Jump to content
ruil4o

Ангренаж - прескочил зъб?

Recommended Posts

Здравейте!

 

От месец-два съм с Акорд F18A3, 97г. Взех го от съгражданин, който ми каза, че има колко 15-17 000км. до смяна на ангренажа. Искам да изкарам зимата и на пролет да сменя ремъка, ролките и водната помпа.

Понеже колата ми се струва малко мудна, отидох на майстор, който ми погледна центровката и каза, че не е била добре. За да я оправи завъртя делкото в крайно положение напред - към закъснение (снимка по-долу) беше по средата. Каза ми, че това не е нормално. Има съмнения за неправилно зацепен агренаж, но работата по проверката е доста сложна и скъпа. Цената за труда била колкото за смяна на ремъка.

 

Затова искам да попитам за вашето мнение.

Какви други симптоми (освен в делкото) може да има ако има разминаване на зацепването? Тази мудност може ли да е от това?

post-33083-0-73141800-1449949650_thumb.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Можеш и сам да си направиш проверката дали е зацепен ремъка по белезите,само трябва да ги знаеш,и да свалиш капака на клапаните и ангренажа,и да погледнеш. Не мисля тази работа е колкото смяна на ремъка.Така,че майстора ти или не разбира,или го мързи,или нещо те гъбарка. :)

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нормалната цена извън форумно рекламираните сирвизи за смяна е 70-90 лева, имаш две ролки и два ремъка...Лайното , което изсират много майстори е неумението им да се справят с балансиращия....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за отговорите! Ще пробвам да проверя белезите сам. Разгледах менюела на моята кола и разбрах, какво и къде да гледам - Вади се една тапа за белезите на КВ, и трябва да сваля капака на клапаните за белега на РВ. Само да се стопли времето малко, че нямам гараж и ще съм пред блока. :)

Майстора изказа съмнение за някаква шонка на КВ, че може да я нямало... Иска ми 100лв за смяната на ремъците.

 

Имам още два въпроса:

1.Ако има неправилно зацепване, може ли да се „хване“ ако се измери компресията?

2. Може ли от нещо друго да стои така делкото?

 

Редактирано от ruil4o

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тва да не е голф 3 1.9 тд та да превърти шпонка на коляновия, бегай от тоя мастор...Имаш ли стабилен празен ход,колко очакваш да връй ф18....

Редактирано от bongo789

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Делкото стои така защото някой го е пипал.Зацепването с компресия няма да хванеш.Гледа се по белези и чак след това със стробоскоп нагласяш делкото.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, празния ход е стабилен. И преди центровка също беше ОК, но сега имам по-дора мощност в ниските обороти. Във високите сякаш е куца :( може и де нормално.

Преди тази кола съм карал дизел 98к.с със същите килограми, еми... дизела дърпаше повече при изпреварване.

 

Не мога да намеря човек с такава тук в Добрич, че да му дам да я опъне мойта :)

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм го имал този проблем и се оказа кофти делко... полу-избила бобина, прецакани позиционни датчици и тн, все в делкото.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма как да ти опъва колкото турбо дизела.Щом имаш съмнения провери си нещата,но ако всичко това го правиш само заради това ,че ти се струва нещо.....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това делко е бутнато на закъснение. Иди някои да го светне каде е в момента ако сввти на белег или много близо до до белег презацепете ремъка, няма нужда да я разглабяте за да разберете каде е ако имате стробоскоп.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Делкото е настроено така - на белег чрез стробоскоп. Иначе пали от четвърт!

Редактирано от ruil4o

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Те и през два зъба пак си палят. На кои белвг светихте делкото и с какъв тробоскоп.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както е казал колегата горе,,на кои белези святкахте,, и аз да добавя-замостихте ли двупиновата букса докато святкахте?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам на кои белези е гледал майстора. Има Хонда (CRX), предполагам че разбира и му се доверих. Стробоскопа изглеждаше, като пистолет :D Обаче никаква букса не замости! Чел съм в упътването, за тази буска и му споменах че трябва да се окаси, но той каза, че тя не влиеела много на центровката, " било колкото да стабилизира малко белега, да не играел" - май така се изрази. :)

 

П.П. Моята букса, синята под жабката, не е с 2 кабела (както четох в упътването), а е с 4 - 5 кабела!

Редактирано от ruil4o

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нищо не можеш да настроиш ,ако не се вкара ECU-то  в авариен режим,защото ти въртиш делкото а компа прави корекции.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за отговора! Още утре отивам на друг елконаджия да проверя, какво е свършил или НЕсвършил предния майстор.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Там до тази която си намерил е и другата букса-двупинова.Може да се наложи да свалиш малката кора отдясно на краката на пътника,тази която е точно пред тонколоната.Ако не я намираш ще помагаме със снимки.Обезателно замостена иначе е безмислен стробоскопа.Святка се там където си открил гумената тапа,под нея е маховика и белезите са на него.Един за ГМТ и след него е този които те интересува,демек този които трябва да виждаш докато святка уреда.Успех.

Редактирано от росенKN
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ходих при друг майстор и му казах, че искам да ми провери центровката без да споменавам, че друг майстор е пипал и се съмнявам в него. Той взе един лаптоп и го закачи на буксата под жабката - една с 4 кабела. Учудих се, че на стара кола от 97-ма може да се гледат "живи данни", както се изрази той. Запалих... нямаше натрупани грешки, само "обратната връзка към ламбда сондата не била, както трябва - богата била сместа" и ми показа някаква синусуида на екрана :hmmm:  Направихме едно кръгче и каза, че трябвало да даде 5 градуса предварение. Спряхме, намести делкото на средата и след това второ тестово кръгче с лаптопа - графиката на ламбда била вече ОК!

 

Малката букса не я пипа! Споменах му за нея, че при центровка трябвало да се замости, но и той пренебрегна това!  :hmmm:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пренебрегва я ,защото закачането на диагностична букса се случва абсолютно същото-все едно е укъсил двупиновата букса.Намираш ли разлика след бутане на делкото?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Все още не мога да съм 100% сигурен дали ремъка е зацепен, както трябва. След връщане на делкото в средна позиция от втория майстор, колата е малко по-добре, сякаш! За това ще карам така, докато имам възможност да я поразглобя пред блока.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...