nekakvolice 4 #1 Публикувано 26 Септември, 2015 Здравейте колеги, Съжалявам ако има такава тема във форума, но след обстойно претърсване аз такава не намерих. Въпроса ми е с какво налягане в гумите си да карам с този размер - 195/50/15? Показанието на шофьорската врата е за 175/65/14 май, ако не беше дори и за 13, така че не му вярвам... Със същата маса и толкова различни размери на гумите вярвам, че трябва да има разлика в оптималното налягане. Съдейки по написаното в тази тема: http://www.civiclife.net/board/topic/138329-what-tire-pressure/ идейно е лятно време да се кара с ~1.9 атмосфери, които съвсем скоро при заграване на гумите ще скочат до ~2.3 . Друг пък казва че кара с 35 psi ~ 2.38160874 atm, което зачитайки горното би вдигнало до около 3 атм. след известно каране. Моля, който кара с такива да каже ако знае от достоверен източник, ако ли не - то поне мнение Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
pendoc 189 #2 Отговорено 26 Септември, 2015 195/50 при тези дупки 2.1 - 2,2 атм. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
goldbyrk 202 #3 Отговорено 26 Септември, 2015 (Редактирано) Аз си карам с 3-3.2 бара и нямам проблеми, разхода на гориво спада. 185х65х14 Редактирано 26 Септември, 2015 от goldbyrk 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
6gen115hp 306 #4 Отговорено 26 Септември, 2015 От личен опит гуми на 50 много лесно се пукат на дупки при 2 атмосвери налягане . Сегашните ми на 40 височина ги помпя на 2.5+ . Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
nekakvolice 4 #5 Отговорено 26 Септември, 2015 Колега, 3+ атмосфери износват отвратително гумите в центъра... И аз около 2 атм, съм се ориентирал - предните са ми 2.3, а задните 2.1, т.к. освен газовата нищо не тежи отзад в повечето случаи... Все пак препоръчвате за толкова нископрофилни повечко налягане за да не ги изгърмя в някоя дупка, така ли? 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
boiskii 352 #6 Отговорено 27 Септември, 2015 (Редактирано) ...3 атмосфери...на толкова си помпам шосейните гуми на колелото. Вие сериозно ли? Бах тоя Сивик, той едва тон има. На 3 сигурно вози като каруца. Повече от 2.3атм. си е светотатство. Редактирано 27 Септември, 2015 от boiskii 4 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ivko_1 67 #7 Отговорено 27 Септември, 2015 (Редактирано) аз съм на 2,5 отпред и 2,4 отзад...колата ми е ниска, но с оригинални амортесиори...вози доволно и добре завива...като ги загрея имам съвсем леко недозавиване при екстремни завои, докато не изпусне задницата де...както наскоро се озовах завъртян на 90гр. спрямо пътя с 90км/ч...на 1,5метра от бордюра...бързите ръчички едвам ме спасиха... Редактирано 27 Септември, 2015 от ivko_1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
goldbyrk 202 #8 Отговорено 27 Септември, 2015 ...3 атмосфери...на толкова си помпам шосейните гуми на колелото. Вие сериозно ли? Бах тоя Сивик, той едва тон има. На 3 сигурно вози като каруца. Повече от 2.3атм. си е светотатство. Зависи от гумите колега. Ако си наясно с различните марки и модели гуми, ще забележиш една много съществена разлика при Michelin - Те са толкова меки и еластични, че вътрешният борд, можеш да го обърнеш на ръка. Гумата вози супер безшумно и се води енергоспестяващ модел. Дълги години карах шосейка велосипед и гумите ми бяга Continental.Самата гума беше тънка като хартия, само бордът беше супер тънък и твърд. Бяха на около 10-12 години експлоатация, пълнех ги на 8,5 бара, а на самата гума имаше означение 9,5 бара, бяха тънки като пръст на ръката и въпреки това пак возията не беше твърда. Тъй че зависи от колелото и гумите. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
goldbyrk 202 #9 Отговорено 27 Септември, 2015 (Редактирано) Колега, 3+ атмосфери износват отвратително гумите в центъра... И аз около 2 атм, съм се ориентирал - предните са ми 2.3, а задните 2.1, т.к. освен газовата нищо не тежи отзад в повечето случаи... Все пак препоръчвате за толкова нископрофилни повечко налягане за да не ги изгърмя в някоя дупка, така ли? Колега, гумите ми са на 2 години и експлоатация на 20К километра и няма износване. Който иска да си цъка минуси, който иска да си кара п.п. между другото, на колонката на вратата има табелка с тези данни и там се дават различни налягания, спрямо натовареността на колата мисля че за двама души, беше нещо от сорта на 2.3-2.5 атмосфери, сиреч бара. Разликата от половин атмосфера е толкова леко доловима, че може да се равнява на планински повей. При мен колата доби по стегната возия по завоите и преди да избера това налягане, съм експериментирал с различни стойности. Редактирано 27 Септември, 2015 от goldbyrk Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
boiskii 352 #10 Отговорено 27 Септември, 2015 (Редактирано) Да не си и ти като мене с Energy Saver? Много зле на мокро. Почне ли да застудява не ми се мисли. Понеже не бях свикнал с ABS-а, вчера си карам в дъжда и по едно време натискам спирачка не особено силно и колата почва да тресе на разпадане. В първия момент през ум не ми мина, че може да е от сцеплението...викам си нещо се разглоби по тая кола. А те гумите не държат грам. На Тракия със 120 за малко да ме изхвърлят при плавна смяна на лентите и липса на условия за аквапланинг. Набор 2011 са, дето викаш като нови. Нови, нови, обаче другия сезон с други. Щом нямаш ядове на 3 атм., търкаляй си ги. Съпротивлението на търкаляне безспорно ще е по-ниско. Аз ако ги надуя на 3 ми се струва, че мокрото ще ми се види като лед. За шосейките си прав. Даже 3.0 е някакъв много нисък праг за тях, но зависи колко са тънки. Редактирано 27 Септември, 2015 от boiskii Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
goldbyrk 202 #11 Отговорено 27 Септември, 2015 (Редактирано) Точно така колега. Поръчах си истински мишленки, произведени в Герамния. Това което казваш за мокрото каране, си абсолютно прав, то си го и пише в спецификацията на гумата. Ако искаш да караш яко в мокро време, си има друг модел на Мишлен. Есента когато е мокро и хлъзгаво, карам с доста по ниско налягане 2-2.2 На мен основната ми цел, е по икономично каране. В градско разходът ми е 6.5-6.7 лятото, извън града съм на 5.7-5.9. И това не е с някаква специална техника на кранае Редактирано 27 Септември, 2015 от goldbyrk Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
nekakvolice 4 #12 Отговорено 27 Септември, 2015 На вратата на шофьора на всяка кола пише на колко бара да се помпят гумите (зависи от обема въздух в гумата и от теглото на колата). За Сицик 5-та и 6-та по каталог гумите 175/65/14 или 185/60/14 (186/65/14) трябва да са 1.9-2.0 бара. Днес забелязах, че даже за 13ки са дадени, със сигурност не 185, мисля 175 бяха. Тази тема стана мазало - единия казва 3+ ми е супер, другия казва 3 вози като каруца... А какво ще кажете за 175/65/14 като налягане? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dindin 1250 #13 Отговорено 27 Септември, 2015 (Редактирано) Ей голяма тема начи 3+ е пълен абсурд, сакън недей ги помпа толкова. Освен това налягането на гумите не е баш правопропорционално на спадането на разхода. Ми карайте на 8 атмосфери да не гори грам бензин Иначе както казаха колегите ще се износват в средата много, а и ще усещаш всяка неравност. Златната ти среда е между 1,9 и 2,3 според мене. Можеш сам да си прецениш как ти е возията в двете крайности. Аз зимата лично карам с по-спаднали, че ми трябва по-голяма контактна площ да се вкопавам в снега, че при нас е като на война Ама пък ако се притесняваш да не се надуят от жегата пък проверявай ги по-честичко на бензиностанциите, така и така трябва да зареждаш. Ама гледай да не им е калпав пистолета. Редактирано 27 Септември, 2015 от dindin Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ZaRRicK 330 #14 Отговорено 28 Септември, 2015 Моята заводско е с 195/55 R 15 и на вратата пише, че препоръчителното налягане е 2.4атм. В момента съм на 195/50 и я поддържам м/у 2.3 и 2.5. Нямам оплаквания. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
nekakvolice 4 #15 Отговорено 28 Септември, 2015 (Редактирано) Аз зимата лично карам с по-спаднали, че ми трябва по-голяма контактна площ да се вкопавам в снега, че при нас е като на война Ама пък ако се притесняваш да не се надуят от жегата пък проверявай ги по-честичко на бензиностанциите, така и така трябва да зареждаш. Ама гледай да не им е калпав пистолета. Да, за лятото е добре да си знаеш как ти се изменя налягането в гумите след като позагреят, ако не за друго то поне информативно. За зимата мисля че тотално грешиш - представи си (хипотетично) тънка гума, напр. 175/65/14 напомпена на 3 атм. как ще копа в пряспата, т.к. е тъничка и на единица площ се пада по-голяма маса, което означава че можеш да зацепиш. Сега си представи 195/50/15, поизпусната, на 1.9 примерно, както каза ти, която създава освен двата сантиметра заради гумата, допълнително заради ниското си налягане и вече на единица площ ти се пада по-малка маса, така че можеш да си боксуваш доста по-успешно Не съм сигурен дали съм прав или греша много Редактирано 28 Септември, 2015 от nekakvolice Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Krasi-mir 1554 #16 Отговорено 28 Септември, 2015 (Редактирано) ... Не съм сигурен дали съм прав или греша много Прав си. Справка - WRC - зимните надпревари в сняг са с тесни гуми, мнооооого тесни. Изпускането на гумите се прави при каране в дълбока кал. Получава се по-широка площ с цел по-трудно потъване в калта. В този ред на мисли, нормално е, даже бих казал задължително, широката нископрофилна гума да се помпа на по-високо налягане. Колкото по-широка е една гума, толкова по-голямо налягане е необходимо за да държи средната част на гумата прилепена към асфалта. Редактирано 28 Септември, 2015 от Krasi-mir Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
goldbyrk 202 #17 Отговорено 28 Септември, 2015 Абе нещата май не са точно такива каквито изглеждат на теория. Реално, пътят по който се движим има следи от другите коли - разни вдлъбнатини и коловози. Ако говорим за чист сняг, да вероятно е по добре да са по напомпени гумите. реално обаче, снега е сбит, най често граничещ с твърд лед. Да с повишаване на площта пада силата на натиск на единица площ, но именно заради повишената площ, се повишава проходимостта, гумата драпа повече, заради повишената сила на триене, обхваща по голям периметър и заради това че е по мека, преодолява по лесно коловозите. Твърдо напомпените гуми се връщат обратно в улеите и кел файда от малко по високият натиск, като няма за какво да се захване и да излезе. Понякога съм излизал от такива ситуации, като си спадна доста налягането в гумите. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове