Jump to content
ceco_accord

Просвирващ (рядко) ремък на климатроника

Recommended Posts

    Здравейте колеги, и моля за разяснение относно горната питанка. В заглавието не уточних че иде реч за Акорд 6-та ген. -с климатроник, предполагайки че принципно проблема (и решението му) са идентични и за 7-ма ген.

От месеци, само при пускане на климатроника и то много рядко се чуваше за 10 до 20 секунди характерния звук на тихо пропищяващ ремък. Няколко пъти се случи и в големите жеги, а иначе го чувах само във влажно време. Реших че ремъка е поостарял и преди 2 седмици го смених. Беше се напукан, а и е на поне 5 години. Смятах че е от него в комбинация със специфични атмосферни условия, но щом и лятоска в жегите просвирваше едва ли е от влагата. Нямам теч на течности в зоната.

С новите ремъци преди седмица в жегата пак се обади, а днес (в дъжда) пищя почти минута.

     Та питанката ми е защо само понякога (1 -2 % от случаите в които пускам климатроника) се случва това. Ако е от лагера в шайбата не би ли трябвало да се случва винаги или поне често. Уточнявам и че когато се случи (ако се случи) става само при първото за деня пускане. Знам че там има и някакъв вид съединител, които електрониката задейства когато трябва да поддържа зададената в купето температура. Тя си се постига и поддържа нормално. Ако нещо затормозява временно шайбата (водейки до въпросното просвирване) от тези два компонента ли е или може и от нещо друго да е? Пак да спомена, че се случва 3-4 пъти в месеца, но колата не се ползва ежедневно.

   Моля споделете съвети за точна диагностика и решение на проблемчето, "че ми писнА" да се чудя посягайки към бутона, ще се обади ли или не и "какво ще иска"?

 

     В очакване и с благодарност на отзовалите се.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Странно звучи "...случаите в които пускам климатроника"!? Аз лично не го спирам никога. Или в много редки и специални случаи. Не намирам причина да го правя просто. Не мога да ти дам съвет, но мога да споделя моите впечатления със свирещ ремък. Когато купих колата, смених всички ремъци и след 60 000 км отново всички. Направи ми впечатление, че след 20 000 км започнаха да свирят някои ремъци в следните случаи: Когато си тръгвам от работа и времето е горещо (винаги лятно време) за около 5-15 секунди. Също така мина ли през локва, също започват за свирят за малко. В много голяма локва ми се е случвало и хидравликата да запецне за секунди. Всички тези проблеми не ми правят впечатление, защото са моментни и имат обяснение. Когато си тръгвам от работа, явно ремъка е удължен от горещата околна температурата, а консуматорите са на макс - фарове, климатик. Когато мина през локва явно се мокри ремъка и винаги приплъзва за няколко секунди. 

В крайна сметка това са моментни състояния на автомобила и не виждам причина да се притеснявам и да търся начин да не се получават. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тук 2-3 седмици, в най-големите жеги, винаги когато подавах газ, се обаждаше пистовия ремък. 

А зимата в големия студ също просвирваше за няколко секунди, когато пусках да духа топлото.

Също съм с 6 ген, 1.8.

Редактирано от Knoxville

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

    Благодаря ви "побратими" за споделеното, но за мен това е нежелан ефект и ми се ще да го отстраня. Колцата я имам от 2004-та и никога преди не се е случвало, та за това не го приемам за нормално. За локвите и другите нормални случаи е ясно, но тук вероятно има други фактори предизвикващи въпросното моментно и мимолетно просвирване. Въпросът е симптоми на какво са?

    Иначе не съм фен на излишната консумация и за това допълнителното оборудване ползвам само при нужда, а понякога -"кат трЯа пауър" изключвам климата при изпреварване, щот "коневете" не са и достатъчни.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пробвай да натегнеш ремъка.Просто първоначално компресора на климатика има най-голямо натоварване.Като сменя ремъка пробва ли на ръка да завъртиш шайбите на алтернатора и компресора?Съществува варианта и за кофти ремък(нищо че е нов).След като провериш всичко и е както трябва се насочваш към климатичната система и конкретно към компресоеа.ПОздрави.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ремъка е на Континентал и е нормално опънат. Нямаше шумове и луфтове по шайбите. Какво може да е в компресора, та само при първо пускане, и то твърде рядко (без значение от клим. условия) да затруднява въртенето на зацепената шайба, и да предизвиква изоставането и спрямо скоростта на ремъка за 10 -20 секунди?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да,но то ако е толкова голям товара на компресора би го усетил по вибрациите на двигателя и оборотите.Да не би да си имал някакъв теч в нея зона и от там да сега да ти преплъзва ремъка по по голмо натоварване.Понапръскай ремъка от вътрешната страна с обезмаслител и после с вода докато работи колата,за да се измият разни мазнотии.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за съветите "побратиме".

Напръсках и притегнах още малко ремъка. Тая седмица минах 600+ км и за сега не се е обаждал. Появи се друг шум -от катализатора, но за него в друга тема. Тая за сега е с благополучен край.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да събудя темата. Смених си ремъците на хидравликата и компресор + алтернатор и сложих DAYKO. Ужас!!!! През два дни го натягам и все едно карам вектра. Днес отново и не се сдържах да не ви напиша - не слагайте такива!!! Сам си сменям всичките ремъци, и на друг акорд съм го правил (но сложихме Гейтс но тук няма), така че знам кое как става и колко се натяга. Интересното на тези, че стават хлабави след време, явно се разтягат. Е писна ми. Нито са по-евтини от другите нито са правени в Китай. Уж Пирели ги правят, а са пълна скръб!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колко струва на Гейтс? Оригиналния с отстъпка ми излезна някъде 65лв., преди 2 години, а сега не знам колко е. По спомен Гейтс в САЩ е доста скъп, би следвало да държат без проблем.

За Дайко от теб са ми първите впечатления, и явно последните :).

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Оригиналните на Хонда пак са направени от Гейтс.  Дайко бяха по 15 и 17 лева а Гейтс по 15 и 22, но ги нямаше в наличност.

Редактирано от bobchoo

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За този Акорд може би, но за 7ген. оргиналния е Bando или Mitsuboshi.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ангренажните ремъци са ми Mitsuboshi и съм много доволен.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...