смешни и жалки, на фона на реалността, след като всичко се върти около въпроса "от кой, колко и как може да се изкара?". Хибридите не излизат от икономическото статукво, само вменяват някаква псевдо отговорност към природата и икономията като такава. Какво икономисват хибридите? Нищо!Цената им е висока не заради "висшите" технологии от по-миналия век, а защото отново са "новост" на пазара.Същото е и с електромобилите, и с какво ли не още - енергията за им производството им надхвърля многократно всякавата икономия, която те биха реализирали докато са работещи машини, а разликата я плащаме всички заедно, дори тези които никога няма да си купят и колело. А, транспортът до пазара? А, разходите по рециклиране? Еко? Икономия? Чушки с дръжки! Безпредметно е да си хвърляме обвинения за несъстоятелност на избора и "философиите" му, след като избор се прави на база възможности, вкус, убеждения, вяра и не на последно място - информираност - все лични "данни"!Успех на автора на темата и дано си намери колата която иска, търси, може да си купи и поддържа! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
igniter 60 #27 Отговорено 11 Октомври, 2013 Съгласен съм с казаното за експлоатирането на "технологиите", за това е виновна науката (с ударение на първото 'у') маркетинг и в частност паричната (монетарната) система, в чийто строй всички трябва дружно да се прецакваме за да оцеляваме, но това е друга тема. Като стана въпрос за "модерните" и "нови" технологии ... Камий Женази преди около век е подкарал електроавтомобил със завидните за това време 100 км / ч, на практика преди да бъде изобретен (открит) ДВГ ... Фердинант Порше с неговият електромобил с "революционният" "хъб мотор" (вграден в главината) Напълно естествено е автобилните картели да считат електроавтомобилите за заплаха. Ако не броим скъпите батерии, които в последствие грохват на практика почти няма поддръжка, а възможностите на един съвременен електродвигател са недостижими за който и да е ДВГ, именно в това е силата на електроавтомобилите. Все още не са решени проблемите със съхраняването на достатъчно ел. енергия, високата себестойност и вредните емисии при производството на батериите, но това по-скоро е въпрос на време, но и най-вече на желание. Помислете за цялата тази индустрия съсредоточена в производството на резервни части (изчислени кога да отпаднат от употреба) и консумативи при автомобилите с ДВГ, дали са готови да пуснат залъка? Със сигурност на лице е някакъв бенефит от тях, но ако съпоставим разхода на гориво и вредните емисии на практика тежащият близо 2 тона хибрид претъпкан с допълнително електронни и механични възли не стои кой знае колко по-добре от малък градски автомобил. Поправете ме ако греша, но ако бъде хибрид няма ли да бъде по-добре директното задвижване да е поверено на високоефективен безчетков мотор, а ДВГ да работи в постоянни обороти в диапазонът където е най-ефективен, като генерира необходимата ел. енергия? Като резултат няма ли хибридъдт да бъде конструктивно по-прост и със сравнително лека конструкция, и не на последно място по-надежден? В заключение на разтеглените локуми да кажа, че не се опитвам да налагам никому начин на мислене и жизнена философия, просто скучаех и нахвърлях чаша мисли. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
iso_eu 29 #28 Отговорено 21 Октомври, 2013 (Редактирано) http://autobild.bg/%...1%86%D0%B0/a764 Да повдигна темата. Ето нещо интересно че да не се карате />/> Как функционират хибридните системи Микрохибрид Тези автомобили носят име, което не заслужават. Микрохибридът е само Start-Stop система с особено мощен стартер-генератор. При Peugeot например двигателят се изключва при движение по инерция към светофар, а генераторът рестартира двигателя по-бързо от стартер. Но също като при Smart Fortwo mhd (Micro Hybrid Drive) акумулаторът не участва в задвижването на автомобила. Мек хибрид (Mildhybrid) Тази система е оборудвана с допълнителен електромотор, който подпомага двигателя, например при моделите на Honda CR-Z, Insight и Civic. Honda наричат системата Integrated Motor Assist, тоест интегрирано подпомагане на двигателя. Автомобилът може да се движи чисто електрически само при ниска, равномерна скорост. Капацитетът на акумулатора и мощността на електродвигателя обаче не са достатъчни за потегляне на автомобила. Пълен хибрид Когато става дума за хибридно задвижване, повечето хора имат предвид точно такава система. При нея капацитетът и мощността на акумулатора са достатъчни за чисто електрическо потегляне и движение на малки разстояния до около 10 километра, без да се налага да се включва двигателят с вътрешно горене. Тази високотехнологична и скъпа система се ползва от Q5, M35, Auris, Prius, RX и CT 200. Plug-In Hybrid Вместо само от регенерираната спирачна енергия, при тази система акумулаторът може да се зарежда директно от електрическата мрежа. Prius Plug-in-Hybrid на Toyota се оборудва с по-голям акумулатор (5,2 вместо 1,3 киловатчаса), който се зарежда от електропреносната мрежа и позволява чисто електрически пробег от 20 км. Серийното производство на този вариант на Prius е планирано за 2012 година, цената ще е от 31 000 евро. И все пак някой да знае актуална цена на Батериите - даже извън България питам по принцип - че тука всичко е дървено /> Между другото при Приус батериите имат някакъв охладител, който ги пази от прегряване, а при Хонда май няма точно такава система. Редактирано 21 Октомври, 2013 от iso_eu Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
neznaeshta 0 #29 Отговорено 21 Октомври, 2013 (Редактирано) Момчета помагайте Нищо не разбирам от коли, карам кола "по женски"... т.е. карам до отказ... и като откаже... я сервиз, я отзивчив колега на пътя Доскоро карах Volkswagen golf и с нея горе-долу се оправях, но сега един съсед по вила ми предлага бартер: замяна на моето УПИ, за Honda Civic 1.3 IMA hibrid (2003, пробег-90,000 км ) или за Renault Clio III 1.5dCi (2007, пробег-80,000 км ). В чудо се видях... дай на една жена избор и и гледай сеира Честно казано почти се бях ориентирала към хибрида... по интуиция )), но търсейки инфо, попаднах на вас и с изненада открих, че батерията се сменя, а това, че струва 7000 лв, направо ме ужаси. А ако се износи батерията, става ли неизползваема или може да се кара като обикновена бензинова кола? Запитах се и има ли сервиз или майстор за подръжката на хибрида, ако има по-специфично обслужване, разбира се. Трябва да реша до няколко дни, защото на 28.10. имаме час при нотариус (човека заминава - работи в чужбина), а аз все повече се обърквам. Той ми каза сама да реша, защото не иска да влияе на решението ми, за да не го заподозра в манипулиране. Дайте съвет, за да си спестя неприятности от лошия избор... та аз дори не знам какво да го попитам... !? Редактирано 21 Октомври, 2013 от neznaeshta Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Беселин 237 #30 Отговорено 22 Октомври, 2013 Е той като замени неговата кола за твоята какво ще се промени за него като заминава в чужбина?Просто дойде и ти каза:- Ей съседке искаш ли да си сменим колите?За съжаление у нас този тип автомобили са голяма рядкост и вероятно няма кой да ти отговори от опит на въпросите.Според някои батериите имат ресурс за около 7-8 години(ако е така хибрида на съседа ти се нуждае от нова батерия) според други има хибриди от 1997г, които се движат безпроблемно с оригиналните си батерии.Честно казано ако аз съм на твое място не бих взел хибрид на 10 години.Ако имам пари за нов - да бих купил, обаче 10 годишен твърдо НЕ. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
iso_eu 29 #31 Отговорено 22 Октомври, 2013 (Редактирано) И аз не ги разбирам Хибридите но виж какво пише по горе за Мек хибрид (Mildhybrid) - там попада твоята кола. И също прочети линка. До колкото съм прочел Хондите нямат охлаждане на батериите което е пагобно за тях - по добрия вариант е Тойота Приус - защото има системи за охлаждане на батериите! А те респективно загряват доста когато се черпи ток от тях, а всяко загряване на батериите ги скапва бързо..... Но все пак не съм специалист. Питай при Омбре сервиз дали са наясно и могат ли да я тестват при тях ! Само не стана ясно колко ти струва УПИ -то и къде се намира и колко оценява съседа ти Хондата си ??? Според мен ако я дава на сметка и ако единствено разбереш дали на 100 процента тези батерии са читави. Вечни батерии няма- всяка батерия си има живот или определени пъти зареждане, но пък в Китай има евтини батерии ама трябва да се организираш с още някой да си докарате /> Плюс това този Хибрид не може да потегли само с електродвигателя, а и батериите нямат такъв капацитет ! Сега по новите Хонди може и да са променили нещо - ама трябва да се търси инфо. Редактирано 22 Октомври, 2013 от iso_eu Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
neznaeshta 0 #32 Отговорено 22 Октомври, 2013 Е той като замени неговата кола за твоята какво ще се промени за него като заминава в чужбина?Просто дойде и ти каза:- Ей съседке искаш ли да си сменим колите?За съжаление у нас този тип автомобили са голяма рядкост и вероятно няма кой да ти отговори от опит на въпросите.Според някои батериите имат ресурс за около 7-8 години(ако е така хибрида на съседа ти се нуждае от нова батерия) според други има хибриди от 1997г, които се движат безпроблемно с оригиналните си батерии.Честно казано ако аз съм на твое място не бих взел хибрид на 10 години.Ако имам пари за нов - да бих купил, обаче 10 годишен твърдо НЕ. )) УПИ означава Урегулиран Поземлен Имот... А иначе по съседски си споделяхме проблемите... и аз споменах, че останах без кола... а той пък, че иска да строи, но мястото му е дълго и тясно... та ако аз нямам нищо против... и т. н. Благодаря за отговора Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Беселин 237 #33 Отговорено 22 Октомври, 2013 (Редактирано) Аз не бих заменил недвижимо имущество за автомобил на старо.Нали след 4-5 години тази кола няма да струва нищо, да не говорим, че може и за скрап да е станала а имота ще си стои.Ако искаш кола купи си, но земя не давай! Редактирано 22 Октомври, 2013 от Беселин 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
iv.ned 0 #34 Отговорено 31 Януари, 2015 Здравейте! Имам сходен въпрос с човека, създал темата. Ще сменям старата кола с по-малко стара Докато разглеждах различни модели, се замислих за Сивик Хибрид 2007 година. Колата е в Милано и обмислям дали да отида да я взема. Цената е 4700 евро, на 121000км (което е без значение, имайки предвид, че не могат да се проверят). Виждам, че преди година и половина не е имало много запознати и искам да видя как е положението в момента. Ето някои неща, които ми каза дилърът: разходът е 6/100км градско, след като се изчерпят батериите автомобилът може да продължава да се кара - 8/100км; батерията струвала около 1700евро. Мен ме интересува дали тази информация е вярна Също така, в кой данък влиза колата (ако изобщо се плаща за хибриди) - 95 коня е бензиновия двигател, електрическия добавя още 30к.с. На извънградски път работят ли двата двигателя заедно или разчитам на мощността само на бензиновия (ако е така колата би станала доста мудна на теория... особено при планински преходи). И последно - някакви коментари относно автоматичната скоростна кутия? Надеждна ли е? Надявам се да можете да ми помогнете Успехи! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
iso_eu 29 #35 Отговорено 1 Февруари, 2015 (Редактирано) iv.ned Нищо не се е променило - ако тъсриш хибрид си вземи Лексус или Toyota Prius . Хонда е трагедия и въобще не може да се каже че е хибрид - като скапе батерията или електромотора не става за нищо ! Дилъра да ти купи нова батерия и да ти я продаде така. Автоматиците на хонда са здрави. Няма нужда да ходиш извън БГ за да пробваш тези "хибриди" При Хондите "хибирдът" подкрепя бензиновия двигател постоянно - само на ток не може но само на бензин също не може ! Абе с една дума таралеж в гащите....освен това къде ще я поддържаш в БГ ??? Вървежа е като трабанче но с подпомагане и на стартера Тоя разход въобше не е верен за тази кола Вземи си нормален сивик - няма да сбъркаш .... Редактирано 1 Февруари, 2015 от iso_eu Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
insight 4 #36 Отговорено 16 Февруари, 2015 Колега не мисля, че е така както го казваш. колата доста често си работи само на бензин и много рядко само на ток. Предимно работи комбинирано, защото се води мек хибрид и електродвигателя подпомага работата на бензиновия. Не съм си играл да разуча въпроса дали може да работи само на бензин при заминали батерии, но си мисля че няма да има проблем само разхода ще се увеличи. А за LPG видях, че има доста такива с монтирани газови инжекцииони и си вървят без никакви проблеми. Даже има в ютуб клип с такива и даден разход от порядъка на 5.5 на 100 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
boiskii 353 #37 Отговорено 15 Юли, 2015 (Редактирано) Някой има ли по-задълбочени наблюдения върху тази версия? От цялата кола на мен ми харесва само дизайна на този седан. Двигателя ми е слаб, а хибрида изобщо не ми трябва ако става дума за него, но въпреки това ми харесва. Голям таралеж в гащите ли е? Газифицира ли се? Работи ли без проблем двг ако са заминали батериите? Ремонтопригоден ли е? Частите взаимозаменяеми ли са със Сивик 7?Не може никой да не кара такъв? Редактирано 15 Юли, 2015 от boiskii Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Dragijev 50 #38 Отговорено 15 Юли, 2015 (Редактирано) Мой колега купи такъв. Няма грижи с колата. Ако батериите се изхабят караш само на бензин. Като цяло приятна колица. Мини през омбре и го разпитай за другите неща, но не мисля, че не е удачен варианта да слагаш газ на такава кола(лично мнение). Редактирано 15 Юли, 2015 от Dragijev Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
adaliq 0 #39 Отговорено 17 Юли, 2015 Здравейте, Харесала съм си Honda Civic VIII sedan 1.3 i-DSi i-VTEC IMA (hybrid), прочетох темата до тук , но повечето мнения са стари. Та да попитам, ако има някой с такава Honda да ми даде малко повече информация за колата. Също за батерията и какво става, ако е стара и как се променя разходя. Ще съм благодарна да ми препоръчате и къде да я закарам за преглед преди да я купя. Благодаря ви предварително Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Lightnet 0 #40 Отговорено 6 Май, 2016 Наскоро закупих Ходан сивик 2007 хибрид бих искал да знам дали може да се кара само на бензин със сменена батерия. Въпросите са ми каква е цената на батерията и дали като се изтощи батерията може да се кара само на бензин. Също дали може да се поръча китайска батерия ако е по евтина Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове