Jump to content
dimovdid

Загряване и преливане на антифриза

Recommended Posts

Здравейте, Колеги!

Преди няколко дни  ми се случи нещо, което ме уплаши и много ме озадачи.

Пътувах към София по магистралата със скорост около 130-140. При навлизане в Цариградско попаднох в леко задръстване. Случайно погледнах към арматурното табло. Стрелката на температурата беше преминала средата на скалата и видимо продължаваше да се покачва. ( Обикновено стои като закована на около 1/3 Никога досега не я бях виждал да отива по-нагоре) Веднага отбих встрани, спрях и като отворих капака какво да гледам- Разширителното казанче препълнено и даже течността излиза извън него. Двигателя осезаемо по-горещ от обикновено. Вярно, че и денят беше много горещ, точно по обед. Изчаках известно време малко да спадне температурата, Придвижих се още на 2 км и я оставих.

 

На другия ден ( вече изстинала) нивото беше спаднало драстично. В разширителния съд нямаше нищо. Беше си го изсмукала.  Долях около 500 г антифриз. Запалик я. Изчаках да загрее, Термостата отвори, горният маркуч към радиатора се затопли, след малко се включиха радиаторите. Температурата се закова както обикновено на 1/3.

Карах я в София, върнах се в Бургас. Всичко е точно, но  погледът ми постоянно е в таблото-да не би да я изпусна да прегрее.

 

За себе си правя заключението, че термостатът е добре. Слава Богу и гарнитурата ми е добре. Но какъв е бил проблемът?

Възможно ли е датчикът за включване на вентилаторите да не работи надеждно и да не ми е включил вентилаторите в онзи момент?

 

Дълго се получи, но исках да го опиша по-подробно.

 

 

Споделете мнение, Моля!

Д

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гледай на компютъра какво е изкарала. Ако е датчик ще пише грешки. 
Иначе може термостата да ти е за смяна и просто да не е отворил първият път, а като е спаднала температурата вторият път е успял да отвори. Това че е по горещ ден не може да го причини. Все пак не сме на 50 градуса в сахара.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След доливане на антифриза в София минах повече от 1000 км без проблем. И с голяма скорост, и на място, и в задръствания.

Не мога да си обясня каква е причината да изхвърли половин литър течност. Ако беше проблем с гарнитърата, той щеше да си остане, дори да се задълбочи. Може ли нещо да накара термостата да не отвори в този момент, а след това да работи нормално. Може би някакъв боклук, но ако има такъв той по-вероятно е да го остави частично отворен. За мен по-вероятно е да не работи добре датчика, поради натрупване на нагар по контактите, макар и това ми се струва малко вероятно, защото по схема има релета, които включват вентилаторите. Може-би по тях да има нагар. Това не съм го гледал. Ще ги отворя за оглед.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Възможно е термостата да не отваря докрай,свали,свари го и виж.Мисля,че пълния му ход е 8мм.,при мен отваряше 3мм.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, аз съм с 1,8 и ми направи същия номер, когато ходих към Бургас, само че държах 170-190 и беше над 35 градуса. И аз долях малко и оттогава не съм имал ядове. Просто си поглеждай стрелката.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз си го обяснявам с горещия слънчев ден, и рязката промяна в режима на каране. Значи от скорост 130-140 ти рязко отиващ на скорост 0-10. Това означава рязко спиране на обдухването на радиатора от насрещния вятър. После, 130-140 км/ч предполагам означава 3500-4000 об/мин на двигателя. От тези обороти ти рязко отиваш на 750-1500 да кажем, т.е. количеството вода прекарвано от помпата през радиатора намалява в пъти. Прибавяш към ситуацията горещината от околната среда, и воалааа - половин литър вода извън казанчето.

 

С 2 думи - едва ли й има нещо на колата, просто кофти стечение на обстоятелствата :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Краси, това ми звучи доста логично. За нещо подобно си мислех и аз. И най-вече за стечението на обстоятелствата, макар че при подобни обстоятелства съм пътувал много пъти.

Днес погледнах отново нивото. Почти не е мръднало откак доливах в София.

Поздрави на всички!

Д

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това съвсем не трябва да те успокоява. Остава вероятността термостата да ти е направил номер, но дали еднократно, или пак ще го направи, БаЛиМааМу ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен трябваше когато спря, да видиш дали върти вентилатора, защото логиката е, че той не е задействал. При движението с висока скорост, термостат е бил частично или напълно отворен, няма логика да се затвори от това положение при повишаване на температурата (тя е продължила да се увеличава, защото насрещния поток е намалял, при което е трябвало да се включи вентилатора). Друг е случая ако не се отваря термостата, то колата ще прегрее още в началото.

Ако пак го направи. веднага виж дали върти вентилатора.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Jarcar, първите ми съмнения наистина паднаха върху вентилатора и по-точно незадействане на датчика. Описал си го много последователно и логично.

Благодаря!

Редактирано от dimovdid

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

здравейте колеги напоследък ми се случва следното нещо при загрят двигател след като съм изминал 20 километра и изгася колата започва да
се чува едно бълбукане през горния маркуч и се пълни казанчето до горе а след това като започне да изстива антифриза го всмуква обратно,някой има ли си на представа какъв ми е проблема.термостата ми е нов и работи отлично ,не е от него плюс това не ми се включва перката.смених термодатчика и не е от него вече нямам друга опция моля ако някой може да ми помогне ще съм много благодарен

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Капачката на радиатора погледнете/подменете.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

никога не съм предполагал че може да е от нея но е така благодаря ти колега спести ми много средства и време благодаря още веднъж

Редактирано от joro velev 74

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само :whistle:  и :punk: занапред пожелавам! И аз благодаря!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...