Jump to content
zmiata29

Градуси под и над капака HRV

Recommended Posts

Публикувано (Редактирано)

Здравейте приятели, в момента съм Маинц-Германия, до тук стигнах с много треперене и мрачни мисли.

Да минем на фактите; магистралата в Сърбия, изкачване около 20% наклон, скорост 115-120'обороти 3800,включен климатик, външна темрература 42гр.- стрелката на темрературата на двигателя стремглаво тръгва на горе и стига 3мм. преди бялата чертичка-горе. Изтръпвам, пускам педала на газта, изключвам климатика - стрелката почва бавно да пада и заства на мястото си - на средата. Минавам на бензин, газ, пак същото изкачване, стрелката пак на горе, не стига до бялата,но и не смея да пробвам. Спирам на бензиностанция, водата не кипи, маркучите меки,но преливника пълен и даже изхвърлил малко антифриз. Това, че е изхвърлил не ме притеснява много, защото преди тръгване преправях газовата уредба и като доливах антифриз, се поувлякох и сипах повече от максимума в преливника. Потеглих пак,очите все в темпертурата! Изследването показа, че като съм на равно стрелката си кротува, не зависимо от скороста и оборотите и климатика, почне ли по дълго изкачване, почва и стрелката да тръгва на горе, стига до средата между нормлното и горната бяля черта, стои там, пак се връща на нормалното и те така до тук.

Та въпроса ми е: нормално ли е в тия жеги да се разхожда стрелката по цялото табло, зщото аз японски автомобил, с разхождаща се стрелка на темрературата не съм виждал. На шкодето си ходи на горе на долу, на форд също, но на японец до сега не бях виждал. НОРМЛНО ЛИ Е????

Редактирано от zmiata29

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честно казано и аз не съм виждал стрелка на Хонда да мърда по-нагоре от средата, освен ако няма някакъв проблем с термостата. Иначе и аз на едно рено съм виждал нагоре, надолу с по един сантиметър мърда стрелката,  на бащата на Ланчията Зета и там, даже на самия уред е разграфено до 110 градуса на водата и чак след това е червената зона и си качва доста лятото после спада и т.н., ама на Хондето не треа да мърда.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен тези сипмтоми бяха като имах теч от радиатора.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В момента съм в Гърция и като идвах - понеделник , температурата беше над 40о С. С климатик стрелката не ми е мръднала повече от средата. Някъде четох, че имало голямо значение тръбичката в преливника да си е на място. Не помня точно как го обясняваха, но беше нещо със загравянето. Щом си отварял и доливал, да не би нещо да не си затворил правилно?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен не е нормално.На мен ми течеше радиатора горе от снадката и пак не мърдаше стрелката.Термостата като ми беше прецакан заграваше по-бавно,но пак не мърдаше стрелката.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То зависи дали термостатът е зацепил на постоянно отворен или затворен. Моят като се беше прецакал дигаше температурата до нормалното ниво, но като караш продължително време без да спираш температурата падаше(което зимата на преход София - Самоков не беше хич приятно). Радиаторът като се спука, стрелката заплашително се дигаше към червеното.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ужас, след тоя момент повече не се е вдигала стрелката, но питах тук там за термостат, в Германия в фирмен магазин 44евра. Иначе прегледях от всякъде, нямям течове, дано удържа напъна имам още около 3500км. Ако се няложи смяна на термостат, какви ключове трябват? За де не купувам излишни неща. Гледам, че е на достъпно място и смяната ще е на Хасвалта.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не барай термостата, предполагам си с обикновенно газово? Ако е така, проблема най-вероятно се дължи на неправилно свързване на елементите на охладителната система. Питай колегата Слави, той им разбира на газовите...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей,

 

погледни тази тема!

 

http://forums.hondabg.com/index.php?showtopic=97791

 

Звучи сходно! Безаварийно прибиране или пристигане в крайна дестинация!!!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи да.Пи неправилно вързване на изпарителя се получаваше тоя ефект.Слави знаеше как точно трябва да се въже газовата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, за сега нещата се укротиха, намерих две незатегнати скоби по газовото трасе и се сетих, че като обезвъздушавах не беше пуснато парното.

Ще докладвам като се уверя,че вече всичко е ТОК.

Благодаря!

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте отново, аз да докладвам. Прибрах се! Но... проблема, ако е такъв, си продъжава. Почнах да елиминирам нещата, рових в снадките на газовата(тя е инжекцион, не е обикновена), намерих там един маркуч(около 10см.) дето се беше нацепил яко - смених го и рекох,  че може от там да е смукало нещо и спрях - успокоих се. Тръгнах за Бургас и пак на Витиня дигна стрелката. Пак да кажа стига до средата между горната бяла и средата. В момента който пусна педала на газта, стрелката тръгва на долу и се закрепва пак мааалко преди средата(това е нормалното и положение при мен. Сега съм в Бургас и реших да сменя първо маслото. Сложих 10W40, почнах да се озъртам за радиатор, защото на моя му се ронят ламелите и си мисля да го посоча с пръст, като виновник. Сещам се обаче и за една ситуация, миналия месец, пуснах Петрохан на инерция и мотор, стрелката на тепературата падна до долу - студена кола, което ме втрещи, но го бях забравил. В един от сайтовете, колега, продава воден радиатор, поговорих с него и той каза, че и при него стреклата си ходела нагоре надолу и вече ептем се обърках. Ако тези показатели биха ви дали някаква насока за диагноза моля да я споделите.

Редактирано от zmiata29

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аа Газовата как е вързана ? Ти ли я прави или някой читав майстор ? 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аа Газовата как е вързана ? Ти ли я прави или някой читав майстор ? 

ЧитаФ?!?!? Какво значи читав? Всичики режат тръбите на парното, още от времето на Москвичите и моята там я свързна към антифриза(от "ЧитаФ"). Е, наложи се дя преправям, но електрическата част, беше заврял всички кабели и компа до дистрибутора и компа ставаше на компот от време на време особено ако е по влажно.

 

Другото което се сещам е; понеже реших,че ще сменям радиатора,  при всяка интервенция по охладителната система, каквото се разсипе(антифриз) съм доливал вода(бистра) и самиот разтвор дето трябва да е антифриз сигурно вече отдавна е синя вода. Ако това че е повече ватер и по малко химикал има значение............. знам ли. Едно време, на Шатъла който карах, на капака отдлу имаше стикер, че концентрацията на антифриза не трябва да е по голяма или по малка от 40>60 в полза на химикала.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вчера смених термостата, доставчика се кълне, че е Бер. Стария; след някаква температура отварял леееекинко и заклинвал в едно положение - полуотворено и така си е седял, докатао не изстине антифриза напълно и пак не е затварял изцяло, а седял от едната страна един косъм отворен. Ментак купуван в добрата стара Англия!

Редактирано от zmiata29

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре де :D Трябваше от там да почнеш.Отваряш го, правиш му тест във вряла вода дали отваря и така :)

 

Сега нещата ок ли са ? 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега се прибрах от Бургас, при 135-140км/ч на баир пак почна да вдига, но не стигна до предишното място, дано да се донамествал антифриза, иначе сега наред е радиатора.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, ако някой си е купувал радиатор - нов от сайтовете тук в България, нека каже от кой модел е доволен, щото те повечето са "азиатски" но наякой са пО.

Редактирано от zmiata29

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мии Моя го смених април месец.Ще погледна после какъв беше и ще ти пиша ;) 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така.Не успях да намеря къде на радиатора пише марката,но по спомен бепе към 150лв. Забелязах,че има изкривени ламели от камъчета.Това нормално ли е да се получи за 4 месеца ? 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Па земи си Nissens 633081, колега zmiata. Аз съм с такъв на Сивика и е супер, само че моят е меден и много скъп :D

Ако си още в Дойчланд ще ти излезе по-тънко:

 

http://www.autopower.bg/%D0%B2%D0%BE%D0%B4%D0%B5%D0%BD-%D1%80%D0%B0%D0%B4%D0%B8%D0%B0%D1%82%D0%BE%D1%80-nissens-honda-hr-v-gh-1.6-16v-4wd-633081-g7367c46-i14257897.html

 

http://www.ebay.de/itm/NISSENS-Motorkuhler-Autokuhler-Kuhler-Wasserkuhler-HONDA-ROVER-633081-/141565892465?fits=Make%3AHonda%7CModel%3AHR-V&hash=item20f5fc1771

 

Колегите нека кажат дали отговаря на OEM номерата, но мисля че това е радиаторът за тебе.

Редактирано от dindin

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля,че моя е такъв,но не съм 100% сигурен.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Див късмет, в една морга намерих от един Сивик - седан 95г. изглеждащ като нов радиатор-оригинален, сега ще го намамя и ще пиша.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Качих го, няма течове :dunno:, сега трябва тест. Това което ми направи впечатление е, че когато тръгне вентилатора на водния, тръгва и вентилатора на климатичния радиатор, без да е пуснат климатика, това така ли трябва да бъде?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...