ruil4o 55 #1 Публикувано 12 Декември, 2015 Здравейте! От месец-два съм с Акорд F18A3, 97г. Взех го от съгражданин, който ми каза, че има колко 15-17 000км. до смяна на ангренажа. Искам да изкарам зимата и на пролет да сменя ремъка, ролките и водната помпа. Понеже колата ми се струва малко мудна, отидох на майстор, който ми погледна центровката и каза, че не е била добре. За да я оправи завъртя делкото в крайно положение напред - към закъснение (снимка по-долу) беше по средата. Каза ми, че това не е нормално. Има съмнения за неправилно зацепен агренаж, но работата по проверката е доста сложна и скъпа. Цената за труда била колкото за смяна на ремъка. Затова искам да попитам за вашето мнение. Какви други симптоми (освен в делкото) може да има ако има разминаване на зацепването? Тази мудност може ли да е от това? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
kvd74 646 #2 Отговорено 12 Декември, 2015 Можеш и сам да си направиш проверката дали е зацепен ремъка по белезите,само трябва да ги знаеш,и да свалиш капака на клапаните и ангренажа,и да погледнеш. Не мисля тази работа е колкото смяна на ремъка.Така,че майстора ти или не разбира,или го мързи,или нещо те гъбарка. 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
bongo789 163 #3 Отговорено 13 Декември, 2015 Нормалната цена извън форумно рекламираните сирвизи за смяна е 70-90 лева, имаш две ролки и два ремъка...Лайното , което изсират много майстори е неумението им да се справят с балансиращия.... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ruil4o 55 #4 Отговорено 13 Декември, 2015 (Редактирано) Благодаря за отговорите! Ще пробвам да проверя белезите сам. Разгледах менюела на моята кола и разбрах, какво и къде да гледам - Вади се една тапа за белезите на КВ, и трябва да сваля капака на клапаните за белега на РВ. Само да се стопли времето малко, че нямам гараж и ще съм пред блока. Майстора изказа съмнение за някаква шонка на КВ, че може да я нямало... Иска ми 100лв за смяната на ремъците. Имам още два въпроса: 1.Ако има неправилно зацепване, може ли да се „хване“ ако се измери компресията? 2. Може ли от нещо друго да стои така делкото? Редактирано 13 Декември, 2015 от ruil4o Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
bongo789 163 #5 Отговорено 13 Декември, 2015 (Редактирано) Тва да не е голф 3 1.9 тд та да превърти шпонка на коляновия, бегай от тоя мастор...Имаш ли стабилен празен ход,колко очакваш да връй ф18.... Редактирано 13 Декември, 2015 от bongo789 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
SpliFF 50 #6 Отговорено 13 Декември, 2015 Делкото стои така защото някой го е пипал.Зацепването с компресия няма да хванеш.Гледа се по белези и чак след това със стробоскоп нагласяш делкото. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ruil4o 55 #7 Отговорено 13 Декември, 2015 Да, празния ход е стабилен. И преди центровка също беше ОК, но сега имам по-дора мощност в ниските обороти. Във високите сякаш е куца може и де нормално. Преди тази кола съм карал дизел 98к.с със същите килограми, еми... дизела дърпаше повече при изпреварване. Не мога да намеря човек с такава тук в Добрич, че да му дам да я опъне мойта Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
rollin 463 #8 Отговорено 13 Декември, 2015 Аз съм го имал този проблем и се оказа кофти делко... полу-избила бобина, прецакани позиционни датчици и тн, все в делкото. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
SpliFF 50 #9 Отговорено 13 Декември, 2015 Няма как да ти опъва колкото турбо дизела.Щом имаш съмнения провери си нещата,но ако всичко това го правиш само заради това ,че ти се струва нещо..... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
fenabg 2981 #10 Отговорено 13 Декември, 2015 Това делко е бутнато на закъснение. Иди някои да го светне каде е в момента ако сввти на белег или много близо до до белег презацепете ремъка, няма нужда да я разглабяте за да разберете каде е ако имате стробоскоп. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ruil4o 55 #11 Отговорено 13 Декември, 2015 (Редактирано) Делкото е настроено така - на белег чрез стробоскоп. Иначе пали от четвърт! Редактирано 13 Декември, 2015 от ruil4o Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
fenabg 2981 #12 Отговорено 13 Декември, 2015 Те и през два зъба пак си палят. На кои белвг светихте делкото и с какъв тробоскоп. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
росенKN 29 #13 Отговорено 13 Декември, 2015 Както е казал колегата горе,,на кои белези святкахте,, и аз да добавя-замостихте ли двупиновата букса докато святкахте? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ruil4o 55 #14 Отговорено 13 Декември, 2015 (Редактирано) Не знам на кои белези е гледал майстора. Има Хонда (CRX), предполагам че разбира и му се доверих. Стробоскопа изглеждаше, като пистолет Обаче никаква букса не замости! Чел съм в упътването, за тази буска и му споменах че трябва да се окаси, но той каза, че тя не влиеела много на центровката, " било колкото да стабилизира малко белега, да не играел" - май така се изрази. П.П. Моята букса, синята под жабката, не е с 2 кабела (както четох в упътването), а е с 4 - 5 кабела! Редактирано 13 Декември, 2015 от ruil4o Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
SpliFF 50 #15 Отговорено 13 Декември, 2015 Нищо не можеш да настроиш ,ако не се вкара ECU-то в авариен режим,защото ти въртиш делкото а компа прави корекции. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ruil4o 55 #16 Отговорено 13 Декември, 2015 Благодаря за отговора! Още утре отивам на друг елконаджия да проверя, какво е свършил или НЕсвършил предния майстор. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
росенKN 29 #17 Отговорено 13 Декември, 2015 (Редактирано) Там до тази която си намерил е и другата букса-двупинова.Може да се наложи да свалиш малката кора отдясно на краката на пътника,тази която е точно пред тонколоната.Ако не я намираш ще помагаме със снимки.Обезателно замостена иначе е безмислен стробоскопа.Святка се там където си открил гумената тапа,под нея е маховика и белезите са на него.Един за ГМТ и след него е този които те интересува,демек този които трябва да виждаш докато святка уреда.Успех. Редактирано 13 Декември, 2015 от росенKN 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ruil4o 55 #18 Отговорено 15 Декември, 2015 Ходих при друг майстор и му казах, че искам да ми провери центровката без да споменавам, че друг майстор е пипал и се съмнявам в него. Той взе един лаптоп и го закачи на буксата под жабката - една с 4 кабела. Учудих се, че на стара кола от 97-ма може да се гледат "живи данни", както се изрази той. Запалих... нямаше натрупани грешки, само "обратната връзка към ламбда сондата не била, както трябва - богата била сместа" и ми показа някаква синусуида на екрана Направихме едно кръгче и каза, че трябвало да даде 5 градуса предварение. Спряхме, намести делкото на средата и след това второ тестово кръгче с лаптопа - графиката на ламбда била вече ОК! Малката букса не я пипа! Споменах му за нея, че при центровка трябвало да се замости, но и той пренебрегна това! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
SpliFF 50 #19 Отговорено 15 Декември, 2015 Пренебрегва я ,защото закачането на диагностична букса се случва абсолютно същото-все едно е укъсил двупиновата букса.Намираш ли разлика след бутане на делкото? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ruil4o 55 #20 Отговорено 19 Декември, 2015 Все още не мога да съм 100% сигурен дали ремъка е зацепен, както трябва. След връщане на делкото в средна позиция от втория майстор, колата е малко по-добре, сякаш! За това ще карам така, докато имам възможност да я поразглобя пред блока. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове